Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
quote:clemance schreef op 14 december 2015 @ 21:35:

[...]

Gad

ver

damme

Heb je je man gesommeerd het strooizout uit de schuur te halen en ben je toen helemaal los gegaan?Hahaha! Mijn man was net zo getraumatiseerd als ik, we hebben de deur op 6 sloten gedaan, zijn gillend naar boven gerend, en ons onder ons dekbed verstopt
quote:BridgetteDubois schreef op 14 december 2015 @ 21:37:

[...]

Zielig!

Niks zieligers dan vlees eten
quote:Haligh schreef op 14 december 2015 @ 21:40:

Haha, gisteren kon ik niet slapen na dit topic vanwege alle diepzinnige onderwerpen, maar ik denk dat ik vanavond niet kan slapen van de ranzigheid.

Ja het niveau is van wetenschappelijk naar vunzig gegaan

Triest
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:ikbenik schreef op 14 december 2015 @ 21:38:

Nou, als mijn moeder een gedetailleerde vergaande seksuele anecdote zou vertellen over mijn vader, dan zou ik hard roepen: "TMI!"

Of dat cultureel bepaald is weet ik niet, maar soms is iets echt TEVEEL informatie Ik zou dat dus heel interessant vinden, maar de rest van de wereld denkt als jij, dus meestal houd ik maar mijn mond. Niet iedereen hoeft te weten hoe gek ik ben

Haha, gisteren kon ik niet slapen na dit topic vanwege alle diepzinnige onderwerpen, maar ik denk dat ik vanavond niet kan slapen van de ranzigheid. Ja, leuk topic haha!

Haha, gisteren kon ik niet slapen na dit topic vanwege alle diepzinnige onderwerpen, maar ik denk dat ik vanavond niet kan slapen van de ranzigheid.

Trending topic van vandaag: veel poep, met een vleugje naaktslak
quote:ikbenik schreef op 14 december 2015 @ 21:40:

[...]

Hahaha! Mijn man was net zo getraumatiseerd als ik, we hebben de deur op 6 sloten gedaan, zijn gillend naar boven gerend, en ons onder ons dekbed verstopt Haha Dawn of the Snales
quote:clemance schreef op 14 december 2015 @ 21:41:

[...]

Niks zieligers dan vlees eten Huh?
quote:Annelaure schreef op 14 december 2015 @ 21:42:

[...]

Ik zou dat dus heel interessant vinden, maar de rest van de wereld denkt als jij, dus meestal houd ik maar mijn mond. Niet iedereen hoeft te weten hoe gek ik ben Heb jij geen punt waarop je 'nieuwsgierigheid' het aflegt tegen een gevoel van 'awkward'?
quote:ikbenik schreef op 14 december 2015 @ 21:44:

[...]

Trending topic van vandaag: veel poep, met een vleugje naaktslak

Haha gadsie, ik denk in beelden.

Ik ga het topic weer verlaten voor vandaag, ben benieuwd wat voor stront ik hier morgen ga tegenkomen.
Ik heb trouwens nog een wat gekke vraag....

Een die me serieus al een jaar bezighoudt, geen fijne.

Dochter zat in groep 2. Was dus ook 5. Komt een klasgenootje naar haar toegelopen en gilt: "truus ik heb vannacht over jou gedroomd! Over dat jij met Piet ging neuken!" Dus mijn dochter gelijk aan mij, huh wat is neuken mama? En die vader van dat kind werd KNALLEND rood, en liep zonder iets te zeggen weg.

Sindsdien als ik die man zie, draait hij zich snel om en zegt niks meer.

Wat is dat voor geks?
quote:ikbenik schreef op 14 december 2015 @ 21:47:

[...]

Heb jij geen punt waarop je 'nieuwsgierigheid' het aflegt tegen een gevoel van 'awkward'?Nee ik ken het gevoel van' awkward' eigenlijk niet.
quote:BridgetteDubois schreef op 14 december 2015 @ 21:51:

Ik heb trouwens nog een wat gekke vraag....

Een die me serieus al een jaar bezighoudt, geen fijne.

Dochter zat in groep 2. Was dus ook 5. Komt een klasgenootje naar haar toegelopen en gilt: "truus ik heb vannacht over jou gedroomd! Over dat jij met Piet ging neuken!" Dus mijn dochter gelijk aan mij, huh wat is neuken mama? En die vader van dat kind werd KNALLEND rood, en liep zonder iets te zeggen weg.

Sindsdien als ik die man zie, draait hij zich snel om en zegt niks meer.

Wat is dat voor geks?Dat is inderdaad heel erg gek... Ik zou niet weten wat ik daarvan zou moeten denken.
quote:Annelaure schreef op 14 december 2015 @ 21:54:

[...]

Dat is inderdaad heel erg gek... Ik zou niet weten wat ik daarvan zou moeten denken.Ik dus ook niet en het zit me dwars.
Ik zou denken dat dat dat klasgenootje een flink wat ouder broertje of zusje heeft die nogal geinteresseerd is in dat soort dingen. En dat die vader zich er voor schaamde dat die 5-jarige dat blijkbaar meekrijgt.

Niemand een idee over de avond- of ochtendmensen?
quote:BridgetteDubois schreef op 14 december 2015 @ 21:56:

[...]

Ik dus ook niet en het zit me dwars.Nou die vader schaamt zich wrs te pletter dat zijn dochter dat soort woorden 'ergens' geleerd heeft
quote:aaaanne schreef op 14 december 2015 @ 22:00:

Niemand een idee over de avond- of ochtendmensen?Ik heb wel eens gelezen dat dat dus echt wel genetisch bepaald is. Niet zomaar iets vaags.
quote:aaaanne schreef op 14 december 2015 @ 22:00:

Ik zou denken dat dat dat klasgenootje een flink wat ouder broertje of zusje heeft die nogal geinteresseerd is in dat soort dingen. En dat die vader zich er voor schaamde dat die 5-jarige dat blijkbaar meekrijgt.

Niemand een idee over de avond- of ochtendmensen?

Nee dat is dus niet zo. En waarom kan hij mij een jaar later niet meer aankijken?

Ik was in zijn plaats naar mij toegelopen, had mn excuus aangeboden en gezegd dat ik t er even met kind over zou hebben.

Ik vond dit echt buitensporig.

Bovendien waren mijn en zijn kind vriendinnetjes en speelden veel samen. Na een paar keer daar gespeeld te hebben wil mijn dochter daar niet meer spelen. Terwijl ze verder bij Jan en Alleman thuiskomt.
quote:Annelaure schreef op 14 december 2015 @ 21:53:

[...]

Nee ik ken het gevoel van' awkward' eigenlijk niet.Wel van schaamte..?
En ik heb precies hetzelfde als jij.

S ochtends niet mijn best uit te branden en s avonds veel te laat erin...

waar t aan ligt? Geen idee! Ik ben altijd op mn best aan t einde van de middag tot en met de avond...
quote:Geronimo12 schreef op 14 december 2015 @ 06:25:

[...]

Misschien bedoel je Amazonen, vrouwelijke strijders die maar één borst zouden hebben om beter met pijl en boog te kunnen schieten. In de Griekse mythologie worden zij besproken.Nee, geen mythologie, was een heus wetenschappelijk artikel
quote:BridgetteDubois schreef op 14 december 2015 @ 21:56:

[...]

Ik dus ook niet en het zit me dwars.

Vreemde reactie van die vader. Ik zou me ook schamen maar niet weglopen en al helemaal niet na een jaar nog steeds ontwijkend doen...

Heb je sowieso een raar gevoel bij die man of alleen door zijn reactie?
Huh dat is wel vaag ja. Ik dacht net als IkBenIk, die schaamt zich. Maarja, 5-jarigen flappen er wel meer uit wat ze ergens horen, dat schaamte op dat moment snap ik, maar dat zou een dag of desnoods week later wel weer over moeten zijn. Je dochter speelde dus eerst vaker daar en na die opmerking niet meer, of ze speelden eerst veel op school en toen een paar keer thuis en niet daarna niet meer? Misschien is dat meisje toch niet zo jouw dochters type? Zegt ze wel vaker rare dingen? En wie is Piet?

Een genetisch iets, daar ben ik dan mooi klaar mee. Zit ik dus over 10 jaar nog moeite te hebben om mijn bed uit te komen
quote:Sussann schreef op 14 december 2015 @ 22:11:

[...]

Vreemde reactie van die vader. Ik zou me ook schamen maar niet weglopen en al helemaal niet na een jaar nog steeds ontwijkend doen...

Heb je sowieso een raar gevoel bij die man of alleen door zijn reactie?Ik heb hem altijd al een rare snuiter gevonden.
quote:jubelientje schreef op 14 december 2015 @ 16:19:

Ik vraag me wel eens af wie mijn voorouders zijn geweest. Ik heb bij leven mijn ouders, 3 grootouders en 1 overgrootouder mee kunnen maken. Mijn grootouders kenden hun grootouders, maar ik niet. Wie waren dat, hoe leefden ze, wat voor karakter hadden ze enz? En hoe waren dan weer de grootouders van de grootouders van de grootouders? Ik ken ze niet, maar ze zitten wel een stukje in mij.

En dan te bedenken dat als we 7 generaties terug gaan er al 128 mensen aan mijn basis hebben gestaan. En 16384 als we 14 generaties teruggaan, zo rond het jaar 1600! Hoe hebben al die mensen mij gevormd?Wow, bizar ja..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven