trein ergernissen

13-12-2015 12:05 384 berichten
Ik reis eigenlijk bijna nooit met de trein.

Maar soms is het wel eens handig.

Dus daar sta ik dan, te wachten op mijn station totdat de trein komt.

Prima op tijd, so far so good.

En dan... je stapt de trein in en echt iedereen zit alleen in een 2-zitje. Ook nog begrijpelijk.

Maar iedereen heeft zich zo geinstalleerd dat het tweede zitje geblokkeerd is... dus of aan het raam en zelf aan het gangpad gaan zitten.

Of de tweede stoel geblokkeerd met tassen en jas.

En dan die blik of je vraagt of je er naast mag zitten.....

Goed, tot zo ver mijn trein ergernis. Wat is de jouwe?
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 15 december 2015 @ 22:53:

[...]

Voor zover ik weet zijn er nu een paar stations in Nederland waar buitenlandse creditcards werken: Schiphol, Amsterdam CS en nog een paar. En de NS had plannen om het voor heel Nederland in te voeren. Welkom in de 21e eeuw, NS! Nu nog zorgen voor automaten die briefjesgeld accepteren zoals in elk ander land en bij parkeergarages wel gewoon kan.

Oh echt? Ik was twee weken geleden nog op Schiphol en mijn kaart werd dus niet geaccepteerd in de automaat.

Wel grappig trouwens, ik wilde 30 euro op mijn OV.-chipkaart zetten aan bij het loket en de meneer achter de kassa probeerde me in plaats daarvan een enkeltje Amsterdam aan te smeren omdat 30 euro zoveel geld was ik vertelde hem dat ik London gewend was en daarom niks duur vind in NL maar hij bleef maar zeggen dat trein reizen zo duur was. En dat ik als ik met de chip wilde reizen er altijd 20 euro op moest hebben wat grote onzin was volgens hem. Uiteindelijk heb ik hem gevraagd de kosten van Schiphol naar Amsterdam, naar Utrecht en uiteindelijk Emmen en weer terug voor me te berekenen en of hij nu alsjeblieft gewoon die 30 euro op m'n kaart wilde zetten. Zei hij weer, dat is wel duur allemaal hoor. Als je je laatste treinreis (over 20 euro) er net genoeg op zet en gewoon niet uit-checkt en je kaart wegdoet scheelt het je geld! Lekkere medewerker voor de NS
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:zomaardus schreef op 13 december 2015 @ 12:18:

Met treinergernernissen is het bij mij altijd zo dat ik me in de trein ka-pot erger, maar dat ik, zodra ik trein uitstap, nergens meer last van heb. Heerlijk is dat, ik poog me in de trein dan ook zo min mogelijk te ergeren, maar doe het stiekem toch en veel.

Maar dan toch even, mijn grootste ergernis is mensen die (doen alsof ze) niet doorhebben dat de rest van de mensheid ook nog bestaat, en dan dit soort dingen doen:

- Hard bellen in de trein

- Harde muziek luisteren in de trein

- Instappen terwijl anderen nog aan het uitstappen zijn

- Te dicht tegen je aan gaan zitten (horror)

- Conducteurs met ellenlange verhalen over sporen en aansluitende treinen over de intercom

- Vrouwen van middelbare leeftijd die met z'n allen een uitstapje doen en dan in de stiltecoupé gaan ouwehoeren en als je er dan wat van zegt, naar elkaar zeggen "Oh hoor je dat Truus, ik geloof dat we stil moeten zijn, hihihi"

Mijn tweede ergernis zijn mensen die doen alsof de rest van de wereld hun grootste vriend is in de trein ("want we zitten allemaal in hetzelfde schuitje"):

- Dagjesmensen die met iedereen gaan kletsen

- Mensen die 1x per jaar met de trein gaan en dan hardop gaan klagen over de NS ("Het is ook altijd wat")

Stinkende mensen heb ik weinig last van, behalve van die asbakken die nog naroken die naast me komen zitten. Mijn oplossing is: in een aparte stoel zitten (zo'n eenzitter waarvan er 4 zijn de in de hele trein), muziek op en mobiel voor mijn snoet.

Had het niet beter kunnen zeggen.

quote:chirpy schreef op 15 december 2015 @ 20:40:

Ik ben ook niet zo aardig voor mijn medemens geloof ik. Ik doe 's ochtends vroeg (tussen 6.00-7.00 uur als er nog plek zat is) altijd alsof ik slaap als ik met mijn tas op de stoel naast me aan het gangpad zit.

Dat snap ik dus echt niet. Je kunt toch best gewoon even je tas tussen je benen of op je schoot zetten? Je weet toch dat er meer mensen de trein binnen gaan komen?

Zeker als mensen dat in de spits doen, kan ik daar echt boos om worden. Het liefst kies ik dan altijd een zitplek waar iemand extra veel meuk op gedumpt heeft. En ik weet heel zeker dat ik niet de enige ben die dat doe (zie het veel voorkomen).

Overigens vind ik het vaak wel gemoedelijk 's ochtends in de spits. De trein die ik meestal neem is wel vol, maar niet overvol en op een gegeven moment ga je gezichten herkennen enzo. En als er dan inderdaad (zeker 's ochtends) ineens kleppende dagjesvrouwen in de trein zitten, kan iedereen zich gezamenlijk gaan zitten ergeren :D
quote:aife schreef op 15 december 2015 @ 19:37:

[...]

Ik ben wel is per ongeluk met de kinderen in de stiltecoupé gaan zitten. Pas nadat iemand er wat van zei zag ik het, was ook wel een onduidelijk tekentje in het raam. Ben toen met de kinderen in een andere coupé gaan zitten

Had ik ook, eersteklas kaartje gekocht en met kinderen in de stiltecoupé gaan zitten. Kreeg ik de opmerking: 'U màg hier niet zitten, want het is een eersteklas stiltecoupé.'

Toen ben ik dus wel blijven zitten. Mijn kinderen vielen overigens in slaap toen de trein ging bewegen, dus waren gewoon rustig. Mevrouw keek mij niet meer aan toen we uitstapten.
Oh, ben er eentje vergeten: mensen die zonder te ontbijten in de trein stappen. Nu ruiken we niet allemaal naar kersenbloesempjes des ochtendsch, maar die gore putlucht van iemand die nog niks langs zijn of haar straatje heeft gekregen is echt hels zo naast je, uithijgend na die sprint.

-Goe-hijg-de-hijg-mor-hijg-gen!

-Nou nee, nu niet meer nee...
Mensendiedeheleweglanghunneusophalen

Geen idee waarom ik daar zo allergisch voor ben; ik erger me niet zo heel snel.

Maar dit stelt mijn zenuwstelsel echt op de proef
Mijn ergernis van vandaag, een man die zo dik was dat hij de helft van mijn stoel in beslag nam.
quote:marrie3 schreef op 16 december 2015 @ 12:40:

Maar dit stelt mijn zenuwstelsel echt op de proef Oh ik ben zo iemand. Van mijn neus snuiten krijg ik hoofdpijn, dus dan liever heel de dag mijn neus ophalen.
quote:lotus77 schreef op 16 december 2015 @ 12:14:

Oh, ben er eentje vergeten: mensen die zonder te ontbijten in de trein stappen. Nu ruiken we niet allemaal naar kersenbloesempjes des ochtendsch, maar die gore putlucht van iemand die nog niks langs zijn of haar straatje heeft gekregen is echt hels zo naast je, uithijgend na die sprint.

-Nou nee, nu niet meer nee...
quote:Annelaure schreef op 16 december 2015 @ 12:45:

[...]

Oh ik ben zo iemand. Van mijn neus snuiten krijg ik hoofdpijn, dus dan liever heel de dag mijn neus ophalen.2 tampons in de neusgaten en je hoeft én niet te snuiten én je irriteert je medemensen niet met je ophalen
quote:Annelaure schreef op 16 december 2015 @ 12:45:

[...]

Oh ik ben zo iemand. Van mijn neus snuiten krijg ik hoofdpijn, dus dan liever heel de dag mijn neus ophalen.

Dat is in elk geval een geldige reden

Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat er zo'n soort oorzaak achter kon zitten.

Ik ben weleens naar een andere coupé gelopen als ik het niet meer wilde horen...

Maar ik vind het sowieso wel prettig als er niet zo veel geluid om me heen is; ik kies meestal voor een stiltecoupé als die er is.
Dagjesmensen die 's ochtends gewoon lekker links blijven staan op de roltrap en zich niet bewust zijn van de rest van de wereld.

Mannen die 2 stoelen nodig hebben omdat ze vinden dat hun zaakje lekker veel ruimte nodig heeft

Mensen die instappen zonder andere mensen eerst uit te laten stappen (en de vergrotende trap: mensen die dan uitstappende mensen half aan de kant duwen)
Niemand die zich ergert aan huisdieren in de trein? Nee? Nou, dan doe ik het wel.

Honden in de reguliere coupés; Heel. Erg. Vervelend.

Dan vult de hele coupé zich met de heerlijke lucht van vochtige hond of zit het overprikkelde beestje de gehele reis te blaffen.

Als je ècht geluk hebt, zit het mormel bij je in de buurt en gaat dan vrolijk op ontdekkingstocht naar jouw benen, tas, jas. En dan zo'n baasje dat af en toe een klein rukje aan de riem geeft om het beest terug te halen en daarna (geheel vervuld met tevredenheid, de burgerplicht is immers gedaan) weer op de telefoon gaat kijken, zodat dat beest alsnog weer jouw kant op komt zetten.

Zeg je daar wat van, dan kan je echt opvallend vaak op onbegrip rekenen. "Hij snuffelt alleen maar, hoor, hij doet niks." Ja, nee, helemaal prima, MAAR NIET AAN MIJN EIGENDOMMEN, GRAAG. Ik ga verdorie toch ook niet met mijn neus in andermans jaszak zitten?!
Ik ben een echte treinbitch. Als ik uit wil stappen en mensen willen me er niet uitlaten omdat zij direct willen instappen loop ik dwars door ze heen. En dan willen ze me nog wel eens kwaad aankijken. Maar dat kan ik meestal toch net iets beter.

Waar ik een hekel aan heb (naast zo'n beetje alles wat al genoemd is) zijn mensen die constant aan hun hoofd zitten te peuteren. Knijp, knijp, pulk, pulk, krab, krab, de hele tijd. Zo ranzig.
In welk openbaar vervoer dan ook erger ik mij ontzettend als iemand een mandarijn gaat eten.

Wat een verschrikkelijke geur.

Ik kan alle geuren wel redelijk hebben, maar mandarijn dus niet. Gadverdamme.

Ik heb ook al regelmatig gehad dat iemand een plek bezet houdt voor een vriend(in).

In de spits.

Als mensen al moeten staan.

Ja, dan heb je aan mij de verkeerde.
She needed a hero. So that's what she became.
quote:enchantedjewell schreef op 16 december 2015 @ 18:06:

In welk openbaar vervoer dan ook erger ik mij ontzettend als iemand een mandarijn gaat eten.

Ik heb ook al regelmatig gehad dat iemand een plek bezet houdt voor een vriend(in).

In de spits.

Als mensen al moeten staan.

Ja, dan heb je aan mij de verkeerde.En terecht.
quote:enchantedjewell schreef op 16 december 2015 @ 18:06:

...

*drumroll*

RRRRRijstwafellll!
quote:lotus77 schreef op 17 december 2015 @ 07:47:

[...]

*drumroll*

RRRRRijstwafellll!

Ik heb een poosje in het onderwijs gezeten. Die tijd associeer ik nog steeds met die gore rijstwafel-geur.

Ik zal in de trein echt nooit een rijstwafel gaan eten. Brrrrrrrrrrrrrrr, dat kan ik mijn medereizigers niet aandoen.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:lotus77 schreef op 16 december 2015 @ 12:14:

-Nou nee, nu niet meer nee...Ik ontbijt nog wel eens op mijn werk, dus dan zit ik ook met een lege maag in de trein. Maar ik poets altijd mijn tanden voor ik wegga. Ik kan me niet voorstellen dat ik dan ook een putlucht heb? (Zoja, dan ga ik iets in mijn leven veranderen )
Positief denken, ik ben een talent hoor.

Bedenk net dat mijn treinreisje goedkoper is geworden.

Vorige week betaalde ik 4 euro voor een half uurtje met de trein. Vandaag betaal ik datzelfde bedrag voor 3 kwartier met de trein.

Wat een bofkont ben ik.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:hoelahoepla schreef op 17 december 2015 @ 08:23:

[...]

Ik ontbijt nog wel eens op mijn werk, dus dan zit ik ook met een lege maag in de trein. Maar ik poets altijd mijn tanden voor ik wegga. Ik kan me niet voorstellen dat ik dan ook een putlucht heb? (Zoja, dan ga ik iets in mijn leven veranderen )De putlucht komt uit je maag, niet van je tanden. Dus ik vrees het ergste.
Over het algemeen erger ik me niet zo aan anderen in de trein. Ik kan me behoorlijk goed afsluiten. Zelf vind ik stiltecoupés niet zo'n handig uitvinding, want het lijkt wel of mensen juist daar gaan zitten kletsen. Maar ja ik snap het idee wel. Nu de uitvoering nog.

Wat ik erg vond was dat ik hoogzwanger een keer ging treinen en per ongeluk in de spits terecht kwam. Ik ben toen uiteindelijk op de grond gaan zitten want ik kon echt niet meer meer staan. Niemand stond op voor me en ik durfde er ook niet zo goed om te vragen.

En later toen ik met de baby op reis ging in een draagzak en bagage werd ik met uitstappen gewoon omvergelopen door iemand die al ging instappen. Toen ben ik vrij hard gevallen omdat ik mijn kindje wilde beschermen. Ik kwam bijna niet meer overeind want topzwaar met baby en rugzak, gelukkig kon ik mijn man roepen (die liep al vooruit en had het eerst niet door). We konden maar net op tijd de trein uit. Want mensen stapten gewoon in en om me heen. Niemand die effe hielp. Zorgelijk...

En als je met een kind de trein in stapt kijken sommigen meteen al vernietigend, want blijkbaar is dat het ergste wat je je medereiziger aan kunt doen; met een kind reizen... Ze zouden eens geluid maken ofzo...
Ik ben vandaag degene met duizend tassen in de trein die ik naast me op de stoel heb. Gelukkig reis ik buiten de spits en heb ik voor de rustigere sprinter gekozen, scheelt ook overstappen.

Zit er toch een partij corpsballen in de trein, luid pratend over hun avontuurtjes met Vivian en Babette. Bijkomend is dat ze graag duidelijk willen maken hoe populair ze zijn en hun telefoons allemaal op max volume hebben staan waardoor elk berichtje/update die binnenkomt door de coupé schalt. Achja, luisterend naar de verhalen (veel keus heb ik niet) heb ik toch meer medelijden met Vivian en Babette.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:missmisery schreef op 17 december 2015 @ 13:01:

Zit er toch een partij corpsballen in de trein, luid pratend over hun avontuurtjes met Vivian en Babette. Bijkomend is dat ze graag duidelijk willen maken hoe populair ze zijn en hun telefoons allemaal op max volume hebben staan waardoor elk berichtje/update die binnenkomt door de coupé schalt. Achja, luisterend naar de verhalen (veel keus heb ik niet) heb ik toch meer medelijden met Vivian en Babette.Ligt het aan mij? Maar ik vind dit soort dingen altijd erg vermakelijk... Gratis theater.
quote:marrie3 schreef op 16 december 2015 @ 12:40:

Maar dit stelt mijn zenuwstelsel echt op de proef Ik ben een van die mensen, sorry. Chronische neusallergie. Daar heb je prima medicatie tegen, maar die mag je niet hebben als je zwanger bent. En dan kan ik mijn neus blijven snuiten, het haalt niets uit. Dus ja, dan moet het maar even zo... Nog een paar maanden en dan mag ik weer sprayen. Heb er nu al zin in
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
quote:ZsaZsa2015 schreef op 16 december 2015 @ 15:03:

Dagjesmensen die 's ochtends gewoon lekker links blijven staan op de roltrap en zich niet bewust zijn van de rest van de wereld.

Mannen die 2 stoelen nodig hebben omdat ze vinden dat hun zaakje lekker veel ruimte nodig heeft

Mensen die instappen zonder andere mensen eerst uit te laten stappen (en de vergrotende trap: mensen die dan uitstappende mensen half aan de kant duwen)Meestal hangt er een klein bordje waarop staat 'links-rechts gaan staan', waarschijnlijk zal het niet goed zijn voor de roltrap als iedereen aan één kant staat. Ik snap wel dat het vervelend is als je er niet langs kunt, maar ik begrijp dus wel waarom sommige mensen dat doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven