Én, wat eten we vandaag?

11-12-2015 12:32 3031 berichten

Dit is deel tig van een langer lopend topic, maar iedereen is welkom, kook en klets gezellig mee!

vorig topic vind je hier
Happy new topic!!

Ik ging vanavond uit eten met werk, werd Indonesische rijsttafel. Niet super-bijzonder-goed, maar wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Oooooh híer zijn jullie! Happy new topic! Mooi openingsplaatje GB!

Hier even druk, verschillende kerstvoorbereidingen enzo. Gisteren onverwachts de hele middag op pad geweest met een vriendin, maar bij thuiskomst had ik wél mooi een (kunst) kerstboom achterin de auto. Vriendin bleef eten, op het menu stond leftover pompoensoep van maandag. Gelukkig was er genoeg Had er nog geroosterde kikkererwten bij gemaakt, en restje Halloumi gebakken. Ook wat crackers en kroepoek erbij, prima maaltje!

Vandaag ook weer een drukke dag. LAman zou eten meenemen op weg naar huis maar hij moest toch wat overwerken. Kwam stiekem wel goed uit want ik heb uitgebreid geluncht met vriendinnen en ik was net wat misselijk. Twee zachte bolletjes met roomboter en hagelslag deden 'the trick'. En zometeen krijg ik nog verse kippensoep van LAman die op weg is naar huis!
Morning all. Pfff slecht geslapen mijn schouder speelt weer op. Ik begin te vermoeden dat ik helemaal geen krachttraining of pump meer kan doen. Bijzonder pijnlijk (pun intended) om dat te gaan moeten accepteren maar het lijkt er echt op dat mijn lijf er helemaal klaar mee is. Elke keer als ik voorzichtig weer opstart gaat het na een paar maanden mis.

Vandaag maar even niet sporten dus. Het is kerstmarkt hier in Rastanstad dus ik zorg dat ik vanmorgen op tijd al alles gedaan heb qua boodschappen. Vanmiddag een beetje kerstkaartjes schrijven denk ik. Verder niks bijzonders, best saai. Maar ik geloof dat ik daar nu even behoefte aan heb.

LAW was je zo misselijk van die lunch, dat lijkt me nou niet bepaald een aanrader dan?!

Mare ik ben benieuwd naar je ervaringen bij de keukenboer inderdaad!

Misschien heb ik m gemist maar ik had nog graag het recept van die geroosterde spruitjes van Moos gehad, binnenkort een keertje maken denk ik.

Oh en GB mooie plaatjes idd van la Loren, uit haar kookboek?! Super leuk.

Fijn weekend allemaal!
Oh en Mare, als je toch de grens overgaat dan zou ik echt even boodschappen gaan doen in Duitsland, bij de K&K ofzo! Lekker verse Duitse broodjes, chocola natuurlijk en goedkope alcohol (als je daarvan houdt)
Gisteravond gekookte aardappels, boontjes uit pot en hamburger gegeten. We hadden geen zin in koken maar ook geen zin om iets te halen, haha. Vanavond quiche. Ofzo. Denk ik.
Happy new topic met la bella Sophia! (leuk GB!)

Gister was weer supergeslaagd. De relaties waren tevreden en er is niets mis gegaan (behalve dan dat ik natuurlijk als allerlaatste wegreed en mijn uitrijkaart werd ingeslikt, de boom niet openging, ik op een Help knop moest drukken en het 10 minuten duurde voordat ik iemand aan de lijn kreeg op een godverlaten donkere parkeerplaats, maar gelukkig liet hij mij eruit)

Ik heb weer heerlijk gegeten bij EYE: pompoen-groene appelsoep met pompoenpitten en spekjes en daarna kabeljauwhaas met gort en een heerlijke lichtpittige saus met romanesco. Toet heb ik afgeslagen.

Zometeen sporten. Voel me wel wat gammel na die korte nacht. Vanavond maak ik een grote bak lasagne bolognese met courgette ipv lasagnebladen. En we gaan met een groep ooms, nichten en neven naar het jubileumconcert van Golden Earring. Echt zin in!!

Wat balen van je schouder, Rast!

Mare, succes bij de keukenboer en het scheelt inderdaad veel pingping.

Hopp, hoe gaat het met je?
Wij gaan dus een dagje+nachtje weg.

Geloof dat wij misschien ook wel net over de grens gaan eten.

We zullen zien.

Wat stom van parkeerplaats Koor!

Wij stonden zo ooit op Dusseldorf vliegveld met een lege accu na 3 weken Thailand. En een dikke berg sneeuw op de auto en natuurlijk geen winterjassen..Duurde ook zo lang voor er eens iemand kwam en ook heel donker en stil.

Veel plezier bij concert!
Happy New Topic!

Oh sorry Rast, nee nog geen recept gegeven. De spruiten zijn heel makkelijk: schoonmaken, halveren, op bakplaat uitspreiden, olijfolie, zout, peper, beetje lekkere azijn en verse rozemarijn erdoor mengen. In de oven op 160, 20-25 minuten. Lekker lekker.

Dan vroegen er nog wat mensen om de witlof-salade, die heb ik van jullie hoor (van GB volgens mij?) Was hier ooit heel populair Even kijken of ik m kan vinden online. Niet echt een recept, maar meer de opsomming van ingredienten: klik

Hier dag 8 van de werkmarathon, meuh. Morgen ook nog en dan 1 dag vrij en dan nog even 6 dagen door, en dan welverdiende kerstvakantie. En daarna het nieuwe huis, joechei.

Diner gister was weer goed, de pompoencurry was echt heel erg lekker geworden, 10 keer beter dan die van 2 weken terug. Iets op smaak brengen voor 20 man is toch nog steeds makkelijker dan voor 65...Was ook heel content over de binding, had in de saus wat aardappels (in dit geval een overschot geroosterde aardappels van de vorige dag) meegegaard, dat gepureerd en daarna pas de andere groenten toegevoegd. Gek eigenlijk dat dat een volkomen ander resultaat geeft dan aardappelzetmeel uit een pakje, je zou denken dat het dezelfde actieve stof is die de saus bindt... Verder ook weer dingen geleerd: Na lang peinzen geconcludeerd dat het probleem met mij en rijst waarschijnlijk is dat ik de rijst laat opstaan tot-ie gaar is, en dat het vuur natuurlijk eigenlijk al eerder uit moet zodat de bodem niet verbrandt, en de rest gaart op z'n eigen warmte natuurlijk nog wel lekker na :lamp: En dat als je chocolademousse maakt, de gesmolten chocolade best warm mag zijn als je m bij de eiwitten doet. De eiwitten kunnen daar best tegen en de chocola koelt natuurlijk snel af als-ie bij kamertemperatuur eiwitten gaat, en te ver teruggekoelde chocolade mengt niet goed meer met de eiwitten en de slagroom. Heb dus een korrelige pure chocolademousse voor vandaag, maar ter compensatie wel een prachtige witte chocolademousse

Zo, schoentjes aan en wegwezen... Iedereen een fijne dag!
Happy new topic! En we gaan meteen weer als een speer!

Balen van je schouder Rast.

Je eten klinkt heerlijk KV en Golden Earring is leuk. Vroeger speelden ze elk jaar in een hal in Teig-stad en daar ging ik toen elk jaar naartoe.

Mare ben benieuwd naar je ervaringen bij de keukenboer

De spruitjes ga ik binnenkort ook eens zo maken. Kom meestal niet verder dan de traditionele manier, die ik ook heel lekker vind trouwens.

Gisteren at ik mezze. Was helaas een beetje matig. Voor vandaag heb ik de erwtensoep al in de slowcooker zitten.

Fijne dag!
Ik wilde eerst die voor de hand liggende doen van Sofia, met dat slabestek, maar bij nader inzien vond ik dat een beetje te cliché.

Dat is mooi waardeloos, KV. Gelukkig kwam je nog wel weg. Het eten klinkt erg lekker. Moet het toch maar eens gaan checken daar. Veel plezier bij Golden Earring.

Pff, Moos, heftig. Maar wel goed dat het loopt (op wat kleinigheden na ). Zet 'm op nog even.

Balen van je schouder, Rast.

Nog totaal geen idee wat ik ga eten vanavond.
Moos dank voor her recept van de spruitjes die heb ik meteen opgeslagen. Idd niet ingewikkeld maar wel handig om even te weten. En ook het recept van de witlof etc salade opgeslagen, maakt mij niet uit van wie het oorspronkelijk was maar het klinkt prima. Klinkt heftig die werkmarathon, maar ook wel gaaf. Sterkte! (En veel plezier)

Yesss, Golden Earring ouwe rockers naar mijn hart. Idd balen van die parkeerplaats

Ik maak zo een curry-ish vanavond, met pompoen en wortel en zoete aardappel.
Helemaal vergeten vanmorgen. Ik had niet zo'n zin om te koken gisteren, dus ik had een snel pastaatje gemaakt, aglio/olio peperoncini met parmezaan.

Met de ingrediënten die ik gisteren noemde maak ik nu groene curry. Het is zo klaar.
De spruiten lijken me heerlijk! Helaas lust lief ze niet. Ik maak ze dus alleen als hij er niet is, en rooster ze dan ook graag (vooral met ricotta & pecannoten, zó lekker).

Vandaag ging ik naar een tentoonstelling in Amsterdam, was prachtig. Eerst bij een lezing geweest en daarna de tentoonstelling over. Wel druk, maar daar heb ik me niet door van de wijs laten brengen. Daarna een high tea gedaan. Bij thuiskomst een paar hapjes rode kool en braadworst gegeten, lief en frut aten dat, met aardappels erbij. Morgen weer lekker koken. Wil proefkoken voor de (m)eet.

Wat een lange werkmarathon Moos! Succes met doorbikkelen. Fijn dat je nieuwe huis volgend jaar werkelijkheid gaat worden. Zal nog wel pittig worden denk ik, er moest wel het een en ander gebeuren, toch?

Mare, gelukt met de Duitse keukenboeren?
Ik ben er ook weer.

Donderdag met mijn werk gegeten. Gebakken doorrade met tomaten en couregttes en daarbij friet. Na was een pannacotta. Was prima.

Vrijdag uit eten met vrienden, werden spareribs, die waren jammer genoeg een beetje droog.

Voor vandaag weten we het nog niet. Mijn lief mag kiezen, want die is jarig!
Gefeliciteerd met je lief Kaaaaatje!

Vanavond maak ik een voor mij nieuw recept van Jamie Oliver, een variatie op pasta carbonara. Heb volkoren penne met limoen en peper van Oil & Vinegar, dat combineert er vast goed bij.
De oude rockers speelden het dak eraf. Lief had ze nog nooit live gezien en was blown away. We waren wel laat thuis want de afterparty was ook nog gezellig en dan nog een eind rijden.

We rolden vanochtend ons bed uit, heel klein bakje yoghurt gegeten en meteen naar de buren voor verjaardag van hun kleine. Gelukkig was het nog niet zo druk en monchou taart is echt goed te douwen als ontbijt

Zometeen gaan we allebei onze surprises maken voor Kersteklaas met vrienden volgend weekend. Lief doet heel geheimzinnig en ik mag niet in zijn kluskamer (man cave) komen.

Vanavond eten we de lasagne part II.

Klinkt goed dat recept, Teig. Ik sla hem op.

Kaaat, gefeliciteerd.

Bedankt voor het recept, Moos. Succes vandaag met de laatste dag. Fijn dat de verhuizing al snel is.
Haha, leuk, de spanning stijgt, KV.

Ik eet vanavond een gevulde portobello (met feta/crème fraîche/limoenrasp/peper), geroosterde spruitjes (met karwei/mosterzaad/olijfolie/knoflook) en een gepofte aardappel waarbij ik een dipje maak van yoghurt met creme fraiche, mosterd en peterselie.
Hier is alles goed, dik, maar goed. De baby schopt elke dag wel een paar keer, handig want dan weet ik dat hij/zij het nog doet.

We aten salsa lime chicken uit de slowcooker met guacamole, veldsla en maistortillas.
Gisteren een ontzettend leuke dag en avond met onze vrienden gehad. Ook nog gewandeld in een prachtige omgeving.

Daarna gegeten lekkere mixed grill gegeten en naar café geweest.

Vanmiddag al weer thuis maar even bijgeslapen vanmiddag

En net een halve pizza gegeten.
Wij zouden vanmiddag naar de allerhande kerstmarkt gaan om daar een beetje van alles te eten, maar helaas, een zieke zoon.

Dus nu toch even iets verzinnen voor het eten.

Man staat Martabak telor te vouwen en hebben nog lemper in de vriezer. Soepje erbij en het is weer mooi voor de zondag.
Ik moest opzoeken wat martabak telor was maar dat klinkt lekker!
Pompoenblokjes, rundertartaar en krieltjes.

Ik heb onlangs de roomsaus met uitjes van Knorr ontdekt.

Lekkerste saus uit een pakje die er is, aanrader!
'Waarlijk, na moeilijke tijden komen er makkelijke tijden.' Quran 94:6
quote:enisa22 schreef op 13 december 2015 @ 18:40:

Pompoenblokjes, rundertartaar en krieltjes.

Ik heb onlangs de roomsaus met uitjes van Knorr ontdekt.

Lekkerste saus uit een pakje die er is, aanrader!

Umm. Nee toch maar niet, dank je.
Rast
Moest even terugscrollen, omdat ik dacht, 'is er een pakjes Knor aanbieding?'... Maar die andere was Maggi. In elk geval lekker zout beiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven