Welk kattenspeelgoed?
dinsdag 22 december 2015 om 21:22
Thuis heb ik drie katten. Een heerlijk trio zijn het. Ze zijn nog jong (2, 3 & 4 jaar).
Voor het trio heb ik een klimmuur met plankje gemaakt. En heb wat speelgoed voor ze, balletjes, muisjes, tunnel enz. Voer krijgen ze via spelletjes. Maar de laatste tijd verveeld de drukste van het trio haar. Ze vind het huidige speelgoed niet meer leuk. En maakt daardoor ruzie met de andere. Zelf speel ik ook elke dag meerdere keren met de katten. Maar dat helpt niet tegen het vervelen.
Nu wil ik ander speelgoed kopen & zelf maken. Hebben jullie nog ideeen voor uitdagende speelgoed?
Voor het trio heb ik een klimmuur met plankje gemaakt. En heb wat speelgoed voor ze, balletjes, muisjes, tunnel enz. Voer krijgen ze via spelletjes. Maar de laatste tijd verveeld de drukste van het trio haar. Ze vind het huidige speelgoed niet meer leuk. En maakt daardoor ruzie met de andere. Zelf speel ik ook elke dag meerdere keren met de katten. Maar dat helpt niet tegen het vervelen.
Nu wil ik ander speelgoed kopen & zelf maken. Hebben jullie nog ideeen voor uitdagende speelgoed?
..........
dinsdag 22 december 2015 om 21:35
dinsdag 22 december 2015 om 21:45
Die gratis kadoslierten die je met de schaar kan laten krullen aan het eind, kan je bij tuincentra en AH krijgen.
Van aluminiumfolie balletjes maken.
Zo`n lichtje uit een pen, tijdens het tv kijken ermee spelen.
Een stokje met van die veertjes eraan.
Hier het dopje van een scheermesje
Muisjes met een speciaal geurtje.
Ik zoek wel eens vogelveren voor ze, vinden ze erg leuk.
Nou zoiets.
Nou zoiets.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 22 december 2015 om 21:48
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 december 2015 @ 21:45:
Die gratis kadoslierten die je met de schaar kan laten krullen aan het eind, kan je bij tuincentra en AH krijgen.
Nou zoiets.
Ik vind alufolie altijd een beetje eng, ze kauwen erop, lijkt me zo slecht voor die tandjes en ze krijgen het ook binnen.
Die lichtjes doen het hier ook goed, ja
Nou zoiets.
Ik vind alufolie altijd een beetje eng, ze kauwen erop, lijkt me zo slecht voor die tandjes en ze krijgen het ook binnen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
dinsdag 22 december 2015 om 21:55
quote:streepjessokken schreef op 22 december 2015 @ 21:48:
[...]
Het balletje maak ik nooit te klein en ze kauwen er niet op.
Wat ik uiteraard alleen doe als ik er ben is een plastic tasje en een kraaltje.
[...]
Het balletje maak ik nooit te klein en ze kauwen er niet op.
Wat ik uiteraard alleen doe als ik er ben is een plastic tasje en een kraaltje.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 22 december 2015 om 22:10
Ik vind hem te duur maar hij lijkt mij erg leuk;
https://www.youtube.com/watch?v=zWyDCeBDDrU
dinsdag 22 december 2015 om 22:53
Tampons.
Ik bewaar de mijne in een degelijk afsluitbare bak, want zolang ze in het gewone kartonnen doosje zaten viste een van mijn katten ze er allemaal uit om het hele huis mee rond te meppen. Lange tijd hoefde ze maar te horen dat die degelijk afsluitbare bak open ging of ze kwam meteen aanrennen en stond aan de deur van de wc te krabbelen. Maf beest. Overigens niet de kat van mijn avatar. Die is op vele andere manieren maf.
Ik bewaar de mijne in een degelijk afsluitbare bak, want zolang ze in het gewone kartonnen doosje zaten viste een van mijn katten ze er allemaal uit om het hele huis mee rond te meppen. Lange tijd hoefde ze maar te horen dat die degelijk afsluitbare bak open ging of ze kwam meteen aanrennen en stond aan de deur van de wc te krabbelen. Maf beest. Overigens niet de kat van mijn avatar. Die is op vele andere manieren maf.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dinsdag 22 december 2015 om 22:58
Het speeltje dat een van mijn nichtjes een jaar of 6 geleden heeft gemaakt.
Je neemt:
- het rondje van een leeg rolletje plakband
- een klein belletje
- papier
- veel plakband
Leg het belletje in het rondje plakband.
Wikkel er wat papier omheen, alsof je een kadootje inpakt.
Dan een zooi plakband zodat het allemaal goed blijft zitten. Veel meer dan bij een kadootje.
Uren, maanden, jaren lol! Mijn nichtje was 7 ofzo toen ze maakte en ik heb het speeltje nog steeds een mijn katten - vooral de tamponkat - vinden het nog steeds erg leuk.
Je neemt:
- het rondje van een leeg rolletje plakband
- een klein belletje
- papier
- veel plakband
Leg het belletje in het rondje plakband.
Wikkel er wat papier omheen, alsof je een kadootje inpakt.
Dan een zooi plakband zodat het allemaal goed blijft zitten. Veel meer dan bij een kadootje.
Uren, maanden, jaren lol! Mijn nichtje was 7 ofzo toen ze maakte en ik heb het speeltje nog steeds een mijn katten - vooral de tamponkat - vinden het nog steeds erg leuk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dinsdag 22 december 2015 om 23:13
Hier worden de clipjes van broodzakken en ander soort voedselzakken flink rondgemept, die zijn toch echt wel favoriet.
Verder heb ik veel speelhengels kleiner geknipt en gemaakt en toen vonden de katten ze veel leuker. Die grote, lompe, luide dingen lijken ook helemaal niet op prooien dus kan het me wel voorstellen.
Verder heb ik veel speelhengels kleiner geknipt en gemaakt en toen vonden de katten ze veel leuker. Die grote, lompe, luide dingen lijken ook helemaal niet op prooien dus kan het me wel voorstellen.
woensdag 23 december 2015 om 10:34
Zag ergens dat mensen een opbergnet (ikea) ook wel voor katten gebruiken. Heb nog een in het hok liggen. Misschien vinden ze dat wel leuk.
Zag dingen van frolicat. Dat lijkt mij wel leuk. Iemand hier ervaring met dat speelgoed?
En Catit Design Senses Speelrail lijkt mij ook grappig. Iemand hier ervaring mee?
Zag dingen van frolicat. Dat lijkt mij wel leuk. Iemand hier ervaring met dat speelgoed?
En Catit Design Senses Speelrail lijkt mij ook grappig. Iemand hier ervaring mee?
..........
woensdag 23 december 2015 om 11:05
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 december 2015 @ 22:10:
Ik heb 'm overwogen, maar die twee schijtluizen van mij zouden er waarschijnlijk voor weglopen
Als ik 'm ergens een week kon lenen zodat ik weet dat ze hem wel fijn vinden zou ik 'm wel kopen denk ik
Ik heb 'm overwogen, maar die twee schijtluizen van mij zouden er waarschijnlijk voor weglopen
Als ik 'm ergens een week kon lenen zodat ik weet dat ze hem wel fijn vinden zou ik 'm wel kopen denk ik
woensdag 23 december 2015 om 11:09
quote:Zo-ik schreef op 23 december 2015 @ 10:34:
Zag ergens dat mensen een opbergnet (ikea) ook wel voor katten gebruiken. Heb nog een in het hok liggen. Misschien vinden ze dat wel leuk.
Die rail heb ik, is een aanrader. Heb er twee gekocht, zodat je wat kan variëren qua vorm.
Er bestaan ook balletjes voor die licht flikkeren als je ze een duw geeft, maar de dames zijn daar bang voor, er zitten standaard gewone balletjes bij.
Er bestaat ook een soort massageding van die lijn, was hier weggegooid geld.
Die rail heb ik, is een aanrader. Heb er twee gekocht, zodat je wat kan variëren qua vorm.
Er bestaan ook balletjes voor die licht flikkeren als je ze een duw geeft, maar de dames zijn daar bang voor, er zitten standaard gewone balletjes bij.
Er bestaat ook een soort massageding van die lijn, was hier weggegooid geld.