Gezondheid alle pijlers

Wie heeft er een detox programma?

21-12-2015 20:34 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ze alleen vinden voor minimaal ¤75 voor een week. Hier zitten dan 5x7 recepten in.

Wie weet waar je deze gratis kan vinden? Mag ook in het Engels. Graag een kuur van minimaal 5 dagen.

Thanks!
Volgens mij heb ik er eentje op mn laptop staan. Wel vooral smoothies. Als je mij een pb stuurt met je e-mail kijk ik morgen even op de laptop.
In de bieb. En dan daar kopieren als je geen lid bent
Gewoon gezond gaan eten. Verse producten, geen rotzooi, geen alcohol, enz. Niet (te veel) snoepen. Komt je lijf vanzelf in balans, of niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Waar ben je mee vergiftigd dan?
Ga je stoppen met drugs?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Af en toe een weekje elke dag 1.5 liter bronwater, veel sporten, verse groentesoep, veel groenten stomen en wat magnesium helpt voor mij al om lekker te detoxen, na een week voel ik me heel fit, mijn huid glanst en ik slaap goed, meestal op de derde dag een beetje hoofdpijn maar dat is al snel over.
Om wat voor vergif gaat het?

Soms kan je het beste braken of norit innemen, dat hangt af van de gifstof. Beter ga je hiermee naar een huisarts hoor
Haha meiden!

Detoxen van suiker en verzadigde vetten.
Even googelen op 'detox week recipes' geeft tig recepten voor smoothies enz.

Lekkere recepten voor avondeten zonder vlees/vis/ei/kaas/roomboter :

http://www.forksoverknive ... cipe_type=soups-and-stews
quote:hurts schreef op 21 december 2015 @ 21:40:

Haha meiden!

Detoxen van suiker en verzadigde vetten.Waarom? Suiker wordt gewoon verbrand en vetten ook. Als het niet wordt verbrand dan wordt het opgeslagen als vet.
Detoxen is sowieso nep.

http://www.theguardian.co ... th-diet-science-ignorance

Je hebt je lever al die zijn detox-werk prima doet.
Nou, thanks but no thanks. Heb al wat gevonden...
Pinterest.
quote:hurts schreef op 21 december 2015 @ 21:40:

Haha meiden!

Detoxen van suiker en verzadigde vetten.Je kan ze ook gewoon niet meer eten natuurlijk.
quote:Goede-Fee schreef op 21 december 2015 @ 22:11:

[...]

Je kan ze ook gewoon niet meer eten natuurlijk. Dat is vast veel te simpel gedacht, en te moeilijk uitvoerbaar voor TO. Verschilletje theorie en praktijk he
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:alinea schreef op 21 december 2015 @ 21:25:

Af en toe een weekje elke dag 1.5 liter bronwater, veel sporten, verse groentesoep, veel groenten stomen en wat magnesium helpt voor mij al om lekker te detoxen, na een week voel ik me heel fit, mijn huid glanst en ik slaap goed, meestal op de derde dag een beetje hoofdpijn maar dat is al snel over.Misschien een domme vraag, maar als je je daar zo fit bij voelt, waarom ga je daar dan niet gewoon permanent mee door, met die levenswijze en dat voedingspatroon?
quote:pejeka schreef op 21 december 2015 @ 22:16:

[...]

Misschien een domme vraag, maar als je je daar zo fit bij voelt, waarom ga je daar dan niet gewoon permanent mee door, met die levenswijze en dat voedingspatroon?Ik leef hardstikke gezond, alleen heb je soms wel eens een stressvolle periode waarin je een tijdje wat makkelijker eet of feestdagen met borrelafspraken, dan kun je je daarna wat futloos voelen en vind ik het fijn om even een weekje heel gezond te doen.
quote:alinea schreef op 21 december 2015 @ 22:25:

[...]

Ik leef hardstikke gezond, alleen heb je soms wel eens een stressvolle periode waarin je een tijdje wat makkelijker eet of feestdagen met borrelafspraken, dan kun je je daarna wat futloos voelen en vind ik het fijn om even een weekje heel gezond te doen.(alleen)Water en soep heel gezond?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 21 december 2015 @ 22:28:

[...]

(alleen)Water en soep heel gezond? Maaltijdsoepen, veel verse gestoomde groenten af en toe een boterham en yoghurt neem ik ook.
quote:nlies schreef op 21 december 2015 @ 22:14:

[...]

Dat is vast veel te simpel gedacht, en te moeilijk uitvoerbaar voor TO. Verschilletje theorie en praktijk he

[...]

Ik leef hardstikke gezond, alleen heb je soms wel eens een stressvolle periode waarin je een tijdje wat makkelijker eet of feestdagen met borrelafspraken, dan kun je je daarna wat futloos voelen en vind ik het fijn om even een weekje heel gezond te doen.Helemaal niks mis mee om af en toe de band iets te laten vieren, of lekker mee te doen op een feestje, maar dat kan toch ook makkelijk als je normale patroon "gezond" is? Dan hoef je na één feestje toch niet meteen rigoureus aan de leiband?
quote:pejeka schreef op 21 december 2015 @ 22:52:

[...]

Helemaal niks mis mee om af en toe de band iets te laten vieren, of lekker mee te doen op een feestje, maar dat kan toch ook makkelijk als je normale patroon "gezond" is? Dan hoef je na één feestje toch niet meteen rigoureus aan de leiband?Ken je dat niet dat je een paar weken drukte en stress hebt en dan ook wat ongezonder eet, het begint dan ineens op te vallen dat je de afgelopen weken wat minder gespot hebt, moeilijker opstaat om iets te doen en ineens zit er een vetrol op je rug die al heel lang verdwenen was en dan begin ik met een soort schop onder mijn kont en weekje flink water en groenten, je krijgt dan weer even die goeie vibe. Borrelafspraken ontwijk je even en sporten is weer prioriteit, daarna zit ik meestal weer in het goede ritme.
quote:alinea schreef op 21 december 2015 @ 22:59:

[...]

Ken je dat niet dat je een paar weken drukte en stress hebt en dan ook wat ongezonder eet, het begint dan ineens op te vallen dat je de afgelopen weken wat minder gespot hebt, moeilijker opstaat om iets te doen en ineens zit er een vetrol op je rug die al heel lang verdwenen was en dan begin ik met een soort schop onder mijn kont en weekje flink water en groenten, je krijgt dan weer even die goeie vibe. Borrelafspraken ontwijk je even en sporten is weer prioriteit, daarna zit ik meestal weer in het goede ritme.

Denk dat het mij dan wat minder opvalt in die zin dat ik, druk of niet, elke avond vers kook, elke lunch vers eet (salade, vers brood met vers beleg, enz.), dus het heeft op zich geen invloed op mijn eetpatroon, en aangezien ik gewoon op de fiets naar mijn werk ga, beweeg ik elke dag.

En ja, kan me heus wel voorstellen dat je na een drukke dag gauwer genegen bent even op de bank te ploffen, maar weet je, alsnog gezond eten is dan 0.0 moeite meer dan ongezond eten. En als je 90% van de tijd gezond eet en leeft, kan je die 10% die even wat minder is, ook prima opvangen. Daar krijg je dan heus niet opeens een mega overgewicht van.

Als het om structureel overgewicht gaat, praat je dus echt over mensen die structureel verkeerd/te veel eten, nooit bewegen (ja, van de auto naar de voordeur en terug), elke avond met een wijntje en chips of toastjes of hapjes op de bank hangen, enz. En gezien het groeiend aantal mensen met structureel overgewicht, is dat het probleem. Niet de mensen die 90% van de tijd gezond leven en af en toe even de band laten vieren vanwege een drukke dag ofzo.

[...]

Ik leef hardstikke gezond, alleen heb je soms wel eens een stressvolle periode waarin je een tijdje wat makkelijker eet of feestdagen met borrelafspraken, dan kun je je daarna wat futloos voelen en vind ik het fijn m even een weekje heel gezond te doen.Doe dat dan gewoon en noem het gezond eten. Met detox heeft het niks te maken. Je lijf is niet vergiftigd en je kan shakes drinken tot je een ons weegt je lever gaat er toch niet harder van werken en je nieren ook niet. Je ontgift de hele dag door, gratis en voor niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven