Maagzuur

24-12-2015 01:32 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb enorm veel last van maagzuur, bijna continu, dag en nacht. Ik heb mijn voeding erop aangepast, trucjes als vanillevla, havermout, hoofdeinde omhoog etc toegepast maar het mag niet baten. Rennies ed werken soms maar vaker niet en zijn bij langdurig gebruik ook niet goed. Ik weet niet meer wat te doen, ik slaap slecht en eten is een crime. De ha zegt dat ze er niks mee kan. Hebben jullie nog tips? Ik moet nog 15 weken.
Maagzuur is ook schadelijk, kun je blijvende schade aan je slokdarm aan overhouden.
Frizz, wat voor schade?
Het is al genoemd, maar Omeprazol. De vorige keer gebruikt en nu weer. Werkt goed!
quote:Glinstering schreef op 24 december 2015 @ 10:06:

Frizz, wat voor schade?http://www.maagzuur.nl/Ov ... agzuur/Mogelijke_gevolgen
quote:Glinstering schreef op 24 december 2015 @ 09:53:

Bedankt voor alle tips, ik ga ermee aan de slag! Ik heb nu na een aanval van afgelopen nacht een soort krampgevoel in keel, heel raar. Herkent iemand dat?

De ha en verlosk zeggen beide trouwens dat ik die middeltjes als rennie enz wel mag pakken, dat het niet schadelijk is bij zwangerschap, maar dat langdurig en veelvuldig gebruik (wat ik nu eigenlijk doe) niet goed is en wordt afgeraden. Ik krijg geen duidelijk antwoord waarom. Is dat schadelijk voor baby of voor mij en waarom dan? Weten jullie dat?

Over het artikel met haar van de baby. Grappig, was al benieuwd of hij haar zou hebben. Ben benieuwd of het klopt!Het is iets met magnesium wat niet goed is, dat staat mij iig bij wat de vk zei, heb even op Google gekeken (weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar zo een site is) http://www.gezondheidsnet ... aakt-tekort-aan-magnesium

Dus informeer echt even bij je vk en huisarts! Belangrijkste is natuurlijk dat het niet schadelijk voor jou en je kindje is!
Naar de huisarts, laten onderzoeken en omeprazol vragen.

Ik heb 't al zeker 10 jaar. Gaat niet meer over en ik slik dus dagelijks 1 omeprazol en dan heb ik nergens last van.
Shoot first, ask questions later!
Overigens slik ik standaard al magnesium.
quote:redbuIIetje schreef op 24 december 2015 @ 11:48:

Naar de huisarts, laten onderzoeken en omeprazol vragen.

Ik heb 't al zeker 10 jaar. Gaat niet meer over en ik slik dus dagelijks 1 omeprazol en dan heb ik nergens last van.De oorzaak is de baby in haar buik
quote:charriejj schreef op 24 december 2015 @ 11:54:

[...]

De oorzaak is de baby in haar buik Haha, dan zal het na 9 maanden wel overgaan mag ik hopen
Ik heb nu antagel dat moest ik van de apotheker eerst proberen. Als dat niet afdoende was in overleg met ha voor omeprazol.

Het werkt wel, maar slechts korte duur... Een uur geleden ingenomen en nu weer last... Er staat dat je na de maaltijd neemt en 2 keer tussendoor. Liefst zou ik vaker nemen eigenlijk... Ook mag ik dit 14 dagen achtereen gebruiken.. Maar ik moet nog wel ff...

Verder ook bananen en cassis gekocht op jullie aanraden.
Omeprazol mag tijdens de zwangerschap. Ik heb het gewoon gekocht en daarna verteld aan de gynaecoloog, die zei alleen: "Ok".

Antagel hielp bij mij redelijk, gedurende de eerste fles. Daarna niet meer.

Ik heb wanneer Antagel onvoldoende werkte de truc met de droge havermout gedaan, die twee samen was te doen.

Ik zou eerlijk gezegd gewoon die Omeprazol kopen. Het heeft mijn zwangerschap een eind relaxter gemaakt.
In de bijsluiter van omeprazol staat heel duidelijk dat je het tijdens de zwangerschap in overleg met je arts moet nemen. Ik zou zeker niet zomaar omeprazol kopen (ik wist niet eens dat het vrij verkrijgbaar was trouwens), het is toch een medicijn dat via je bloed toch bij je baby komt. Dat zal met antagel ook wel zijn, maar toch in een veel mindere mate!

Als je antagel kunt combineren met de genoemde 'oma'-middeltjes zou ik daarvoor gaan. Wat ik eerder al schreef, bij mij werkte die combinatie echt niet meer met 36 weken, en daarna omeprazol genomen na overleg met huisarts. Ik heb toen volgens mij voor 14 dagen omeprazol gekregen (dagelijks 1 tablet). Maar had er aan het eind van de zwangerschap nog een stuk of 7 over. Dat spul hielp zo goed, dat ik het tussen de doses door wel uit kon houden. Dat hele erge maagzuur is niet meer terug gekomen. Sterkte ermee!
quote:floortjejohanna schreef op 25 december 2015 @ 11:27:

In de bijsluiter van omeprazol staat heel duidelijk dat je het tijdens de zwangerschap in overleg met je arts moet nemen. Ik zou zeker niet zomaar omeprazol kopen (ik wist niet eens dat het vrij verkrijgbaar was trouwens), het is toch een medicijn dat via je bloed toch bij je baby komt. Dat zal met antagel ook wel zijn, maar toch in een veel mindere mate!

Als je antagel kunt combineren met de genoemde 'oma'-middeltjes zou ik daarvoor gaan. Wat ik eerder al schreef, bij mij werkte die combinatie echt niet meer met 36 weken, en daarna omeprazol genomen na overleg met huisarts. Ik heb toen volgens mij voor 14 dagen omeprazol gekregen (dagelijks 1 tablet). Maar had er aan het eind van de zwangerschap nog een stuk of 7 over. Dat spul hielp zo goed, dat ik het tussen de doses door wel uit kon houden. Dat hele erge maagzuur is niet meer terug gekomen. Sterkte ermee!Van apotheek.nl in de bijsluiter van Omeprazol:

Zwangerschap

U kunt dit medicijn veilig gebruiken. Het wordt al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Een nog veiligere keuze bij maagklachten tijdens de zwangerschap is een maagzuurbindend middel (bijvoorbeeld met algeldraat of carciumcarbonaat), omdat hier nog meer gebruikservaring mee is. Als dit niet genoeg helpt, kunt u omeprazol gebruiken.
Dat tweede stukje zegt genoeg toch? (En ik moest toch echt overleggen met de huisarts, die vervolgens mijn verloskundige heeft ingelicht om te dubbel checken dat ik geen zwangerschapsvergiftiging had, omdat ik had aangegeven ook misselijk te zijn...)
Hè ja laten we er een welles nietes van maken! Leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven