Én, wat eten we vandaag?

11-12-2015 12:32 3031 berichten

Dit is deel tig van een langer lopend topic, maar iedereen is welkom, kook en klets gezellig mee!

vorig topic vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Haha Hopp, wel herkenbaar hoor.

Wij hebben net de kerstboomvol ballen gegooid opgetuigd en man hielp eens mee,niks mis met 3 ballen per tak...

Ach het ding staat,de laatste jaren geef ik er niet meer zo veel om maar als het eenmaal staat is het wel gezellig.

Ik weet nog steeds niet wat we eten,denk dat ik maar naar de winkel ga en ter plekke iets verzin.
quote:Dragisa schreef op 14 december 2015 @ 12:41:

Ik ben vandaag thuis aan het werk, zoon had deze ochtend koorts en mocht dus niet naar het kdv.

Ik zit zo eens naar buiten te kijken, en ik heb wel zin in wat stevige kost. Nu zijn we geen liefhebbers van aardappels of stamppotten, dus ik heb de chilli opgezet naar DIT recept. Wij eten er rijst bij.

Stiekem smokkel ik met wat extra pepers, en gooi ik er een blik zwarte bonen bij. Voor dat laatste krijg je in Texas een gevangenisstraf, maar gelukkig zit ik hier :DExtra pepers, bovenop de 34 chilli's in de chilli en de 12 in de guaca? Ik ben benieuwd wat er precies onder chillies wordt verstaan in het recept, van die hele kleintjes die je ook gedroogd kunt kopen? Vers ken ik alleen rawitsen, aan kleine pepers, maar daar zou ik er ook geen 34 van door de chilli doen... En ik zie dat er helemaal geen bonen in de chilli gaan, volgens dat recept? Intrigerend. Blijkbaar is Amerikaanse chilli heel iets anders dan Mexicaanse? Klinkt wel heel lekker, ik ben dol op die TexMex-specerijencombi's.
...dat zijn aardig wat chili's. Ik ben ook wel benieuwd welke soort. Vast geen Chipotle, hahaha.
hmm 2 pepers per Avocado is wel redelijk fors. Zijn dat die hele kleine rode, die zijn nog wel te doen.

Ziet er voor mij Meer uit als pulled Beef dan als chilli. Is ook heel lekker trouwens.
Heb nog even de Scoville scale erbij gehaald, maar de eerste chili's verschijnen toch pas zo halverwege, dus echt lullig horen ze niet te zijn, qua hitte. Ben nu dus erg benieuwd hoeveel je erin hebt gestopt, Dragisa
Handig wel, die indeling. Alleen weet je 9 van de 10 keer niet welke soort je koopt. Tenminste, bij de groenteman staat het er iig niet bij.
Ik denk dat het 3 to 4 pepers moet zijn in dat recept.Heb dat volgens mij wel eens op tv voorbij zien komen.

34 lijkt me nogal wat overdreven...

En Amerikaanse chili is inderdaad heel anders dan Mexicaanse of wat wij onder chili con carne verstaan.
Tuurlijk.
Het is inderdaad 3 tot 4

Hij haalt ook nog de zaadlijsten eruit waardoor ze in mijn ogen nutteloos zijn. Ik gebruik 3 rode pepers, 2 jalapeno's en laat een MJ mee pruttelen, deze gaat er na bereiding weer uit. Heb overigens wel een grotere hoeveelheid gemaakt als het recept.

De texmex chilli ( wat dit eigenlijk is ) is zonder bonen, maar ik ben recalcitrant en doe het lekker toch
Stel je voor dat je het recept blind volgt en er 34 pepers in gooit

Wij eten rosti rondjes met een hamburger en komkommer/tomaatsla.
34 pepers

En ach in de weg lopen is ook een talent he. Nooit geweten trouwens dat Amerikaanse chili zonder bonen is, weer wat geleerd.

De magnetron is van mijn aanrecht af en staat nu tijdelijk even op een hoog tafeltje. Meh. Kom maar snel schuiven

quote:hoppala schreef op 14 december 2015 @ 13:39:

Maar het interessert hem gewoon geen zier. Lekker eten wel, Maar koken niet. Ui snijden kann hij als de beste, net als in de weg staan.

Die gast van mij liep ook altijd in de weg. Maar heb hem ondertussen goed afgericht dus die vertoont zich niet meer in de keuken.

Had geen puf meer om te koken en heb met aardappels, eieren, ui, courgette en paprika een lekkere tortilla gemaakt.
Oh KV, ik dacht dat jouw lief wel kon koken?

Ik vind het wel fijn als Brown af en toe kookt. (hoewel ik natuurlijk de beter kok ben van ons beiden... )
Hij kan zeker koken en goed ook maar als ik kook moet hij opzouten
Ah, 3 tot 4, dat past beter in mijn universum Ik heb weleens een rendang gemaakt waar als ik me het goed herinner 8 lomboks en 17 rawitsen in moesten. Ben toen maar ns begonnen met de helft. Grappig genoeg verdween de hitte bijna compleet uit het gerecht na 3 uur pruttelen met kokosmelk. Ik moet ns uitzoeken wat er dan precies gebeurt eigenlijk, chemisch gezien.

Wij hebben heerlijk gegeten vanavond. Voorgerecht was wel erg gewaagd, sashimi van koolvis met een knapperig gebakken softshellkrabbetje, wasabimayo en een dressinkje (en een plakje van een knol die ik niet kende, familie van de radijs, heel prachtig wit met een paars hart) Heel goed idee om een zo goedkoop visje als sashimi te presenteren, maar eigenlijk heeft-ie daar toch iets te weinig smaak voor. Verder prachtig en lekker. Voor hoofd had ik vegetarisch gekozen (was een vast menu, geen kaart) en dat was een schitterend bord met stukken geroosterde biet, bietencreme, een portobelli met een plak gebakken knolselderij erop, een blauwe kaas crème en dadeltempura. De portobello en de dadel waren zelfs niet eens nodig geweest, zo lekker waren die verschillende bietcomponenten en het blauwe kaasspullie. Toe nog een fijne kaasplank en Moos was erg gelukkig
Dat klinkt goed Moos!

Ook ik moest erg grinniken om de "eenkennigheid" hier, waarin pakjes saus niet zo erg gewaardeerd worden .

Gisteren na het werk een pittig lesje spinnen gevolgd, was al anderhalf jaar niet meer geweest (in zwangerschap ging dat niet meer en daarna heb ik het niet meer opgepakt) en pffffffff wat was dat zwaar. Bij thuiskomst stond er een heerlijk bordje risotto op me te wachten met erwtjes en kaas, erbij gebakken champignons met wat truffelolie.
Morning ladies, na een gruwelijke nacht met weinig slaap toch weer naar de huisarts voor (waarschijnlijk) weer een injectie. Of sterkere ontstekingsremmers. Moet maar zien. Bah.

Koken, mja dat zien we dan wel weer!

Oeh spinnen na anderhalf jaar, woepsie dat zal inderdaad afzien geweest zijn Teig maar hey, je hebt de eerste er toch maar weer mooi opzitten.

Moos je diner klinkt echt uitstekend!
Goedemorgen. Zo weer naar kantoor. Laatste keer deze week.

Vanavond eten we wat left overs: linzensoep en daarna nog wat chicken peanut stew met rijst en misschien brouw ik er nog een salade bij als het nodig is.

Balen Rast!!

Teig, dat is zeker heftig na zo lang weer spinnen maar zal vast goed voelen.

Moos, mjummie!!
Moos, dat kinkt echt top, dat diner.

Tieg, jouw eten ook trouwens. En bikkel dat je bent gaan spinnen.

KV, ik zou denken dat linzensoep en chicken peanut stew best vullen...

Rast, dat is mooi ruk. Hoop dat de HA iets voor je kan doen en dat je je snel weer beter voelt.

Ik heb vanavond een wijnproeverij, met hapjes erbij. Maar ik wil daarvoor zeker iets gegeten hebben. Dus ik moet even bedenken wat. Iets substantieels.
Woww, moosey, klinkt heerlijk, je diner - hoewel ik aboluut niet van de bieten ben...

Voor vanavond, in het kader van de aanhoudende hectiek,heb ik een bak kipcurry uit de vriezer gehaald. Rijst erbij koken, sla en klaar is irma!
Wat rot weer Rast!

Goed gedaan Teig!

Wij zijn vandaag lekker vrij,ik begin alleen helaas wat keelpijn te krijgen.. Zou even gaan trimmen maar voel me wat labbekakkerig dus doe dat maar niet. Gisteren van en naar theater gewandeld dus toch wel beweging gehad(=2x 30 minuten).

Geen idee nog wat we eten. Straks rijden we even naar België,willen wat speciaal bier kopen. en misschien doen we daar ook wel andere boodschappen. We zien wel.
Wat is er nu weer met die lay-out aan de hand hier joh.... Rare jongens dat Viva forum.

Veel plezier vanavond GB - ja een bodem leggen is een goed idee voordien

Dolf, pas goed op jezelf en veel plezier in Belgie!

Nou dat was met recht een horror injectie vanmorgen. Heb nog razende pijn ervan.... Voor de liefhebber kan ik zondag nog wel even uitweiden

De spruitjes die ik gisteren zou roerbakken heb ik vandaag gemaakt, want gisteren bij de bio vleesjuwelier een bak stamppot rauwe andijvie met spekjes gehaald....

Die spruitjes zijn verrassend lekker geworden, "spruitjes massala" met verse knof, gember, chili en surinaamse massala poeder geroerbakt, aan het einde gekookte udon noodles een halve zak andijviesla erbij (kool, wortel, andijvie) en een fikse kneep citroensap. En een hardgekookt eitje erop om t af te maken. En waar anders mijn hele huisje nog dagen zou stinken naar kerrie heb ik nu mijn afzuigkappie vol pot aangezet. Zo blij mee!

Je spruitjes gerecht klinkt heerlijk Rastan!

Ik ben alleen met eten vanavond, man is weg en kind ligt net op bed. Het koortsige van gister bleek een voorloper te zijn van waterpokken, het arme jong zat binnen een paar een uur van kruin tot kleine teen onder de pokken

Ik heb de pepesan ikan in de oven (pittige, in bananenblad gestoomde makreel) rijst en geroerbakte spinazie erbij, en het is weer een maaltje.

Ik heb een enorme boterletter gekregen op het werk, die ga ik ergens achter slot en grendel leggen en proberen te vergeten
Wij hebben soep en pannenkoeken gegeten. rest van de soep morgen met quiche die ik nog in de diepvries heb dus dat is makkelijk.

Begin steeds meer keelpijn te krijgen
Ai Dolf, keelpijn is het begin van de horrorverkoudheid, was het bij mij althans wel...

Rast, klinkt heerlijk, je spruiten! En wat ellendig van je schouder weer. Is er echt niks substantielers aan te doen dan die injecties? Op de lange termijn lijken die toch niet al te best te werken, toch?

Dragisa, lekker, pepesan!

Ik had een vroegertje, was lekker om kwart over 7 thuis en lief had gekookt. Groentela-stamppot met bosui, sla en witlof, wat gebakken witlof en en burgertje. Was lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven