Tweelingnamen

26-12-2015 15:45 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel zwanger van een jongen-meisje tweeling. We hebben nog een paar weken maar weten het nog altijd niet. Hebben jullie leuke ideetjes in gedachten? We hebben al een dochtertje, Olivia Zoë. Namen die wij mooi vinden:

-meisje: Rosalie, Juliëtte, Mila, ...

-jongen: Theo/ Leo, Sébastiaan, Louis,...

Kunnen jullie ons helpen?
Yin en Yang?

Flauw!

Sebastiaan en Juliette vind ik een mooie combi.

Ik zou gaan voor namen waar je niet al te veel hinder van ondervindt in termen van uitspraak, spelling etc.
Ik vind zelf Mila en Rosalie qua klank veel op Olivia lijken (a-ie combinatie). Juliette erg mooi, ik ben ook voor de combinatie Sebastiaan en Juliette. Heel mooi samen.
Ik zou zelf kiezen voor wat kortere namen. Puur uit gemakzucht hoor, zeker de eerste jaren noem je ze vaak in één zin. Julliette en Sebastiaan zijn leuke namen maar ook een behoorlijke mond vol. Dan wordt het al snel ´de tweeling´ en dat zou ik persoonlijk dan weer niet willen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:spookygirl schreef op 26 december 2015 @ 15:53:

Ik vind zelf Mila en Rosalie qua klank veel op Olivia lijken (a-ie combinatie). Juliette erg mooi, ik ben ook voor de combinatie Sebastiaan en Juliette. Heel mooi samen.Eens, maar dan worden ze dus wel Juul en Bas. Dat moet je willen.
juliette en Sebastiaan op papier, Juul en Bas in dagelijks gebruik

Mosterd
Ik vind Elias of Emiel en Ella of Emma een mooie combinatie
Sebastiaan en Rosalie vind ik erg mooi in combinatie met Olivia. Anders suggesties:

Jongen:

Frederik

Julius

Jasper

Adam

Boudewijn

Dion

Edgar

Daniël

Chris(topher)

Pierre

Yves

Richard

Simon

Meisje:

Sofie/Sophie/Sophia

Sascha

Frederieke

Arlette

Aimee

Céline

Cecilia

Celeste/Celesta

Julia

Sandrine

In mijn omgeving worden namen nooit afgekort. Ik denk dat je moet kijken of lange namen in je omgeving afgekort worden of niet.
quote:Thunderforce schreef op 26 december 2015 @ 15:58:

juliette en Sebastiaan op papier, Juul en Bas in dagelijks gebruik

Mosterd

Precies.

Zou ik eerder denken aan Elianne (Elle of Anne), Bas vind ik voor een jongen wel leuk, dus Sebastiaan kan dan wel. Of een andere naam waarvan je de afkorting leuk vindt. En noem de afkortingen zélf, daarmee voorkom je verbasteringen die je absoluut niet wilt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Wil je uit die namen die je noemt kiezen of nog andere suggesties?

Bij Olivia en je andere genoemde namen denk ik aan:

Meisje: Amelie, Julie, Jade, Valerie,

Jongen: David, Julian, Benjamin(Ben), Thomas, Hugo
quote:Thunderforce schreef op 26 december 2015 @ 16:00:

Ik vind Elias of Emiel en Ella of Emma een mooie combinatieJa de tweeling Elias en Ella, of Emiel en Emma? Dat is toch niet leuk, namen die zo op elkaar lijken.
Bedankt voor al jullie hulp en tips! We zijn al dichter bij DE namen. Doe zo voort! Ik vind Sebastiaan alsmaar leuker klinken. Hebben jullie daar nog suggesties bij? Ik waardeer jullie hulp enorm!
Let ook goed op de combinatie met je achternaam. Geen botsende letters, bijvoorbeeld, geen rare initialen.
quote:lux. schreef op 26 december 2015 @ 16:16:

[...]

Ja de tweeling Elias en Ella, of Emiel en Emma? Dat is toch niet leuk, namen die zo op elkaar lijken.Eens. Het blijven nog altijd 2 individuen.
quote:lux. schreef op 26 december 2015 @ 16:16:

[...]

Ja de tweeling Elias en Ella, of Emiel en Emma? Dat is toch niet leuk, namen die zo op elkaar lijken.Dat is ook totaal niet handig, dezelfde voorletter en dezelfde geboortenaam.
Sebastiaan en:

Valerie

Simone (ik weet niet of ze een tweede naam krijgen, anders is dit niet handig)

Aurelie

Amelie

Eluana

Marie

Vivian(ne)

Vivienne

Lauren/Laurie/Laura

Lara

Eloise

Louise
Ik ken mensen met een tweeling die Mila en Felix heten, vind ik erg leuk!
Live life to the fullest
quote:Sensy12 schreef op 26 december 2015 @ 16:20:

[...]

Eens. Het blijven nog altijd 2 individuen.En er zijn al genoeg tweelingen die een identiteitscrisis hebben omdat ze als 'tweeling' gezien worden ipv als 2 personen zónder dat je als ouder zulke 'tweelingnamen' kiest.
Ella en Max.

Al ken ik 2 honden die zo heten...doe maar niet.
Gefeliciteerd! Wees in ieder geval zo wijs dat je de tweeling niet dezelfde voorletters geeft !

Dat geeft levenslang verwarring in de administratieve sector.
Jack en Julia.....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Beter.Laat schreef op 26 december 2015 @ 16:40:

Gefeliciteerd! Wees in ieder geval zo wijs dat je de tweeling niet dezelfde voorletters geeft !

Dat geeft levenslang verwarring in de administratieve sector.

Oh ik las net je bericht, ik vind dat zo leuk altijd......

Is dat zo.......?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Sensy12 schreef op 26 december 2015 @ 16:36:

Ella en Max.

Al ken ik 2 honden die zo heten...doe maar niet.
Wauw bedankt om allemaal mee te denken! @boquiabierto ik vind Valerie en Eloise mooi, bedankt!

Ik hou van de combinatie van Sebastiaan en Rosalie maar vraag me af of het niet te lang is. Wat zouden jullie doen? Twee korte namen zoals bv. Sven en Ella of toch gaan voor twee lange namen zoals Sebastiaan en Rosalie?
Ligt ook helemaal aan je achternaam. Met een achternaam van meer dan twee lettergrepen zou ik voor een kortere voornaam gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven