Tweelingnamen

26-12-2015 15:45 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel zwanger van een jongen-meisje tweeling. We hebben nog een paar weken maar weten het nog altijd niet. Hebben jullie leuke ideetjes in gedachten? We hebben al een dochtertje, Olivia Zoë. Namen die wij mooi vinden:

-meisje: Rosalie, Juliëtte, Mila, ...

-jongen: Theo/ Leo, Sébastiaan, Louis,...

Kunnen jullie ons helpen?
quote:saaaaar81 schreef op 26 december 2015 @ 19:44:

Gewoon kiezen wat je het mooiste vindt. Zelfs de beginletter mag hetzelfde zijn omdat je 2 geslachten hebt.en anders niet?
quote:ana_isabel schreef op 26 december 2015 @ 19:48:

[...]

en anders niet?Dat is niet handig bij ziekenhuis etc.
Ik vind bij tweelingen het jut en jul effect altijd erg leuk. Dus eigenlijk twee dezelfde voorletters vind ik erg leuk. En dat kan ook als je twee jongens of twee meisjes hebt.

Ik snap trouwens de namen van Daan Schuurmans en Bracha van Doesburg niet zo goed. Dochter heet Sophia. Mooie naam. En de jongenstweeling Kees en Boris. Had iets heel anders verwacht, mooie klassieke namen van drie of twee lettergrepen.
Op het moment dat kinderen echt eigen post krijgen zijn ze vaak het huis al uit hoor, of er staat heel duidelijk meneer of mevrouw voor. En als ze minderjarig zijn hebben ze toch vaak nog geen eigen officiele post. als het om verzekering gaat dan maken de ouders het toch openlijkt me.
Inderdaad gewoon kiezen wat je mooi vindt. Natuurlijk zijn het individuen, of je ze nu Feline en Florian noemt of Marietje en Kees. Daar doet dezelfde beginletter mijn inziens niets aan af. Als je ze iedere dag hetzelfde aantrekt en ze alles hetzelfde moeten doen, dan is het anders. Maar een naam? Neuh, daar zou ik me niet zo druk om maken. Zeker omdat het al een jongen en meisje zijn.

Mijn broertje en zusje ( tweeling) hebben beiden dezelfde beginletter, maar echt, nog nooit gehoord van hen (22) of van mijn ouders dat dit voor verwarring oid heeft gezorgd. M/V is al een groot verschil en daarbij hebben ze wel een tweede naam met een andere beginletter. De een is M.S., de ander M.V.

En echt, twee totaal verschillende mensen
quote:ana_isabel schreef op 26 december 2015 @ 19:48:

[...]

en anders niet?

Nope. Anders kun je verwisseling krijgen bij medische dossiers ed.

Mijn meiden hebben een verschillende voorletter. Maar zelfs bij hen zal ik altijd vermelden dat het om een tweeling gaat.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik denk dat je bij jongen en meisje ook verwarring kan krijgen van een medisch dossier hoor, als men haast heeft en op geboortedatum en achternaam zoekt kan men nogal makkelijk vergeten te kijken naar man of vrouw (bv in noodgeval).
quote:saaaaar81 schreef op 26 december 2015 @ 20:02:

[...]

Mijn meiden hebben een verschillende voorletter. Maar zelfs bij hen zal ik altijd vermelden dat het om een tweeling gaat.

Hier ook verschillende voorletters, en ik doe ook altijd extra vermelden dat een om een tweeling gaat.

Heb trouwens wel een keer gehad dat een apotheek medicijnen bij de verkeerde had gezet.
quote:saaaaar81 schreef op 26 december 2015 @ 20:02:

[...]

oh,oké. duidelijk.

Of een tweede naam erbij.
Ik vind sebastiaan en Louise/eloise een prachtige combinatie maat ik ben Vlaamse dus misschien is de uitspraak hier anders...

Van wat ik lees hebben wij wel een erg gelijkaardige smaak wat Namen betreft ☺
Doe maar gewoon normaal, dan doe je al gek genoeg!
quote:lux. schreef op 26 december 2015 @ 16:34:

[...]

En er zijn al genoeg tweelingen die een identiteitscrisis hebben omdat ze als 'tweeling' gezien worden ipv als 2 personen zónder dat je als ouder zulke 'tweelingnamen' kiest.Dit is echt heel belangrijk. Alsjeblieft behandel je kinderen als twee individuen en let er op dat je omgeving dat ook doet! Ik spreek uit ervaring dat het echt NIET leuk is om continu met een ander vergeleken te worden en om niet als individu te worden gezien. Nu nog steeds merk ik dat mijn familie er moeite mee heeft om mij als individu te zien, en daar word ik echt niet vrolijk van (zacht uitgedrukt).
quote:marthe1991 schreef op 26 december 2015 @ 20:20:

[...]

Dit is echt heel belangrijk. Alsjeblieft behandel je kinderen als twee individuen en let er op dat je omgeving dat ook doet! Ik spreek uit ervaring dat het echt NIET leuk is om continu met een ander vergeleken te worden en om niet als individu te worden gezien. Nu nog steeds merk ik dat mijn familie er moeite mee heeft om mij als individu te zien, en daar word ik echt niet vrolijk van (zacht uitgedrukt).

Dat zal bij een meisje jongen veel minder gebeuren.

Bij hetzelfde geslacht zoals ik heb was het al vanaf de geboorte dat mensen gaan vergelijken of verschillen gaan zoeken.

Echt heel vervelend voor de kinderen zelf inderdaad.
@vrouw2punt0 je hebt helemaal gelijk! En het is inderdaad een leuk idee om de namen te linken

@milivia misschien is onze smaak gelijkaardig omdat ik ook een Vlaamse ben ;) heb jij nog ideetjes?

Aan de anderen, heeeeel erg bedankt voor alle tips! Ik ga er zeker rekening mee houden!
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 23-12-2017 11:12
99.20% gewijzigd
De 3 meisjesnamen die je noemt stonden hier ook op het lijstje. Daarop stond ook nog Louise, Anabel, Milou, Aline, Paulien en Elina.

Op ons jongenslijstje (minder doordacht want hebben 2 meisjes) stond Sebastiaan, Liam, Manuel, Joachim, Martijn, Matthias en Matthijs.
Doe maar gewoon normaal, dan doe je al gek genoeg!
Mila en Theo.
Gabriël en Sandra

Mylan en Nora

Sébastien en Monica
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 23-12-2017 11:12
0.00% gewijzigd
Verkeerd topic
shamrock wijzigde dit bericht op 26-12-2015 23:41
Reden: Verkeerd topic
% gewijzigd
Here I am - now what are your other two wishes...
Sebastiaan en Eloise

Sebastiaan en Rosalie

Tobias en Eloise

Tobias en Rosalie
Tweelingen uit omgeving (mss zit er wat bij);

Imme en Jasmijn

Jet en Teun

Ruben en Julian

Sofie en Fransje

Vita en Beau

Sam en Tess

Job en Puck

Annabel en Isabeau

Kyra en Nikki

Esmee en Yannick

Thomas en Lucas

Julot en Lutess

Milou en Noek

Babet en Jeroen
Life begins at the end of your comfort zone..
Ik heb nog heel veel nagedacht en gezocht op het internet en heb een paar leuke setjes gevonden waarin beiden een gelinkte betekenis hebben, wat vinden jullie ervan?

-Rosalie & Laurens --> roos en laurierblad

- Valerie & Louis/Yari --> kracht en krijger

-Felix & Babette --> liefelijk en gelukkig

-Stephanie & Sebastiaan --> gekroond en aanbeden

-Elisabeth & Jeroen --> Ik zweer bij God en heilige naam
Felix en Babette vind ik leuk
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Rosalie en Laurens vind ik het mooist. Ik heb een beetje dezelfde smaak als jij als ik het zo lees.
Valerie vind ik ook erg mooi.

Valerie en Felix?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven