Tweelingnamen
zaterdag 26 december 2015 om 15:45
Hallo allemaal,
Ik ben momenteel zwanger van een jongen-meisje tweeling. We hebben nog een paar weken maar weten het nog altijd niet. Hebben jullie leuke ideetjes in gedachten? We hebben al een dochtertje, Olivia Zoë. Namen die wij mooi vinden:
-meisje: Rosalie, Juliëtte, Mila, ...
-jongen: Theo/ Leo, Sébastiaan, Louis,...
Kunnen jullie ons helpen?
Ik ben momenteel zwanger van een jongen-meisje tweeling. We hebben nog een paar weken maar weten het nog altijd niet. Hebben jullie leuke ideetjes in gedachten? We hebben al een dochtertje, Olivia Zoë. Namen die wij mooi vinden:
-meisje: Rosalie, Juliëtte, Mila, ...
-jongen: Theo/ Leo, Sébastiaan, Louis,...
Kunnen jullie ons helpen?
zaterdag 26 december 2015 om 15:56
Ik zou zelf kiezen voor wat kortere namen. Puur uit gemakzucht hoor, zeker de eerste jaren noem je ze vaak in één zin. Julliette en Sebastiaan zijn leuke namen maar ook een behoorlijke mond vol. Dan wordt het al snel ´de tweeling´ en dat zou ik persoonlijk dan weer niet willen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 26 december 2015 om 15:57
zaterdag 26 december 2015 om 16:04
Sebastiaan en Rosalie vind ik erg mooi in combinatie met Olivia. Anders suggesties:
Jongen:
Frederik
Julius
Jasper
Adam
Boudewijn
Dion
Edgar
Daniël
Chris(topher)
Pierre
Yves
Richard
Simon
Meisje:
Sofie/Sophie/Sophia
Sascha
Frederieke
Arlette
Aimee
Céline
Cecilia
Celeste/Celesta
Julia
Sandrine
In mijn omgeving worden namen nooit afgekort. Ik denk dat je moet kijken of lange namen in je omgeving afgekort worden of niet.
Jongen:
Frederik
Julius
Jasper
Adam
Boudewijn
Dion
Edgar
Daniël
Chris(topher)
Pierre
Yves
Richard
Simon
Meisje:
Sofie/Sophie/Sophia
Sascha
Frederieke
Arlette
Aimee
Céline
Cecilia
Celeste/Celesta
Julia
Sandrine
In mijn omgeving worden namen nooit afgekort. Ik denk dat je moet kijken of lange namen in je omgeving afgekort worden of niet.
zaterdag 26 december 2015 om 16:04
quote:Thunderforce schreef op 26 december 2015 @ 15:58:
juliette en Sebastiaan op papier, Juul en Bas in dagelijks gebruik
Mosterd
Precies.
Zou ik eerder denken aan Elianne (Elle of Anne), Bas vind ik voor een jongen wel leuk, dus Sebastiaan kan dan wel. Of een andere naam waarvan je de afkorting leuk vindt. En noem de afkortingen zélf, daarmee voorkom je verbasteringen die je absoluut niet wilt.
juliette en Sebastiaan op papier, Juul en Bas in dagelijks gebruik
Mosterd
Precies.
Zou ik eerder denken aan Elianne (Elle of Anne), Bas vind ik voor een jongen wel leuk, dus Sebastiaan kan dan wel. Of een andere naam waarvan je de afkorting leuk vindt. En noem de afkortingen zélf, daarmee voorkom je verbasteringen die je absoluut niet wilt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 26 december 2015 om 16:34
zaterdag 26 december 2015 om 16:46
quote:Beter.Laat schreef op 26 december 2015 @ 16:40:
Gefeliciteerd! Wees in ieder geval zo wijs dat je de tweeling niet dezelfde voorletters geeft !
Dat geeft levenslang verwarring in de administratieve sector.
Oh ik las net je bericht, ik vind dat zo leuk altijd......
Is dat zo.......?
Gefeliciteerd! Wees in ieder geval zo wijs dat je de tweeling niet dezelfde voorletters geeft !
Dat geeft levenslang verwarring in de administratieve sector.
Oh ik las net je bericht, ik vind dat zo leuk altijd......
Is dat zo.......?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zaterdag 26 december 2015 om 16:47
zaterdag 26 december 2015 om 17:05
Wauw bedankt om allemaal mee te denken! @boquiabierto ik vind Valerie en Eloise mooi, bedankt!
Ik hou van de combinatie van Sebastiaan en Rosalie maar vraag me af of het niet te lang is. Wat zouden jullie doen? Twee korte namen zoals bv. Sven en Ella of toch gaan voor twee lange namen zoals Sebastiaan en Rosalie?
Ik hou van de combinatie van Sebastiaan en Rosalie maar vraag me af of het niet te lang is. Wat zouden jullie doen? Twee korte namen zoals bv. Sven en Ella of toch gaan voor twee lange namen zoals Sebastiaan en Rosalie?