Tweelingnamen

26-12-2015 15:45 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel zwanger van een jongen-meisje tweeling. We hebben nog een paar weken maar weten het nog altijd niet. Hebben jullie leuke ideetjes in gedachten? We hebben al een dochtertje, Olivia Zoë. Namen die wij mooi vinden:

-meisje: Rosalie, Juliëtte, Mila, ...

-jongen: Theo/ Leo, Sébastiaan, Louis,...

Kunnen jullie ons helpen?
quote:Eindeloos schreef op 26 december 2015 @ 16:46:

[...]

Oh ik las net je bericht, ik vind dat zo leuk altijd......

Is dat zo.......?Ja, hier in de familie meegemaakt. Altijd verwisselingen, heel vervelend.
Ik vind de combi Sebastiaan en Rosalie prachtig! En als je het te lang vind kun je het in het dagelijks gebruik altijd nog afkorten tot Bas en Roos.
Ik vind Olivia, Sebastiaan en juliette echt niet uit te spreken, drie van die mega lange namen achter elkaar. Maar dat kan aan mij liggen. Misschien Bastiaan ipv Sebastiaan, scheelt alweer een lettergreep? Of jurriaan of Christiaan of Christian? En dan met Juliët ipv juliette?

Wat ik er verder bij vind passen:

Yannick

Floris

Leander

Sophia

Christine

Romee

Frederique

Veronique

Stella

Amber

Viviënne

Vivian

Ik weet het, ook allemaal lange namen maar ik gok dat korte namen niet jullie smaak zijn dus die laat ik maar achterwege.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Hebben jullie suggesties van mooie combinaties van kortere namen? Dan kan ik zo'n combinaties ook eens zien als voorbeelden en kan ik met mijn vriend eens overleggen over de lengte. Alvast bedankt
Stan en Valerie

Lex en Marie

Floor en Bas

Chris en Aimée

Yoeri en Lillian

Sabine en Mark

Zoiets?
Sebastiaan vind ik echt prachtig en stond ook hoog genoteerd op mijn lijst samen met Boudewijn.

Uiteindelijk is het Matthijs geworden.

Voor een meisje had ik Victoria, Maria, Sofia, frederique. Maar ik vind nu Olivia ook erg leuk.
.
Emilian & Sophia

Florian & Feline

Olivier & Phileine

Xander & Annemijn

Zoiets? Voor mij persoonlijk een beetje te kak allemaal Maar wel mooie namen.

Juliette vind ik leuk, liever als Juliet geschreven
Sebastiaan stond vrij hoog op mijn lijstje voor de derde maar helaas vind mijn vriend het geen leuke naam.

Louis vind ik ook leuk.

Theo en Leo vind ik niet echt 'af' Ik zou dan eerder kiezen voor Theodore, Leonard/Leonidas/Leopold

Ik vind Sebastiaan het leukste van de drie.

Mila vind ik een super mooie meisjes naam. De overige twee zijn ook leuk.

Sebastiaan en Rosalie of Sebastien en Juliette vind ik het mooiste qua combinaties.
Je hoeft de namen natuurlijk niet af te korten als je niet wilt. Zolang ze nog niet naar school gaan heb je dat zelf redelijk in de hand. Op school zullen hun kameraadjes het vast wel gaan afkorten maar je kan zelf natuurlijk de langere versies gebruiken als je dat graag wilt.
@swifty in mijn naam komen de o en i klanken niet voor maar we vinden ze gewoon supermooi!

@mafalda Victoria en Matthijs zijn inderdaad heel mooi!

@sensy12 Stan & Valerie zijn heel mooi bedankt!

@waterlelieke ik vind het mooie combinaties maar toch niet helemaal mijn ding. Toch bedankt om mee te denken!
Milo en Ella

Louis en Lina

Jonas en Yanah?
quote:-tinkerbell- schreef op 26 december 2015 @ 17:20:

Ik vind Olivia, Sebastiaan en juliette echt niet uit te spreken, drie van die mega lange namen achter elkaar. Maar dat kan aan mij liggen. Misschien Bastiaan ipv Sebastiaan, scheelt alweer een lettergreep? Of jurriaan of Christiaan of Christian? En dan met Juliët ipv juliette?

Wat ik er verder bij vind passen:

Yannick

Floris

Leander

Sophia

Christine

Romee

Frederique

Veronique

Stella

Amber

Viviënne

Vivian

Ik weet het, ook allemaal lange namen maar ik gok dat korte namen niet jullie smaak zijn dus die laat ik maar achterwege.Ik ging ervan uit dat Juliëtte als Zjuuliejet wordt uitgesproken, niet als Juuliejette, eigenlijk.
quote:Charlielover schreef op 26 december 2015 @ 17:05:

Wauw bedankt om allemaal mee te denken! @boquiabierto ik vind Valerie en Eloise mooi, bedankt!

Ik hou van de combinatie van Sebastiaan en Rosalie maar vraag me af of het niet te lang is. Wat zouden jullie doen? Twee korte namen zoals bv. Sven en Ella of toch gaan voor twee lange namen zoals Sebastiaan en Rosalie?

Waarom te lang? Het is toch maar 1 naam per kind..

Het zijn individuen,dus je zult ze amper samen gebruiken.
quote:Moemoe64 schreef op 26 december 2015 @ 18:11:

Milo en Ella

Louis en Lina

Jonas en Yanah?tongenbrekers.
Sebastiaan & Rosalie vind ik een hele leuke en mooie combinatie Staat erg mooi op schrift en je kunt het gemakkelijk afkorten. Wat uiteraard niet hoeft ;)
Florian en Isolde?
Ik vind Quirine zo'n prachtige naam, he. Samen met Sebastiaan, heel mooi! Sebastiaan en Quirine.
Het zou mij niet uitmaken of een naam lang of kort is, gewoon hele naam gebruiken. Ik heb weliswaar geen tweeling, maar als ik ze tegelijk nodig heb roep ik 'Jongens!!!' en niet hun namen.
ik vind sebastiaan echt niet mooi. ouderwets maar dan niet op een mooie manier.
Merijn

Valentijn

Julian

William

Loeka

Marten

Lenard

Feline

Madelief

Roselie

Eline

Annemijn

Rosemarijn

Liselot

Flora

Charlotte

Debora

Lois

Hier nog een paar 'leuke' namen.

Succes met kiezen.
Leef geef en laat gaan.
ik heb m ff gepikt maar....Florian en Feline!
Ik zou niet wakker liggen van een lange naam. Uiteindelijk worden het toch volwassen mensen. Ik vind het zo ordinair staan als een volwassen persoon daadwerkelijk op papier Kim heet en niet Kimberley. Sowieso heb ik een hekel aan korte namen voor mensen, voor huisdieren vind ik het nog ok. Ik denk dan altijd: werkelijk? Jouw ouders konden je geen naam geven van meer dan drie of vier letters (Bas, Kim, Daan, Lisa, etc.).

Zelf heb ik een voorkeur voor namen die niet veel voorkomen. Ik heb het dan niet per se over exotische namen, maar ik kan zo 10 Linda's, Jeffrey's, Daan's, Kimberley's, Soraya's, Daphnes, Luna's, etc. opnoemen.

Wat mij leuk lijkt is om de namen van de tweeling aan elkaar te linken. Zodat ze verbonden zijn met elkaar. Stel je geeft je dochter als eerste naam Juliëtte, dan zou ik zoontje als tweede naam Julian geven en andersom ook. Het wordt dan een soort ketting. Heel mooi. Heeft mijn tante met een drieling ook gedaan.
No love without lost
Jongen:

Samuel

Joshua

Fabian

Victor

Laurens

Serge

Julian

Bram

Menno

Mathias

Thijn

Tobias

Nathan

Casper

Benjamin

Aron

Ruben

Meisje:

Isabel

Mathilde

Stephanie

Leonie

Vera

Fabiën

Jolien

Suzette

Claudia

Veerle

Marlise

Lisanne

Nathalie

Sofia

Marlijn

Isa

Fenne

Lieke

Nienke

Philou

Felice

Malou

Ik zou zelf voor twee namen kiezen met een verschillende beginletter om redenen die hier ook al zijn genoemd.
Gewoon kiezen wat je het mooiste vindt. Zelfs de beginletter mag hetzelfde zijn omdat je 2 geslachten hebt.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven