Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.
donderdag 17 december 2015 om 19:47
Nee sebastiaan integendeel de mensen liepen erbij alsof het - 6 graden aan het vriezen was ipv 16 graden dikke jassen, warme mutsen,dikke sjaals ... Nee met alle wil van de wereld met zo een zachte temperaturen, zon en nauwelijks wind begrijp ik er niets van nee maar ja wie ben ik ...
Ik blijf toch hopen dat januari en februari koud word al was het maar een beetje
Ik blijf toch hopen dat januari en februari koud word al was het maar een beetje

zondag 20 december 2015 om 18:47
Volgens Weeronline:
Begin december was het ook al bijzonder zacht en tot en met de kerstdagen blijft het zeer zacht. Pas richting Oudjaarsdag normaliseren de temperaturen mogelijk. Daarmee is december hard op weg om een dik nieuw warmterecord voor de gemiddelde maandtemperatuur neer te zetten.
Het maandrecord voor december is op dit moment in handen van 1974 met 7,3 graden. Volgens de huidige verwachtingen komt de gemiddelde maandtemperatuur dit jaar uit op ruim 9 graden. Normaal noteren we zo’n gemiddelde temperatuur in april.
En dan is dit nog gemiddeld over de hele maand. Temperaturen die nu gehaald worden zijn bijna normaal voor mei..
Begin december was het ook al bijzonder zacht en tot en met de kerstdagen blijft het zeer zacht. Pas richting Oudjaarsdag normaliseren de temperaturen mogelijk. Daarmee is december hard op weg om een dik nieuw warmterecord voor de gemiddelde maandtemperatuur neer te zetten.
Het maandrecord voor december is op dit moment in handen van 1974 met 7,3 graden. Volgens de huidige verwachtingen komt de gemiddelde maandtemperatuur dit jaar uit op ruim 9 graden. Normaal noteren we zo’n gemiddelde temperatuur in april.
En dan is dit nog gemiddeld over de hele maand. Temperaturen die nu gehaald worden zijn bijna normaal voor mei..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.

dinsdag 22 december 2015 om 15:43
quote:sebastiaan1234 schreef op 20 december 2015 @ 18:47:
Volgens Weeronline:
En dan is dit nog gemiddeld over de hele maand. Temperaturen die nu gehaald worden zijn bijna normaal voor mei..Tja, volgend jaar zal er wel weer precies dezelfde tekst staan want dan zal het vast wel weer net zo'n akelig weer worden als nu.
Volgens Weeronline:
En dan is dit nog gemiddeld over de hele maand. Temperaturen die nu gehaald worden zijn bijna normaal voor mei..Tja, volgend jaar zal er wel weer precies dezelfde tekst staan want dan zal het vast wel weer net zo'n akelig weer worden als nu.
dinsdag 22 december 2015 om 17:39
Klopt telkens als ze zeggen dat het frisser word komt er niets van. Waar zijn die frisse temperaturen? Waar is die vrieskou? Kou Hoe voelt dat weer? Winter nee Ik heb echt geen goed oog op dat het komt ... Hopelijk ben ik grondig mis des te beter dan! Zal positief blijven en denken dat het tij snel kan keren
Ik ga nu in ieder geval iedereen fijne feestdagen toewensen
Ik ga nu in ieder geval iedereen fijne feestdagen toewensen
woensdag 23 december 2015 om 13:00
vrijdag 25 december 2015 om 00:34
quote:kimmeke1983 schreef op 22 december 2015 @ 17:39:
Zal positief blijven en denken dat het tij snel kan keren
Ik ga nu in ieder geval iedereen fijne feestdagen toewensen Goed zo, gewoon positief blijven! Wie weet wat voor heerlijk weer we nog krijgen in het nieuwe jaar. Merci voor de goede wensen, jij en alle andere winterliefhebbers ook alvast hele fijne dagen gewenst!
Zal positief blijven en denken dat het tij snel kan keren
Ik ga nu in ieder geval iedereen fijne feestdagen toewensen Goed zo, gewoon positief blijven! Wie weet wat voor heerlijk weer we nog krijgen in het nieuwe jaar. Merci voor de goede wensen, jij en alle andere winterliefhebbers ook alvast hele fijne dagen gewenst!
vrijdag 25 december 2015 om 00:38
quote:sebastiaan1234 schreef op 23 december 2015 @ 13:00:
Het is inmiddels winter, maar het blijft boterzacht. Ik heb geen zin meer om te vertellen hoe hoog het nu wel niet is voor de tijd van het jaar, omdat het zo blijft de komende twee weken. Doe maar niet, nee, daar word je alleen maar verdrietig van. Ik zit nu binnen, met een mooi versierde kerstboom, allemaal kaarsjes aan en ik doe net alsof het heeeeeeeeel erg koud is buiten.
Het is inmiddels winter, maar het blijft boterzacht. Ik heb geen zin meer om te vertellen hoe hoog het nu wel niet is voor de tijd van het jaar, omdat het zo blijft de komende twee weken. Doe maar niet, nee, daar word je alleen maar verdrietig van. Ik zit nu binnen, met een mooi versierde kerstboom, allemaal kaarsjes aan en ik doe net alsof het heeeeeeeeel erg koud is buiten.

zaterdag 26 december 2015 om 14:04
Tja, er zijn wel ergere dingen dan als het zacht of niet is, het is wel heel erg zorgwekkend. Want het vorige record wordt deze maand met 100% zekerheid met ruim twee graden verpulverd. Dit is dus echt de definitie van 'boterzacht'. Vandaag en morgen nog 14 graden, maar volgende week mogelijk 5/7 graden! Dat komt toch wel erg in de buurt van normaal winterweer. Laten we maar moed houden en hopen dat het nog eens lekker ijskoud wordt. Ik heb ook erg zin om te schaatsen!
zondag 27 december 2015 om 20:08
En dat het maar even zo blijft voor ons . Hoelang is het wel niet geleden dat we een stabiele winter hebben gehad? Drie maanden overdag een graad of 5, 's nachts rond het vriespunt, dat is normaal voor in de winter. Met een aantal ijsdagen + matige/strenge vorst. Het is tot nu toe zo zacht dat het maar één nacht gevroren heeft en dat was in november. Maar het zal al bijzonder zijn als het in januari en februari onder de tien graden blijft! Ja, ik zou ook wel nog even willen ervaren hoe vrieskou voelt!
dinsdag 5 januari 2016 om 08:07

dinsdag 5 januari 2016 om 17:23
quote:kimmeke1983 schreef op 05 januari 2016 @ 11:12:
Code rood deugd nooit! Veel meer kan ik er niet van zeggen want in heel belgie is het 7/8 graden en wisselvalligJe kunt hier letterlijk schaatsen! Je glijdt al bijna uit als je de straat op gaat, al is het in Groningen nog heviger. Daar kun je gemakkelijk schaatsen. Er viel gisterochtend wat sneeuw, dat is inmiddels bevroren! Dit duurt tot donderdag.
Code rood deugd nooit! Veel meer kan ik er niet van zeggen want in heel belgie is het 7/8 graden en wisselvalligJe kunt hier letterlijk schaatsen! Je glijdt al bijna uit als je de straat op gaat, al is het in Groningen nog heviger. Daar kun je gemakkelijk schaatsen. Er viel gisterochtend wat sneeuw, dat is inmiddels bevroren! Dit duurt tot donderdag.
dinsdag 5 januari 2016 om 17:41
Qua kou voelt het buiten héérlijk aan, ik heb het erg gemist. Door de boterzachte winters van 2014 en 2015 is mijn lichaam helemaal niet meer gewend aan de winterse kou, mijn spieren deden hartstikke zeer door de kou terwijl ik dat normaal nooit heb.