Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
quote:miekemv schreef op 14 december 2015 @ 00:05:

[...]

Ja en dat er over honderd jaar iedereen van nu er dan niet meer is...Iets heel anders maar ik vind het gek dat er over een paar jaar niemand meer is die WOII heeft meegemaakt...
quote:aaaanne schreef op 14 december 2015 @ 22:12:

Huh dat is wel vaag ja. Ik dacht net als IkBenIk, die schaamt zich. Maarja, 5-jarigen flappen er wel meer uit wat ze ergens horen, dat schaamte op dat moment snap ik, maar dat zou een dag of desnoods week later wel weer over moeten zijn. Je dochter speelde dus eerst vaker daar en na die opmerking niet meer, of ze speelden eerst veel op school en toen een paar keer thuis en niet daarna niet meer? Misschien is dat meisje toch niet zo jouw dochters type? Zegt ze wel vaker rare dingen? En wie is Piet?

Een genetisch iets, daar ben ik dan mooi klaar mee. Zit ik dus over 10 jaar nog moeite te hebben om mijn bed uit te komen

Piet is ook kind uit die klas. Alledrie 5 jaar. En een woord gebruiken, ok. Maar dit kind gebruikte dat woord in precies de juiste context. En mijn dochter weet niet eens van dat woord, laat staan wat het is!

Ze zaten het jaar ervoor ook bij elkaar in de klas, kind kwam vooral hier want mijn kind wil daar eigenlijk niet spelen.
quote:Haligh schreef op 14 december 2015 @ 18:04:

[...]

Haha had die persoon het zelf meegemaakt of van iemand anders gehoord? Want ik moet bekennen dat ik dit verhaal soms te pas en te onpas aan anderen voorleg in de hoop dat zij hun licht op deze shit kunnen schijnen.

Sorry als ik te veel reacties plaats ineens maar ik moet bijlezen en het is allemaal zo leuk! En/of herkenbaar!
quote:clemance schreef op 14 december 2015 @ 20:06:

Vanaf welke leeftijd 'moesten' bij jullie de pubers meedoen met het kopen van kadootjes met Sinterklaas? Dus dat ze niet louter ontvangen, maar ook kadootjes geven?Ik deed dat uit mezelf, vanaf groep 5! Zo leuk, cadeautje geven aan je kleine nichtje dat nog wel gelooft Sowieso leuk om cadeautjes te geven
quote:ikbenleaf schreef op 14 december 2015 @ 22:14:

[...]

Iets heel anders maar ik vind het gek dat er over een paar jaar niemand meer is die WOII heeft meegemaakt...Ja, +1
quote:aaaanne schreef op 14 december 2015 @ 22:12:

Een genetisch iets, daar ben ik dan mooi klaar mee. Zit ik dus over 10 jaar nog moeite te hebben om mijn bed uit te komen Wacht Maar Tot Je Kinderen Krijgt mompelde dit avondmens...... (trusten allen)
quote:BridgetteDubois schreef op 14 december 2015 @ 22:14:

[...]

Piet is ook kind uit die klas. Alledrie 5 jaar. En een woord gebruiken, ok. Maar dit kind gebruikte dat woord in precies de juiste context. En mijn dochter weet niet eens van dat woord, laat staan wat het is!

Ze zaten het jaar ervoor ook bij elkaar in de klas, kind kwam vooral hier want mijn kind wil daar eigenlijk niet spelen.Nou, dan zou ik maar blij zijn dat kind er niet meer wil spelen, hoef je je hoofd er ook niet over te breken. Klinkt alsof dat meisje niet wordt opgevoedt zoals jij je dochter wil opvoeden
quote:clemance schreef op 14 december 2015 @ 22:21:

[...]

Wacht Maar Tot Je Kinderen Krijgt mompelde dit avondmens...... (trusten allen)

Ik heb er een. Die nu goed slaapt, maar lang genoeg heeft gespookt. Ok, ik ging weleens een ietsje-pietsje vroeger slapen ter compensatie, maar meestal had ik gewoon meer slaap overdag.

Weltrusten Clemance!
quote:aaaanne schreef op 14 december 2015 @ 22:23:

[...]

Nou, dan zou ik maar blij zijn dat kind er niet meer wil spelen, hoef je je hoofd er ook niet over te breken. Klinkt alsof dat meisje niet wordt opgevoedt zoals jij je dochter wil opvoeden Ze zit nu voor t 3e jaar bij dat meisje in de klas. Heb dit voorval wel bij de juf neergelegd en die zou opletten en mijn kind niet meer bij dat kind plaatsen. Maar toch gebeurd dus. Ze willen nog steeds samen spelen, en ik wil niet bepalen wie wel of niet mijn dochters vrienden zijn maar ik heb er een heel naar gevoel bij.
Een naar gevoel voor dat meisje, of dat ze een slechte invloed zou kunnen hebben op jouw kind?

Ik denk dat het mij al grotendeels gerust zou stellen als dochter niet daar naar toe gaat, op school zou ik het denk ik wel vertrouwen. Maar mijn kind heeft die leeftijd nog niet dus ik weet niet of ik er dan nog zo over zou denken.
quote:aaaanne schreef op 14 december 2015 @ 22:30:

Een naar gevoel voor dat meisje, of dat ze een slechte invloed zou kunnen hebben op jouw kind?

Ik denk dat het mij al grotendeels gerust zou stellen als dochter niet daar naar toe gaat, op school zou ik het denk ik wel vertrouwen. Maar mijn kind heeft die leeftijd nog niet dus ik weet niet of ik er dan nog zo over zou denken.

Ja naar voor dat meisje. En ik zou inderdaad mijn kind niet meer gerust daar laten spelen. Maar die vraag komt er wel weer, moet ik elke keer nee verkopen?

Ik vertrouw het hele verhaal voor geen cent. En je hoort de harde cijfers van misbruik en mishandeling.. ik ben zelf mn hele jeugd mishandeld en heb een familielid wie haar hele jeugd misbruikt is. Ik weet hoe zwaar het is en hoe dat je hele leven achterna zit. Dus ja ik maak me ook wel zorgen om mijn eigen kind.
Waarom bestuurt je linkerhersenhelft je rechterkant van je lichaam eigenlijk, en andersom?

Is het waar dat linkshandige mensen creatiever zijn?
Waarom hebben sommige mensen,waaronder ik vroeger (inmiddels niet meer) een derde tepel?!

Waarom kunnen sommige vrouwen, zoals ik, geen borstvoeding geven? Heb werkelijk alles geprobeerd maar ik moest toen een hele dag alles kolven en niks aan baby geven, had ik bij elkaar de hoeveelheid van 1 voeding faalgevoel! Ben er nog steeds verdrietig om!
Bridgette, pfff wat naar . Ik snap je zorgen maar weet niet wat je er mee kan. Als je er erg mee rondloopt of er zijn nog een paar situaties waardoor je je echt zorgen maakt over dat meisje dan zou ik nog eens serieus met de school praten, niet alleen om te vragen of ze kunnen zorgen dat ze niet naast elkaar zitten maar ook om je zorgen te uiten.

Linkshandigen, ik heb dat vaker gehoord maar of het waar is? De enige linkshandige die ik ken is inderdaad super creatief! Maar ik ken ook wel een paar heel creatieve rechtshandigen . En wat de logical achter die kruising met hersenhelften is snap ik ook niet. Zijn de draadjes gewoon in de war gekomen bij het door de nek heen halen? Bij electriciteit heb je daar kleurcodes voor, om de + en de - uit elkaar te houden. Misschien is daar iets mis gegaan .
quote:BridgetteDubois schreef op 14 december 2015 @ 21:51:

Ik heb trouwens nog een wat gekke vraag....

Een die me serieus al een jaar bezighoudt, geen fijne.

Dochter zat in groep 2. Was dus ook 5. Komt een klasgenootje naar haar toegelopen en gilt: "truus ik heb vannacht over jou gedroomd! Over dat jij met Piet ging neuken!" Dus mijn dochter gelijk aan mij, huh wat is neuken mama? En die vader van dat kind werd KNALLEND rood, en liep zonder iets te zeggen weg.

Sindsdien als ik die man zie, draait hij zich snel om en zegt niks meer.

Wat is dat voor geks?Ow wat naar Bridgette.. Zou ook niet goed weten wat ik daar nou van moest denken
quote:aaaanne schreef op 14 december 2015 @ 22:00:

Ik zou denken dat dat dat klasgenootje een flink wat ouder broertje of zusje heeft die nogal geinteresseerd is in dat soort dingen. En dat die vader zich er voor schaamde dat die 5-jarige dat blijkbaar meekrijgt.

Niemand een idee over de avond- of ochtendmensen?Ik zou willen dat ik het wist, was altijd een ochtendmens, nu al een tijd niet meer; ik wil mijn ochtenden terug!
Waarom bestaan er eigenlijk van sommige soorten mannen en vrouwen en zijn bijvoorbeeld slakken (om even bij het thema te blijven) tweeslachtig? Waar heb je eigenlijk mannen en vrouwen voor nodig als het er vooral om gaat af en toe de genen te klutsen (in tegenstelling tot klonen) kan dat ook wel met elk willekeurig ander individu?
Goede vraag Aaaaanne!
Dat met die borstvoeding geven herken ik. Oudste wilde niet drinken na de geboorte. En met alleen het kolfapparaat kreeg ik er niks uit. Kloven, pijn, janken, faalgevoel, meer bloed dan melk kwam eruit op den duur. Vreselijk. Tijdens voorbereiding op tweede kind ben ik op lactatiecursus geweest. Moeizaam proces. Uiteindelijk is het bij 2de wel gelukt om bv te geven. Maar rara.....heb het maar 6 weken volgehouden. vond het niks voor mij. Voelde me ZO beperkt en 'vastzitten' aan alle schema's, dat ik me haast gevangen voelde. Nergens heen kunnen zonder ploftieten Maar goed, dat was mijn verhaal.

Maarreh. ..on topic:

Ik heb altijd al willen weten wat een derde tepel dan is. Blijkbaar weet jij dat.

Is dat echt een derde tepel..? Een tepelhof met een dikker bolletje erop met mini gaatjes erin..? Zitten daar dan ook kliertjes onder? Of is het enkel de huid?

Of noemen ze een grote moedervlek ergens in de omgeving van je borstkas meteen een derde tepel?
Waarom hebben mannen sowieso tepels. .?
Aaaanne : ik vind het wel gezellig om een beetje te kunnen frutselen met het andere geslacht eigenlijk
quote:ikbenik schreef op 15 december 2015 @ 00:12:

Waarom hebben mannen sowieso tepels. .? Omdat we allemaal beginnen als meisje en de mannen onder invloed van testosteron ineens een ommezwaai maken. Helaas zitten die tepels er dan al :p !
quote:ikbenik schreef op 15 december 2015 @ 00:14:

Aaaanne : ik vind het wel gezellig om een beetje te kunnen frutselen met het andere geslacht eigenlijk Lol. Ja ik ook, maar het hele gedoe, elkaar vaak niet begrijpen (venus/mars), sexe discriminatie, bepaalde dingen die mannen of vrouwendingen zouden zijn (je mag bijvoorbeeld je meisjesbaby bijna niet in blauw kleden ookal vind je die kleur mooi, en een jongen die Pabo wil doen moet zich ook steeds verdedigen) en dan nog de problemen die homo's ondervinden omdat ze anders zijn.
quote:aaaanne schreef op 14 december 2015 @ 23:09:

Waarom bestaan er eigenlijk van sommige soorten mannen en vrouwen en zijn bijvoorbeeld slakken (om even bij het thema te blijven) tweeslachtig? Waar heb je eigenlijk mannen en vrouwen voor nodig als het er vooral om gaat af en toe de genen te klutsen (in tegenstelling tot klonen) kan dat ook wel met elk willekeurig ander individu?Mannen moeten het vuil buiten zetten he
quote:ikbenik schreef op 14 december 2015 @ 22:05:

[...]

Wel van schaamte..?Dat weet ik eigenlijk niet zeker. Ik denk het niet. Ik weet wat hoort en wat niet hoort, omdat het mij is geleerd. Maar het gevoel erbij mis ik denk ik wel. Ik heb ook nooit het gevoel gehad voor schut te staan of zo, kan me daar niks bij voorstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven