Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een kort berichtje, later meer

@ Selectia, wat geweldig! Ik ben zo blij voor je, heb met kerst nog aan je en hoe het vorig jaar toen met je ging gedacht. Een juichpoppetje dus!

@ Tulpie, ook hier gefeliciteerd meis! Welkom!

@ Uil, welkom! Beter laat dan niet mee schrijven

@ Nordic, baby nog binnenboord?

Schrijf snel weer meer!
Selectia, gefeliciteerd!!! Wat een geweldig gezicht is dat hè, ik weet nog dat ik het al riep voordat de arts ook maar iets kon zeggen 'er klopt een hartje!!' zo bijzonder dat in zo'n klein wormpje al een hartje klopt. Hoe voel je je verder?

En tulpie? Hoe gaat het met jou?

Hier alles goed, nog drie weekjes te gaan. Ben wel steeds meer met bevalling bezig, waar ik overigens nog niet tegen op zie. Merk dat ik beetje onrustig slaap en steeds check of alles nog droog is haha! Vind het zo raar dat er over een paar weken een klein mensje in ons leven is!

Voor iedereen een heel gelukkig uiteinde, met mooie dingen om op terug te kijken en nog mooiere om naar toe te leven. Geniet ervan!
Selectia wat fijn een kloppend hartje!! Hier ook een juichpoppetje!

Klinkt wel bekend dat afscheid nemen. Ik was zorgverzekeringen aan het vergelijken en heb eindelijk (hopelijk) een rustig jaar voor de boeg. Geen behandelingen, zwangerschap of bevalling. Het voelt bijna leeg

Uil wat spannend nog 3 weken! Bijna een kleintje in de armen!

Nordic nog alles rustig?

Fijne jaarwisseling allemaal!! Op naar een mooi 2016 met heel wat nieuwe babytjes!
Selectia wauw! Hartelijk gefeliciteerd ! Heerlijk bericht zo voor de jaarwisseling! Spannend he, was je erg zenuwachtig?

Ik heb alles wat ik meemaakte voor een gezonde zwangerschap pas achteraf zwaar/moeilijk gevonden. Tijdens was t idd gewoon zo, klaar.

Uiltje gaat snel nu! Succes straks hoor, zet m op!

Grappig dat jij juist al voor de gyn riep dat je t hartje zag. Ik zei juist: och hemel je ziet weer niks he... Dat staat ook op film, want hopenman wist zeker dat t goed zat en ging eigenwijs toch een filmpje maken. Achteraf wel fijn om te hebben.

Selectia de weken kun je zelf wijzigen. Soms doe ik t wel eens, maar vergeet t nu vaak.

Ik schrijf mee op fb. Als je erbij wilt dan mag dat uiteraard. Er komen veel tips en trucs voorbij en je kan er alles vragen. En... Je kan mijn knappe lieve stoere slimme kind er ook bewonderen op de foto's

Maar hier blijven is ook prima, ik kom nog regelmatig langs, de anderen wat minder vaak.

Fijne jaarwisseling allemaal!

Ik word morgen 34 ! Time flies when you have a baby!
@Selectia gefeliciteerd met de goede echo!

@hopen gefeliciteerd met je verjaardag!

Grappig te lezen dat je deze dag jarig bent. Ik krijg veel advies baby niet deze datum geboren te laten worden. Kan daar niet zoveel mee. Alles nog wel rustig hier maar lig wakker met brandend maagzuur.

@Uil gek idee inderdaad wanneer gaat het beginnen en hoe?
Hallo allemaal!

Ik schrijf later weer wat meer, maar voor nu wens ik iedereen een heel gelukkig, gezond en geweldig 2016 en dat ieders wens maar in vervulling mag komen!

Selectia, superfijn dat je het hartje hebt horen kloppen! Wat bijzonder! Wij hebben pas over drie weken de echo. Vind ik wel jammer, want ben nog steeds erg onzeker. Maar alles gaat in principe goed. Denk ik. Ik heb nog steeds weinig kwaaltjes, ene kant fijn, andere kant weinig bevestiging hierdoor.

Hopen, van harte gefeliciteerd! Ook wel leuk dat iedereen speciaal voor jou al dat vuurwerk afsteekt ;)

Uil wat spannend dat je aan het aftellen bent!

Ik reageer binnenkort wat uitgebreider! Hele fijne avond meiden!

Liefs
Nordic, je baby zal nog wel binnen zitten denk ik, maar het is echt niet erg Onde 31e jarig te zijn hoor! Ik geniet er elk jaar weer volop van ;)!
@Selectia: gefeliciteerd!!!! O meid wat heerlijk en wat geweldig voor je. Ben zó blij! Wat een goed begin van 2016!!! Wat goed dat je alle spullen direct hebt opgeruimd. Had ik ook gedaan (en ik had waarschijnlijk veel minder dan jij). Vond het zo mooi dat je op het wij proberen door topic een keer schreef dat je er een foto van zou maken als afsluiting. Vind ik echt een goede. Ik heb alles in de vuilnisbak gepleurd Behalve de pen waarmee ik de hormonen spoot. Die heb ik bewaard voor mogelijk de volgende baby omdat hij nu geluk heeft gebracht O en goed dat je relaxed in de bevalling staat. Ik vond het uiteindelijk best meevallen.

Geniet ervan!

Tulpie: gefeliciteerd natuurlijk dat je zwanger bent! Wat geweldig dat het is gelukt! Heb je het je familie al verteld? Ik ben ook met man een paar uur nadat we hadden getest naar mijn ouders gereden. Wilde het na al dat gedoe (waarin ze me altijd ongelofelijk steunden) zó graag vertellen. Mijn moeder bleek allemaal kleine cadeautjes te hebben in een la 'voor de baby die nog niet wilde komen'. Mijn vader barstte in huilen uit en pakte een fles champagne. Is echt een heel erg dierbare herinnering. Ben benieuwd hoe het bij jou is gegaan! O en geen kwaaltjes zegt niks hoor. Heb ik ook nooit echt gehad. Even de weken voor de echo doorkomen! Ik duim voor je.

Nordic: wat spannend de laatste loodjes. Moest wel lachen dat je schrijft dat je van mensen 'het advies krijgt' niet de 31e te bevallen. Eeeehm ok. Ik zal de persweeën nog een paar uur ophouden 😊

Hopen: nog gefeliciteerd met je verjaardag! 31e lijkt mij juist een prima datum hoor!
Nordic: succes met de bevalling. Zet m op!

Uil: wat een geweldige verrassing voor je familie! Dat je met zo'n buik aankomt lopen heel bijzonder! Met de feestdagen kon je natuurlijk niet naar NL komen. Je woont in de VS toch? Vind het zo grappig dat thuis bevallen zo nederlands is (heb ik overigens niet gedaan hoor) en dat ik een keer een Amerikaanse sprak die dat echt totaal onbegrijpelijk vond. Nog een paar weken!

Oempa: en hoe gaat het met de hapjes en het slapen nu? Ben benieuwd! Mijn ervaring is inmiddels ook wel dat een baby ineens iets nieuws heeft (zoals 's nachts wakker worden of ineens iets niet willen eten) en dat dat dan na een paar weken ineens weer over is. Ik heb trouwens een kaartje voor werchter gekocht!

@Lavendel: bij jou schiet het ook op! Wanneer ga je met verlof? God, wat vond ik dat heerlijk! Lekker relaxen, netflixen, slapen en in bad. En iedere keer als ik in de tabel kijk denk ik: hoe leuk zou het zijn als de beeb op de uitgerekende datum komt! Ik hoop dat je het nog volhoudt. Succes met de laatste loodjes!
@Lavendel: ik had dat ik hoor, dat ik haar zo graag nog echt even bij me wilde houden Soms mis ik mijn buik nog steeds! Vond het zo geweldig om zwanger te zijn. Maar over een paar weken ga je er langzaam anders over denken (voor mij was 40 weken pas het keerpunt. Toen was ik er klaar mee

Sami: gefeliciteerd met je zoon!

Piena: lekker verlof nu! Geniet ervan. Beter laat dan nooit! Het gaat echt gebeuren, straks hebben jullie een kindje!

Eetstokje: hoe is het? Hoe voel je je? Eerste echo al gehad?

Minni: hoop dat het goed met je gaat Meis!

Hier: hier alles goed. Lekker kerst gevierd, hier thuis (iedereen nam eten mee) zodat baby gewoon naar haar eigen bed kon. Ze gaat altijd om zes uur naar bed ❤ Ze doet het goed, alleen wat ik toch best pittig vind zijn die gebroken nachten. Ze slaapt nog steeds niet door en wordt daarna om half zes oid wakker. Ik weet het: het hoort erbij, maar pffff ff

Maar ze is vrolijk, ontwikkelt zich goed. Behalve dat er nog geen tand te bekennen is Nou ja, niks aan te doen, we wachten het af (ok, ik geef toe dat ik een bevriend arts heb gebeld om te vragen 'of er een afwijking bestaat dat iemand helemaal geen tanden heeft'. Maar volgens haar niet

Lieve dames, ik wens jullie allemaal een geweldig 2016. Mijn goede voornemen: hier vaker schrijven. Jullie zijn echt belangrijk voor me
Whahaha Millen! D is 18 maanden en heeft nu pas 6 tandjes! Verder nog geen witte stip te bekennen in z'n mond. Ik heb mij ook regelmatig afgevraagd of hij überhaupt wel tanden had!! Maar ze komen er echt een keer uit, Rn hoe langer dat duurt hoe sterker t gebit is heb ik me laten vertellen!
Ja hier in de VS gaat het best anders. Paar dingen waar ik me erg over verbaas: jongetjes worden hier bijna allemaal besneden. Dus je moet goed aangeven als je dat niet wil... Inleiden op 39/40 weken is heel normaal... Rond de 85% (in sommige ziekenhuizen zelfs nog veel meer) krijgt/neemt een ruggeprik... En het keizersnede percentage ligt op meer dan 30%!

Als je hier een tijdje bent krijg je echt het idee dat het onmogelijk is om natuurlijk te bevallen, haha! Ik vind het ergens wel een prettig idee dat er snel wat voorhanden is als het echt niet meer gaat, maar het gemak waarmee er hier naar gegrepen wordt vind ik wel bijzonder. Hier maken vrouwen geboorteplannen om hun wensen goed op te schrijven. Is dat in NL ook? Ik Had er nog nooit iemand over gehoord, maar heb het nu zelf ook gedaan omdat ik het liefst allerlei interventies beperk mits het natuurlijk veilig is voor kleintje en voor mijzelf.

Hoe hebben jullie dat gedaan en wat is jullie opvatting over en ervaring met pijnbestrijding?

Mag ik ook in de tabel? Datum is 21 januari en ik ben 33.

Fijn weekend iedereen! En Nordic heel veel succes, wat spannend nu!
Hi ladies, nog de beste wensen!

@Hopen goed te horen dat het niet erg is de 31e jarig te zijn. Baby zit echter nog stevig in mijn buik. Een hoogzwangere vriendin was nog wel bevallen de 31e, zij was de 24e uitgerekend. Wel bijzonder. De laatste weken gingen we vaak samen zwemmen, nu zal ik helaas alleen moeten gaan.

En 1,5 jaar met 6 tanden, klinkt wel erg schattig, overige tanden volgen vast gewoon als het tijd is.

@Millen: komt vast goed met die tanden, daar moest ik weer om lachen. Ik had als baby heel lang geen haar, dat is ook helemaal goed gekomen. En langer slapen volgt hopelijk ook nog eens, kan me voorstellen dat je er een hele andere dagindeling aan overhoudt.

@Lavendel: ik was met 36 weken met verlof gegaan, voelde me goed en leek me fijner dan later meer tijd te hebben. Ook wel rekening gehouden met mogelijkheid over tijd te gaan. Eerste week verlof had ik echt nog heel veel energie en nu lig ik 's middags ook wel eens lekker even te slapen of een boekje te lezen. Natuurlijk ook doordat ik wat vaker wakker wordt 's nachts.

Mijn tempo ging al snel omlaag, heerlijk! En 's ochtends lekker in bad met een boek of tijdschrift. Maar ik ben gelukkig nog steeds fit.

En mbt afscheid nemen van de buik, daar was ik ook nog niet zo aan toe, maar inmiddels ben ik nu ook wel erg benieuwd wat er uit gaat komen! Dus wat mij betreft mag het komen. Vannacht dacht ik even: zou er iets gaan beginnen? Maar ben weer gewoon in slaap gevallen en vanochtend was er natuurlijk niets aan de hand.

@Uil: tsja de Amerikaanse aanpak is in ieder geval duidelijk anders. Bevalplan is hier ook wel in opkomst, ook bij mijn yogaklasje. Na wat gelezen te hebben, ook in al die geweldige tijdschriften 'het ging niet volgens bevalplan' heb ik besloten geen bevalplan te willen schrijven, maar ik kan wel voorstellen dat het in jouw geval wel handig is gezien al die ingrepen. Het lijkt me vooral fijn om me aan de situatie te kunnen aanpassen als dat nodig is. Dus in principe wil ik geen pijnstilling, maar als de pijn ondraaglijk wordt ga ik daar toch wel graag aan. En liever geen coassistenten en dergelijke overbodige mensen in de kamer. Ik heb ook nog flink nagedacht over mindfullness, maar ik heb besloten dat yoga wel voldoende is.

Verloskundige heeft theorie voor me dat omdat mijn moeder tweemaal twee weken over tijd was, ik ook wel flink over tijd zal gaan. Zou het waar zijn? Ik ben meer van de wetenschappelijke aanpak.

Toen verloskundige gewicht baby ging schatten door een beetje te voelen, vroeg ik me ook wel af wat ze aan het doen was, maar heb niets gezegd uit beleefdheid.
Allereerst een heel gelukkig 2016 meiden, met de kindjes die jullie al hebben of de baby's in de buik die dit jaar gaan komen!

@ Uil, wat leuk dat je je ook hebt aangemeld bij de doorstromers! Naar om te lezen dat je zo'n lange tijd niet hebt kunnen genieten en zoveel angst hebt gevoeld over dat het misschien nog mis zou gaan. Gelukkig lees ik ook heel veel blijdschap in je posts terug. En nu is het voor jou echt nog maar een paar weekjes, wat spannend zeg! Ik ben me ook aan het verdiepen in een geboorteplan maken. De VK heeft wat tips gegeven wat je er o.a. in kunt zetten en op internet is ook wel wat te vinden. Ik hoop dat ik zonder pijnbestrijding kan bevallen, maar als ik het niet volhoud sluit ik het niet uit om er alsnog gebruik van te maken. Ik ben absoluut niet tegen, maar mijn eerste idee is het zonder te proberen. In de VS kun je daar zeker niet mee aankomen ;) Hoe sta jij er in dan?

@ Selectia, ik ben zo blij voor je dat je een kloppend hartje hebt gezien! Wat een lange weg hè...? Hoe is je man er onder? Wat knap dat je je medicijnen direct hebt opgeruimd. Ik heb dat echt pas geleden van een la in een doos gestopt. Eerder was ik er nog niet aan toe. Vond het erg confronterend om alles bij elkaar weer te zien en kon het ook niet weggooien dus voorlopig blijft het gewoon in een doos (die wel opgeborgen is) zitten. Wanneer heb je weer een echo?

@ Tulpie, hoe reageerde je familie? Hoe voel je je verder?

@ Hopen, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Is er weer veel vuurwerk voor je afgestoken? ;) Best een leuke en bijzondere dag om jarig te zijn!

@ Millen, ja het gaat wel hard hier! Ik werk tot 36 weken door, dus nog 4 weken werken. Ik begin wel af te tellen want ik heb ook wel zin in mijn verlof inmiddels, lekker niets meer doen Ik ben ook zo benieuwd op welke datum onze baby zich laat zien! Volgens mij heb jij wel hetzelfde in je zwangerschap gestaan als hoe ik die nu ook beleef, goed om te lezen dat je er op een gegeven moment toch wel klaar mee was. Ben benieuwd wanneer dat moment bij mij komt!

Ik kan me voorstellen dat de gebroken nachten je opbreken! Dat is gewoon ook heel erg vermoeiend, je werkt er ook nog 4 dagen bij toch? Fijn dat ze zich (op de tandjes na ) goed ontwikkeld!

@ Nordic, fijn om te lezen dat je mijn stuk ook herkenbaar vindt! Ik snap dat je nu wel benieuwd bent, je zit zo dicht bij nu! Ik heb inderdaad ook wel eens het praatje gehoord dat als je moeder te laat of op tijd bevalt, dat bij jou dan misschien ook wel zo is. Geen idee of dat een bakerpraatje is of dat het echt klopt. Fijn dat je nog steeds wel fit bent, dat helpt je makkelijker de (wacht)dagen door. Ga je nog veel op pad naar vriendinnen of ben je het liefst veel thuis?

Ik werk nog vier weken door en voel me nog steeds goed. Mijn energie begint wel weer af te nemen, dus alles is wel weer wat vermoeiend aan het worden. Maar dat is niet erg, hoort erbij. Het kamertje is af, nog wat laatste spullen kopen en dan zijn we bijna klaar. Nesteldrang slaat hier al wat toe dus kan me soms ook wel onrustig voelen als dingen nog niet naar mijn zin zijn. Gewoon rustig door gaan dus!
Ha lavendel, die nesteldrang herken ik enorm! Ik ben nog niet met verlof, werk 20 uur en vooralsnog voelt dat nog goed. Denk wel dat ik eind van komende week stop, dan moet ik nog twee weken tot uitgerekende datum en dan vind ik het wel mooi geweest denk ik. Ik heb een enorme drang om alles netjes te hebben terwijl ik dat normaal veel minder heb. Ook moeten alle klusjes NU gedaan worden en als me dat niet snel genoeg gaat dan doe ik het zelf haha! Manlief blijft maar zeggen, dat hoeft nu toch nog niet.... Maarja, wel dus haha!

Ik heb idd erg veel blijdschap en trots en geluk, vooral tijdens deze laatste weken. Ik lees veel en kom op veel terug, zoals kindje direct op eigen kamer leggen etc. Had al het bedje in onze slaapkamer, maar overweeg nu zelfs om er een cosleeper van te maken. En zo blijf ik denk ik tot het laatste moment nieuwe dingen bedenken.

Ik wil ook medicatie vrij de bevalling in, en zo lang mogelijk mobiel blijven omdat ik denk dat dat de boel kan vergemakkelijken ten opzichte van in bed liggen/zitten. Ik doe aan yoga en heb een boek over mindfulness, maar dat laatste vind ik toch wat abstract en denk niet dat ik er wat aan heb. Maar je weet maar nooit. Ik ga ervan uit dat ik op het moment zelf alles vergeet en gewoon maar met het moment mee ga. Ik ben enorm nieuwsgierig naar de bevallingen kan niet wachten op ons kleine wondertje waar we inmiddels toch al 4,5 jaar op hopen.

Die vier weken gaan hard hoor, dus voordat je het weet heb je lekker verlof.

Hoe is het met de andere zwangeren? Nog veel spanning of inmiddels meer vertrouwen? Ik voelde met 16 weken voor het eerst wat, ik hoop voor jullie dat het ook zo snel is, dat helpt wel heel erg.

Benieuwd ook hoe het met Nordic gaat!

Fijne avond!
Allereerst Happy New Year!!

Heb een goed voornemen, wat vaker een berichtje achterlaten..

Ik vond deze jaarwisseling zo emotioneel.... Jaren zeg je tegen elkaar zou het ons dit jaar gegund zijn en vele jaren sloten we het jaar af met een traan. Maar dit jaar was het anders. Ook dit jaar sloten we het jaar af met een traan, maar ditmaal een traan van geluk.

Wie had dat gedacht dat ondanks de pittige start, 2015 ons jaar zou worden. Het jaar van ziekenhuisbezoekjes, behandelingen, frustratie, stress, maar ook vreugde van een positieve test, een echo met kloppend hartje en vervolgens het jaar afsluiten met een dikke buik van 34 weken zwanger.

Het jaar 2016 wordt voor ons een jaar op baby gebied, blijdschap, vreugde én verandering.

Ik heb der zin in!!

@ Selectia: Van harte gefeliciteerd meid! Het is je zo gegund! Je sluit een pittig jaar af met fantastisch nieuws!

Herken je prettig gevoel bij al je ziekenhuis bezoekjes ondanks de zware belasting. Dat gevoel heb ik ook. We hadden de 20-wkn echo in het ziekenhuis en dan voelt het als thuiskomen ipv steriele ziekenhuis.

@Sami: Gefeliciteerd met je zoontje! Alles goed met jullie beide? Vollop aan het genieten?

@ Oempa: Alweer in de volgende fase beland. Wat gaat dat snel.

@South: Dank voor je bericht. Het traject, de weg het heeft ook zo'n impact. Maar wat je zegt, ik kan nu niet wachten op het moment dat ik uk in mijn armen heb.

@Nordic: Geschop is enigzins bevestigend voor me. Kan er nu van genieten! Heeft helaas héél lang op zich moeten wachten, maar ik doe het gelukkig nu wel. Hoe is het verder met jouw? Alles nog rustig?

@Lavendel: Klopt een terugslag in de groei is ook niet goed. Dus bij de laatste groeiecho was uk nog steeds 3 wk voorop.

Het gedoe suikertest en groeiecho ervaar ik niet als stressvol.

Enige waar ik sinds een week mee te kampen heb is, dat mensen tegen mij zeggen sterkte met bevalling. Omdat uk 3wk voorop ligt.

Ik probeer dit zo snel mogelijk weer te vergeten, want wil niet door anderen op moeten kijken tegen de bevalling.

Het proces verwerken en genieten herken ik, al lees ik in jouw teksten vele malen meer het genieten!

Doe je goed! Geniet van je ukkie in je buik!

@Uil: Komt voor jou nu ook erg dichtbij. Blijft gek hé dat het voortraject zo'n impact heeft op de belevenis van de zwangerschap.

Vindt het geweldig te lezen dat je trots bent op je buik. Ik heb sinds 30-32 wkn weet niet meer precies ook eindelijk een mooi show buikje. Heeft lang geduurd ondanks dat uk 3 wk voor op schema ligt. Maar ik show er nu ook erg graag mee.

@ Tulpie: Gefeliciteerd!! Wat een spannende tijd nu even voor je! Wanneer heb je precies de echo?

én? wat vond je familie van het prachtige nieuws?

@Hopen: Nog van harte met je verjaardag!

@ Millen: Net als jullie, zijn wij meteen na de test ook in de auto gesprongen. We waren zo blij en ze steunden ons zo in het traject, dat we dit niet konden verzwijgen.

@ bevalling/pijnbestrijding:

Ik kijk er (nog) niet tegen op. Ik ben van mening dat het vrouwelijk lichaam gemaakt is om op natuurlijk wijze te bevallen.

Mijn streven is dan ook om thuis te bevallen. Wat pijnbestrijding betreft, je hebt dan weinig keus.

Ik zou eventueel waterinjecties of tens kunnen gebruiken. Er wordt gezegd ook dmv van test dat dit evenveel pijnbestrijdingseffect heeft als een morfine injectie. We zien het wel.. Het komt zoals het komt, er is nog nooit iemand met een baby in de buik blijven zitten.

Zo lange post, voor nu stop ik even. Ff mijn rust momentje pakken. Heerlijk verlof te hebben, laatste puntjes op de i.

Alles mag, niks moet. Merk alleen nog erg weinig van nesteldrang in de zin van schoonmaken. Ben al wel bezig met wasjes draaien, maar om nou het huis onderhanden te nemen,zo totaal geen zin en drive in.

Groetjes Piena
Meiden een gelukkig nieuwjaar! Dat er maar veel lieve babies bij mogen komen!! Ik wens jullie alle geluk van de wereld!

Ik ben hier al lang niet meer geweest dus hou niet alle verhalen meer uit elkaar. Maar dat van moeilijk kunnen genieten van de zwangerschap herken ik wel heel erg. Ik had door het lange traject en door mijn MA bij 12 wk echt een 'hartje stopt zomaar' trauma. Dat heb ik nu nog steeds, gelukkig veel en veel minder, echt nog maar een beetje. Maar verder ben ik gelukkig geen overbezorgde moeder geworden, juist een best wel relaxte zelfs. Het bewijs dat het echt wel goedkomt 😉 Al kan ik nu alweer enorm opzien tegen zwanger worden van nr 2, ergens blijf je dat verleden toch met je meedragen.
@Uil: Ik herken me helemaal in je nesteldrang! Ik ben ook niet zo'n poetser, maar heb alle babykleertjes gewassen en gestreken, anders mochten ze niet in de kast van mij en had een enorme behoefte ineens allerlei kasten leeg te trekken en te soppen. Vriend was blij verrast. Veel dingen weggegooid ook, heerlijk. Nu is het wel weer minder en ben ik meer aan het lezen en slapen dan aan het poetsen. Ook leef ik me erg uit op lekker koken, want nu kan het nog. Wat knap ook dat je nog werkt! Ik vond het niet erg om nog te moeten werken tot 36 weken, maar eenmaal gestopt is het wel snel uit mijn hoofd en merk ik dat het nog veel makkelijker is geworden om rust te nemen.

@Piena: ik word ook emotioneel bij jouw verhaal over de jaarwisseling. Vorig jaar zaten we toen in een enorme dip en werd ik 1 januari weer ongesteld, oh wat baalde ik. Daarom leek het me wel symbolisch als baby op 1 januari zou komen, maar die zit nog lekker warm in mijn buik. Verder fijn zoveel van je te horen.

@Lavendel": lekker aftellen tot je verlof en rustig aan op je werk. Ben je al aan het overdragen?

Wat fijn om te lezen dat het met jou ook nog steeds zo goed gaat

@Mini: wat spannend: ik lees jullie gaan voor een tweede? Zal toch een heel ander (en hopelijk sneller) traject zijn dan de eerste! Veel succes toegewenst!

@Selectia en tulpie: mbt vertellen over zwangerschap: ik had gewacht tot een goede 12-weken echo. Hadden schoonouders wel verteld over het traject en mijn ouders niet. Toch wilden we het een beetje voor onszelf houden, dus tegen schoonouders gelogen dat behandeling niet gelukt was die wel gelukt was.

Ten tijde van de positieve test lag mijn vader ook op de IC en kon helemaal niets onthouden, dus voor mezelf was de positieve test toen wel heel fijn. Uiteindelijk hebben we het goede nieuws aan mijn ouders verteld toen mijn vader ook weer thuis was en in staat dingen te onthouden. Toevallig is mijn schoonzusje ook weer zwanger en een maand later uitgerekend dan ik. Zij hadden mijn ouders wel meteen ingelicht, mijn moeder kon er ook niet zoveel mee het al zo vroeg te weten. Dus ik denk dat ik wel goed had ingeschat nog even te wachten. Echter na een aantal opmerkingen van mijn moeder dat ik de natuur maar zijn gang moest laten gaan heb ik toch maar verteld over het hele traject en de miskraam. Ze vond het toen wel jammer dat ik dat niet eerder had gedeeld. Dus er zijn altijd twee kanten aan het verhaal. Mijn vader is nu heel ongeduldig en vraagt dagelijks of de baby er al is, gelukkig is hij goed opgeknapt na het hele gebeuren, hoewel nog niet helemaal 100% de oude.

Verder merkten ook op mijn werk mensen aan me dat ik niet helemaal gelukkig was en vol vertrouwen over de zwangerschap. Ineens had ik met mijn leidinggevende een gesprek en bleek zij ook twee miskramen te hebben gehad. Vond het wel fijn dat met haar te bespreken, hoewel ik verder vind dat het niet bij mijn collega's bekend hoeft te worden.

Dus ik denk dat uiteindelijk delen en openheid wel veel steun kan opleveren.

En vanavond op kraamvisite geweest: ik hoop dat die van mij er nu ook uit wil komen! Anders wordt ik maandag gestript. Spannend dus...
Hoi allemaal!

Wat leuk om jullie verhalen te lezen over hoe en wanneer jullie het vertelden aan jullie familie. Wat een bijzondere momenten he? Dat vergeet je nooit meer. Ik had voor beide oma's een kadootje onder de kerstboom gelegd. Ik had ze eerst andere kadootjes gegeven en als laatste 'het kadootje' waardoor ze het wisten. Ze waren zo ontroerd! Maar ik merk wel dat ze het sindsdien net als ik nog heel spannend vinden en we tellen de weken echt af... Ik denk dat ik ze deze spanning een volgende keer moet besparen en het pas met twaalf weken ga vertellen. Maar het was nu wel een heel bijzondere kerst!

Over de spanning gesproken... Ik had maandag wat donkerbruin bloedverlies dus was al helemaal ongerust. Heb het spreekuur gebeld en mocht de dag erna even komen en toen alvast een echo gehad. En het hartje zien kloppen! Zo bijzonder! Ik ben helemaal gerustgesteld en ook dat ik nu weet dat ik niet schijnzwanger ben. Ik ging het bija denken omdat ik helemaal geen kwaaltjes heb

Het bruine is gelukkig na een dag gestopt.

Ik wil vanaf nu meer proberen om van het positieve uit te gaan. Hoop dat ik het volhoud ;(

Wat heerlijk al die verhalen over (aankomend) verlof. Haha die poetsdrang. Toch apart hoe je zo wordt gestuurd door je hormonen he.

Nordic wat spannend!!
Lieve dames, alsnog een heel gelukkig nieuwjaar met blije kindjes, veilige bevallingen en gelukkige meeschrijfsters.

Nordic en Uil, hoe gaat het met jullie? Bevalling al in zicht? Ik hoop dat het goed gaat of snel goed komt. @Nordic: apart dat er blijkbaar een verband bestaat tussen overtijd gaan moeder versus dochter. Ik denk dat ze je tegenwordig wel beter in de gaten (kunnen) houden als je echt overtijd bent. Ben je al gestript?

@Tulpie: hoe gaat het met jou? Nog steeds weinig klachten? Kan mij voorstellen dat het zo spannend is. Ik had echt ook liever kotsend boven de wc gehangen.

Zooooo gefeliciteerd met je kloppend hartje! Toch een mijlpaal. Kan mij goed voorstellen dat je gebeld hebt. Een begripvolle en kundige vlos zal zeker rekening houden met de situatie.

@Millen; als ik ooit de foto heb met alle medicamenten zal ik proberen 'm hier te posten. Ik wil ergens in de alpen een mooie foto maken over een paar maanden, maar zal logistiek wel lastig zijn. Je wilt eigenlijk niet dat anderen het zien, en het zal best een berg zooi zijn om mee te nemen.

Grappig dat je je pen bewaard hebt . Dat is toch ook puur bijgeloof eigenlijk

Je noemde wel eens dat jullie nadenken over een 2e. Zou je direct weer de mmm in gaan of eerst een tijdje au naturel proberen?

Ik moest een beetje gniffelen om jouw actie van een bevriende arts bellen over de tandjes, maar weet nu al zeker dat ik mij om dat soort dingen ook druk ga maken. Wel een prettiger manier van 'druk maken' dan het hele kinderwens traject waarin alles zo onzeker is.

@Uil: grappig te lezen hoe het in de VS gaat. Een jongetje moet je dus in de gaten houden ivm besnijdenis, maar ik heb ook wel eens gehoord dat je een meisje in de gaten moet houden de eerste paar jaar. Komt nog weleens voor dat een amerikaanse oma/ nanny/ vriendin gaatjes in de oren laat prikken

@Nordic: mijn 'probleem' is ook dat ik ivm mijn werk (farmaceutisch bedrijf) alles statistisch en wetenschappelijk benader. Ben dol op statistieken en kansberekeningen. Wil ook graag een NIPT test laten doen met 10 weken en dan vooral ook de NIPT test die wij op de markt brengen (en waarvoor volgens mijn werkgever uiteraard het beste medisch bewijs is). Gelukkig deed de arts er niet moeilijk over.

@Piena: oh wat mooi hoe je de jaarwisseling omschrijft! Ik had een beetje hetzelfde. Kreeg zowaar een aai over mijn buik van Man en hij fluisterde in mijn oor dat 2016 voor ons een bijzonder jaar gaat worden. Voelde mij ook supercool toen ik mijn glas champagne in de bar in een ijsemmer leegde, haha.

@hier: het gaat goed. Weinig klachten nog steeds en de onzekerheid blijft wel een beetje.

Voel mijn borsten, af en toe buik, af en toe weeig gevoel bij weinig eten. Ik betrap mij er toch op dat ik elk uur wel een paar keer aan mijn borsten zit te voelen of ze nog pijn doen. Hopelijk valt het mijn collega's niet op.

Wel enorme last van obstipatie. Zonder hulpmiddel (heb lactulose gekocht) komt het er gewoon niet uit. Iemand tips? Gangbare dingen als veel drinken, vezels doe ik al vrij rigide.

Vandaag vlieg ik naar de VS (@Uil: Arizona, ook niet echt bij jou in de buurt denk ik). Ik voel mij verder prima dus het moet kunnen. Toch wel een beetje de kriebels van 'wat als....' maar ben best een carriere-vrouw dus wil dit soort meetings wel zo lang mogelijk blijven doen.

Fijne zondag dames!!!!
Hoi! Hier nog 1,5 week. Dus nog niet zo spannend als bij Nordic! Ik weet niet of ze dat in NL ook doen, maar hier doen ze de laatste weken al een vaginale check steeds als je een check up hebt. Ik had afgelopen woensdag, dus twee weken voor uitgerekende datum, al 1 centimeter ontsluiting en 60% verstrijking! Ik had werkelijk geen enkel idee dat dat schijnbaar best normaal is en dat dat niet veel hoeft te zeggen. Wisten jullie dat? Ik probeer het naast me neer te leggen, maar ben in ieder geval blij dat mn lichaam dus wel aan het voorbereiden is. Ik heb het ook maar niet aan familie verteld, ik denk dat mn moeder niet meer zou slapen vanaf dat moment en het kan gewoon nog 3 weken duren haha!

Bedankt voor de tip over de gaatjes!! Whaa die had ik nog niet gehoord! Jemig het zal je maar overkomen haha!

Ik heb tijdens deze zwangerschap veel gevlogen, naar Aruba, naar Arizona, naar Florida, twee keer naar Nederland. Had net als jij soms mn bedenkingen, maar ik wilde ook niet mezelf niet meer zijn. Denk dat jij precies hetzelfde bedoelt. Ik heb wel steunkousen gekocht en braaf ieder uur opgestaan en gewandeld. Heb in het Westen drie weken een roadtrip gedaan, vaak in the middle of nowhere zonder bereik. Er zullen vast mensen zijn die denken is dat nou wel handig, maar ik vond het belangrijk om juist te doen wat me gelukkig maakt. Dus die tip wil ik jullie wel geven. We hebben ons al zo veel zorgen gemaakt in het voortraject! En dat wil niet zeggen dat het gemakkelijk is, want tuurlijk maak je je misschien extra zorgen. Maar dat is niet echt reëel.

Arizona is gaaf! Heb je ook tijd om wat te zien of alleen maar werken? Ben benieuwd! Wellicht heb je gelegenheid om de Grand Canyon te bezoeken. Niets mooiers dan zwanger dat wereldwonder te bekijken!

@tulpie, gefeliciteerd! Wat schrikken ook. Goed dat je gebeld hebt en dat moet je gewoon altijd doen hoor! Wat super leuk van de cadeautjes onder de kerstboom!

En over een paar maanden of weken ben je dolblij dat je niet misselijk bent geweest!

@Nordic, hoe voel je je?

Fijne dag dames!
@uil: nee het is hier niet gebruikelijk om vaginaal te kijken. Na het hele medische traject had ik me de eerste keer bij verloskundige voorbereid op een vaginale echo, maar dat ging meteen via de buikwand, Verder werd vorige keer erop voorbereid dat ze naar mijn baarmoedermond wilde kijken, maar dat was toch niet afgelopen week maar gaat pas morgen gebeuren en dan gaan ze ook meteen strippen. Mijn schoonzusje wees me erop dat dat niet zo'n prettige ervaring is, daar had de verloskundige me dan wel even op mogen wijzen. Verder is de verloskundige ook nogal van: excuses ik heb nogal koude handen... Heb toch al het nodige meegemaakt en vind het dan wel erg voorzichtig.

Verder nog even flink toegegeven aan de poetsdrang en lekker de ramen gewassen en babykamer gesopt! Vandaag een mutsje gemaakt. En ik ben mijn sleutels kwijt. Zucht... Ze zijn wel ergens in huis in ieder geval want ik ben ermee thuis gekomen.

@Selectia: gewoon lekker doorgaan met werken en reizen, dan gaat de tijd ook veel sneller voorbij. Ik ben met 31 weken nog terug gevlogen van vakantie en dat ging prima. Wel verstandig om op tijd een verklaring te regelen dat je nog mag vliegen om te voorkomen dat je niet het vliegtuig in mag, dat is een collega van mij overkomen. Niet fijn lijkt me.

En ik ben zeker ook van de statistieken, maar nu heb ik maar geen onderzoeken opgezocht over over tijd zijn. Het voelt goed, ik voel me goed en ben zelf ook met 42 weken geboren. Ik heb vandaag uitgevonden dan ik hierdoor nu al een extra week verlof heb, heerlijk! Ik weet wel dat er argumenten tegen over tijd gaan zijn, maar niet precies wat. Ik ga nu toch maar gewoon uit van mijn gevoel.

@Tulpie: wat fijn dat kloppende hartje! Op dit topic was volgens mij ook iemand die heel lang last had van bloedverlies, het hoeft niet per se iets te zeggen. Maar lijkt me wel erg schrikken.
@Nordic: En hoe is het strippen gegaan vanochtend? Ik ben ook gestript en vond het meer een rotgevoel dan echt heel pijnlijk. Ben wel een paar dagen daarna bevallen, maar dat kan ook toeval zijn O en je verlof wordt gewoon verlengd ja, dus je verliest geen tijd met de baby. Heeeerlijke regeling vind ik dat!

@Selectia: wat stoer dat je gewoon je business-trips blijft doen, maar ja, groot gelijk ook. Als het gaat is het prima toch? Wat grappig dat je de test van jullie eigen bedrijf gaat doen. Dat is dan al bijna en dan kan je ook direct het geslacht weten toch? O en obstipatie, bij mij hielp vooral veel bewegen, water en voor het ontbijt twee glazen lauw water (brrrr...smerig, maar helpt wel!).

Wij denken wel na over een tweede ja, maar moeten dan van de kliniek eerst een jaar zelf proberen. Dit omdat er bij ons geen oorzaak is gevonden en een tweede kind nog wel eens makkelijker schijnt te gaan.

@Arizona is gaaf! Ik ben er twee jaar geleden geweest en heb o.a. vijf dagen op een ranch gezeten en paardgereden in de wild west. Was echt te gek!

@Uil: qua pijnbestrijding stond ik er zo in dat ik het in principe niet wilde, maar als het echt niet meer ging wel. Ik heb in mijn directe familie een anesthesist en die is geen groot fan van ruggenprikken. Hij zegt dat het soms een uitkomst kan zijn, als de vrouw het niet meer volhoudt (bijvoorbeeld omdat de ontsluitingsweeën lang duren), maar dat het ook echt wel nadelen heeft en is dus geen voorstander van het 'op voorhand' een ruggenprik nemen. Ik had geen geboorteplan, behalve dat ik had gezegd dat de verloskundige best 'streng' tegen me mocht zijn en niet te veel mee moest gaan in kreten als "ik kan nu echt niet meer" .

Bij mij hielp het heel erg om te lopen. Ik heb zowat een marathon gelopen denk ik en ben pas gaan liggen toen ik mocht persen. De verloskundige had me op een gegeven moment overtuigd om even te gaan liggen, maar daar kon ik echt niet tegen!

@Hopen: o die van jou is dus ook laat met tandjes, ik meende eergisteren het eerste ribbeltje te voelen, dus wie weet

@Piena: thuisbevallen lijkt mij ook wel wat hoor. Ik had een medische indicatie dus het mocht niet, maar mijn schoonzusje heeft het bij alledrie de kinderen gedaan en vond het geweldig.

@genieten van de zwangerschap: ik had dat juist wel vanaf het begin. Ik wilde persé alleen maar genieten omdat het voortraject allemaal al zo rot was. Heb vanaf het begin me blij gevoeld en ben ook direct kleertjes en zo gaan kopen. Met het gevoel van als het mis gaat zien we dat dan wel weer, maar ik heb geen aanleiding dat te denken. Maar goed, ik heb ook nooit een miskraam gehad, het duurde gewoon eindeloos voordat ik zwanger werd...

@Lavendel: nog even meid en dan heb je lekker verlof. En dan heerlijk de lente in met een beeb in je armen!

@nesteldrang: ik had dat op het einde ook! Wij hadden nooit een strijkijzer (mijn kleren moeten meestal naar de stomerij en de overhemden van man schudden we een beetje uit). Tijdens mijn zwangerschap heb ik die gekocht en ben ik alle kleertjes gaan wassen en strijken. Toen dat eenmaal gebeurd was heb ik alle overhemden van man uit de kast gepakt en ben ik die gaan strijken. Hij wist echt niet wat hij zag toen hij thuiskwam uit werk hahaha. Ik zie hem nog binnenkomen en zo weifelend naar me kijken, na een paar seconden zei hij: "schatje, gaat het wel goed met je"?

Liefs meiden xxxx
Nordic baby! Kom je nou?

Ik kijk elke dag

Wat wordt er weer lekker veel geschreven. Erg leuk, zeker voor de zwangeren!

Lavendel het staat bijna te gebeuren voor jou ook! En Piena en uil ook!

Spannend he meiden! Maar zo mooi, een nieuw leven dat jullie hopelijk zoveel liefde gaat geven! Zo'n lang gekoesterde wens, die eindelijk uit gaat komen.

Ik wilde ook geen pijnbestrijding, maar na een weeenstorm van 1,5 uur kreeg ik door veel bloedverlies een keizersnee, nou dames die ruggeprik was meer dan welkom, wat heerlijk was dat op dat moment. Bij een evt volgende zou ik het wel weer willen zonder pijnbestrijding maar als t moment daar is bedenk ik me misschien wel :D

Eetstokje hoe gaat t met jou?

Verder hier alles goed. Onze dreumes is soms zeer opstandig, maar ik merk dat ik daar steeds makkelijker mee omga. Manlief daarentegen vindt t lastiger, maar samen doen we het zeker prima al zeg ik t zelf. Hij heeft vorige week bijvoorbeeld de hele tijd gehuild en gegild (op half volume, dat gelukkig wel) tijdens t boodschappen doen. Het was best hilarisch eigenlijk, want als ie dan dacht dat ik niet naar m keek, keek hij stiekem naar mij en dan ging ie weer huilen. Wat een draak! Als t hierbij blijft dan overleef ik de dreumes pubertijd wel, maar ik vrees dat we er nog niet zullen zijn Hihi!
@Uil en Millen: paardrijden in het wilde westen en naar de Grand Canyon? Lijkt mij geweldig maar absoluut geen tijd voor . Ik ben maar 3 nachten hier en vlieg vanavond weer terug. Wel enorme jetlag waardoor ik erg vroeg wakker ben.

Als ik alleen in het buitenland ben vind ik het ook altijd relaxed om dingen voor mijzelf te doen, lekker shoppen, nagels laten doen, etc. Een zakelijk diner gisteren heb ik ook beleefd afgezegd. Ik was echt te moe.

@Nordic: spannend allemaal, ik duim heel hard voor je!

@Hopen: grappig die peuterperikelen. Ik denk dat ik zelf heel streng word en misschien weinig geduld zal hebben, beetje te streng volgens Man

@hier: ik dacht eerst dat je buik pas met een week of 15 begint te komen, maar ik zie nu al dat ik een beetje dikker word en een soort van bolling krijg (vooral 's avonds) waardoor mijn broek minder lekker zit. Als ik beroemd zou zijn, zouden er nu al foto's van mij in de bladen komen met een speculatie tot 'babybump', haha.

Verder is de situatie echt niet altijd makkelijk en ben ik nog steeds zo bang dat er met de volgende echo weer geen hartslag is. Ik heb gewoon weinig klachten en de angst van de vorige miskraam zit er gewoon nog goed in. Het is een irrationele angst, dat weet ik ook wel, maar ik merk dat ik echt heel erg naar de volgende controle (10w3d) toe leef.

Vorige miskraam was vroeg (6,5 w), was helemaal geen harstalg geweest en toen stopten alle kwaaltjes (borsten) opeens maar ik blijf toch die angst houden.

Dan is het gewoon super fijn hier mijn verhaal kwijt te kunnen en van jullie te horen dat echt veel van jullie ook geen kwaaltjes hadden aan het begin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven