Maagzuur
donderdag 24 december 2015 om 01:32
Ik heb enorm veel last van maagzuur, bijna continu, dag en nacht. Ik heb mijn voeding erop aangepast, trucjes als vanillevla, havermout, hoofdeinde omhoog etc toegepast maar het mag niet baten. Rennies ed werken soms maar vaker niet en zijn bij langdurig gebruik ook niet goed. Ik weet niet meer wat te doen, ik slaap slecht en eten is een crime. De ha zegt dat ze er niks mee kan. Hebben jullie nog tips? Ik moet nog 15 weken.
donderdag 24 december 2015 om 01:40
Vraag advies aan je vk, ik had ook mega last en zij gaf toen aan dat ik bepaald middeltje kon halen bij de apotheek (zonder recept). Want niet alles voor maagzuur mag je gebruiken tijdens je zwangerschap.
Het middeltje was vloeibaar en hielp goed! Weet helaas de naam niet meer..
Als het mij nog te binnen schiet stuur ik nog wel even een berichtje!
Als het mij nog te binnen schiet stuur ik nog wel even een berichtje!
donderdag 24 december 2015 om 01:45
quote:LL0915 schreef op 24 december 2015 @ 01:40:
Vraag advies aan je vk, ik had ook mega last en zij gaf toen aan dat ik bepaald middeltje kon halen bij de apotheek (zonder recept). Want niet alles voor maagzuur mag je gebruiken tijdens je zwangerschap.
Als het mij nog te binnen schiet stuur ik nog wel even een berichtje!Weet het alweer, Antagel heet het! Overleg wel even met je huisarts en/of verloskundige of je dit nog steeds veilig kunt gebruiken tijdens je zwangerschap.
Als het mij nog te binnen schiet stuur ik nog wel even een berichtje!Weet het alweer, Antagel heet het! Overleg wel even met je huisarts en/of verloskundige of je dit nog steeds veilig kunt gebruiken tijdens je zwangerschap.
donderdag 24 december 2015 om 06:18
Ik gebruik omeprazol en antagel... heb helaas medicijnen die mij ook nog eens maagklachten geven en nu tijdens de zwangerschap is het helemaal erg... Heb toen overlegd met de vk en ik mocht dit gebruiken. Zou even overleggen met je vk en in elk geval antagel gaan gebruiken ipv rennies. Antagel is hier gewoon zonder recept te verkrijgen bij de apotheek.
donderdag 24 december 2015 om 06:48
Misschien een schrale troost maar er is wel een kans dat je kleintje straks een bolletje vol krullen heeft: http://www.elsevier.nl/Al ... -haardos-ELSEVIER113271W/
Fijne zwangerschap nog
Fijne zwangerschap nog
donderdag 24 december 2015 om 06:52
Ik herken het, kon niks eten of drinken zonder vreselijk last te krijgen. Antagel en Omeprazol waren toen nog op recept, en de huisarts wilde dat niet voorschrijven terwijl de verloskundige het wel adviseerde. Alle zwangere vrouwen hebben maagzuur en er zijn huismiddeltjes en vrij verkrijgbare zooi genoeg. Mijn kind at al mijn reserves op en de dag na de bevalling woog ik nog maar 48 kilo. Ik kon nog nauwelijks slapen erdoor. Maar volgens de huisarts was het niet ernstig genoeg.
Veel huismiddeltjes zoals vanillevla hebben een heel tijdelijk effect, om daarna de klachten te verergeren. Ik dronk warm (gekookt) water en at droog brood. Zelfs dagen na de bevalling at ik nog Regla.
Terug naar de huisarts dus, voordat je gaat afvallen.
Veel huismiddeltjes zoals vanillevla hebben een heel tijdelijk effect, om daarna de klachten te verergeren. Ik dronk warm (gekookt) water en at droog brood. Zelfs dagen na de bevalling at ik nog Regla.
Terug naar de huisarts dus, voordat je gaat afvallen.
donderdag 24 december 2015 om 06:59
donderdag 24 december 2015 om 07:23
Inderdaad, huismiddeltjes werken wel een beetje, maar echt maar voor een uurtje. Je hebt namelijk verschillende soorten maagzuurremmers. Antagel zorgt bijvoorbeeld voor een beschermlaag, maar zorgt er niet voor dat er geen overtollig maagzuur meer wordt gemaakt (in die categorie valt ook gaviscon). Omeprazol zorgt voor de regulering van brandend maagzuur (er wordt dan simpelweg minder maagzuur aangemaakt).
Vanillevla en melk zorgen ook voor een ietwat beschermlaagje (van korte duur)
Water verdunt brandend maagzuur. Dit zorgde in combinatie met een verslapt klepje tussen maag en slokdarm dat mijn maagzuur terugstroomde mijn luchtpijp in snachts..
Dus het kan goed gaan met water, maar ook minder goed
Eet en drink zo min mogelijk koolzuur, zurige frisdranken/fruitdranken, koffie, kruiden (vooral knoflook), tomaten, vet enz. Er is een lijstje met voedingsmiddelen die zorgen voor extra brandend maagzuur.
Vanillevla en melk zorgen ook voor een ietwat beschermlaagje (van korte duur)
Water verdunt brandend maagzuur. Dit zorgde in combinatie met een verslapt klepje tussen maag en slokdarm dat mijn maagzuur terugstroomde mijn luchtpijp in snachts..
Dus het kan goed gaan met water, maar ook minder goed
Eet en drink zo min mogelijk koolzuur, zurige frisdranken/fruitdranken, koffie, kruiden (vooral knoflook), tomaten, vet enz. Er is een lijstje met voedingsmiddelen die zorgen voor extra brandend maagzuur.
donderdag 24 december 2015 om 08:06
De eerste zwangerschap kwam ik nog door met antagel, en tussen de doses door ongeschilde komkommer. Bij de tweede hielp dat allemaal niet, en na nachtenlang niet slapen heb ik huilend de huisarts gebeld. Die schreef me omeprazol voor. Dat hielp binnen een half uur, en begon na 24 uur pas uit te werken! Wat een hemels gevoel was dat zeg!
donderdag 24 december 2015 om 09:21
Nog wat tips voor de zelfzorg...
http://www.mamaenzo.nl/zwanger/gezondhe ... d-maagzuur
Ure welcome.
http://www.mamaenzo.nl/zwanger/gezondhe ... d-maagzuur
Ure welcome.
donderdag 24 december 2015 om 09:51
quote:Fog schreef op 24 december 2015 @ 06:48:
Misschien een schrale troost maar er is wel een kans dat je kleintje straks een bolletje vol krullen heeft: http://www.elsevier.nl/Al ... -haardos-ELSEVIER113271W/
Fijne zwangerschap nog
Dat was hier wel het geval! Jeetje wat heb ik veel last gehad van maagzuur. Dochter werd geboren met een flinke bos haar en die heeft ze nu met 4 maanden nog steeds.
Helaas geen tips voor TO, bij mij was het een kwestie van uitzitten.
Fijne zwangerschap nog
Dat was hier wel het geval! Jeetje wat heb ik veel last gehad van maagzuur. Dochter werd geboren met een flinke bos haar en die heeft ze nu met 4 maanden nog steeds.
Helaas geen tips voor TO, bij mij was het een kwestie van uitzitten.
donderdag 24 december 2015 om 09:53
Bedankt voor alle tips, ik ga ermee aan de slag! Ik heb nu na een aanval van afgelopen nacht een soort krampgevoel in keel, heel raar. Herkent iemand dat?
De ha en verlosk zeggen beide trouwens dat ik die middeltjes als rennie enz wel mag pakken, dat het niet schadelijk is bij zwangerschap, maar dat langdurig en veelvuldig gebruik (wat ik nu eigenlijk doe) niet goed is en wordt afgeraden. Ik krijg geen duidelijk antwoord waarom. Is dat schadelijk voor baby of voor mij en waarom dan? Weten jullie dat?
Over het artikel met haar van de baby. Grappig, was al benieuwd of hij haar zou hebben. Ben benieuwd of het klopt!
De ha en verlosk zeggen beide trouwens dat ik die middeltjes als rennie enz wel mag pakken, dat het niet schadelijk is bij zwangerschap, maar dat langdurig en veelvuldig gebruik (wat ik nu eigenlijk doe) niet goed is en wordt afgeraden. Ik krijg geen duidelijk antwoord waarom. Is dat schadelijk voor baby of voor mij en waarom dan? Weten jullie dat?
Over het artikel met haar van de baby. Grappig, was al benieuwd of hij haar zou hebben. Ben benieuwd of het klopt!