trein ergernissen

13-12-2015 12:05 384 berichten
Ik reis eigenlijk bijna nooit met de trein.

Maar soms is het wel eens handig.

Dus daar sta ik dan, te wachten op mijn station totdat de trein komt.

Prima op tijd, so far so good.

En dan... je stapt de trein in en echt iedereen zit alleen in een 2-zitje. Ook nog begrijpelijk.

Maar iedereen heeft zich zo geinstalleerd dat het tweede zitje geblokkeerd is... dus of aan het raam en zelf aan het gangpad gaan zitten.

Of de tweede stoel geblokkeerd met tassen en jas.

En dan die blik of je vraagt of je er naast mag zitten.....

Goed, tot zo ver mijn trein ergernis. Wat is de jouwe?
Alle reacties Link kopieren
quote:_nut_ schreef op 14 december 2015 @ 22:17:

[...]

Omdat ik vaak slaap in de trein en dan met uitgelopen make-up zit als ik het daarvoor opsmeer.

Oké en ook omdat ik mijn bed uitrol en zsm weg moet

Aha dat van het slapen snap ik een beetje.

Vind ik in Spanje ook altijd zo lastig met siesta's. Twee keer per dag mascara op en af en je haar doen. (Ik ging dan ook echt een dutje doen, korte nachten, dus overdag bijslapen tijdens de onverdraaglijke hitte).
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 14 december 2015 @ 21:32:

[...]

Ja maar waarom dan eerst zonder make-up de deur uit? En waarom dan later alsnog opsmeren?? Ik zou zeggen, het één of het ander. Wat is het nut als je het 'te laat' opsmeert als honderden mensen je al zonder zien?

Jij durft niet zonder make-up de deur uit?

Tja, ik durf ook met ongekamd haar de straat op en ga zo makkelijk even een broodje halen. Naar mijn werk (of iets anders sociaals) wil ik er toch graag leuk en verzorgd uitzien en dan doe ik mijn haar dus wel.

Ik vind mezelf mooi zonder, maar nog mooier met make-up.
Nou ja het zal wel aan mij liggen allemaal... Maar ik snap dan niet waarom je naar je werk wél make-up op moet als het zonder blijkbaar ook prima is.

En voor mij is in een trein make-up opdoen net zoiets als dat een man zijn oorharen of neusharen zou knippen in de trein. Dat is gewoon genant en privé. Maar voor veel mensen blijkbaar niet. :-)))

(Net als die meisjes in de H&M die uitgebreid hun mee-eters stonden uit te drukken voor de spiegel midden in de winkel.)

Ik zag ook een keer een vrouw midden op de camping de zwarte haren uit haar tepels verwijderen. Da's voor mij dezelfde categorie: dat doe je gewoon thuis, niet in het openbaar. Net als je gezicht volsmeren.

Nou ja al met al is het wel een hilarische vertoning dus ik snap ook die ander die er gebiologeerd naar kan zitten kijken net als naar Bob Ross.
Tja, Patsy dan krijg je toch de vraag waarom we überhaupt make-up dragen? Dan kan iedereen daar net zo goed mee stoppen.
quote:julienclerc schreef op 14 december 2015 @ 23:31:

Tja, Patsy dan krijg je toch de vraag waarom we überhaupt make-up dragen? Dan kan iedereen daar net zo goed mee stoppen.Lijkt mij eigenlijk wel een heel erg goed idee.
Niet geschoten is altijd mis
quote:patsy--stone schreef op 14 december 2015 @ 21:26:

[...]

Van mij is het geen ergernis hoor. Ik snap alleen niet waarom je dan nog make-up op doet. Je durft immers ook zonder make-up de deur uit en voor honderden mensen te verschijnen. Dus waarom die moeite? Waarom niet gewoon ook zo door naar je werk? Ik snap het gewoon niet.Omdat het in de trein niet zoveel uitmaakt hoe je er uit ziet, maar op je werk heb je later contact met klanten, of een belangrijke vergadering. In zulke situaties wil je er representatief uitzien. Als je (zoals ik) geen ochtendmens bent, telt 's morgens elke minuut. Dus waarom dan niet een beetje opmaken in de trein? Ik zie niet zo in waarom dat storend zou zijn. Je maakt daarbij namelijk geen geluid, je zit niet in weg, en je verspreidt geen geur (tenzij parfum, zou ik idd niet in trein doen).
Selbst der längste Weg beginnt mit dem ersten Schritt.
quote:blue_lagoon schreef op 14 december 2015 @ 16:00:

[...]

Ik vind van wel. Vind niets zo erg als ongewassen en oud zweet of dranklucht.Ik vind rook en zware parfum met stip op 1 staan, gegarandeerd een migraineaanval. Ik zit dus graag op de klapstoelen bij de deur, af en toe wat frisse lucht. Niks zo vies als een rooklucht proberen te maskeren met een wolk parfum en kauwgum.
quote:Annelaure schreef op 14 december 2015 @ 21:24:

Sinds ik in België met de trein ben geweest en dan vooral bij Brussel heb ik bijna niks meer te klagen over de trein in Nederland. En ik ga minimaal 5 keer per week met de trein.Engeland, ook geweldig om met de trein te reizen. Daar valt zelfs regelmatig het signal van de telefoon weg, laat staan dat er wifi is op de meeste trajecten. En een compleet onvoorspelbare prijsstructuur.
Al mijn ergernissen zijn hier wel genoemd. Ik woon in de UK en hier zijn ze tenminste wel wat beter met roltrap-regels .

Ik reis 2 keer per week met de trein naar mijn vriend en dit is een traject London-Gatwick en viseversa. De trein komt meestal vrij leeg aan op het station maar dan stappen veel mensen in. Afgelopen week had ik dus een behoorlijke aanvaring met een andere passagier. Hij had zijn grote koffer in de stoel tegenover hem in de vier-seat gezet. Ik stap in en had een plek om te zitten, maar veel mensen moesten staan, en hij had nog steeds zijn koffer op een stoel. (In deze treinen zijn fatsoenlijke bagage rekken). Dus ik vroeg hem vanaf de andere kant van het gangpad of hij zijn koffer in het bagage rek ging doen, zodat tenminste 1 van de staande mensen kon zitten. Kreeg ik me toch een relaas van hem! Toen hij instapte op Gatwick was de trein leeg, dus had hij z'n koffer er neergezet. Ja dat snap ik, maar ik merkte dus op dat hij niet voor twee Plekken had betaald en dat andere mensen ook wel wilden zitten. Hijn vertelde me dat ik niet moest zeuren omdat ik een plek had, en dat ik anders zelf op kon staan om iemand een plek te geven. Zo asociaal!

Wonderlijk was dat niemand van de staande mensen me bijval gaf, maar dat ze,toen de jongen uit was gestapt, voor me applaudisseerden en zeiden dat ze het zo geweldig van me vonden dat ik er wat van gezegd had.

Ik zeg dus altijd iets van tassen, luide muziek etc. Ik vind het bijzonder dat sommigen het blijkbaar dus gewoon voor lief nemen (in dit geval)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Dat ik op het perron als een paria mijn sigaret moet roken bij één of andere stomme paal!

En verder alle andere mensen.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
@Bladora herkenbaar. Dat valt me hier ook altijd op in de stiltecoupe. Sommigen boeit georaat niet, maar anderen zitten zich zichtbaar te ergeren, maar houden hun mond. Dus dan zeg ik er maar weer wat van omdat ik er niet voor niks ga zitten.

Ben toen zelfs een keer compleet belachelijk gemaakt door een paar aso's en echt niemand die je bijspringt. Gelukkig reageert het merendeel wel netjes als je er wat van zegt, omdat ze het vaak niet door hebben.

Bij die nieuwe intercirys neem ik het overigens niemand kwalijk. Die plaatjes zijn gewoon vaag.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:LeTempsPerdu schreef op 15 december 2015 @ 00:02:

[...]

Omdat het in de trein niet zoveel uitmaakt hoe je er uit ziet, maar op je werk heb je later contact met klanten, of een belangrijke vergadering. In zulke situaties wil je er representatief uitzien. Als je (zoals ik) geen ochtendmens bent, telt 's morgens elke minuut. Dus waarom dan niet een beetje opmaken in de trein? Ik zie niet zo in waarom dat storend zou zijn. Je maakt daarbij namelijk geen geluid, je zit niet in weg, en je verspreidt geen geur (tenzij parfum, zou ik idd niet in trein doen).Nogmaals, het is geen ergernis. Alleen net zoiets genants als die meisjes die hun mee-eters uitknijpen en plein public. Ik snap het gewoon niet waarom mensen zoiets privé's in het openbaar doen.
quote:-Bladora- schreef op 15 december 2015 @ 03:31:

Wonderlijk was dat niemand van de staande mensen me bijval gaf, maar dat ze,toen de jongen uit was gestapt, voor me applaudisseerden en zeiden dat ze het zo geweldig van me vonden dat ik er wat van gezegd had.

Lafaards.
Ik ben net terug van een treinreis van Nederland naar Stockholm. Vorige week heb ik in Zweden een aantal keer in de trein gezeten en wat mij opviel:

- overal stopcontacten, ook in de stoptreinen

- supersnelle wifi aan boord, ook in stoptreinen

- frisdrank- en snackautomaten in treinen zonder railcatering

- je kunt met een buitenlandse pinpas kaartjes kopen bij de automaat (dat schijnt in NL niet te kunnen, dan moet je naar het loket en dus extra dokken). Vooral onhandig als je als toerist in Nederland op een station bent zonder loket. Bij de automaten in Zweden kon ik ook gewoon met briefjes en muntgeld betalen, erg handig!

Treinreizigers zijn overal hetzelfde is mijn ervaring. Er zijn er altijd twee die niet kunnen wachten met instappen tot iedereen eruit is, er zijn er altijd twee die stinken, er is er altijd één die precies op mijn gereserveerde zitplaats zit (hogesnelheidstrein). Ach ja...

Sinds ik in India voor m'n neus heb gezien dat mensen zich door het raam naar binnen wurmen voor een zitplaats en er mensen in het bagagerek boven me gingen zitten (en vast ook wel op het dak), kijk ik nergens meer van op
quote:patsy--stone schreef op 14 december 2015 @ 22:20:

[...]

Ik snapte je sarcasme wel maar daardoor begrijp ik NOG minder goed dat van die halve dag wel en halve dag niet.

Voor jezelf? Daar geloof ik niks van. Als je op een onbewoond eiland woonde, zou je dan na dag 100 echt nog steeds make-up op doen? Voor jezelf immers?

Ik heb vaker make up op als ik niks te doen heb dan als ik wil iets te doen heb. Voor mezelf ja. Net als dat ik experimenteer met kapsels voor mezelf. Ik vind het een rare gedachtegang dat je zulke dingen niet voor jezelf zou doen. Maar ja, ik ga ook gerust in pyjama en sloffen de oppashond uitlaten, en op andere dagen loop ik er helemaal opgetut bij. Het is maar net waar ik zin in heb.

Als ik een spiegel had zou ik op een onbewoond eiland juist ontzettend veel doen en proberen, dan hoef ik totaal geen rekening te houden met anderen of er representatief uitzien. Dus ja, dan zou ik ontzettend tutten en de gekste kleding maken en combineren.
Vanmorgen had ik dronken mensen in de trein, dat vind ik misschien niet ergerlijk maar wel fascinerend op de dinsdag ochtend.
quote:patsy--stone schreef op 15 december 2015 @ 07:34:

[...]

Lafaards.Britten
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Het valt me trouwens wel op dat hier zo veel mensen klagen over de boze blikken als je iemand vraagt om zijn tas weg te halen zodat je kan zitten, of dat het in de stiltecoupé niet stil is. Ik moet zeggen dat ik daar weinig last van heb. Als ik iemand (heel vriendelijk) vraag of ik mag zitten krijg ik zelden boze blikken (hooguit wat teleurgesteld, maar vaak ook gewoon een vriendelijke glimlach of een 'maar natuurlijk), en meestal is het - in elk geval in de ochtendspits - redelijk stil in de stiltecoupé. Als mensen daarop gewezen worden doen ze negen (vooruit, acht) van de tien keer ook gewoon wat er van ze gevraagd wordt.

Ik zat laatst wel bij een mevrouw die erop aangesproken werd en die zich echt niet in kon houden. Ze staakte het gesprek met haar reisgenoot en ging haar e-mail op haar telefoon checken. Om de zoveel tijd vergat ze echter dat ze zich stil moest houden en begon weer met "Oh, kijk nou-" en dan schoot het haar weer te binnen en ging ze teleurgesteld (en heel braaf) weer verder met haar telefoon, tot ze bij het volgende bericht kwam: "Ja, moet je nou eens horen wat die lul - " en dan wist ze het weer. Was eigenlijk best grappig.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
quote:stippensokken schreef op 15 december 2015 @ 09:21:

Ik ben net terug van een treinreis van Nederland naar Stockholm. Vorige week heb ik in Zweden een aantal keer in de trein gezeten en wat mij opviel:

- overal stopcontacten, ook in de stoptreinen

- supersnelle wifi aan boord, ook in stoptreinen

- frisdrank- en snackautomaten in treinen zonder railcatering

- je kunt met een buitenlandse pinpas kaartjes kopen bij de automaat (dat schijnt in NL niet te kunnen, dan moet je naar het loket en dus extra dokken). Vooral onhandig als je als toerist in Nederland op een station bent zonder loket. Bij de automaten in Zweden kon ik ook gewoon met briefjes en muntgeld betalen, erg handig!

Treinreizigers zijn overal hetzelfde is mijn ervaring. Er zijn er altijd twee die niet kunnen wachten met instappen tot iedereen eruit is, er zijn er altijd twee die stinken, er is er altijd één die precies op mijn gereserveerde zitplaats zit (hogesnelheidstrein). Ach ja...

Sinds ik in India voor m'n neus heb gezien dat mensen zich door het raam naar binnen wurmen voor een zitplaats en er mensen in het bagagerek boven me gingen zitten (en vast ook wel op het dak), kijk ik nergens meer van op Dat gaat gewoon hoor, en kost niks extra bij mijn weten. In België kon je lange tijd alleen met muntgeld of een Belgische kaart betalen, maar kostte een ticket hetzelfde aan het loket. Tenzij je een 'buitenlandse' reis maakt (sommige dingen vallen er wel onder, andere zoals Maastricht of Lille niet), dan betaal je daar 6 of 7 euro servicekosten voor. Is in Nederland ook zo geloof ik.
quote:Saracenen schreef op 15 december 2015 @ 11:18:

[...]

Dat gaat gewoon hoor, en kost niks extra bij mijn weten. In België kon je lange tijd alleen met muntgeld of een Belgische kaart betalen, maar kostte een ticket hetzelfde aan het loket. Tenzij je een 'buitenlandse' reis maakt (sommige dingen vallen er wel onder, andere zoals Maastricht of Lille niet), dan betaal je daar 6 of 7 euro servicekosten voor. Is in Nederland ook zo geloof ik.Dat is dan aangepast, want dat kon eerder nooit in Nederland. Nou heb ik daar zelf geen last van natuurlijk, maar het viel me nu op dat ik in het buitenland heel makkelijk een kaartje kon kopen.
quote:nbk schreef op 15 december 2015 @ 04:24:

Dat ik op het perron als een paria mijn sigaret moet roken bij één of andere stomme paal!

En verder alle andere mensen.

Die palen zijn ook ergerlijk. Ze staan hier namelijk midden op het perron, waardoor je er nog steeds last van hebt als niet-roker. Want de rokers gaan niet bij de paal staan, maar in een brede cirkel eromheen.

Gewoon afschaffen, en het hele station rookvrij maken.
quote:Saracenen schreef op 15 december 2015 @ 11:18:

[...]

Dat gaat gewoon hoor, en kost niks extra bij mijn weten. In België kon je lange tijd alleen met muntgeld of een Belgische kaart betalen, maar kostte een ticket hetzelfde aan het loket. Tenzij je een 'buitenlandse' reis maakt (sommige dingen vallen er wel onder, andere zoals Maastricht of Lille niet), dan betaal je daar 6 of 7 euro servicekosten voor. Is in Nederland ook zo geloof ik.In Nederland kan je echt geen kaartje uit de automaat halen met een buitenlandse pas. Ik heb alleen een Engelse bankrekening en voor mij is de NS uiterst gebruiksonvriendelijk. M'n kaart werkt niet in de automaat en online een kaartje kopen kan alleen met iDEAL of Paypal ofzo, niet eens met een credit card.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:Stokstaartjenl schreef op 15 december 2015 @ 12:24:

[...]

Die palen zijn ook ergerlijk. Ze staan hier namelijk midden op het perron, waardoor je er nog steeds last van hebt als niet-roker. Want de rokers gaan niet bij de paal staan, maar in een brede cirkel eromheen.

Gewoon afschaffen, en het hele station rookvrij maken.Het is een zone, zo'n vierkant. Als roker kun je dan ook lekker aan de rand gaan staan waar niet-rokers alsnog last hebben van jouw sigaret. Ik ben ook voor het rookvrij maken van het station.
quote:bodhisattva schreef op 15 december 2015 @ 13:37:

[...]

Het is een zone, zo'n vierkant. Als roker kun je dan ook lekker aan de rand gaan staan waar niet-rokers alsnog last hebben van jouw sigaret. Ik ben ook voor het rookvrij maken van het station.

All those in favor say aye.

AYE!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ik heb echt helemaal geen last van die rookzones, vind het juist een prima oplossing.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven