uitgerekend augustus 2016

27-11-2015 22:44 2055 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames die tussen 1 -14 augustus zijn uitgerekend,

Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo

TABEL VOL

cyn teagirl
Live, Love, Laugh
zonzon Ja echt vervelend hè als je moeilijk thuis kan blijven van je werk maar ik weet wel, ziek is ziek en ik moet aan mezelf denken en de kleine... mocht ik morgen echt beroerd zijn dan blijf ik thuis.

Nee ik ken het niet emesafene, ik was bij de vorige zwangerschap ook wel vaak misselijk en moest na elke warme maaltijd overgeven maar ik had het niet zo erg dat ik er medicijnen voor kreeg... maar wel super fijn dat je je al wat beter voelt...yoghurt is ook erg lekker met banaan, en wellicht ook niet zo zwaar op de maag....
Live, Love, Laugh
Zo meiden. Goed nieuws. Mooi dooierzakje met puntje. Nog een blaasje te zien maar zonder vruchtje dus waarschijnlijk geen tweeling 😉. Nog geen hartactie maar dat was ook absoluut nog niet de bedoeling in dit stadium volgens de echoscopiste. Ik mag 29-12 terug voor tweede echo.

Ik ben blij!!
Eveline, goed nieuws! Wat fijn! En over twee weken weer kijken. Super. Lees ik nou goed dat het wel een tweeling was?

Mama, ik doe hetzelfde als jij. Als ik morgen weer zo beroerd wakker wordt dan blijf ik ook thuis. Ik heb alleen oudergesprekken morgen dus de timing is gewoon slecht. Maar goed wat niet kan, kan niet.
Goed om te horen eveline! Fijn dat je over 2 weken weer mag kijken zeg

Als je je niet goed voelt dan moet je naar je lichaam luisteren en gewoon rustig aan doen. Maar ik snap dat dit soms lastig is hoor! Ik heb het zelf vorige week ook gedaan. Die vermoeidheid slaat soms zo hard toe.. heb me toen een dagje ziek gemeld om een beetje bij te tanken. Gelukkig is dit bij mijn werk niet zo'n probleem.
@zonzon ze kon t niet zeggen of t een tweeling was geweest. Kon t blaasje niet helemaal verklaren. Ik ga er vanuit dat t over 2 weken allemaal duidelijker is.
Fijn Evelineh!
@ ukkie: hoe ver zou je nu moeten zijn? En las ik nou dat je vorige wk ook al een echo had gehad? Sorry als ik t heb gemist maar wat is bij jou de reden voor vroege echo's?

Gek he, jij in de stress om t hartje en ik opgelucht omdat t geen bbz is... Zelfde uitslag maar heel ander gevoel. Hoop dat je t een beetje trekt tot volgende week.

Voor de tabel: 29-12 tweede echo.

Wat vervelend voor alle zieken! En zeker cantate op vakantie hopelijk snel wat beter.

Overigens in de lijn van niet roken en geen alcohol, jullie slikken wel allemaal braaf foliumzuur he?
Ik slik nu een multivitamine voor zwangere. Daar zit ook foliumzuur in
Hahaha ja hoor en extra vitamines.

Nou, het hele verhaal;

Ik heb een stollingsziekte, hierdoor is ten eerste de kans op een miskraam wat groter en ten tweede heb ikzelf een verhoogde kans op trombose en helemaal tijdens de zwangerschap.

Ik hoorde morgen 2 weken dat ik deze ziekte had en wist dus dat het van belang is dat ik weet of ik zwanger ben omdat ik dan medicatie moet gaan spuiten, ben gelijk een test gaan halen en testte positief (1-2 weken). Moest dus door naar de gynaecoloog, daar was ik vorige week maandag en dus ook vandaag.

Simpel gezegd kan het dus zijn dat ik testte toen ik NET kon testen en dus ongeveer even ver ben als jij en dat het dus helemaal klopt hoor. Maar de beste man had me een soort hoop gegeven dat er deze week een hartje te zien was.

Hij dacht dus ook dat ik verder was.

Ik heb beetje op Google gezocht (ok ok niet een beetje, maar behoorlijk haha) en lees zoveel verschillende verhalen, dat heeft me ook wel weer gerust gesteld. Er zijn er inderdaad zat waar nog geen hartje te zien is.
Ja hoor hier ook al een tijdje aan de foliumzuur.

De mijne smaken naar pepermunt wel lekker haha..

Welterusten allemaal.

Fijne nachtrust!

Laat die baby'tjes maar groeien
herinner je gisteren droom van morgen maar leef vandaag
Hier ook foliumzuur, durf niet te beginnen aan de multi vitamine vorige zwangerschap moest ik daar steeds van overgeven. Heb ze laatste een keer ingenomen en werd er zwaar misselijk van!!

Ik begin de eerste zwangerschapssymptomen te voelen! Ik hing vanochtend als eerst boven de wc.. Wie voelt ze ookal? 🌹
Nog niet boven de wc gehangen maar ben wel misselijk. Zo'n raar weeïg gevoel, alsof je honger hebt, maar toch niet aan eten moet denken.
Rond week zes komen vaak de kwaaltjes. Nou dat doen we wel volgens het boekje zeg.

Ik ben m'n bed uit. Heb in bed thee en beschuitje op. Had er echt geen trek in! Nu ff douchen en dan ontbijten. Ik ga werken wel proberen. Nu word ik steeds in de loop van de dag misselijker en is het 's avonds op z'n top. Dat herken ik dan wel weer van de vorige zwangerschap. Beetje omgekeerde wereld. Als is de ochtendmisselijkheid (zoals ze het noemen) volgens mij lang niet voor iedereen alleen in de ochtend. Ik neem de pilletjes maar mee. Hopelijk overleef ik deze dag.

Eveline, misschien is eten voor opstaan ook iets voor jou?

Mama, hoe voel jij je?
Ik slik ook een multivitamine. Ik heb er een van Davitamon en een van VSM. Ik wissel ze nu een beetje af. In die van Davitamon zit ook visolie. Ik was alleen bang dat ik daarvan dus ook misselijk zou worden.
Vorige zwangerschap had ik multivit van Albert Heijn. Lekker goedkoop maar heeeel vies. Ik ga nu toch maar investeren in wat minder vieze. Hoe smaken die van jullie?
Eveline, ze smaken nergens naar, vind ik. Nu ben ik niet zo moeilijk met pillen slikken dus misschien ben ik niet zo betrouwbaar daarin
Hmm iedereen begint nu iets te voelen qua symptomen. Ik nog steeds niet echt?

Kan dat ook zijn dat het dan verkeerd zit?
herinner je gisteren droom van morgen maar leef vandaag
Ik heb multivitamine van kruidvat eigen merk. Deze vind ik ook errug vies, ik doe elke ochtend m'n best om 'm zo min mogelijk mijn mond aan te laten raken! Het went wel een beetje trouwens, vind t de laatste dagen al minder erg dan in het begin.
Nee hoor Tinus! Volgens mij heb jij gewoon mazzel en het kan nog komen ook de volgende weken.
zonzon ik ben thuis, heb slecht geslapen vannacht en heb heel er liggen zweten. Even aan mezelf denken vandaag...

Ik slik ook alleen foliumzuur veel te bang dat ik van die multivitamine moet spugen... Hier vaak alleen Savonds misselijk, vooral na het eten...
Live, Love, Laugh
quote:Tinus1992 schreef op 15 december 2015 @ 08:15:

Hmm iedereen begint nu iets te voelen qua symptomen. Ik nog steeds niet echt?

Kan dat ook zijn dat het dan verkeerd zit?Nee hoor, elke zwangerschap is sowieso anders. De een spuugt zich helemaal leeg, de ander propt zich met gemak nog ff vol met chocolade taart..en je bent nog relatief vroeg he! Geen paniek
@Eveline Jeej dat klinkt mooi: twee zakjes + 1 puntje Tof dat je de 29ste nog een keer mag. En ik slik heel braafjes foliumzuur Eerst alleen van die Davitamon Mama en nu extra folium van de huisarts om een openruggetje te voorkomen.

@Ukkie dan zou ik me ook zorgen maken als de gynaecoloog hint dat je verder bent, maar je bent het niet. Gelukkig hoeft er nog helemaal geen hartje te zijn.

Hoe kwam je er eigenlijk bij om je te laten onderzoeken op die stollingsziekte?

@Spugen: Dames ik hoef nog niet te spugen maar van al dat geklets over spugen gaat mijn ontbijt niet lekkerder smaken

@Ana Hoe is het met jou?

Ik ben vandaag 6 weken! Ik had eigenlijk nooit verwacht dat ik zwanger zou worden... klinkt misschien gek maar ik voelde mijzelf nooit zo vruchtbaar.
Ik slik al sinds september braafjes foliumzuur en sinds december over op davitamon mama compleet met visolie. Hebben geen smaak, maar zijn wel erg groot :/

Vandaag ook thuis gebleven, weet niet of het zwangerschap (nu 7 weken) alleen is of ook griep/buikgriep, maar voel me belabberd. Hopelijk vandaag genoeg rust zodat ik morgen weer aan de slag kan. Houd gelukkig alles nog binnen.

@evelineh: fijn zo'n echo, mooi! ben benieuwd wat ze over 2 weken zien.

@mama en zon: veel beterschap, hopelijk allemaal snel weer fit
yoshi Hier ook een griepje onder de leden.. dochtertje is ook ziek. Liggen lekker samen op de bank een filmpje te kijken...ik moest van manlief thuisblijven vandaag, hij was bezorgd (lief)... Vanmiddag ga ik lekker naar bed toe samen met de kleine meid hopenlijk kan ik wat rust pakken en voel ik me beter daardoor! Beterschap zonzon en yoshi
Live, Love, Laugh
evelineh wat fijn dat er wat te zien was op de echo ... je hebt nu 1 dag na mij de echo, spannend...
Live, Love, Laugh

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven