Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Welkom Bladblazer, goed dat je hier komt schrijven. Het helpt echt.

Tzippa is nu ook gestopt met drinken,

Websurfer ook en ik stop 1 januari.

Hopelijk helpt het schrijven je!

Nieuwsbrief heb echt een hoest inderdaad, klink als een ouwe zeehond die heel veel whiskey heeft gedronken en heel veel heeft gerookt.
Mrs Mia: wow goed gedaan: 19 jaar: mag ik vragen hoe oud/jong je bent, ben nu wel heel nieuwsgierig
Dankjewel Bettyboef; ik begrijp dat jij vanaf 1 januari gaat stoppen met drinken?!

Lijkt me moeilijk....
Zie je ertegen op?

Ik wil proberen om een maand niet te drinken
Ik ben vanavond uit eten geweest, 2 glazen rode wijn, een likeur bij het dessert, en nu zit ik thuis op de bank met een glas rood
Ik denk dat je met een maand niet drinken een patroon al aardig kunt doorbreken.
Hatsjikideee...
Shit had een heel bericht.....weg!

Nou ff kort @Bladblazer niet drinken, omdat ik niet kan stoppen.

@Betty, Pieterburen is jaloers op mijn hoest en stem.

Heb net het meest gore eten ooit op. Ipv een paar takjes tijm had hij er een hele struik ingegooid. Leek wel een uitgedroogde vogel die in het bos had geleefd. Ga nu toastjes maken!
Hatsjikideee...
Ok....trap in mijn eigen "leugen". Ik heb idd heel veel opgeruimd de eerste maanden maar de keuken toch niet echt goed. Ging toastjes maken en ook die smaakten goor. Houdbaarheidsdatum 2012. Karton smaakt beter.
Echt een culinaire tweede kerstdag voor jou nieuwsbrief

Ik vind het zo stoer van je klinken Betty, 'Ik stop 1 januari'

Pausini, als ik wel echt verliefd word dan ben ik gewoon zwaar de klos. Dat werd ik 7 jaar geleden. Nu bijna twee jaar geleden maakt hij het in een stomme bui zo kapot dat ik inderdaad weg gegaan ben bij hem. In eerste instantie met het idee misschien te kunnen gaan latten. In die twee maanden dat het nog duurde voor ik een ander huis had liep de stress en spanning zo hoog op dat het alsnog toch echt helemaal stuk ging. En vanaf dat ik hier alleen ging wonen ben ik echt op zomaar avonden gaan drinken. Dat kende ik niet, ik had het ook nauwelijks door. Er gebeurde meer, vele ergere dingen nog in die periode en als ik kon dan dronk ik. En ik had ook niet door dat ik soms juist harder moest janken door het drinken, maar dacht dat omdat ik zo fucking verdrietig was er nog een fles open moest.

Gelukkig is er veel veranderd, en dat heeft veel met dit topic te maken.

Maar goed, mijn conclusie denk ik, liefdesverdriet en eenzaamheid.

En dat is allebei nog niet over.
Haha Nieuwsbrief, dat is wel erg karig jouw Kerstmaal! Was het wel met liefde bereid? Daar gaat het om!

Bella dat klinkt toch wel verdrietig... En heel stom als mannen alles kapot maken met een stomme actie. Sterkte. Hoe was jouw avond?

Hey Bladblazer, ik zie er ook tegenop. Lijkt me moeilijk. Maar ik denk dat ik het mezelf moeilijker maak door steeds een paar keer per week teveel te drinken. Maat houden is nogal een dingetje.

Als ik drink (zo'n 3 a 4 keer per week) worden het al gauw vijf glazen en met uitgaan nog meer. Dat is gewoon echt veel te veel. Ik heb moeite met twee glazen bij het eten en dan over op de koffie.

Ik denk op woensdag: morgen mag ik wel weer een wijntje. Dan heb ik vaak vier dagen niks op.

Ik ben er teveel mee bezig. Ik word er onrustig en chagrijnig van. Ik baal van mezelf en schaam me.

Vandaar dat ik per januari gewoon niet meer ga drinken.

Maar ik weet zeker dat ik het moeilijk ga krijgen.

Hoe was jouw avond verder?
Pausini; ja klopt. Het gekke is; ik had toen helemaal geen moeite om niet te drinken die maand, al heb ik gelegenheden waar gedronken wordt totaal vermeden. Ook was ik iedere dag aan het tellen: zo van nu al 6 dgn niet gedronken, dat is wel triest.....na die 4 weken had ik een etentje en heb het weer op een zuipen gezet, was ik niet van plan maar na 1 glas.....

Nieuwsbrief; haha je schrijft het grappig, maar wat zonder van het eten..

Bella; ik kan me goed voorstellen dat je naar de fles grijpt/greep als je je zo eenzaam voelt, ik meen mij ook te herinneren dat jij schreef dat je veel hebt meegemaakt, dan is de behoefte aan verdoving zeer welkom, ik weet er alles van...

BettyBoef; ik heb dat dus ook dat ik de dagen aftel dat ik weer 'mag'.

Normaal gesproken neem ik ook nooit koffie na het diner, maar ik voelde de 2 glazen al redelijk en het was koffie met likeur van 20% dus alsnog alcohol....

Eenmaal thuis voelde ik me weer redelijk nuchter en ben dus doorgegaan; heb in totaal 3 flinke glazen wijn op....weer een flinke hoeveelheid dus.....

Vandaag weer een diner.......ik ga daarbij wel drinken, wil het wel rustig houden

Jullie nog plannen vandaag?
Geen plannen, blij dat het achter de rug is. Veel plezier vanavond!

Chester hoe is het bij jou gegaan?
En Djazz?

We hebben weer wat nieuwe schrijvers, en ik weet zeker dat er nog veel meer meelezen. Denk dat er echt ontzettend veel mensen moeite hebben met alcohol te laten staan.
Present. Maar het gaat even niet lekker. Ben verdrietig om van alles en nog wat. Moet ik even doorheen. Ik wil alles anders, ineens, maar ja, daar moet ik zelf wat voor doen én ik mag wel eens accepteren dat dat niet zonder slag of stoot gaat. En ik moet alles steeds alleen doen. Vandaag trek ik die wetenschap even niet. Bah. Is morgen weer over hoor, ik ken mezelf . Ik wil gewoon even niet voelen. Geen liefde, geen verdriet, geen gemis, niets. En ook geen angst.

Ik denk ook dat er veel mensen meelezen en (nog) niet meeschrijven, Bettyboef. Zo gold dat voor mij in ieder geval een lange tijd. Ik vind alles heel herkenbaar, wat hier staat.

Hoe ik me nu voel, denk ik: schijt, ik ga straks, op een feestje, gewoon keihard aan de zuip. Want dat kan ik wel, mezelf 'heerlijk' verdoven. Ga het niet doen hoor, maar het is wel mijn gedachte. Maar ik beloof het hier, ik ga het niet doen. Gister was prima overigens. Wel gezellig meegedronken, maar in veel lager tempo dan normaal en de likeurtjes heb ik afgeslagen.
Dat is al winst Djazz! Goed gedaan. En rot dat je je vandaag zo voelt. Sterkte!
Ja ik denk ook dat er veel meelezers zijn die zichzelf herkennen. En dat er sowieso veel mensen een probleem hebben met alcohol. Het 'hoort' ook overal bij hè; als je je rot voelt, als beloning, gezellig borrelen met vrienden of familie, op feestjes, enz enz
Wat betreft meelezen, dat deed ik ook. Ik heb me aangemeld om mensen een hart onder de riem te steken, want als ik het kan, kan iedereen het!
Lief nieuwsbrief; ik heb daar ook veel steun aan!

Welkom bladblazer en Djazz:

Het valt mij wel op dat ik hier ontzettend vaak lees; ik wil absoluut niet stoppen, ik wil minderen. Maar ik lees opvallend weinig mensen die het echt lukt te minderen. Wat een rotspul is het ook.

Ik wil ook niet stoppen, maar goed… Ga straks maar een wandeling maken en dan een film met een liter thee Ik heb overigens bizar lang en goed geslapen. Dat gaat zoveel beter zonder drank, alleen daarom zou ik die troep moeten laten staan.
Ik ben zooooo blij dat die shit kerst voorbij is! Had ook geen boom staan, alleen een klein kerststalletje, die flikker ik zometeen terug de schuur in

Heb gewerkt met kerst, en zal nog werken tot aan oudjaar. 60 uur in een week, op zich een mooie, maar vermoeiende, uitvlucht. Ook gisteren geen wijntje gedronken na het werk, misschien vanavond dan ook maar niet. Heb ook best geslapen.
quote:-Bella- schreef op 27 december 2015 @ 16:05:

Ik ben zooooo blij dat die shit kerst voorbij is! Had ook geen boom staan, alleen een klein kerststalletje, die flikker ik zometeen terug de schuur in

Heb gewerkt met kerst, en zal nog werken tot aan oudjaar. 60 uur in een week, op zich een mooie, maar vermoeiende, uitvlucht. Ook gisteren geen wijntje gedronken na het werk, misschien vanavond dan ook maar niet. Heb ook best geslapen.

Ik had ook geen versiering; scheelt weer opruimwerk :P

60 uur in een week? Dat is wel afleiding ja, maar ik snap dat je bij thuiskomt wel verlangt naar een drankje…Is er iets anders waar je van kan ontspannen als je thuiskomt? Succes deze week Bella
Idd erg lief van je nieuwsbrief.

Ik vind t ook fijn om jouw verhalen te lezen, hoe het jou gelukt is om te stoppen.

Tzippa; dankjewel!

Het is idd rotspul eigenlijk, maar ik vind het roesje zoals iemand hier eerder schreef ook erg lekker, vooral als ik een rotdag heb gehad...heel erg maar wel waar..
Soms voor mij ook heel moeilijk hoor. Nu weer ruzie met "de" man. Hij kan dan zo vreselijk villein uit de hoek komen. Echt alles weet hij dan om te draaien. Moeilijk om dan te zeggen fuck it, ik neem wijn. Maar ik doe het niet.
Ik heb gisteren niet eens zo vreselijk veel gedronken, maar was al 2 dagen brak van kerstavond en vandaag voel ik me wederom super brak.

Bah....wat een rotgevoel, en dat van eigenlijk maar 1 avondje flink doorzakken.

Het is het niet meer waard.

Morgen weer werken en fris in het gareel.
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
Ik ben moeeeeee en heb nog een feestje. Ik ga niet zo lang heen. Pfff.

Zit veel in m'n hoofd. En moet dan eigenlijk wat gsan doen. Maar ik heb geen zin.

Heb kinderen ja pas nog met ze over drank gehad. Ze hebben er niet veel van teveel drinken meegekregen. Letterlijk dan he. Denk wel dat ik sinds ik toen flink meer ging drinken zon 3 jr terug ik een minder fitte. Minder vrolijke mam was. Ze weten hoe t komt dat ik toen afknapte. :"(

Vandaag was er visite. Die nam bier. Toen vloog mij even door de kop. Oeh lekker Ff alles vergeten. Lam worden. Natuurlijk ga ik dat niet doen. Maar dat geeft wel aan dat ik mij niet goed voel. Eigenlijk verdrietig ben. Moe lam. Mijn maandelijkse feest is ook vol gas aan de gang.

Mooi hoe iedereen hier schrijft. Ik lees alles. Maar reageren ben ik te duf in de kop voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven