Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Wat leuk, ik doe ook mee! Doe met de bingokaart mee, en als ik na de zoveel weken denk, hmm, deze bedragen gaan me niet lukken per week, dan halveer ik in die week gewoon. Zou al blij zijn met een bedrag tussen de ¤ 400- ¤ 500, kan ik volgend jaar december toch heerlijk voor winkelen. En dan echt een keer voor mezelf en niet weer iets voor de kinderen.

Ook omdat mijn man en ik nu versneld de hypotheek willen aflossen (heb daar enige tijd geleden een topic voor geopend), en ik daarvoor echt een aantal dingen laat, zoals kleding kopen, is dit wel een mooi doel voor mezelf, heb er nu al zin in om te beginnen.
quote:S0LEIL schreef op 22 december 2015 @ 20:17:

Hey Liezze!

Hey Sol

Het is precies zoals jij eerder al zei. Het lijkt me heerlijk om aan het eind van het jaar schaamteloos iets onnodigs en luxe voor mezelf te gaan kopen zonder schuldgevoel
quote:Liezze schreef op 22 december 2015 @ 21:22:

[...]

Hey Sol

Het is precies zoals jij eerder al zei. Het lijkt me heerlijk om aan het eind van het jaar schaamteloos iets onnodigs en luxe voor mezelf te gaan kopen zonder schuldgevoel Ik wacht niet per se tot het einde van het jaar
quote:love2dance schreef op 22 december 2015 @ 20:02:

Ik heb nog niet alle reacties gelezen maar het is best een leuk systeem , ik heb het nu al 2 jaar gedaan.

Ik doe het via de bank en ook cash. Vorig jaar lukt het me om het vol te houden. Dit jaar lukt uiteindelijk de cash niet.

Wat ik doe is bijhouden in excell wat ik spaar. Ik zet 52 vakjes genummerd van 1/52. En bij iedere week zet ik een kruis erachter als ik gespaard heb. Het bedrag varieert wel dus ik doe niet week 1 - 1 euro. Maar bijvoorbeeld week 1- 52 euro. Vakje 52 maak ik dan groen zodat ik zie dat ik die " week" al gehad heb.

Zo kan ik per week bekijken wat ik ( naast mijn gewone sparen) nog kan missen. Dit doe ik zo omdat dit een extra potje is voor mijn man die hier niks van weet maar er tijdens een vakantie die gepland staat met vrienden van kan genieten. ( hij denkt dat hij niet meekan)
quote:love2dance schreef op 22 december 2015 @ 20:02:

Ik heb nog niet alle reacties gelezen maar het is best een leuk systeem , ik heb het nu al 2 jaar gedaan.

Ik doe het via de bank en ook cash. Vorig jaar lukt het me om het vol te houden. Dit jaar lukt uiteindelijk de cash niet.

Wat ik doe is bijhouden in excell wat ik spaar. Ik zet 52 vakjes genummerd van 1/52. En bij iedere week zet ik een kruis erachter als ik gespaard heb. Het bedrag varieert wel dus ik doe niet week 1 - 1 euro. Maar bijvoorbeeld week 1- 52 euro. Vakje 52 maak ik dan groen zodat ik zie dat ik die " week" al gehad heb.

Zo kan ik per week bekijken wat ik ( naast mijn gewone sparen) nog kan missen. Dit doe ik zo omdat dit een extra potje is voor mijn man die hier niks van weet maar er tijdens een vakantie die gepland staat met vrienden van kan genieten. ( hij denkt dat hij niet meekan)Lief <3
love2dance, wat een lief idee om voor je man een extraatje te sparen!

Jane-Ice, ik kijk morgen even bij Zeeman voor zo'n blikje. Van Blokker weet ik zo goed als zeker dat ze ze hebben maar die is niet vlakbij.

Ik begin trouwens a.s. zondag, tot volgend jaar Kerst en het boeit me niet dat dan mijn jaarbedrag is wat voor en ander een weekbedrag kan zijn.

Ik heb ook nog een spaarpot met gewone rubberdop aan de onderkant. Wellicht dat ik daar de euro's in doe en zodra het er 5 zijn een briefje van 5 in het blikje. Nog even puzzelen.
Thee ik heb even op je gereageerd op het Wakker topic.
Thee, gewoon doen wat je kan missen. Ik vind het idee van samen sparen al geweldig leuk. Ga morgen even kaarten knutselen.
Prada, ga jij het cash sparen voor kleindochter of aan het eind op een rekening storten of iets voor kopen?
Nee gewoon cash en dan hoop ik nog heel wat jaren te kunnen sparen voor haar voor rijbewijs of studie ofzo. Ga volgende week een echt stenen spaarvarken halen.
quote:prada schreef op 23 december 2015 @ 02:00:

Thee ik heb even op je gereageerd op het Wakker topic.Ga even kijken en dan hoogste tijd voor bedtijd
Ik doe ook mee! Op de bingomanier denk ik. Ik heb al zo'n blikje en er zit ook al best wat in, dus dat is een goed begin.
Ik ben gek op year challenges en deze klinkt leuk! Ik spaar al automatisch maar dat bedrag moet op de schop omdat het gezinsinkomen volgend jaar hoogstwaarschijnlijk behoorlijk wat lager wordt. Hopelijk tijdelijk, maar je weet het natuurlijk nooit, kortom: onzekerheid. Kleine bedragjes die in mijn portemonnee achterblijven geef ik doorgaans uit als water. Veel beter om die dan te sparen. Ik ga voor de bingokaart waarop ik elke week een bedrag wegstreep.
Yes, ik doe mee! Wat een leuk idee om zo iets extra's te hebben aan het einde van het jaar.
Ja, ik ga het toch weer proberen...

Vorig jaar is het me helaas niet gelukt. Ik vergat weken of ik haalde weer wat uit het potje

Dit keer ga ik het denk ik via internetbankieren doen, dan haal ik het er waarschijnlijk niet zo snel vanaf, als wanneer het contant in een potje thuis zit. Of ik neem een pot die niet zomaar geopend kan worden.

Ik ga ook voor het bingosysteem

Ik spaar ook op andere manieren, maar deze vind ik erg leuk!!

Succes allemaal
Ik vind het ook een geweldig idee.! En voor mij, als het goed is, haalbaar.

Wat iemand hiervoor ook al schreef, vind ik het wel lastig om de juiste bedragen weg te sparen. Ik heb bijna nooit contact geld, aangezien ik alles pin. Dat wordt nog wel even een challenge
quote:pampalate schreef op 23 december 2015 @ 21:54:

Ik vind het ook een geweldig idee.! En voor mij, als het goed is, haalbaar.

Wat iemand hiervoor ook al schreef, vind ik het wel lastig om de juiste bedragen weg te sparen. Ik heb bijna nooit contact geld, aangezien ik alles pin. Dat wordt nog wel even een challenge Ik pin ook alles. Heb een potje aangemaakt op mijn moneyou rekening en ga iedere week iets overboeken voor wel 0.9 pct rente
Ik nam zo nu en dan geld op om de koffie in het buurthuis te betalen, dus nu zal ik wat vaker geld op moeten nemen.
Ik heb een spaardoel bij het internetbankieren gemaakt. Vind een potje op zich wel leuker maar dan wel eentje die niet open kan. En daar zit dan in de loop van het jaar wel heel veel geld in en ik vind het idee van zoveel contact geld thuis hebben niet echt prettig. Dus vandaar.

Nu nog even voor mezelf een bingokaart maken, ik maak ze ietsje lager dan de challenge,van 1 - 30 euro ofzo.
Wat een leuk idee! Ik doe mee.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Net een boek verkocht via bol.com en al maar beslist dat de opbrengst voor de money-challenge is :-)

Ik doe mijn best om te wachten met starten tot 4 januari, maar geen idee of ik dat volhou
Bekend probleem stokstaartje
Ik ga ook een poging doen. Eens kijken hoe ver ik kom. Gelukkig is het in het begin nog heel makkelijk !
Klinkt super! Ik ga het ook proberen met de bingokaart.
Ik heb gisteren op een A4 een bingokaart gemaakt met allemaal gekleurde vakjes en cijfers. Als voorbeeld de bingokaart van hier gebruikt en aan het eind het totaalbedrag en deze op een stuk karton geniet. Voor kleindochter dezelfde alleen met aan het einde de helft van het bedrag omdat ik voor haar half ga sparen. Ik heb er echt zo'n zin in. Volgende week nog even 2 stenen varkens halen en dan ga ik in de week van 4 januari beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven