Food Prep
woensdag 23 december 2015 om 22:07
Vanaf 4 januari ga ik weer aan de slag met m'n gezonde lifestyle. Daarvoor wil ik graag zoveel mogelijk van te voren voorbereiden, maar ik weet eigenlijk niet zo goed of de volgende zaken van te voren gemaakt kunnen worden en dan de vriezer en of koelkast in in....
Voor in de vriezer (gemaakt in grotere hoeveelheid, over 4x in 4 weken te gebruiken;
Groente frittata (ei met prei, asperges, champignons)
Gevulde champignons (gevuld met rundergehakt)
Voor in de koelkast (gemaakt in grotere hoeveelheid, dan die week te gebruiken gaat het eigenlijk alleen om;
Salades (sla, tomaat, komkommer,ei - het vlees (kip/tonijn) en de dressing in aparte bakjes)
Ik volg een Low-Carb lifestyle, maar ben ook op zoek naar snacks e.d. - voor eventuele suggesties.
Verder ben ik benieuwd of er nog meer mensen hier aan food-preps doen en met bv. wat voor zaken.
Voor in de vriezer (gemaakt in grotere hoeveelheid, over 4x in 4 weken te gebruiken;
Groente frittata (ei met prei, asperges, champignons)
Gevulde champignons (gevuld met rundergehakt)
Voor in de koelkast (gemaakt in grotere hoeveelheid, dan die week te gebruiken gaat het eigenlijk alleen om;
Salades (sla, tomaat, komkommer,ei - het vlees (kip/tonijn) en de dressing in aparte bakjes)
Ik volg een Low-Carb lifestyle, maar ben ook op zoek naar snacks e.d. - voor eventuele suggesties.
Verder ben ik benieuwd of er nog meer mensen hier aan food-preps doen en met bv. wat voor zaken.
It's not always easy, but it's worth it.
woensdag 23 december 2015 om 22:30
Goed bezig j1107! Zelf probeer ik ook wel te preppen, dingen als soep, eieren enzo. Maar ik lees soms dat mensen dat echt voor 6 dgn doen en dat gaat mij wat ver. Misschien kan het wel, maar het gevoel van beperkte houdbaarheid zit me dan toch niet lekker. Weet niet hoe anderen hier over denken? Ik volg Tenie van fit beauty ( mag ik dat hier schrijven?) en zij heeft veel geschreven hierover, met voorbeelden. Succes en ik lees en denk nog even mee ook. Ik probeer ook nu juist de dagen tussen de feestdagen wat meer gezond te eten en dan werkt het preppen ook wel, vooral voor de lunch vind ik het wel fijn. rijst, gewokte groenten, boontjes, kip enzo.
woensdag 23 december 2015 om 22:41
woensdag 23 december 2015 om 23:33
@sabbaticalmeds: Eh, nee, maar ik ga me ook niet superstrak aan m'n eetschema houden. Het blijft kerst en oud&nieuw. Daartussen doe ik wel netjes, maar vanaf 4 januari ga ik weer aan het werk, en vind ik het makkelijker in te plannen - vooral dus ivm het voorbereiden
@limoentaartje: Ja! Dat heb ik dus ook. Ik lees altijd dat iedereen die zaken al in het weekend helemaal voorbereid voor de rest van de week, maar heb dan altijd het idee dat het toch vies wordt, en ook niet helemaal goed is voor de houdbaarheid - zeker als het niet in te vriezen valt.
@parbleumondieu: Bedankt voor de tips
@retrostar: gegrilde kip is niet helemaal richting de gezonde lifestyle...
@-NummerZoveel-: Die had ik gezien inderdaad, maar blijft dat dan echt lang goed?? Heb jij daar ervaring mee?
@streepjessokken: Het helpt mij heel veel om van te voren gewoon te plannen wat ik eet, maar aangezien ik alleen ben is het ook gewoon makkelijker in 1 keer veel te maken, wat ik dan in kan vriezen e.d. - praktisch en tijdbesparend, vooral - plus als ik dag voor dag ga kijken wat ik ga eten, heb ik vaak toch niet helemaal zin om me goed en trouw vast te houden aan wat ik 'mag' eten (van mezelf)
@limoentaartje: Ja! Dat heb ik dus ook. Ik lees altijd dat iedereen die zaken al in het weekend helemaal voorbereid voor de rest van de week, maar heb dan altijd het idee dat het toch vies wordt, en ook niet helemaal goed is voor de houdbaarheid - zeker als het niet in te vriezen valt.
@parbleumondieu: Bedankt voor de tips
@retrostar: gegrilde kip is niet helemaal richting de gezonde lifestyle...
@-NummerZoveel-: Die had ik gezien inderdaad, maar blijft dat dan echt lang goed?? Heb jij daar ervaring mee?
@streepjessokken: Het helpt mij heel veel om van te voren gewoon te plannen wat ik eet, maar aangezien ik alleen ben is het ook gewoon makkelijker in 1 keer veel te maken, wat ik dan in kan vriezen e.d. - praktisch en tijdbesparend, vooral - plus als ik dag voor dag ga kijken wat ik ga eten, heb ik vaak toch niet helemaal zin om me goed en trouw vast te houden aan wat ik 'mag' eten (van mezelf)
It's not always easy, but it's worth it.