Prepaid mobiel: telefoonnummer en pukcode kwijt.

28-12-2015 18:01 16 berichten
Mijn vriend heeft een nieuwe telefoon en we hebben de verpakking meteen weggegooid. Dat was niet zo slim want ik had zijn nummer in mijn telefoon staan maar die heb ik per ongeluk gewist. En hij had het nog alleen aan zijn zus gegeven, en die is er niet! en we zijn allebei een beetje overspannen, en ik heb, echt waar, de code drie keer verkeerd ingetoets. Ik kon vier keer nul niet onthouden. Ja, ik weet het, heel erg dom allemaal. Maar kan ik nu nog ergens dat telefoonnummer vinden want daar vragen ze natuurlijk naar als je de puk-code op wil vragen.

Maar ik zat te denken, dat zal wel niet mogen, of kunnen? Want dan is het wel erg makkelijk om een telefoon te 'kraken'. Ik heb er iig geen criminele intenties mee. Gewoon luiheid, we motten dan in de auto stappen en erheen. Ze neemt haar telefoon namelijk niet op. Zucht. Just another day voor een digibeet.
tsja die code 3 x verkeerd intoetsen was fnuikend.. anders had jouw vriend je kunnen bellen met zijn verse tel. en was je zo achter zijn nwe nummer gekomen. maarrr daar heb je nu weinig meer aan.. geen tips, sorry! hop op naar zus dus maar..
of, hold on… Ik meen dat mijn telefoonnummer heel klein op het simkaartje zelf afgedrukt stond! Moeite waard om even te checken!
Ja er staan wel nummers op maar niet 06- en dan de rest. Eerst tien cijfers op een rij, niet beginnend met 06, dan een rij van 8 met een S ertussenin en dan drie cijfers en twee letters op een rij. Ik heb de laatste acht van die tien geprobeerd, die is het niet. En die 8 zonder de S ook niet. Nu nog de eerste acht maar proberen. :non: Zucht.
Het ging in Hart van Nederland net over digibeten, er zijn er meer zoals mij hoor!
google even op de site van desbetreffende provider wat die nrs betekenen? misschien zijn bv de eerst 4 de puk code ofzo?
http://www.smartphone.nl/tips/simkaartnummer-vinden/
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/40/simkaart

dat nr op de simkaart is dus een IMSI nummer. miss kan je dat invullen op site provider?

"Het IMSI nummer is voor iedere simkaart uniek. Aan dit IMSI nummer zijn op de servers in het mobiele netwerk uw persoonlijke (klant)gegevens en de diensten waarvan u gebruik mag maken gekoppeld."
Thanks safari! Ik kan het alleen niet vinden evengoed. Zegt meer over mij dan over jou hoor. We gaan morgen wel even naar de phoneshop, zus kan nog even wachten tot oudjaar. Ze is leuker met oliebollen.
he wat geinig, ik heb ook zo'n zus! alleen is zij het allerleukst met wijn (of vind ik dat vooral omdat ik dan loyaal met haar mee borrel :-)

succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Iedere provider is bereikbaar onder het nummer 1200 (behalve KPN, die verdient leuk aan een 0900 nummer). Dat nummer moet dan wel worden gebeld met een telefoon met dezelfde provider dus als je vriend een abonnement heeft bij Pietje Puk en jij bij T Mobile heeft het geen zin dat nummer te bellen.
verba volant, scripta manent.
Gewoon bellen met provider (nummer gevonden via internet), nummer doorgeven en dan krijg je het. Zo heb ik het gedaan bij mijn moeders telefoon. Was binnen 5 minuten geregeld
Kun je niet zijn telefoon nummer zoeken bij SMS berichten of WhatsApp of laatst gebelde nummers?
Alle reacties Link kopieren
https://www.t-mobile.nl/k ... l-en-sim/simkaart/pukcode
Zus heeft gebeld! Nu hebben we het nummer maar het lukt nog niet helemaal. Ach ja, rust is het beste medcijn voor de geest dus zo maar weer proberen.
O soory, bedankt voor de tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven