Koffiezetapparaat/machine

23-12-2015 13:56 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opzoek naar een koffiezetapparaat/machine waar je verschillende soorten koffie mee kunt zetten.

Mijn budget is max. 100 euro. Het moet ook mogelijk zijn om nep cups/pads te gebruiken.

Ik zag zelf de Krups Dolce Custo Picollo KP1000 voor 79,95, maar ik zie niet hoe je daar verschillende soorten koffie mee kunt zetten.

Ligt waarschijnlijk aan de soort cups die je gebruikt.

Iemand ervaring met een goede machine?
Ik vind Dolce Gusto geweldig maar ik weet niet of je daar nep cups voor kunt krijgen?
668, the neighbour of the Beast
Voor Dolce Gusto zijn geen nepcups. Misschien moet je dan voor een Nespresso gaan. Geregeld zijn er aanbiedingen waar je 50 euro van je aankoopbedrag kunt terugkrijgen. Even de reclame in de gaten houden dus.
Tassimo! Zijn geen nepcups van geloof ik
De Dolce Gusto is volgens mij regelmatig met een actie te koop waardoor je best wel wat geld terugkrijgt. De cups zijn wel duurder (tussen de ¤4,60 en ¤5 per pak waarmee je 8 of 16 kopjes kunt drinken). Je hebt wel aardig wat keuze in dranken, ik ben wel tevreden.
Tassimo vind ik een onding.

Nog veel duurder dan Dolce Gusto en van de smaken die ik geproefd heb vond ik alleen de latte macchiato echt lekker.

En de chocomelk is echt werkelijk waar niet te zuipen van Tassimo.

Bij Dolce Gusto kun je ook eventueel zelf meer of minder water toevoegen als je dat lekkerder vindt, bij Tassimo kan dat niet, gaat allemaal automatisch. En dus is de chocomelk niet te zuipen
Ik heb een Dolce Gusto, heerlijk. Geen nepcups van voor zover ik weet. Er loopt nu wel een goeie cashbackactie.

Anders moet je nespresso nemen, daar zijn wel nepperds van.
Nespresso heb ik ook, maar daar kun je geen latte's enzo mee zetten natuurlijk.

Daarom hebben wij er twee.

Nespresso voor echte koffie en Dolce Gusto voor de meuk
heb vorige week een dolce guesto opgehaald voor 40 euro bij de albert heijn. ik wil niet meer anders
Verschillende soorten koffie in smaak of echt verschillende soorten koffie als in cappuccino, espresso, latte, normaal?

In het eerste geval dan inderdaad cups maar in het tweede geval gewoon een volautomatisch apparaat. En met bonen natuurlijk.

Cups vind ik eigenlijk beperkend omdat ze duur zijn en je toch een specifieke voorkeur voor een smaak hebt/krijgt en je al die verschillende soorten dus niet meer gebruikt. Met een volautomaat kun je per kopje de sterkte variëren. En na even uitproberen weet je welke bonen het lekkerst zijn.
Ik vind die dingen idioot duur. Niet in de aanschaf maar in het gebruik. Vijf euro voor 8-16 kopjes!

Dat is 30-60 cent per kopje koffie.

Koop een espresso-apparaatje.

Kost nu misschien even iets meer (voor 200 euro heb je er wel een) maar is op den duur veel voordeliger.

Nog voordeliger is koffie zetten, eventueel met zelf gemalen bonen, en een ouderwets filtertje
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Marels schreef op 23 december 2015 @ 15:30:

Nespresso heb ik ook, maar daar kun je geen latte's enzo mee zetten natuurlijk.

Daarom hebben wij er twee.

Nespresso voor echte koffie en Dolce Gusto voor de meuk

Marels, in de winkel is me verteld dat je met Nespresso verschillende soorten koffie kan zetten.

Espresso, cappuccino enz.

Ik was van plan een Nespresso te kopen omdat je verschillende soorten koffie kan zetten en je nep cups kan kopen.
quote:Banaantje123 schreef op 23 december 2015 @ 18:44:

[...]

Marels, in de winkel is me verteld dat je met Nespresso verschillende soorten koffie kan zetten.

Espresso, cappuccino enz.

Ik was van plan een Nespresso te kopen omdat je verschillende soorten koffie kan zetten en je nep cups kan kopen.

Als je een stervensdure Nespresso hebt wel ja. In die voor jouw budget niet.

Een Nespresso met melkopschuimer kost iets van 180 euro ofzo.

Er bestaan bij Nespresso geen "cappucino-cups". Alleen gewone koffie en espresso en dan kun je eventueel dus óf een duur apparaat kopen met een melkopschuimer erbij, OF je kunt de melkschuimer apart kopen á 180.

En dan nog is het geen kwestie volgens mij van 1 druk op de knop en je hebt cappucino. Even opgezocht en dat is er wel, dat apparaat kost 250 euro.

Bij Dolce Gusto heb je 1 apparaat wat niet zo heel duur is en heb je cups in alle smaken die je kunt bedenken, koffie, espresso, cappuccino, latte macchiato, latte caramel, chocolademelk, ..... Noem maar op.

Dolce Gusto cups kun je ook gewoon bij elke supermarkt kopen, terwijl je de échte Nespresso's moet bestellen en in de winkel alleen neppers kunt kopen.

Je moet het zelf weten maar ik denk dat voor wat jij wilt met jouw budget Dolce Gusto logischer is.

Nespresso is wel beter, die échte Nespressocups zijn super lekker, maar neppers zijn ook mwah.

Als je je budget op wilt schroeven kun je die heel goed nemen, dan kun je inderdaad alles maken, maar dus niet met het standaard machientje van 100 euro.
Marels,

In de Nespresso kan je volgens die medewerker wel een cappuccino ofzo maken.

Je hebt dan 2 cups nodig, eentje gewoon en eentje met melk die je dan om de beurt erin doet.

Dolce Gusto is idd een prima apparaat, maar de originele cups van Dolce zijn drie keer zo duur als de nep cups va Nespresso.
Dat is niet waar, dat met die twee cups.

Dat is Dolce Gusto. Inderdaad één cup met melk en eentje met de koffie.

Nespresso heeft alleen koffiecups, en eventueel dat melkopschuimding.

Of ze moeten iets veranderd hebben maar ik heb op de site van Nespresso gekeken en daar vind ik het ook niet.

Ik denk dat je dat verkeerd begrepen hebt, dat gaat juist om de Dolce Gusto.

Bij een pakje Latte Macchiato bijvoorbeeld zitten dan 8 koffiecups en 8 melkcups.

Tassimo werkt ook zo trouwens, met een koffiedisc en een melkdisc.

Maar Nespresso heeft echt alleen koffiecups en eventueel een machine waar je verse melk in kunt gieten.
Klopt, Marels. Ik vind overigens de koffie van de DG lekkerder dan de Nespresso.

Tassimo vind ik niet lekker, dan heb ik nog liever de automaten-uilenzeik wat op mijn werk voor koffie doorgaat...
Ik drink meestal DG, mijn man Nespresso.

Tassimo heb ik ooit eens op de kop getikt maar die heb ik op het werk gezet, wat een meuk is dat zeg.

Enige wat wel te drinken is is de latte, en dan nog is die van Dolce Gusto veel lekkerder.

Maar ik zou best wel eens zo'n duur melkopschuimmasjien van Nespresso willen hoor.... Nespresso is toch wat meer échte koffie dan DG en dan kun je eens een echte cappuccino zetten. Maar ja, 250 tot 300 euro.... Daarvoor kan ik heeeeeeel veel cappuccino's in café's en restaurants drinken
Tassimo valt zoiezo af na jullie ervaringen. Dank daarvoor!

Dan was die medewerker niet duidelijk genoeg.

Nog even verder kijken dan. Nu komt de Senseo ook weer in beeld.

Die schijn je ook te hebben met cappuccino functie.
Maar als je cappuccino wilt heb je toch een melkschuimer nodig? Waarom koop je die dan niet gewoon? Dan hoef je toch geen senseo of cups-apparaat te kopen? Dan heb je gewoon een goede koffiemaker nodig en lekkere koffie(bonen). En die bonen zijn stukken goedkoper dan pads of cups.
Als het je puur om de cappuccino gaat zou ik idd ook een melkopschuimer kopen.

Of gewoon pannetje op het vuur en zelf melk opkloppen. Kost ook 2 minuten.

Die apparaten met melkopschuimfunctie zijn gewoon duur en de DG is het enige goedkope alternatief met cappuccinocupjes.

Maar dan zijn de cups vrij duur.

Ik zou idd doen wat gravin zegt, lekker investeren in een koffiemachine die bonen maalt. Dat is de beste koffie.

Nespresso staat bij mij op twee. Voor gewone koffie dus.

Voor de latte's DG. Tis wat je wilt.
Als je een melk cupje gebruikt heb je idd de melk niet super opgeklopt.

Het is een kado en ik vind het wel leuk om er eentje te geven met meerdere koffie mogelijkheden.

Misschien moet ik hier toch maar vanaf stappen.

Laat jullie morgen weten wat ik gekocht heb.
quote:merano schreef op 23 december 2015 @ 15:47:

Ik vind die dingen idioot duur. Niet in de aanschaf maar in het gebruik. Vijf euro voor 8-16 kopjes!

Dat is 30-60 cent per kopje koffie.

Koop een espresso-apparaatje.

Kost nu misschien even iets meer (voor 200 euro heb je er wel een) maar is op den duur veel voordeliger.

Nog voordeliger is koffie zetten, eventueel met zelf gemalen bonen, en een ouderwets filtertjeDoe ik hier ook dan heb je tenminste echte koffie met smaak
quote:Banaantje123 schreef op 23 december 2015 @ 22:36:

Tassimo valt zoiezo af na jullie ervaringen. Dank daarvoor!

Dan was die medewerker niet duidelijk genoeg.

Nog even verder kijken dan. Nu komt de Senseo ook weer in beeld.

Die schijn je ook te hebben met cappuccino functie.Die Senseo's zijn ook duur, met melkopschuimer erin, en dan zit je nog steeds met die smerige padjes. De beste pads zijn slechter dan de slechtste nep-nespresso.
quote:slobberbone schreef op 24 december 2015 @ 06:30:

[...]

Doe ik hier ook dan heb je tenminste echte koffie met smaak Zelf koffie zetten? Ik kan het niet. Het lukt gewoon nooit, hoe vaak ik ook probeer. Te sterk, te slap. Ik kan het tot op de korrel nadoen van iemand die geweldige koffie zet, maar bij mij is ie dan nog niet te zuipen.
Jinxed, LRRH !

Tja, bij mij mislukt het ook wel eens, maar meestal een stuk lekkerder dan Senseo.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven