Werken op Cruise Ship

28-12-2015 10:48 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Binnekort ga ik werken voor een Amerikaanse Cruisemaatschappij als receptionist.

Ik vroeg me af of er hier nog meer mensen zijn die dit gedaan hebben en me nog wat leuke tips kunnen geven.

Ik heb me al goed voorbereid en weet dat het keihard werken gaat zijn, vonden jullie dit goed vol te houden?

Hadden jullie verder genoeg tijd om van boord te gaan? En is het mogelijk voor personeel om een beetje gezond te eten aan boord?

Bedankt alvast!
Geen werkervaring wel reiservaring. Volgens mij eet het personeel van dezelfde voorraad als de gasten en dat kan je zo gezond of ongezond maken als je zelf wil.
Voor personeel word apart gekookt, en dit kan je opeten in een soort eetzaal (messroom) in de personeelsruimtes. Vaak veel pasta's en aardappels enzovoorts (goedkoop en vult goed denk ik). In deze messroom is ook het drinken tegen gereduceerd tarief. Vaak word er hier ook van alles georganiseerd voor het personeel (van leuke bingo's waar je boordtegoed kan winnen, tot Filipijnse feestdagen (met bijbehorende maaltijden)). Als je boven bij de gasten bent betaal je hetzelfde voor het drinken als wat de gasten betalen. Dat is vaak flink aan de prijs. Ook kan je mee eten met de gasten maar betaal je daar als je lager in rang bent wel een vergoeding voor. Als je hoger in rang bent vinden de gasten het namelijk schitterend, iemand met veel strepen op zn schouders. Als receptionist weet ik niet, maar naast je werkuren word je vaak verwacht allerlei nevenactiviteiten bij te wonen. Van de borrel van de start van de cruise, tot de medaille ceremonie waarbij trouwe cruise gasten een bronzen/zilveren/gouden medaille krijgen vanwege het aantal dagen dat ze al cruisen.

De wal op kan vaak met regelmaat. Maar ook dat gaat af van je boordtegoed. Vaak is het fijn om alleen maar een drankje te doen ergens op de wal ipv extravergante excursies. Het doel van de wal op gaan van het personeel is vaak om even andere 'gezichten' te zien, meer niet.

Conclusie: Het is een onwijs leuke job om voor een paar jaar te doen maar je moet onwijs groeien in rang voordat je er wat echt aan overgehouden hebt. Want contracten zijn lang, weinig thuis, en je 'geld' geef je eigenlijk al aan boord uit.

Geniet van de ervaring!
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Heb nu dit in mijn hoofd

Ik heb geen idee zelf maar wel eens gehoord (en hier gelezen volgens mij) dat het echt lange dagen zijn met weinig vrije tijd. Niet iets wat je de rest van je leven doet denk ik maar het lijkt me wel een leuke ervaring.
Wow...geen ervaring met werken op een cruise schip...ik beleef het juist van de gasten kant

Veel succes!
"I love not Man the less, but Nature more..."
het heeft mij altijd heel gaaf geleken ( voor een jaar uiteraard, niet voor levenslang ) maar heb sneller een gezin gekregen dan verwacht.

Maar veel plezier en geniet ervan!
Bedankt voor de reacties!

Inderdaad is het geen baan die je je leven lang blijft doen, maar ik ben nog jong, heb al meer buitenland ervaring en wil voor nu gewoon weg uit Nederland.

Ik ga voor mijn leeftijd nog best veel verdienen, en natuurlijk werk ik ook veel meer uren dan dat ik in Nederland zou doen. Maar het lijkt me sterk dat ik daar niks van kan sparen want heb geen kosten zoals huur en boodschappen.

De vlucht naar Miami wordt betaald en ook mijn visum dus dat vind ik nog best netjes!
quote:Toeristje39 schreef op 28 december 2015 @ 12:06:

Bedankt voor de reacties!

Inderdaad is het geen baan die je je leven lang blijft doen, maar ik ben nog jong, heb al meer buitenland ervaring en wil voor nu gewoon weg uit Nederland.

Ik ga voor mijn leeftijd nog best veel verdienen, en natuurlijk werk ik ook veel meer uren dan dat ik in Nederland zou doen. Maar het lijkt me sterk dat ik daar niks van kan sparen want heb geen kosten zoals huur en boodschappen.

De vlucht naar Miami wordt betaald en ook mijn visum dus dat vind ik nog best netjes!en al kan je er niks van sparen...het kóst je ook niets...en de ervaring nemen ze je nooit meer af.
Geen ervaring maar het lijkt me fantastisch! Ik vaar alleen mee als passagier

De bediening/obers werden wel echt afgebeuld maar dat Is natuurlijk iets heel anders.

Bij welke line ga je werken?
Ik ga voor celebrity cruises werken
Waar ga je heen varen of is dat elke keer anders?

En hoeveel uur/dagen per week moet je werken? Staat dat in je contract?

Als ik 20 jaar jonger was geweest en vrijgezel zou ik ook zeker zoiets zijn gaan doen. Mijn leven is anders gelopen en zeker een heel goed leven maar had dat soort dingen toch wel graag gedaan.
Er zijn uitzendingen op Discovery over werken op een cruise schip.

Het is net lopende band werk.
We varen de eerste 2 maanden in het caribisch gebied en in de lente/zomer middelands zeegebied.

Werken is in principe elke dag rond de 8/10 uur per dag. Maar dat zijn geen 10 uur achter elkaar maar met pauzes van een paar uur ertussen, tenminste dat is me verteld.
Moet dan goed te doen zijn toch? Wel balen als je vrije dag valt op een "sea day" kun je nergens heen.

Wat zijn je ports of call? En zijn het langere cruises of korte naar de Bahamas en weer terug bv? Dat zal misschien ook nog een verschil zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven