Dreumes slaapt zoooo ontzettend slecht!!
woensdag 15 oktober 2008 om 10:04
Hoi,
Mijn dochter van 13 maanden slaapt sinds een paar maanden zo slecht!
Vorige week werd ze ineens om 4 uur 's nachts wakker om vervolgens niet meer te willen slapen, de nacht daarna werd ze om 5 uur wakker!
Vannacht werd ze om 12 uur wakker en ook toen wilde ze weer niet slapen.
We laten haar huilen maar ze valt gewoon niet in slaap.
We hebben van alles geprobeerd, aaien terwijl ze in der bed ligt, zachtjes liedjes zingen.
Ze is gewoon niet meer moe.
Haar middagslaapje is ineens ook maar heel kort, een half uurtje of zo!
Het einige waarmee je haar in slaap krijgt is een fles en dat wil ik niet want als je daar eenmaal aan begint...
Maar soms voelt het als enige redmiddel.
Ze slaapt met onze oudste dochter op een kamer en die wordt er ook steeds wakker door.
Ik weet het eff niet meer.
Iemand tips?
Thanks
Mijn dochter van 13 maanden slaapt sinds een paar maanden zo slecht!
Vorige week werd ze ineens om 4 uur 's nachts wakker om vervolgens niet meer te willen slapen, de nacht daarna werd ze om 5 uur wakker!
Vannacht werd ze om 12 uur wakker en ook toen wilde ze weer niet slapen.
We laten haar huilen maar ze valt gewoon niet in slaap.
We hebben van alles geprobeerd, aaien terwijl ze in der bed ligt, zachtjes liedjes zingen.
Ze is gewoon niet meer moe.
Haar middagslaapje is ineens ook maar heel kort, een half uurtje of zo!
Het einige waarmee je haar in slaap krijgt is een fles en dat wil ik niet want als je daar eenmaal aan begint...
Maar soms voelt het als enige redmiddel.
Ze slaapt met onze oudste dochter op een kamer en die wordt er ook steeds wakker door.
Ik weet het eff niet meer.
Iemand tips?
Thanks
For better and worse!!!!
woensdag 15 oktober 2008 om 10:12
Dan geef je haar toch gewoon die fles?!
Misschien zit ze in een groeispurt waardoor ze meer voeding wilt?
Mijn zoontje is al vanaf zijn geboorte zo'n slechte slaper,
werd ook 100 keer wakker per nacht en wilde steeds maar melk drinken.
Eerst heb ik er een heel punt van gemaakt maar dat doe ik niet meer.
Hij wordt nu standaard 1x per nacht wakker en vraagt dan zelf om een flesje.
Ik geef hem die fles, hij drinkt hem snel leeg en slaapt weer lekker verder.
Zolang je kind geen erg overgewicht heeft zou ik me er echt niet druk om maken.
Mijn zoontje heeft de laatste 2 weken ineens dat hij om 2.00 een fles wil en ook tussen 5.00 en 6.00 en anders is het janken geblazen en zit ik om 6.00 alsnog beneden hem pap/brood te geven en met een 2e fles slapen we allemaal nog 1 of 2 uurtjes verder.
Ik zou me er dus niet te druk om maken.
Heb je al geprobeerd om haar wat diksap of water ofzo te geven? ze kan natuurlijk ook erge dorst hebben.
Misschien zit ze in een groeispurt waardoor ze meer voeding wilt?
Mijn zoontje is al vanaf zijn geboorte zo'n slechte slaper,
werd ook 100 keer wakker per nacht en wilde steeds maar melk drinken.
Eerst heb ik er een heel punt van gemaakt maar dat doe ik niet meer.
Hij wordt nu standaard 1x per nacht wakker en vraagt dan zelf om een flesje.
Ik geef hem die fles, hij drinkt hem snel leeg en slaapt weer lekker verder.
Zolang je kind geen erg overgewicht heeft zou ik me er echt niet druk om maken.
Mijn zoontje heeft de laatste 2 weken ineens dat hij om 2.00 een fles wil en ook tussen 5.00 en 6.00 en anders is het janken geblazen en zit ik om 6.00 alsnog beneden hem pap/brood te geven en met een 2e fles slapen we allemaal nog 1 of 2 uurtjes verder.
Ik zou me er dus niet te druk om maken.
Heb je al geprobeerd om haar wat diksap of water ofzo te geven? ze kan natuurlijk ook erge dorst hebben.
woensdag 15 oktober 2008 om 10:24
Zij slaapt ook al vanaf de geboorte niet echt heel erg goed maar soms met fases ging het wel weer lekker.
Maar de laatste maanden is het weer drama.
Dan moet ik maar gewoon die fles geven want daarna slaapt ze meestal wel weer in.
Het is ook lastig voor mijn andere dochter, die weet ook niet goed wat ze er mee aan moet.
Ik ga het maar gewoon doen, hopelijk is het maar een fase.
We zien het allemaal wel.
Maar de laatste maanden is het weer drama.
Dan moet ik maar gewoon die fles geven want daarna slaapt ze meestal wel weer in.
Het is ook lastig voor mijn andere dochter, die weet ook niet goed wat ze er mee aan moet.
Ik ga het maar gewoon doen, hopelijk is het maar een fase.
We zien het allemaal wel.
For better and worse!!!!
woensdag 15 oktober 2008 om 10:37
Misschien kun je proberen haar overdag iets meer te geven, zodat ze de nacht makkelijker doorkomt, of nog een papfles voor het slapen?
Wat betreft haar middagslaapje: slaapt ze nog twee keer? Misschien kun je het ochtendslaapje laten vallen en het middagslaapje vervroegen en er zo 1 slaap van maken?
Wat betreft haar middagslaapje: slaapt ze nog twee keer? Misschien kun je het ochtendslaapje laten vallen en het middagslaapje vervroegen en er zo 1 slaap van maken?
woensdag 15 oktober 2008 om 10:51
woensdag 15 oktober 2008 om 10:53
Bij ons was dat een paar weken geleden ook opeens. We laten dochterlief (11 mdn) dan eerst even mopperen omdat ze dan soms vanzelf wel weer in slaap valt. Maar als dat niet gebeurt, maken we voor haar een halve fles (anders eet ze 's morgens amper) en die geven we haar in haar eigen bed. Na een paar minuten horen we dan dat ze de lege fles haar bed uitgooit, speentje pakt en dan slaapt madame weer lekker verder.
Succes en... welterusten!
Groetjes Jo
Succes en... welterusten!
Groetjes Jo
woensdag 15 oktober 2008 om 10:59
Gelukkig hoef ik me niet schuldig te voelen over als ik een flesje geef.
Voor het slapen gaan krijgt ze sowieso een fles pap, die gaat dan ook gretig op.
Maar merk wel als ze 's avonds goed warm heeft gegeten dat ze het langer volhoudt.
Ze slaapt maar 1 keer per dag maar soms is ze wel eens chagrijnig en denk dan moet ik haar dan 2 keer laten slapen.
Ik ga vandaag maar eens ietsjes meer eten geven, kijken hoe ze daar op reageert.
Voor het slapen gaan krijgt ze sowieso een fles pap, die gaat dan ook gretig op.
Maar merk wel als ze 's avonds goed warm heeft gegeten dat ze het langer volhoudt.
Ze slaapt maar 1 keer per dag maar soms is ze wel eens chagrijnig en denk dan moet ik haar dan 2 keer laten slapen.
Ik ga vandaag maar eens ietsjes meer eten geven, kijken hoe ze daar op reageert.
For better and worse!!!!
woensdag 15 oktober 2008 om 11:13
woensdag 15 oktober 2008 om 11:31
Het hoeft niet alleen om het avondeten te gaan. Mijn zoontje werd rond die peroiode ook ineens weer wakker met honger (hij is sowieso niet zo'n held in slapen, maargoed) en toen heb ik hem meer fruit, brood en avondeten gegeven. Dat ging er allemaal met smaak in en ineens sliep hij ook weer door. Ik hoop dat het werkt!
Iemand nog tips voor een kind van 17-maanden dat ineens stipt om 23:30 en om 6:15 wakker wordt? Om 23:30 wil hij zijn speen terug en slaapt hij lief verder.
Om 6:15 lijkt hij ineens wakker te zijn, hoewel hij hiervoor altijd om 7:45 wakker was -en dat beviel mij natuurlijk een stuk beter . Het slapen overdag is momenteel nogal dramatisch, dus hij slaapt zeker niet teveel. Dit is toch niet ineens een nieuw ritme?
Iemand nog tips voor een kind van 17-maanden dat ineens stipt om 23:30 en om 6:15 wakker wordt? Om 23:30 wil hij zijn speen terug en slaapt hij lief verder.
Om 6:15 lijkt hij ineens wakker te zijn, hoewel hij hiervoor altijd om 7:45 wakker was -en dat beviel mij natuurlijk een stuk beter . Het slapen overdag is momenteel nogal dramatisch, dus hij slaapt zeker niet teveel. Dit is toch niet ineens een nieuw ritme?
woensdag 15 oktober 2008 om 11:33
Gisteren waren we eff op pad met haar en toen heeft ze hoogstens een kwartier in de wagen geslapen.
Ik denk ook dat ze een hele lichte slaper is want van ieder wissewasje wordt ze wel wakker!
Slaapzakje draagt ze al heel lang dus daar ligt het niet aan.
Het is wel een ontzettende drukke slaper, je laat haar op haar rug in slaap vallen en als ik dan eff ga kijken bij haar dan ligt ze meestal aan de andere kant op haar buik te slapen, ze gaat haar hele bedje door.
Ik denk ook dat ze een hele lichte slaper is want van ieder wissewasje wordt ze wel wakker!
Slaapzakje draagt ze al heel lang dus daar ligt het niet aan.
Het is wel een ontzettende drukke slaper, je laat haar op haar rug in slaap vallen en als ik dan eff ga kijken bij haar dan ligt ze meestal aan de andere kant op haar buik te slapen, ze gaat haar hele bedje door.
For better and worse!!!!
woensdag 15 oktober 2008 om 20:45
Ik heb ook een zoon die niet echt goed slaapt (bijna 1 jaar).
Hij gaat om 19.00 uur naar bed, en dan rond 23.00 begint het,..
Dan wordt hij 's nachts een aantal keer wakker. Dus bijv. 23.30, 01.30 en bijv. 04.00 uur.
Wanneer ik naar hem toe ga en hem weer neerleg (hij gaat dan staan en huilen in zijn bed), dan gaat hij wel weer verder met slapen. Het is dus geen honger. En kou lijkt mij ook onwaarschijnlijk.. Gisteren voelde hij niet koud aan, maar zelfs een beetje bezweet. Volgens mij droomt hij heel erg.. Hij ligt erg te draaien met zijn hoofd, en je ziet hem een beetje onrustig doen met zijn ogen. Hij draait ook veel om in zijn bed.
Ik weet niet wat ik er verder aan moet doen. Het is wel lastig, omdat je zelf ook gebroken nachten hebt, en voordat je zelf weer eens slaapt ben je weer even verder. Overdags worden er ook niet te druk met hem gedaan. Ik hoop dat het een korte periode is, en dat het snel voorbij zal gaan...
Hij gaat om 19.00 uur naar bed, en dan rond 23.00 begint het,..
Dan wordt hij 's nachts een aantal keer wakker. Dus bijv. 23.30, 01.30 en bijv. 04.00 uur.
Wanneer ik naar hem toe ga en hem weer neerleg (hij gaat dan staan en huilen in zijn bed), dan gaat hij wel weer verder met slapen. Het is dus geen honger. En kou lijkt mij ook onwaarschijnlijk.. Gisteren voelde hij niet koud aan, maar zelfs een beetje bezweet. Volgens mij droomt hij heel erg.. Hij ligt erg te draaien met zijn hoofd, en je ziet hem een beetje onrustig doen met zijn ogen. Hij draait ook veel om in zijn bed.
Ik weet niet wat ik er verder aan moet doen. Het is wel lastig, omdat je zelf ook gebroken nachten hebt, en voordat je zelf weer eens slaapt ben je weer even verder. Overdags worden er ook niet te druk met hem gedaan. Ik hoop dat het een korte periode is, en dat het snel voorbij zal gaan...