Meet & greet receptentopic

21-12-2015 11:09 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kwamen er weer een aantal kookgodinnen van het "En, wat eten we vandaag"-topic bijeen om te smullen van zelfgemaakte hapjes en bij te kletsen.

Het was alweer de 8e keer dat deze meet werd georganiseerd en het smaakt naar meer!

Rastan, bedankt voor de gastvrijheid

quote:GeorgieBrown schreef op 21 december 2015 @ 14:09:

[...]

Heel belangrijk ook natuurlijk. Een zwarte high waisted broek, een zwart strak shirtje en enkellaarsjes met panterprint.Klinkt goed!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ziet er allemaal heerlijk uit!
Mag ik bij jullie groepje?

En het receptje van de lemon poppy seed cake vind je hier: http://fattaincassa.blogs ... on-poppy-seed-bread.html.
Leukleukleuk maisjes! Echt leuke dingen, de flannetjes inderdaad en poppyseed cake (lemon-poppyseed is zo lekker..) en de böreck ziet er super uit. En naar de bietenfalafel ben ik ook heel benieuwd. En de custardblokjes, leuk (mijn custard schoot vandaag nog in de schift Kaaat, zo feilbaar.... Benieuwd naar je recept)

Volgende keer ben ik er weer bij hoop ik.
Lin, je link werkt niet bij mij!
Chocolade-dadeltruffels

15 stuks (medjool) dadels zonder pit

2 el kokosolie

2 el gemalen kokos

1,5 el rauwe cacaopoeder of gewone cacao

3 el pistachenoten fijngehakt of amandelen

Doe de dadels en kokosolie in een keukenmachine en maal fijn. Voeg de gemalen kokos en cacaopoeder toe en pulseer tot alles goed is opgenomen. Laat het mengsel 30 minuten opstijven in de koelkast. Rol er dan met vochtige handen ongeveer 20 balletjes van. Rol deze door de gehakte noten en laat opnieuw 30 minuten in de koelkast opstijven.

Rode bietenfalafel

200 gr kikkererwten

2 rode bieten, geschild

1 wortel

50 gr cashewnoten

30 gr gepelde pistachenoten

1 tl olijfolie

halve rode ui, gesnipperd

2 tenen knoflook, fijngehakt

1 ei

geraspte schil van 1 citroen

2 tl komijnpoeder

1 tl gerookte paprikapoeder

Hak de cashews en pistachenoten fijn in een blender. Doe er de kikkererwten, bieten, wortel bij en maal fijn.

Verwarm de olijfolie in een pan en bak de ui en de knoflook zacht. Voeg deze met alle overige ingredienten toe aan het kikkererwtenmengsel en meng goed.

Vorm er kleine balletjes van, leg op een bakplaat en bak 50 minuten op 180 graden

Maak de dip: 3 el Griekse yoghurt, sap van de citroen, 2 tl tahin, snuf zout en peper.
[quote]Linndaatje schreef op 21 december 2015 @ 17:48:

En het receptje van de lemon poppy seed cake vind je hier: http://fattaincassa.blogs ... on-poppy-seed-bread.html.[/quote

Je moet de punt achteraan de url weghalen, dan werkt de link wel.

En hij was lekkerrrrrrrrrrr
Zooooo zeg, het ziet er prachtig en lekker uit !

Die preiflannetjes heb ik opgeslagen, GeorgieB. Zo leuk met die peterselie onderin. En alle ingrediënten staan me wel aan. Mss een idee als voorgerechtje op 31 décember.

En de pesto met dille en sinaasappel lijkt me ook erg lekker, Linndaatje !

Maar echt, álles ziet er super uit !
Gevulde witlof schuitjes

Maak een creme van 1 deel chevre, 1 deel roomkaas (bijv Mon Chou) en 1 deel hüttenkäse. (Door de blender draaien) voeg er naar smaak peper, zout en wat pimenton aan toe en evt een klein kneepje citroensap.

Leg witlof blaadjes uit op een schaal. Doe een flinke dot van de even afgekoelde creme in ieder blaadje. Daarop doe je een lepeltje onion relish of vijgen jam. Strooi er gemengde gecrushte nootjes over, garneer eventueel met schijvjes verse vijg en granaat appel pitjes.
quote:koreveen schreef op 21 december 2015 @ 15:14:

[...]

She looked fab!As per usual
Mmmmm, lekker rastan, die witlofschuitjes. Ziet er mooi uit ook!
Witlofschuitjes maak ik met kerst met roquefort en appel. Goed idee om het met Hüttenkäse te mixen.
Die schuitjes waren errug lekker!
quote:dolfje schreef op 22 december 2015 @ 16:33:

Witlofschuitjes maak ik met kerst met roquefort en appel. Goed idee om het met Hüttenkäse te mixen.Ja dat maakt het iets minder zwaar! Was een last minute toevoeging maar zeer geslaagd mag ik wel zeggen.
Rast, ik kwam nog een theelepel van je tegen in mijn yoghurtdip
quote:koreveen schreef op 22 december 2015 @ 18:22:

Rast, ik kwam nog een theelepel van je tegen in mijn yoghurtdipHahahahaha die meets zorgen voor heel wat rondzwervende spullen. Neem de volgende keer maar mee als je wil
Beter laat dan nooit:

Recept citroenrepen

bodem

290 gr bloem

70 gr poedersuiker

snufje zout

230 gr roomboter

2 tl geraspte citroenschil

doe de bloem, suiker, zout, boter en citroenschil in een kom. Snijd met twee messen de boter fijn tot het lijkt op broodkruim. Druk het deeg met de handen tot een bal en druk deze gelijkmatig uit op de ingevette bakplaat van (23 x 33 x 5). Bak de koek in 20 minuten op 170 graden lichtbruin. Laat de koek iets afkoelen.

Meng ondertussen

210 gr fijne kristalsuiker

3 eieren

1 dl versgeperst citroensap

3 tl geraspte citroenschil

met een garde goed door elkaar. Giet dit rustig oer de gebakken bodem en zet hem weer in de oven. Bak de koek 20 minuten tot de randen goudbruin zijn en de bovenkant stevig is. Laat de koek afkoelen en zet hem tot de volgende dag in de koelkast snijdt hem in repen.

Mijn toeoeging. Bestrooi 125 gram bosbessen met custardpoeder en schut de overbodige custard eraf. Verdeel de bosbessen over het ei - citroenmengesel voor het de oven in gaat.
quote:rastan schreef op 22 december 2015 @ 17:18:

[...]

Ja dat maakt het iets minder zwaar! Was een last minute toevoeging maar zeer geslaagd mag ik wel zeggen.Het is mij ook bevallen, zo vind ik hutenkase niet lekker maar gemixed met de blauwe kaas wel. Dus dat houden we erin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven