Apple Music

22-12-2015 23:03 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Aangezien mijn spotify abonnement binnenkort afloopt ben ik eens aan het kijken of ik eventueel zou kunnen overschakelen naar Apple Music.

De prijs is hetzelfde en ik zou de twee wel eens willen vergelijken.

Maar nu wil ik eerst Apple Music eens uittesten, het zou de eerste 3 maand ook gratis zijn. Maar eens ik wil beginnen komt er op dat het ¤9,99 per maand is.

Dus dan zit ik meteen vast aan een abonnement bij Apple Music.

Of kan je toch op een of andere manier eerst de 3 maanden uitproberen en dan pas beslissen of je het neemt ofniet?
Niet aan beginnen. Zoekfunctie is ruk. Onduidelijke layout, vaag weergeven playlists en het is niet goed zichtbaar wat offline staat (en dus onderweg geen data verbruikt).

Ik ben Apple fan en heb het echt geprobeerd maar Spotify is toch echt de beste keus in deze.
Wij hebben ook 3 maanden gratis Apple music geprobeerd en zijn ook niet enthousiast. Nu waren dat ook de eerste drie maanden dat appje music bestond, dus wie weet wat er verbeterd is. Wij zijn weer terug gegaan naar spotify. Wel jammer want een abbonnement van Apple zou voor ons gezin een stuk voordeliger zijn.
Ik zit ook in de 3 maanden probeerperiode. Na die periode wordt het automatisch een betalend abonnement, maar dat kan je wijzigen door het nu al op te zeggen. Dan loopt het af aan het einde van de 3 maanden.

Helaas kan ik je ook niet veel goeds vertellen over mijn ervaring ermee. Normaal maakt Apple mooie en gebruiksvriendelijke producten en diensten, maar die Music app is allesbehalve dat. Spotify heeft het niveau hoog gelegd. Tidal had ik ook geprobeerd en dat was ook ruk...
Ik ben lekker bij spotify gebleven, bevalt me prima
Wat vreemd, gebruik ik echt dezelfde dienst als de mensen boven mij? Ik vind het makkelijk om te zoeken, de app is dan ook met de laatste iOS update nog verbeterd (was wel nodig). Voor de data - die heb ik uitgezet, mijn data abonnement is ook niet oneindig.

Maar ik vind het dus ideaal om albums te luisteren / downloaden zonder reclame, en de meeste bands die ik beluister hebben hun nieuwste album beschikbaar om te downloaden.
quote:Nyx- schreef op 23 december 2015 @ 07:44:

Wat vreemd, gebruik ik echt dezelfde dienst als de mensen boven mij? Ik vind het makkelijk om te zoeken, de app is dan ook met de laatste iOS update nog verbeterd (was wel nodig). Voor de data - die heb ik uitgezet, mijn data abonnement is ook niet oneindig.

Maar ik vind het dus ideaal om albums te luisteren / downloaden zonder reclame, en de meeste bands die ik beluister hebben hun nieuwste album beschikbaar om te downloaden.Heb jij hiervoor Spotify gehad?
Ja, maar dat vond ik minder fijn omdat het niet native was (ik luister sowieso meestal muziek op mijn iPhone of iPad, vandaar). Ligt ook niet per se aan Spotify. Wat ik van Spotify dan weer sterk vind is dat het ook te streamen is zonder allerlei meuk ervoor te moeten installeren. Ik kijk met smart uit naar de dag dat Apple besluit om ook via browser streamen mogelijk te maken.
Ik ben van spotify overgestapt naar apple music. Ik blijf ook bij apple music, ik kan het prima op iPad, iPhone en macbook afspelen zonder problemen. Daarbij is de keuze in mijn ogen veel uitgebreider dan op spotify. Yup, ik blijf bij apple music.
Mooi, dan kan je misschien adviseren zonder dat ik het zelf moet uitproberen

Ik vind spotify als systeem meer dan uitstekend, maar wat ik mis zijn de grote namen in het aanbod. Zeg maar van de Rolling Stones tot AC/DC, maar ook obscure bands als de Dead Kennedys zijn niet of nauwelijks op spotify te krijgen. Is het aanbod van Apple beter?
quote:JollyJ schreef op 23 december 2015 @ 11:17:

Mooi, dan kan je misschien adviseren zonder dat ik het zelf moet uitproberen

Ik vind spotify als systeem meer dan uitstekend, maar wat ik mis zijn de grote namen in het aanbod. Zeg maar van de Rolling Stones tot AC/DC, maar ook obscure bands als de Dead Kennedys zijn niet of nauwelijks op spotify te krijgen. Is het aanbod van Apple beter?Ik heb even alle bands opgezocht via Apple Music en van allemaal zijn er meerdere albums te vinden op Apple Music.
quote:Missalwaysright schreef op 23 december 2015 @ 11:28:

[...]

Ik heb even alle bands opgezocht via Apple Music en van allemaal zijn er meerdere albums te vinden op Apple Music.Je hebt me zojuist Apple Music verkocht
quote:JollyJ schreef op 23 december 2015 @ 11:29:

[...]

Je hebt me zojuist Apple Music verkocht

Maar buiten dat, je hebt 3 maanden gratis, als het je niet bevalt dan switch je de knop om bij instellingen en het stopt automatisch na die 3 maanden.
Heb je KPN? Want daar krijg je een gratis spotify bij, hoef je niet meer te kiezen.
quote:Lovely1987 schreef op 23 december 2015 @ 14:03:

Heb je KPN? Want daar krijg je een gratis spotify bij, hoef je niet meer te kiezen.want alles wat gratis is, is beter dan iets dat geld kost?
quote:JollyJ schreef op 23 december 2015 @ 14:06:

[...]

want alles wat gratis is, is beter dan iets dat geld kost?Wat een kut opmerking, want als ze KPN heeft en spotify gratis heeft kan ze apple music erbij nemen en toch maar 1 dienst betalen dus hoeft ze niet te kiezen. Jij valt mij al de hele tijd op in negatieve zin, gaat alles wel goed met je?
Van Spotify (want gratis) naar Apple music overgestapt.

Het begin van Apple Music vond ik niet zo denderend. Onlangs is er een grote update uitgerold die de perikelen rond Apple Music beetje oplossen.

Het is nu veel duidelijker. Ik heb tot nu toe ook elk nummer kunnen vinden op Apple Music, daar waar Spotify het af en toe liet liggen.

Je kan gebruik maken van de 3 maanden proefversie (als je geen Credit Card hebt, zal je wel eerst minimaal 9,99 euro aan tegoed op je account moeten zetten, dan gaat het pas lukken. Zet dan wel de optie: Automatisch verlengen uit)

Apple Music werkt ook met accessoires. Wat met spotify niet lukte, lukt met Apple Music wel (de autoradio gebruiken voor navigeren binnen Apple Music, via bluetooth) of op andere apparaten.
Love bubbles....
Ik gebruik nu een paar weken zowel Spotify als Apple Music, en in mijn geval heeft Apple Music een beter assortiment, m.n. van de wat minder bekende artiesten. De voorgestelde playlists van Apple zijn onovertroffen. Spotify heeft daarentegen weer de mogelijkheid om muziek te downloaded naar mijn Android phone. Beide hebben dus voor- en nadelen.

Ik gebruik ze overigens beide met SONOS. Dan is de gebruikersinterface redelijk vergelijkbaar.
Met Apple Music kan je de nummers ook opslaan op je telefoon en zijn ze offline ook beschikbaar.

Ik gebruik ze allebei, Spotify zit in mijn internet abonnement en Apple Music gebruik ik eigenlijk nu steeds meer.

Spotify kan ik nog niet vanuit mijn autoradio bedienen.
Love bubbles....
quote:Lovely1987 schreef op 23 december 2015 @ 22:35:

[...]

Wat een kut opmerking, want als ze KPN heeft en spotify gratis heeft kan ze apple music erbij nemen en toch maar 1 dienst betalen dus hoeft ze niet te kiezen. Jij valt mij al de hele tijd op in negatieve zin, gaat alles wel goed met je?Doe eens wat minder gestoord kind
Ik kan Spotify (en Apple Music) wel via mijn autoradio bedienen. Ik heb een Sony autoradio met Bluetooth, verbinding maken met mijn iphone, de source van de autoradio veranderen naar bluetooth audio, en het werkt. Dan kan ik nummers skippen via de knoppen van de autoradio en via app op mijn iphone.
Ha, grappig, nu dat laatste lukt mij alleen met Apple Music.

Misschien is mijn autoradio wel te oud :-)
Love bubbles....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven