Gezondheid alle pijlers

Wie heeft er een detox programma?

21-12-2015 20:34 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ze alleen vinden voor minimaal ¤75 voor een week. Hier zitten dan 5x7 recepten in.

Wie weet waar je deze gratis kan vinden? Mag ook in het Engels. Graag een kuur van minimaal 5 dagen.

Thanks!
Het is mijn manier van detoxen, in mijn normale gezonde patroon eet ik veel brood, kaas en flink bord avondeten. Als ik weer even een schop nodig heb dan laat ik alcohol staan, eet veel minder vet, vooral verse groenten en ipv een halve liter water wat ik normaal drink, en wat eigenlijk aan de lage kant zit drink ik ruim 1.5 liter water per dag.

Het is toch een reiniging. Ik heb na twee dagen ook geen behoefte meer aan vet en ik wordt zoveel fitter.
quote:alinea schreef op 21 december 2015 @ 23:16:

Het is mijn manier van detoxen, in mijn normale gezonde patroon eet ik veel brood, kaas en flink bord avondeten. Als ik weer even een schop nodig heb dan laat ik alcohol staan, eet veel minder vet, vooral verse groenten en ipv een halve liter water wat ik normaal drink, en wat eigenlijk aan de lage kant zit drink ik ruim 1.5 liter water per dag.

Het is toch een reiniging. Ik heb na twee dagen ook geen behoefte meer aan vet en ik wordt zoveel fitter.Wat moet er dan gereinigd worden en waarom?
Voor een detox zou ik mij zo snel mogelijk laten vervoeren naar de Eerste Hulp. En daar duidelijk aangeven wat de mogelijk giffen zijn die ik binnen gekregen kan hebben. Vooral bij de veel voorkomende gifstoffen van slangen, spinnen en bepaalde insecten hebben ze speciale Detox ampullen klaarliggen.

Verder houden ze met een beetje geluk ook het functioneren van je lever en nieren in de gaten. Vooral je lever krijgt het zwaar te verduren wanneer je vergiftigd bent. Want het is nu eenmaal de taak van de lever om gifstoffen uit je lijf te filteren.

Daarom is het ook van belang om je lever af en toe ook gewoon rust te gunnen door geen overmaat aan alcohol en rotzooi voedsel te consumeren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 december 2015 @ 11:06:

[...]

Wat moet er dan gereinigd worden en waarom?

Ik denk toch alle vette troep die je gegeten hebt door je lijf spoelen, ik merk na een paar weken ongezond eten dat mijn haar vetter wordt en dan krijg ik een vette huid en dan drink ik een tijdje veel water en wat groene thee en dan drijft het toch het vastgehouden vocht en vet af.

Of heb ik dat verkeerd? Mijn lichaam reageert er goed op en daarna ga ik weer over op mijn vaste eetpatroon dat mijn lichaam herkent.
quote:alinea schreef op 22 december 2015 @ 15:55:

[...]

... en daarna ga ik weer over op mijn vaste eetpatroon dat mijn lichaam herkent.Oftewel, je gaat dan weer al die vette troep eten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:jaw schreef op 22 december 2015 @ 15:59:

[...]

Oftewel, je gaat dan weer al die vette troep eten.

Nee mijn vaste patroon is erg gezond, maar met feestdagen of als ik bijvoorbeeld een maand lang veel stress heb dan eet ik ongezonder, dus ineens eet ik vaker wat makkelijker of lunch ik sneller met een croissant.

Maar mijn normale patroon is: 's morgens brood met kaas en koffie, in de middag fruit en bonen. In de avond gewoon gezond bord eten en wat yoghurt na en tussendoor water en groene thee.
quote:alinea schreef op 22 december 2015 @ 15:55:

[...]

Ik denk toch vette troep die je gegeten hebt door je lijf spoelen, ik merk na een paar weken ongezond eten dat mijn haar vetter wordt en dan krijg ik een vette huid en dan drink ik een tijdje veel water en wat groene thee en dan drijft het toch het vastgehouden vocht en vet af.

Of heb ik dat verkeerd? Mijn lichaam reageert er goed op en daarna ga ik weer over op mijn vaste eetpatroon dat mijn lichaam herkent.

Natuurlijk niet, je weet hoe de spijsvertering werkt? Alles wat het niet nodig heeft vind je in je WC pot.

Vet haar is eerder het gevolg van winter/ centrale verwarming/ hormonen/ verkeerde producten/ styling. Vette huid ligt aan hormonen en niet aan je voeding. Je kan geen vet afdrijven door thee te drinken dat is echt onzin. Vet moet je verbranden. En daarvoor moet je minder eten en meer verbranden, de afvalstoffen worden afgevoerd door je lever en nieren. Vocht is nodig maar of het cola is of groene thee maakt voor je lever niks uit.
Wat heerlijk, zo'n nuchtere Meds in ons midden!
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 december 2015 @ 18:20:

[...]

Natuurlijk niet, je weet hoe de spijsvertering werkt? Alles wat het niet nodig heeft vind je in je WC pot.

Vet haar is eerder het gevolg van winter/ centrale verwarming/ hormonen/ verkeerde producten/ styling. Vette huid ligt aan hormonen en niet aan je voeding. Je kan geen vet afdrijven door thee te drinken dat is echt onzin. Vet moet je verbranden. En daarvoor moet je minder eten en meer verbranden, de afvalstoffen worden afgevoerd door je lever en nieren. Vocht is nodig maar of het cola is of groene thee maakt voor je lever niks uit.Helemaal met je eens. Bovendien maakt een tijdelijke verandering van eten niks uit. Hooguit raakt je lijf in de war. Omdat er opeens dingen binnen komen die "nieuw" zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 22 december 2015 @ 20:27:

[...]

Helemaal met je eens. Bovendien maakt een tijdelijke verandering van eten niks uit. Hooguit raakt je lijf in de war. Omdat er opeens dingen binnen komen die "nieuw" zijn.Een lichaam raakt niet zo snel in de war. Tenzij je ineens grote hoeveelheden zaden gaat eten dan kan je wel een krantje pakken en een ochtend het toilet reserveren
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 december 2015 @ 20:57:

[...]

Een lichaam raakt niet zo snel in de war. Tenzij je ineens grote hoeveelheden zaden gaat eten dan kan je wel een krantje pakken en een ochtend het toilet reserverenDuss.. Gewoon terug naar een gezond voedingspatroon that's it?
quote:alinea schreef op 22 december 2015 @ 22:12:

[...]

Duss.. Gewoon terug naar een gezond voedingspatroon that's it?Ja voor de rest van je leven
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 december 2015 @ 22:39:

[...]

Ja voor de rest van je leven

Dit is wel de klapper van het bericht.... heerlijk die nuchterheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven