Napraattopic deel 48

20-12-2015 09:31 3084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Frizz schreef op 26 december 2015 @ 10:16:

[...]

Oh. Ik dacht dat jij wel vaker per ongeluk iets schreef over een ander wat min of meer privacy gevoelig is, en dat je daar dan bij uitlegde dat dat niet expres gaat maar komt door jouw visie op forummen en privacy.Ik ben daar idd wel eens de mist mee ingegaan, maar in dit geval is daar geen sprake van.
You're one of a kind - and that's already more than enough.
Week 39 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik heb geen idee waar het over gaat. Maar ik kan me zo voorstellen dat als ik weer dat iemand een kat heeft dat ik mogelijk vergeet dat ik dat elders heb gelezen en het hier benoem. Of dat soort onbenulligheden. En als iemand dan heel hard zijn best doet om op viva te doen alsof ze géén kat heeft tja, dan is dat zomaar privacygevoelige info.
quote:Sid-returns schreef op 26 december 2015 @ 10:19:

Ik heb geen idee waar het over gaat. Maar ik kan me zo voorstellen dat als ik weer dat iemand een kat heeft dat ik mogelijk vergeet dat ik dat elders heb gelezen en het hier benoem. Of dat soort onbenulligheden. En als iemand dan heel hard zijn best doet om op viva te doen alsof ze géén kat heeft tja, dan is dat zomaar privacygevoelige info.

Om de vergelijking door te trekken: in dit geval heeft betreffende forumster (Fee) overal op Viva verteld over haar kat, alleen de kleur van de kat weet ik van dat besloten forum. En nu heb ik hier iets gezegd over de kleur van die kat.

Die trouwens gewoon zwart/wit is, dus ook nog niet heel privacy-gevoelig.
quote:Sid-returns schreef op 26 december 2015 @ 10:15:

Gezellig hier.

Is het werreldschokkende informatie Feeks? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat ik iets noem wat op een besloten forum is verteld, maar wat zo alledaags is dat ik het hier noem omdat ik niet weet dat ik het van het andere forum heb. Dan heb ik het niet over namen, kinderen, banen, enz, maar over onschuldige algemene info.

Och nee, geen kinderen en namen.

Het zijn meer discussieren met informatie die hier niet gedeeld is om een punt te willen maken.

Maar is niet alleen Solo en vandaag hoor. Vorige week zelfde discussie met andere dingen die ineens als sneer ergens staan waarvan het daar besproken is.

En ik wilde geen persoonlijke gedoe starten maar in het algemeen zeggen dat ik dat niet oke vind.

Ik snap dat nu wel zo overkomt. Dat was echt niet zo bedoeld.
quote:Sid-returns schreef op 26 december 2015 @ 10:19:

LOEP ME MAAR aub.
quote:Goede-Fee schreef op 26 december 2015 @ 10:21:

[...]

Het zijn meer discussieren met informatie die hier niet gedeeld is om een punt te willen maken.

Maar is niet alleen Solo en vandaag hoor. Vorige week zelfde discussie met andere dingen die ineens als sneer ergens staan waarvan het daar besproken is.

En ik wilde geen persoonlijke gedoe starten maar in het algemeen zeggen dat ik dat niet oke vind.

Ik snap dat nu wel zo overkomt. Dat was echt niet zo bedoeld.Dus jouw post is geen sneer (terwijl iig voor mij duidelijk is dat het over mij gaat), maar mijn post is wel een sneer (terwijl ik gewoon openlijk op jou reageer)?
quote:Solomio schreef op 26 december 2015 @ 10:20:

[...]

Om de vergelijking door te trekken: in dit geval heeft betreffende forumster (Fee) overal op Viva verteld over haar kat, alleen de kleur van de kat weet ik van dat besloten forum. En nu heb ik hier iets gezegd over de kleur van die kat.

Die trouwens gewoon zwart/wit is, dus ook nog niet heel privacy-gevoelig.wel privacy, want het had een rode, een bruine, een witte, een gevlekte enz. kunnen zijn.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Solomio schreef op 26 december 2015 @ 10:24:

[...]

Dus jouw post is geen sneer (terwijl iig voor mij duidelijk is dat het over mij gaat), maar mijn post is wel een sneer (terwijl ik gewoon openlijk op jou reageer)?

Nogmaals het gaat niet alleen over jou en vandaag. . Het was iets meer algemeen bedoelt. Denk er eens over na of niet prima.

Doe er wat mee of niet.

Ik heb er wel iets van geleerd.
quote:missie_m schreef op 26 december 2015 @ 10:25:

[...]

wel privacy, want het had een rode, een bruine, een witte, een gevlekte enz. kunnen zijn.Ja, maar het is niet zo dat doordat mensen nu die kleur weten ze ineens weten wie Fee irl is hè.
quote:SaveTheDay schreef op 26 december 2015 @ 09:54:

[...]

De mods hebben het te druk om te speuren naar verboden Sabia topics

Haha ja, want dat is natuurlijk veeeeeeel belangrijker. Die topics geven zo'n nare sfeer he, en dat moeten we niet willen met zijn allen.

Gefeliciteerd met je kerstloper, trouwens. Daar ga je de komende tijd nog veel plezier aan beleven
quote:Solomio schreef op 26 december 2015 @ 10:24:

[...]

Dus jouw post is geen sneer (terwijl iig voor mij duidelijk is dat het over mij gaat), maar mijn post is wel een sneer (terwijl ik gewoon openlijk op jou reageer)?Dat was wel een sneer van fee, het is zelfs achterbaks.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Goede-Fee schreef op 26 december 2015 @ 10:25:

[...]

Nogmaals het gaat niet alleen over jou en vandaag. . Het was algemeen bedoelt. Denk er eens over na of niet prima.

Doe er wat mee of niet.

Ik heb er wel iets van geleerd.

Denk lekker zelf even na. Je sneert, je hint, maar als je er dan op aangesproken wordt was het ineens algemeen bedoeld (ja, met een d, ook dat nog).

En je gelooft het zelf ook nog, dat is mss nog wel het ergste.
quote:Solomio schreef op 26 december 2015 @ 10:26:

[...]

Ja, maar het is niet zo dat doordat mensen nu die kleur weten ze ineens weten wie Fee irl is hè.

Dat maakt toch niets uit.

We hebben blijkbaar een andere kijk op hoe je omgaat met informatie niet verkregen op dit forum.

Les voor mij.
quote:Goede-Fee schreef op 26 december 2015 @ 10:21:

[...]

Ik snap dat nu wel zo overkomt. Dat was echt niet zo bedoeld.

Het is duidelijk dat het je dwars zit. Is het mogelijk dat het niet zo bewust gebeurt als jij nu denkt?

Dat helpt misschien. Toeval kan ook nog een rol spelen. Het is ook maar op welke toon je berichten leest.

En als het gaat over waar ik denk dat het over gaat: dat is toch geen reden om jezelf te laten opfokken. Er is geen schade aangericht, niemands privacy te grabbel gegooid, hoogstens een wat te lang doorslepende fittie over een absoluut niet belangrijk onderwerp die mensen niet los kunnen laten.

Dat is zonde van de energie.
quote:Goede-Fee schreef op 26 december 2015 @ 10:27:

[...]

Dat maakt toch niets uit.

We hebben blijkbaar een andere kijk op hoe je omgaat met informatie niet verkregen op dit forum.

Les voor mij.

Dus ik schrijf dat ik van jou ooit een link heb gekregen naar een filmpje waar ik het niet mee eens ben.

En dat is dan privé-informatie?

Omdat ik die link op een besloten forum heb gekregen en niet op Viva?

Terwijl je die link ook op Viva hebt neergezet.
quote:Sid-returns schreef op 26 december 2015 @ 10:29:

[...]

Dat is zonde van de energie.Druivensuikertje?
Het gaat hier toch om de link van een onderzoek? Ik snap met de beste wil van de wereld niet waarom dit privé informatie zou zijn?
Life is short. Eat dessert first.
quote:Solomio schreef op 26 december 2015 @ 10:26:

[...]

Ja, maar het is niet zo dat doordat mensen nu die kleur weten ze ineens weten wie Fee irl is hè.Klopt, maar als zij de kleur elders bewust verzwijgt is het aan haar.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Solomio schreef op 26 december 2015 @ 10:27:

[...]

Denk lekker zelf even na. Je sneert, je hint, maar als je er dan op aangesproken wordt was het ineens algemeen bedoeld (ja, met een d, ook dat nog).

En je gelooft het zelf ook nog, dat is mss nog wel het ergste.Tja. duidelijk.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 26 december 2015 @ 07:26:

Goedemorgen.

Beetje katerig na de Mojito en wijn van gisteren. Dus vandaag een rustige dag, niets moet.

Ik kom nooit op actueel. Het rare vind ik dat dit soort mensen hun mond vaak vol hebben over Nederland en dat de Nederlandse identiteit / cultuur / way of life bedreigd wordt. Maar dan zijn zij denk ik in een ander Nederland opgegroeid dan ik, want de Nederlandse identiteit waar we ooit zo trots op waren was er een van tolerantie, vooruitstrevendheid, openheid. Blijkbaar zijn dat waarden die alleen als een heel dun laagje vernis over een hele hoop xenofobie en egoisme lagen en die al lang weggespoeld zijn voor heel veel mensen. Triest.Mooi gezegd.
quote:doornroosje9 schreef op 26 december 2015 @ 10:30:

Het gaat hier toch om de link van een onderzoek? Ik snap met de beste wil van de wereld niet waarom dit privé informatie zou zijn?Nee daar gaat het niet om. En nogmaals het is niet de eerste keer en het is niet alleen Solo.
quote:Goede-Fee schreef op 26 december 2015 @ 10:31:

[...]

Nee daar gaat het niet om. En nogmaals het is niet de eerste keer en het is niet alleen Solo.Ow, het gaat om iets anders? Mss kun je dan even duidelijk maken waar het wel over gaat, want ik ben me verder van geen kwaad bewust.
quote:Moiren_ schreef op 26 december 2015 @ 10:30:

[...]

Druivensuikertje?Laat mij er gewoon buiten, goed? Ik heb er niks mee te maken en ik wil er niks mee te maken hebben. Ik trek geen partij, ik sta aan niemand kant en ik wil niet gebruikt worden om te sneren naar een ander.
quote:Sid-returns schreef op 26 december 2015 @ 10:33:

[...]

Laat mij er gewoon buiten, goed? Ik heb er niks mee te maken en ik wil er niks mee te maken hebben. Ik trek geen partij, ik sta aan niemand kant en ik wil niet gebruikt worden om te sneren naar een ander.Sorry hoor.
quote:Sid-returns schreef op 26 december 2015 @ 10:29:

[...]

Het is duidelijk dat het je dwars zit. Is het mogelijk dat het niet zo bewust gebeurt als jij nu denkt?

Dat helpt misschien. Toeval kan ook nog een rol spelen. Het is ook maar op welke toon je berichten leest.

En als het gaat over waar ik denk dat het over gaat: dat is toch geen reden om jezelf te laten opfokken. Er is geen schade aangericht, niemands privacy te grabbel gegooid, hoogstens een wat te lang doorslepende fittie over een absoluut niet belangrijk onderwerp die mensen niet los kunnen laten.

Dat is zonde van de energie.

Ik herken de toon en het is niet alleen dit niet zo belangrijk gevalletje. Het is al vaker gebeurt en ook door anderen.

Maar je hebt helemaal gelijk. Zonde van de energie en die fittie hoeft er van mij ook niet te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven