Gulle acties
maandag 14 december 2015 om 09:37
maandag 14 december 2015 om 09:40
Mooi topic, hoop dat er evenveel animo voor is als voor het gierige topic
Ik heb er wel een paar:
- Toenmalige schoonmoeder won bij een wedstrijd een fiets, en hoewel ze zelf met een oud barrel reed, deed ze mij toch die fiets cadeau, 'want jij hebt 'm harder nodig dan ik'.
- Diezelfde schoonmoeder zette mij in haar testament. Toen ik bij ex wegging, leek het me logisch dat ik daar wel uit geschrapt zou worden.
Jaren later vertrouwde ze me toe dat ze dat niet had gedaan, 'omdat je wel de moeder van mijn kleinkinderen blijft'.
Het gekke is dat ze bij momenten extreem gierig uit de hoek kon komen (geen alcoholvrije drankjes halen met kerst als ik vanwege medicijnen geen alcohol mocht) en we elkaar zeer dikwijls hebben verwenst.
Maar ergens heb ik blijkbaar wel een plekje in haar hart
Mijn huidige schoonouders zijn beiden erg gul op hun manier:
- schoonpapa rijdt rustig 150km. om ons te helpen verhuizen.
- schoonmama gaf een wel zeer royaal cadeau bij onze bruiloft.
Ik heb er wel een paar:
- Toenmalige schoonmoeder won bij een wedstrijd een fiets, en hoewel ze zelf met een oud barrel reed, deed ze mij toch die fiets cadeau, 'want jij hebt 'm harder nodig dan ik'.
- Diezelfde schoonmoeder zette mij in haar testament. Toen ik bij ex wegging, leek het me logisch dat ik daar wel uit geschrapt zou worden.
Jaren later vertrouwde ze me toe dat ze dat niet had gedaan, 'omdat je wel de moeder van mijn kleinkinderen blijft'.
Het gekke is dat ze bij momenten extreem gierig uit de hoek kon komen (geen alcoholvrije drankjes halen met kerst als ik vanwege medicijnen geen alcohol mocht) en we elkaar zeer dikwijls hebben verwenst.
Maar ergens heb ik blijkbaar wel een plekje in haar hart
Mijn huidige schoonouders zijn beiden erg gul op hun manier:
- schoonpapa rijdt rustig 150km. om ons te helpen verhuizen.
- schoonmama gaf een wel zeer royaal cadeau bij onze bruiloft.
maandag 14 december 2015 om 09:47
maandag 14 december 2015 om 10:06
maandag 14 december 2015 om 10:13
maandag 14 december 2015 om 10:24
maandag 14 december 2015 om 10:25
Ik geef kleding en spullen van dochter door. Ik krijg regelmatig ook spullen of kleding voor dochter.
Mijn ouders en schoonouders komen vaak met leuke cadeautjes voor ons of de kinderen.
Elk jaar rond kerst spendeer ik ongeveer 100,- aan iemand die het nodig heeft. Dit jaar heb ik kerstcadeaus voor een gezin gekocht.
Mijn ouders en schoonouders komen vaak met leuke cadeautjes voor ons of de kinderen.
Elk jaar rond kerst spendeer ik ongeveer 100,- aan iemand die het nodig heeft. Dit jaar heb ik kerstcadeaus voor een gezin gekocht.
maandag 14 december 2015 om 10:27
quote:MonicaGeller schreef op 14 december 2015 @ 10:13:
De plaatselijke supermarkt geeft geregeld gratis dingen weg, en er staat bij de uitgang een bak voor de voedselbanken.
Ik haal die gratis dingen dan op voor de voedselbanken.
De bak voor katten in nood bij diezelfde supermarkt gooi ik ook geregeld wat in.Die hebben we jammer genoeg hier niet, ik zou het ideaal vinden.
De plaatselijke supermarkt geeft geregeld gratis dingen weg, en er staat bij de uitgang een bak voor de voedselbanken.
Ik haal die gratis dingen dan op voor de voedselbanken.
De bak voor katten in nood bij diezelfde supermarkt gooi ik ook geregeld wat in.Die hebben we jammer genoeg hier niet, ik zou het ideaal vinden.
maandag 14 december 2015 om 10:37
Mijn verjaardagsgeld besteed ik elk jaar in de supermarkt voor de voedselbank. Bijna iedereen kan alles van me lenen, ik luister altijd (ook als het me geen reet interesseert) en ik wil met alles helpen, verzorgen of oppassen. Ik vind he ook oprecht leuk om mensen te verwennen of te helpen.
Ik krijg hier eigenlijk het zelfde voor terug (behalve dan het geld ). Ik krijg de kriebels van mensen die altijd maar bezig zijn met hun eigen belangen of een sport maken van hun eigen gierigheid. Vraag me ook af waar hun "genieten" in zit en ik ben daar ook altijd nieuwsgierig naar. Geld is een middel wat je nodig hebt voor je basisbehoeften maar als je er zoveel mee bezig bent ontgaat je volgens mij ook heel veel moois wat gratis is.
Ik krijg hier eigenlijk het zelfde voor terug (behalve dan het geld ). Ik krijg de kriebels van mensen die altijd maar bezig zijn met hun eigen belangen of een sport maken van hun eigen gierigheid. Vraag me ook af waar hun "genieten" in zit en ik ben daar ook altijd nieuwsgierig naar. Geld is een middel wat je nodig hebt voor je basisbehoeften maar als je er zoveel mee bezig bent ontgaat je volgens mij ook heel veel moois wat gratis is.
maandag 14 december 2015 om 10:38
toen ik op de middelbare school zat ( mijn zus zat op dezelfde school) Gingen wij met de hele school naar Disneyland in parijs. Mijn moeder had een uitkering en kon dat absoluut niet betalen en dus zouden mijn zus en ik de enige zijn geweest die niet mee gingen.
Mijn toenmalige Nederlands lerares en haar man ( de decaan was op dezelfde school) hebben dit voor mij en mijn zus betaald zodat we toch mee konden. Echt zo enorm lief..
Mijn toenmalige Nederlands lerares en haar man ( de decaan was op dezelfde school) hebben dit voor mij en mijn zus betaald zodat we toch mee konden. Echt zo enorm lief..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 14 december 2015 om 10:45
quote:Geronimo12 schreef op 14 december 2015 @ 10:37:Ik krijg hier eigenlijk het zelfde voor terug (behalve dan het geld ). Ik krijg de kriebels van mensen die altijd maar bezig zijn met hun eigen belangen of een sport maken van hun eigen gierigheid. Vraag me ook af waar hun "genieten" in zit en ik ben daar ook altijd nieuwsgierig naar. Geld is een middel wat je nodig hebt voor je basisbehoeften maar als je er zoveel mee bezig bent ontgaat je volgens mij ook heel veel moois wat gratis is.Hun genieten zit in een ander de rekening laten betalen.