trein ergernissen

13-12-2015 12:05 384 berichten
Ik reis eigenlijk bijna nooit met de trein.

Maar soms is het wel eens handig.

Dus daar sta ik dan, te wachten op mijn station totdat de trein komt.

Prima op tijd, so far so good.

En dan... je stapt de trein in en echt iedereen zit alleen in een 2-zitje. Ook nog begrijpelijk.

Maar iedereen heeft zich zo geinstalleerd dat het tweede zitje geblokkeerd is... dus of aan het raam en zelf aan het gangpad gaan zitten.

Of de tweede stoel geblokkeerd met tassen en jas.

En dan die blik of je vraagt of je er naast mag zitten.....

Goed, tot zo ver mijn trein ergernis. Wat is de jouwe?
Alle reacties Link kopieren
quote:Zharon09 schreef op 23 december 2015 @ 10:33:

[...]

Je kan ook alvast het hokje in bezit nemen en er pas gebruik van maken als de wc gaat rijden, dat doe ik heel vaak. Ik moet helaas ook wel gebruik maken van de trein wc's door een zwakke blaas + darmaandoening.Mobiele wc..................
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 23 december 2015 @ 10:47:

[...]

Mobiele wc.................. Haha, oeps.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus wellicht is het al benoemd maar waar ik zo moe van wordt is de toeristen onvriendelijkheid van de NS. Op geen enkel station kun je met briefgeld betalen in de kaartjes automaat, noch met een creditcard. Het is voor mij elke keer weer een drama om met de trein vanaf Eindhoven (want ik vlieg meestal naar Londen en met Easy Jet of Ryan Air naar Eindhoven) naar ergens te komen, als ik 's avonds aankom. Loketten zijn dicht en je kunt dus niet met buitenlandse pas betalen. Bij geen enkele automaat. In het dorp van mijn ouders kom ik dus alleen maar weg als ik het gepast in kleingeld heb. ZO irritant!
quote:Kangoeroe33 schreef op 24 december 2015 @ 01:39:

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus wellicht is het al benoemd maar waar ik zo moe van wordt is de toeristen onvriendelijkheid van de NS. Op geen enkel station kun je met briefgeld betalen in de kaartjes automaat, noch met een creditcard. Het is voor mij elke keer weer een drama om met de trein vanaf Eindhoven (want ik vlieg meestal naar Londen en met Easy Jet of Ryan Air naar Eindhoven) naar ergens te komen, als ik 's avonds aankom. Loketten zijn dicht en je kunt dus niet met buitenlandse pas betalen. Bij geen enkele automaat. In het dorp van mijn ouders kom ik dus alleen maar weg als ik het gepast in kleingeld heb. ZO irritant!Volgens mij kun je nu alleen nog reizen met een OV-chipkaart of een vooraf uitgeprinte E-ticket. Kaartjesautomaten bestaan niet meer.
Ik kan mijn ov chipkaart wel met creditcard opwaarderen.
quote:Timetraveler schreef op 24 december 2015 @ 08:23:

[...]

Volgens mij kun je nu alleen nog reizen met een OV-chipkaart of een vooraf uitgeprinte E-ticket. Kaartjesautomaten bestaan niet meer.

Jawel hoor, je kunt nog gewoon een papieren dagkaartje kopen, je hoeft niet per sé een OV-chipkaart te hebben. Alleen in een dagkaartje zit ook een chip, en je moet dus wel gewoon in- en uitchecken.

De NS is inderdaad nogal toerist-onvriendelijk als het op kaartjes kopen en de Schiphollijn aankomt.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
quote:Maechtje schreef op 23 december 2015 @ 09:51:

[...]

Ik 99 van de 100 keer ook. Die ene keer dat ik vergeet in te checken doen ze daar ook niet moeilijk over en ze zijn eigenlijk bijna altijd vriendelijk. Het enige wat ik wel irritant vind is als ze omroepberichten de deur uit doen die tien minuten duren. Zeg gewoon "we zijn nu bijna bij station Utrecht, deze trein gaat verder naar zus en zo, houdoe en tot ziens" en niet "denk aan je spullen, u kunt hier overstappen op, wel/geen vertraging, zes herhalingen".

Ha, herkenbaar. 'Hou eens op met dat geleuter!', denk ik dan. Van de week stapte ik in een trein die naar X ging, maar op het bord bij het perron stond plaats Y. Werd er dus letterlijk om de minuut omgeroepen dat dit NIET de trein naar Y was, maar de trein naar X. Heel klantvriendelijk natuurlijk en de situatie was ook erg verwarrend, maar ik dacht op een gegeven moment echt dat ik gek werd .
Winter is coming...
quote:winterqueen schreef op 24 december 2015 @ 10:26:

[...]

Ha, herkenbaar. 'Hou eens op met dat geleuter!', denk ik dan. Van de week stapte ik in een trein die naar X ging, maar op het bord bij het perron stond plaats Y. Werd er dus letterlijk om de minuut omgeroepen dat dit NIET de trein naar Y was, maar de trein naar X. Heel klantvriendelijk natuurlijk en de situatie was ook erg verwarrend, maar ik dacht op een gegeven moment echt dat ik gek werd .

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ze juist niets omriepen (meerdere keren zelfs). Zat ik ineens in de trein naar Enschede (ik moest naar Maastricht). Héél fijn. Maar als je het al zes keer omgeroepen hebt lijkt het me ook wel duidelijk.

Eén keer gehad: een conducteur die bij binnenkomst op het station keihard EINDHOVUH over de intercom blèrde. Daar kon ik ook wel om lachen. Lekker duidelijk.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
quote:Timetraveler schreef op 24 december 2015 @ 08:23:

[...]

Volgens mij kun je nu alleen nog reizen met een OV-chipkaart of een vooraf uitgeprinte E-ticket. Kaartjesautomaten bestaan niet meer.Tuurlijk wel, je moet je ov chip ook opladen bij de automaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven