Vreselijke kerstverhalen

22-12-2015 20:21 92 berichten
Ik heb het idee dat het wel eens een vreselijke kerst zou kunnen worden

Aan mijn kant een demente oma die soms goed de sfeer kan verzieken (maar ook zomaar heel gezellig kan zijn dus je weet het nooit) aan zijn kant...tja, er zijn zeg maar wat wrijvingen, en ik ben bang dat de bom wel eens kan gaan barsten

Voor nu probeer ik gewoon een open mind te hebben en we zien het wel. Misschien wordt het wel heel gezellig!

Maar wie zijn vreselijke kerstverhaal wil delen van dit jaar of voorgaande jaren. Be my guest. Kunnen we er hopelijk nog een beetje om lachen samen
Ik heb ooit een kerst meegemaakt waarbij mijn toenmalige schoonouders geld in de kerstboom hadden hangen.

De bedoeling was dat we (ik als vriendinnetje van, en drie broers) erom gingen "stoeien".

Dus zoveel mogelijk geld graaien en liefst ook elkaar wegduwen en van elkaar afpakken.

Ik vond dat gênant dus wilde niet meedoen. Men werd ongezellig, vond me ondankbaar.

Vriendje loste dat op door mij erbij te trekken en broers en hij deden net alsof ze me af en toe een duw gaven. En ik pakte voor de vorm wat geld.

We rolden de hele kamer door, meubilair werd verschoven, glazen vielen om en ouders maar lachen.

1 broer had het meeste geld gepakt/afgepakt en dat vonden de ouders prachtig.

Het ging in totaal om toen vierduizend gulden, 1000 gulden pp in principe, en die broer had 2500 ofzoiets gepakt.

Achteraf een soort toneelstuk: De broers verdeelden het geld en ik kreeg achteraf ook mijn "deel".

Maar het verklaarde veel wb de dynamiek in dat gezin
quote:vruchtgebruik schreef op 22 december 2015 @ 22:04:

Ik heb ooit een kerst meegemaakt waarbij mijn toenmalige schoonouders geld in de kerstboom hadden hangen.

De bedoeling was dat we (ik als vriendinnetje van, en drie broers) erom gingen "stoeien".

Dus zoveel mogelijk geld graaien en liefst ook elkaar wegduwen en van elkaar afpakken.

Ik vond dat gênant dus wilde niet meedoen. Men werd ongezellig, vond me ondankbaar.

Vriendje loste dat op door mij erbij te trekken en broers en hij deden net alsof ze me af en toe een duw gaven. En ik pakte voor de vorm wat geld.

We rolden de hele kamer door, meubilair werd verschoven, glazen vielen om en ouders maar lachen.

Het ging in totaal om toen vierduizend gulden, 1000 gulden pp in principe, en die broer had 2500 ofzoiets gepakt.

Achteraf een soort toneelstuk: De broers verdeelden het geld en ik kreeg achteraf ook mijn "deel".

Maar het verklaarde veel wb de dynamiek in dat gezin WTF? Serieus?
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders hebben een plaatje in hun hoofd, zoals het voor hen "hoort te zijn". Helaas is hun plaatje niet de realiteit, hoe hard ze ook proberen dat er wel van te maken.

Het heeft er in ieder geval in geresulteerd dat twee van onze kinderen pertinent weigeren om nog naar opa en oma toe te gaan.
Oh men! Wat een erge verhalen.

Gelukkig hier nog niet (of ik heb ze verdrongen)
De eerste keer dat ik Irish Coffee dronk. Dat was lekker en ik kreeg er nog een aangeboden. Ik heb me zo ziek gevoeld dat ik geen Irish Coffee meer blief. Dat is al dertig jaar geleden.
quote:lemoos2 schreef op 22 december 2015 @ 22:07:

[...]

WTF? Serieus?

Het vreemde is: Mijn beste vriend heeft een andere ex waarbij er ook zo'n boom met geld was. Niet zozeer met dat vechten maar wel zoveel mogelijk pakken. En dan gezinsleden uitlachen als ze minder hebben.

Dus in bepaalde kringen is zo'n boom met geld blijkbaar een gewoonte. Leuke kerstgedachte
Gourmetten bij mijn ouders thuis. 5 volwassenen en 3 kinderen om een net te kleine tafel.

Leuk met ouderwetse gourmetstelletjes met van die branders eronder. Na een poosje was er eentje leeg. Mijn moeder zou wel even bijvullen. ..De vlammen liepen zo over de tafel op de grond. Oh en op mijn zus, die een ketting omhad met plastic dingetjes die zo haar huid in smolten.

Mijn moeder stond alleen maar in de weg te gillen. Mijn zwager en ik bleven vrij helder. Zus de keuken in naar de kraan. Ik mijn moeder toegeschreeuwd dat ze naar de gang moest gaan met mijn dementerende vader. Kinderen uit het raam getild en ondertussen doofde mijn zwager de brand met mijn lange suède jas.

Gezelligheid.

Maar het verklaarde veel wb de dynamiek in dat gezin Dat is echt bizar.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Eerste kerst met mijn schoonfamilie gingen mijn twee zwagers met elkaar op de vuist. Tweede kerst met schoonfamilie vond schoonzus berichtjes in de telefoon van haar man waaruit bleek dat hij vreemdging, en dat werd ter plekke uitgevochten 'je krijgt geen ene cent van mij' 'je zult de kinderen nooit meer zien'. En wij zijn nog twee dagen gebleven om de kinderen op te vangen, want die zaten er gewoon bij

Dit jaar maar eens een kerst zonder schoonfamilie...
Mag het ook over een kerstkaartje? Ik kreeg een paar dagen geleden een kerstkaartje van mijn broertje en zijn nieuwe vriendin. Beide heb ik meer dan een jaar niet gezien of gesproken. Daarvoor heb ik de nieuwe vriendin 1 keer gezien en dat was 45 minuten op de verjaardag van mijn partner. Ze heeft bijna 45 minuten met haar mobiel zitten spelen en constant zei ze dat ze weg wilde. Maar terug naar het kerstkaartje ik wist niet dat mensen zo creatief konden wezen om letterlijk ruzie te zoeken op een kerstkaart. Ik weet wel wie dit jaar geen kerstkaart krijgt.
@tiramisuusje: wat afschuwelijk zeg. Ik zou ook niet aanwezig willen zijn bij de grote finale (aangezien kerst 2014 die van 2013 nog kan 'toppen')

@wasdroger: dan ben ik wel heel benieuwd wat er op dat kaartje staat
Wat stond er op de kaart dan?

De broers verdeelden het geld en ik kreeg achteraf ook mijn "deel".

Maar het verklaarde veel wb de dynamiek in dat gezin
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:vruchtgebruik schreef op 22 december 2015 @ 22:14:

[...]

Dus in bepaalde kringen is zo'n boom met geld blijkbaar een gewoonte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben ook razend nieuwsgierig naar de tekst op die kerstkaart.
quote:Marjo41 schreef op 22 december 2015 @ 23:32:

Ik ben ook razend nieuwsgierig naar de tekst op die kerstkaart.Ja, ik ook!
En tegelijk erger ik me. Waarom nou weer zo'n half verhaal.
Mijn moeder kampte al heel lang met een longziekte, mocht na 9 maanden ziekenhuis toch op 6 dec. vorig jaar naar huis.. We keken allemaal uit naar kerst.. Zou wel eens de laatste kunnen zijn. Tot op 9 dec alsnog het noodlot toesloeg, weer met piepende banden naar het ziekenhuis. Ze overleed op 14 dec. Totaal niet zien aankomen. In plaats van bezig te zijn met de kerstvoorbereidingen waren we een crematie aan het plannen, 20 dec voorgoed afscheid genomen. Veel te jong overleden. Geen enkele kerst zal nog hetzelfde zijn, maar we proberen er toch maar iets moois van te maken!
Sterkte Jo_Anna. Zal weer een rare kerst worden vrees ik.
Sterkte Jo-Anna.
quote:lemoos2 schreef op 22 december 2015 @ 23:27:

@tiramisuusje: wat afschuwelijk zeg. Ik zou ook niet aanwezig willen zijn bij de grote finale (aangezien kerst 2014 die van 2013 nog kan 'toppen')

@wasdroger: dan ben ik wel heel benieuwd wat er op dat kaartje staat Het was dus geschreven door de vriendin van mijn broertje en er stond in dat ze wat vragen had en het begon met waarom???? Daarnaast nog wat andere verwijten en vragen (die ik liever privé hou) en het vermelden van dat ze samenwoonden en gingen trouwen iets wat ze nou al 4 x daarvoor door mijn strot heeft proberen te duwen. Ik vind het hartstikke leuk voor mijn broertje dat hij eindelijk iemand heeft gevonden begrijp mij niet verkeerd maar pfff. Ik vind kerstkaartjes geen kaartjes om ruzies uit te lokken of ze proberen op te lossen.
Mijn vreselijke kerst is en blijft de ellenlange dag bij mijn schoonouders.

We worden geacht daar rond half 3 te zijn, nemen plaats op de bank en op een incidenteel bezoekje aan het toilet na zitten we daar tot een uurtje of 11 's avonds. Eten gebeurd daar ook op de bank dus in totaal zitten we zo'n 8 a 9 uur op dezelfde plek. Komt geen einde aan zo'n dag, ook omdat de gesprekken vooral over die 'k*tbuitenlanders' gaan (dan moet ik echt op mijn tong bijten) en vervolgens worden de familieleden 1 voor 1 doorgenomen en compleet afgezeken. De hele wereld is fout behalve zij

Dit jaar hoop ik mijn vriend zover te krijgen dat we na de koffie weggaan....
Pivot! PIVOT!!!
quote:KitKeller schreef op 23 december 2015 @ 12:54:

Mijn vreselijke kerst is en blijft de ellenlange dag bij mijn schoonouders.

We worden geacht daar rond half 3 te zijn, nemen plaats op de bank en op een incidenteel bezoekje aan het toilet na zitten we daar tot een uurtje of 11 's avonds. Eten gebeurd daar ook op de bank dus in totaal zitten we zo'n 8 a 9 uur op dezelfde plek. Komt geen einde aan zo'n dag, ook omdat de gesprekken vooral over die 'k*tbuitenlanders' gaan (dan moet ik echt op mijn tong bijten) en vervolgens worden de familieleden 1 voor 1 doorgenomen en compleet afgezeken. De hele wereld is fout behalve zij

Dit jaar hoop ik mijn vriend zover te krijgen dat we na de koffie weggaan....Mazzelaar, bij ons is dat van 11:00-23:00. Vaste prik en onmogelijk onderuit te komen (tenzij je daar een fikse ruzie voor over hebt).
quote:elfje12 schreef op 23 december 2015 @ 12:56:

[...]

Mazzelaar, bij ons is dat van 11:00-23:00. Vaste prik en onmogelijk onderuit te komen (tenzij je daar een fikse ruzie voor over hebt).

Oei... daar moet ik echt niet aan denken!

Wel jammer dat het gelijk zo'n drama is als je eerder weg wilt/ wat later komt. Ook bij mijn schoonfamilie. We zijn toch allemaal volwassen? Mijn vriend is ruim in de 30 en nog steeds moet alles op de manier waarop die ouders het willen.

Het is ook nooit een vraag of we komen, we krijgen gewoon de dag door dat zij kerst vieren en dat we geacht worden daar op tijd te zijn.
Pivot! PIVOT!!!
Na 5 jaar verkering voor het eerst bij schoonouders/familie op bezoek met kerst. Ze wonen in het buitenland. Mijn vriend is in december jarig en meestal komen ze rond die tijd langs, maar nu waren we op vakantie. Ze komen nu met kerst/oud en nieuw, dus dit jaar moet ik ook naar zijn familie (zus+aanhang). Gelukkig op dezelfde dag als mijn eigen familie (woont allemaal ver weg in dezelfde uithoek), maar eerste keer dat ik het met zoveel vreemden kerst vier. Omdat het allemaal zo ver weg woont, ken ik ze ook niet zo goed. En daarbij zijn er meerdere kinderen aanwezig. Pft... ik zie er echt tegenop.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven