Apps voor iPad negenjarige

28-12-2015 22:03 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft voor haar negende verjaardag een iTunes cadeaukaart gekregen.

Wat zijn leuke apps voor kinderen van deze leeftijd op een iPad?
Het Viva forum is papaja.
Tikkertje
Verstoppertje
Eens met bovenstaande
Minecraft vinden veel kinderen heel leuk.
En als ze klaar Ijn met verstoppertje of tikkertje:

Minecraft. Lekker bouwen!

Cute the rope of Where is my water. Goed voor tactisch inzicht!
Angry Birds
Candy Crush
Inderdaad Minecraft. En dat blijft ook nog heel lang leuk!
Een stuk touw. Een leeg blik.

Een voetbal.

Een tweedehands mountainbike.

Een paar goede wandelschoenen.

Een ipad voor een 9-jarige? En jij noemt jezelf een goede moeder?
quote:TheQ schreef op 28 december 2015 @ 22:50:

Een voetbal.

Haha, dochter krijgt een cadeaukaart en nu is moeder geen goede moeder omdat ze vraagt welke spelletjes leuk en geschikt zijn?
Minecraft voor op de computer vindt ze in ieder geval niet leuk. Zal eens kijken met haar naar deze versie.

Ik vind Gotchapp! (?) wel echt leuk! Jammer dat ik geen iPhone heb. (Ik heb toch even gezocht voor de grap op verstoppertje en tikkertje en bleek dus nog te bestaan ook (soort van)).
Mijn zoon is nog maar acht, dus ik ben er pas echt vroeg bij, maar hij speelt ook graag Minecraft. Ik lees even mee voor meer leuke tips.
quote:TheQ schreef op 28 december 2015 @ 22:50:

Een voetbal.

Serieus?

Mijn dochter van 9 heeft geen iPad maar als zij gebruik wil maken van laptop of tablet mag ze dat gewoon. En er staan op de tablet gewoon apps die zij graag speelt.

En kind van 9 loopt echt achter als ze niet met een tablet of laptop omgaan. Presentaties en boekbesprekingen op school worden ondersteund door Powerpoint. En info halen ze van internet af. Dan mag een spelletje ook tussendoor.

En ja hoor, ze speelt buiten. Zelfs in de regen. Ze sport ook. En ze speelt met playmobil. Ze speelt met vriendinnen. Oh, en ze leest boeken ook al leest ze die ook weleens via de e-reader app op de tablet...... En weet je, we spelen zelfs nog wel eens ouderwets spelletjes met zijn allen.
En Rayman vindt hij ook leuk, maar dat is een gratis spelletje.
Een stuk touw en een leeg blik
Je hoeft je niet te verdedigen hoor!

Mensen die denken dat je met een iTunes cadeaukaart een tweedehands mountainbike kunt kopen, moet je sowieso niet echt serieus nemen
Hay day (gratis)

Cut the rope

Where is my water

Free fall (gratis)

Olafs avonturen (sneeuwpop Olaf gaat door de seizoenen, met spelletjes)

Blossom blast (gratis)
Wat Gravinnetje zegt.

De tablet is trouwens niet van haar (vond ik verder niet zo relevant voor mijn vraag). Ze mag hem alleen gebruiken. De laptop mag ze ook gebruiken. Ze heeft trouwens ook een fiets en een boekenbon gekregen. Maar dat was ook niet relevant voor mijn vraag.
Hier mag dan helemaal kinderbescherming langskomen, een eigen tablet voor hun vijfde verjaardag, en geen tijdslimiet ook nog

Ze spelen hier graag Clash of Clans of zoiets..betaalde versie van minecraft en voor de rest eigenlijk niet zo heel veel op de tablet. Ze doen vooral filmpjes kijken.
quote:mafalda schreef op 28 december 2015 @ 23:10:

Ze doen vooral filmpjes kijken.En oefenen maken Nederlandse zinnen.
quote:TheQ schreef op 28 december 2015 @ 23:12:

[...]

En oefenen maken Nederlandse zinnen.Dan is er voor jou vast nog wel een cursus aardig zijn en doen voor beginners. Sjongejonge zeg TheQ.
quote:NymphadoraTonks schreef op 28 december 2015 @ 23:17:

[...]

Dan is er voor jou vast nog wel een cursus aardig zijn en doen voor beginners. Sjongejonge zeg TheQ.

Gedaan en het tshirt ligt gewassen en gestreken naast de kast. Ik had een tien voor die cursus. Totaal geen uitdaging.

Toen ben ik naar sarcasme level 15 gegaan. Dat heb ik afgesloten met een 7,6. Nét te weinig om door te stoten naar level 20.
quote:NymphadoraTonks schreef op 28 december 2015 @ 23:17:

[...]

Dan is er voor jou vast nog wel een cursus aardig zijn en doen voor beginners. Sjongejonge zeg TheQ.Begrijp jij het, of ben ik het sufferdje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven