Zilverpoets, waar te koop?

20-12-2015 15:39 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar koop ik zilverpoets en wat is de prijs daarvan?
Bij elke willekeurige drogist. Eerste hit op google: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-zilverpoets/p/115516
ik denk wel bij de Blokker of Marskramer

paar euro, meer kost het niet
overal ! drogist supermarkt enz, bouwmarkt ook , bv van hg of de ouderwetse brasso
Volgens mij ook wel bij de supermarkt
1,85

http://www.ah.nl/producte ... i215693/silvo-zilverpoets
Om zilver mooi te krijgen kun je het ook in een badje met soda en aluminiumfolie leggen. Kost geen drol, scheelt poetswerk en laat geen sporen achter in richeltjes.

Houd er rekening mee dat poetsmiddelen schuren. Als je iets hebt dat verzilverd is, dus niet massief, poets je het zilverlaagje langzaam weg.

Er bestaat ook poetsmiddel dat juist zilver toevoegt. Dat is wat duurder, maar daarmee houd je je zilveren en verziverde spulen echt mooi. Ik kan nu alleen even niet op de naam komen. Als het me te binnen schiet, meld ik me weer.
nicky_l wijzigde dit bericht op 20-12-2015 16:46
Reden: typfouten
% gewijzigd
Ik moet helemaal niks!
Je hebt ook zilverpoetsdoeken, die maak je een beetje vochtig, poetsen, even laten intrekken en met een droge doek nawrijven.
verba volant, scripta manent.
Hg heeft ook, dus overal waar Hg te koop is. Drogist, bouwmarkt en supermarkt.
Ik weet niet of je rookt, maar mijn moeder poetst haar zilver altijd met as, werkt perfect.
Bij de juwelier.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Nicky_L schreef op 20 december 2015 @ 16:45:

Om zilver mooi te krijgen kun je het ook in een badje met soda en aluminiumfolie leggen. Kost geen drol, scheelt poetswerk en laat geen sporen achter in richeltjes.

Houd er rekening mee dat poetsmiddelen schuren. Als je iets hebt dat verzilverd is, dus niet massief, poets je het zilverlaagje langzaam weg.

Er bestaat ook poetsmiddel dat juist zilver toevoegt. Dat is wat duurder, maar daarmee houd je je zilveren en verziverde spulen echt mooi. Ik kan nu alleen even niet op de naam komen. Als het me te binnen schiet, meld ik me weer.De truc met badje met zout-water en aluminium, daarbij wordt de bovenste laag geoxideerd zilver opgelost. Oftewel, hiermee wordt je zilveren/verzilverde voorwerp ook bij iedere keer net ietsje kleiner/lichter. Het is dus niet zo dat deze methode zoveel beter is dan een poetsmiddel! Het is wel wat minder arbeidsintensief.
Ik vond dat zo heerlijk ruiken als kind...
Kruidvat heeft de beste....waar ik werk poetsen we al jaaren onze hele Buddha to Buddha collectie ermee
Come fly with me on a jetplane
quote:tof schreef op 20 december 2015 @ 18:04:

[...]

De truc met badje met zout-water en aluminium, daarbij wordt de bovenste laag geoxideerd zilver opgelost. Oftewel, hiermee wordt je zilveren/verzilverde voorwerp ook bij iedere keer net ietsje kleiner/lichter. Het is dus niet zo dat deze methode zoveel beter is dan een poetsmiddel! Het is wel wat minder arbeidsintensief.

Klopt. Ook dit moet je dus niet tevaak doen. En niet met verzilverde spullen.

Dat andere spul waar ik het over had heet Silver Plater. Als je even googlet vind je de leverancier, en kun je het online bestellen. Laat je niet afschrikken door de hoge prijzen. Wij gebruiken alleen het spul zelf: voor ¤11,50 heb je een flesje.
Ik moet helemaal niks!
hm bedankt voor de reacties.Ga het wel morgen bij kruidvat kopen dan
Ik heb 2 lepels in huis van zilver en geen zin om daar spul voor te kopen. Blijkt dat tandpasta ook prima werkt
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
kun je ook gewoon in de supermarkt kopen, bij de schoonmaakmiddelen, op de onderste plank
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 21 december 2015 @ 11:51:

kun je ook gewoon in de supermarkt kopen, bij de schoonmaakmiddelen, op de onderste plankha, nog makkelijker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven