Geld & Recht alle pijlers

Gulle acties

14-12-2015 09:28 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als tegenhanger van de gierige acties, als ode aan de mensen die graag delen.
quote:erizo schreef op 14 december 2015 @ 13:56:

[...]

Wat ik bedoelde is dat het voor mij niet 'gul' is, ik gun het mensen om mij heen om het ook goed te hebben. Kan net zo goed de buurvrouw zijn als een familielid. Daar hoef je verder geen poespas van te maken.Er zijn zoveel dingen die je kan doen om he anderen net iets leuker of lichter te maken in het leven. Op vakantie de laatste dag al je volle kleine flesjes uit je toilettas weggeven, je medicijnenkit afgeven bij een tehuis,je kleingeld weggeven aan een moeder. Wij verzamelen in de buurt onze kerstcadeau's van het werk en geven die dit jaar aan asielzoekers. In mijn studietijd had ik eeuwig geld tekort en was blij met alles. Het lijkt me heel erg als je hele leven zo is.
quote:margriet71 schreef op 14 december 2015 @ 15:09:

Als docent:.ik ga niet zover dat ik reisjes naar parijs betaal, maar wel betalen voor een leerling die anders niet mee kan naar de bowling/zwembad enz.. Of kleurpotloden en dergelijke regelen voor leerlingen...en echt niet dat je dat kan declareren! Ook wel eens een fiets geregeld voor een leerling zodat hij het hele jaar mee kon naar de buitengym enz. Elke dag brood/ fruit/ nel mee voor een leerling zodat ik weet dat ze tenminste iets in haar maag krijgt die dag.. Niet ongelovelijk gul, maar wel belangrijk ( vind ik)Erg lief van je!
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:erizo schreef op 14 december 2015 @ 13:56:

[...]

Wat ik bedoelde is dat het voor mij niet 'gul' is, ik gun het mensen om mij heen om het ook goed te hebben. Kan net zo goed de buurvrouw zijn als een familielid. Daar hoef je verder geen poespas van te maken.

Wat is poespas maken. Dat maakte mijn vriendin die mij tas en kleding gaf niet. Net als de vroegere werkgeefster die mij een compleet porseleinen servies van een goed merk gaf, omdat haar smaak veranderd was.

Ik waardeer hun gulheid, en waardering is wat mij betreft de insteek van dit topic.

Verder eens met Geronimo.
quote:margriet71 schreef op 14 december 2015 @ 15:09: Elke dag brood/ fruit/ nel mee voor een leerling zodat ik weet dat ze tenminste iets in haar maag krijgt die dag.. Niet ongelovelijk gul, maar wel belangrijk ( vind ik)Wel hoor! Maar dieptreurig dat het moet. Hebben jullie als school nog wat voor de leerlinge kunnen doen vanwege de verwaarlozing?
quote:mystic24 schreef op 14 december 2015 @ 11:28:

Een gulle actie van mijn ouders, we hadden een behoorlijk bedrag geleend van hen en hadden de helft daarvan al terugbetaald. Zij hebben toen besloten dat we de andere helft niet terug hoefden te betalen. Mijn broer en zijn vriendin hebben toen datzelfde bedrag cadeau gekregen.Wat toevallig, hier exact hetzelfde! Zo ontzettend lief van ze!
Ik heb dit jaar via via een paasontbijt en een envelopje met inhoud gegeven aan een gezin in de schuldsanering.

Ze blijken kinderen te hebben die net iets jonger/kleiner zijn dan die van mij dus te kleine kleding en schoenen gaan sindsdien die kant op.

Voedselbank krijgt ook regelmatig wat maar ik vind 1 op 1 iemand wat geven ook leuk op zijn tijd.

Net dat beetje meer luxe dat ze zichzelf niet (kunnen) geven.

Gulle actie mijn kant op, mijn moeder heeft toen ik mijn flatje kreeg alle verf, laminaat en behang betaald en ook heeft ze de verhuizer betaald zodat ik echt een nieuwe verse start kon maken.
Hier vergelijkbaar, mijn broer heeft een aardig bedrag ineens gekregen, omdat mijn ouders behoorlijk aan mij en mijn dochter hadden uitgegeven.
Voor onze bruiloft kregen we de trouwkleding van schoonmoeder. Super lief!

Zelf heb ik eens mijn oude auto weggegeven aan mn zwagertje. Auto deed t nog en had apk nog voor goede 10 maanden. Meer dan 250 kon ik er toch niet voor krijgen en hij had er geen geld voor. Blij dat hij was!
anoniem_93898 wijzigde dit bericht op 16-12-2015 15:57
Reden: Typo
% gewijzigd
Fijn topic
Ik heb al mijn meubels van mijn broer en schoonzus gekregen. Van mijn ouders een laptop gekregen en van mijn man een Ipod.

Ook heb ik vorig jaar nieuwe gordijnen gekregen van mijn ouders en laatst nam mijn vader me mee uit winkelen en mocht ik een nieuwe set kleding uitzoeken.

Ja, ik word goed verwend. Soms voel ik me wel bezwaard, maar ze doen het omdat ze allemaal redelijk veel geld hebben, ik niet en ze vinden het leuk om me te verwennen.
Ik won laatst bij de Postcodeloterij pakketten met soep en soepmokken. Die haalde ik op bij de supermarkt, en doneerde ze direct op de kar voor de voedselbank. Naast me stond een oudere mevrouw stomverbaasd te kijken.. Dacht er ng even aan, ze aan haar aan te bieden, maar vond dat dan ook weer wat raar.
Bij de jumbo staan met een kar vol boodschappen rond de 70 euro en erachter komen dat je geen portemonnee bij je hebt. En dat vlak voor sluitingstijd. De meneer achter mij bood aan om mijn boodschappen te betalen. Ik heb het niet aangenomen maar ik vond het wel echt heel erg gul.
Wat een mooie verhalen lees je hier!
Antwoord op vraag Devima: in het geval van deze leerling stond de moeder heel erg open voor hulp. En echt: je kunt snel in armoede vervallen in Nederland! De term verwaarlozing is niet de goede: deze moeder heeft stomme keuzes gemaakt en laat hulp maar ik zie ook dat ze ongelovelijk veel van haar dochter houdt en het goed probeert te doen....
Mijn ex-schoonvader bood in een dronken bui onze complete bruiloft te betalen als we TERPLEKKE zouden besluiten om te gaan trouwen.

God zij dank heb ik zijn gulle aanbod afgewezen ;)
Na heel veel magere jaren zijn wr daar nu uit maar ik zou nooit vergeten hoe het was om "arm" te zijn.

Nu met de feestdagen probeer ik dan ook vrijgevig te zijn. Dus er zijn al drie pakketten met goed en mooi speelgoed weggeven, en een kerstpakket is gemaakt en uitgedeeld aan iemand die het goed kan gebruiken. En naar een naaste gaat een pakketje met kleding en speelgoed voor haar zoon.

Daarnaast is een deel van de kerstpakketten naar de voedselbanl gegaan.

Delen is gewoon fijn.
Ik heb dit jaar onze oude kunst kerstboom weggegeven via de weggeefhoek op fb,

Wij hadden hem pas 2 jaar maar ik vond hem niet mooi en wilde een nieuwe / echte (verwend he) dus besloten dat de boom naar iemand mocht die zelf geen boom kon halen,

De boom is naar een gezin met kinderen gegaan en heb er nog een paar ballen bij gedaan die ik ook niet meer gebruikte , moedertje heeft me nog een foto van de opgetuigde boom gestuurd en mij heel erg bedankt dat zij en haar gezin nu een mooie kerst zullen hebben met een boom in huis.

En wil deze week ook nog even de kastjes gaan uitzoeken of er nog eten is wat nog houdbaar is maar wat Wij niet gaan gebruiken , een restaurantje in de buurt verzameld voedsel voor de voedselbank .

Gulle acties van andere

Schoonouders wilde onze energie rekening betalen toen die ineens 800 a 900 euro meer was (hebben we niet aangenomen)

En ze schenken ons dalijk een mooi bijdrage om een huis te kunnen kopen
Vandaag iets meegemaakt waar ik gewoon stil van werd.

Samen met de senior dit jaar een loeizwaarproject gedraaid. Senior kreeg daarvoor een kerstbonus vandaag. Dat was al bekend en ik was blij voor de seniorcollega. Ik had dit jaar door het goed draaien van dit project al een vast contract gekregen. Bovendien lag verantwoordelijkheid bij senior en niet bij mij dus de bonus was zeer terecht.

Krijg ik aan het einde van de dag een ingepakt cadeautje met een cadeaukaart. Was de helft van de kerstbonus want het was toch "ons" project.
Titato, wat een gulle actie voor jezelf met die echte kerstboom!

Maria, wat een superfijne blijk van waardering!
quote:margriet71 schreef op 14 december 2015 @ 15:09:

Als docent:.ik ga niet zover dat ik reisjes naar parijs betaal, maar wel betalen voor een leerling die anders niet mee kan naar de bowling/zwembad enz.. Of kleurpotloden en dergelijke regelen voor leerlingen...en echt niet dat je dat kan declareren! Ook wel eens een fiets geregeld voor een leerling zodat hij het hele jaar mee kon naar de buitengym enz. Elke dag brood/ fruit/ nel mee voor een leerling zodat ik weet dat ze tenminste iets in haar maag krijgt die dag.. Niet ongelovelijk gul, maar wel belangrijk ( vind ik)Hartstikke tof!
Aan bovenstaande doe ik al jaren, 1+1 gratis die gratis hou ik zelf en de gekochte geef ik weg

Maak er altijd iemand blij mee
het is nooit te laat om te leven
@margriet71, wat prachtig dat je dat als docent doet!

Ik zelf geef eigenlijk niet heel vaak wat maar heb wel eens eten gegeven aan daklozen die om geld vroegen. Geld geven vond ik zelf niet goed voelen maar met het eten en drinken waren ze alle keren erg blij mee gelukkig. En ik doneer vaak mijn kleding die er nog prima uit ziet aan het leger des heils of andere instanties.
Mijn nieuwe werkgever is heel gul.
Toen ik aangenomen werd kreeg ik een bos bloemen opgestuurd, vorige week is iedereen uitgenodigd bij baas thuis voor uitgebreide bbq. Deze week weer een etentje :) Elke 1e dag van de maand trakteren ze namens de jarigen, omdat ze mensen niet op kosten willen jagen.
Misschien voor andere mensen heel normaal, maar mijn vorige werkgever was echt zo ontzettend gierig, daar was het maximale per jaar pp een budget van 30 euro om een teamuitje van te doen.
Als mensen gingen trouwen, een baby kregen,weggingen werd er niks geregeld, moest van medewerkers zelf komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven