Geld & Recht alle pijlers

Waar vind ik het dossiernummer?

22-12-2015 21:33 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Op de rekening die je in eerste instantie van de zorgverkeraar hebt ontvangen?
Bij kenmerk?
Op de brief van het incassobureau.

Welk bureau is het?
quote:Honeymoonquiz schreef op 22 december 2015 @ 21:37:

Op de rekening die je in eerste instantie van de zorgverkeraar hebt ontvangen?Nee je moet die van het incassoburo hebben
De rekening is al zo oud, dat ik die brief niet meer heb.. Hij zat eigenlijk in een betalingsregeling die al een paar maanden liep, dit was de laatste betaling maar die is toen stop gezet.
Van het incassobureau heb ik niks ontvangen.
quote:gismo72 schreef op 22 december 2015 @ 21:38:

[...]

Nee je moet die van het incassoburo hebbenOh ja logisch, bel morgenochtend even.
Het incassobureau is Flanderijn. Ik wil hem graag direct betalen zodat ik er vanaf ben :(
quote:kittycat1 schreef op 22 december 2015 @ 21:39:

Het incassobureau is Flanderijn. Ik wil hem graag direct betalen zodat ik er vanaf ben :(morgen even bellen als je het niet kan vinden. Staat er geen kenmerk ergens bovenaan?
Met ¤ 40 aanmaankosten erboven op neem ik aan?
Hoezo niks ontvangen van het incassobureau? Dat lijkt me sterk.
Ik logte net in op het zilveren kruis account om alles even te checken, en toen zag ik een blok staan met: overgedragen aan incassobureau en dan de naam erachter en het bedrag van ongeveer 30 euro. Heb verder geen brief van gehad of iets
Het zat in een langer lopende betalingsregeling. Die twee weken geleden is stopgezet. Dit was de enige betaling die nog moest. Hij stamt af van 2014.
Dan zou ik morgen gewoon even bellen met Flanderijn Kittycat.
quote:kittycat1 schreef op 22 december 2015 @ 21:45:

Het zat in een langer lopende betalingsregeling. Die twee weken geleden is stopgezet. Dit was de enige betaling die nog moest. Hij stamt af van 2014.Een regeling met Zilveren Kruis of Flanderijn?
Ja, ik maak me gewoon heel erg druk. Vind het niet erg om extra kosten te betalen, wil het gewoon zo snel mogelijk opgelost hebben.
quote:minnimouse schreef op 22 december 2015 @ 21:48:

[...]

Een regeling met Zilveren Kruis of Flanderijn?Een regeling met zilveren kruis.
Ik zit mezelf heel erg op te winden.. Op wat voor extra bedrag moet ik rekenen? In het ergste geval?
quote:kittycat1 schreef op 22 december 2015 @ 21:54:

Ik zit mezelf heel erg op te winden.. Op wat voor extra bedrag moet ik rekenen? In het ergste geval?

Dat ligt eraan.

Wanneer is die vordering overgedragen?

Normaal gezien krijg je nog een 14-dagen brief (Google maar eens).

En anders sowieso de minimale incassokosten (40 euro).
Minnie, ik heb twee weken geleden voor het laatst gekeken en toen was hij nog niet overgedragen volgens mij. Het stond er iniedergeval nog niet bij. Ik heb geen brief gehad van het incassobureau tot nu toe. Maar, de factuur is natuurlijk super oud.
quote:kittycat1 schreef op 22 december 2015 @ 21:58:

Minnie, ik heb twee weken geleden voor het laatst gekeken en toen was hij nog niet overgedragen volgens mij. Het stond er iniedergeval nog niet bij. Ik heb geen brief gehad van het incassobureau tot nu toe. Maar, de factuur is natuurlijk super oud.

Een deurwaarder moet een 14-dagen brief aan een particulier sturen om hem in gebreke te stellen. Zo'n brief wordt ook wel een WIK brief genoemd.

Als debiteur krijg je dan nog 14 dagen de tijd om de hoofdsom (zonder incassokosten) te voldoen, daarna komen de incassokosten erbij en dat is dus minimaal 40 euro.

Heb je ook geen mail gehad? Veel mensen zeggen iets niet gehad te hebben namelijk.

Heeft Zilveren Kruis een oud adres van je misschien? Een deurwaarder stuurt de WIK brief meestal naar het adres wat bij de opdrachtgever bekend is, als daar geen reactie op komt gaat een deurwaarder meestal een GBA check doen.

En Flanderijn staat bekend als betrouwbaar, maar kan uiteraard ook een fout maken. Als een deurwaarder geen WIK brief verstuurd, kan het zijn dat de rechter de incassokosten niet toekent.
-
Wat Minimouse zegt is waar, bel morgen gewoon even.

Ze zijn best wel redelijk, zeker omdat je zo snel reageert.

Leg de situatie uit en mijn ervaring is dat je goed en netjes (lees zonder kosten, als je direct betaald) geholpen wordt.

Succes!

even aanvulling: Noteer de naam met wie je gesproken hebt. Kan altijd van pas komen!!
Flanderijn is een deurwaarderskantoor, Flanderijn Van Eck.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven