Scooter lekt na val

30-12-2015 22:51 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag heb ik een val gemaakt met mijn scooter. In eerste instantie heb ik vluchtig gekeken en leek hij op schade op de kappen na op orde, maar ik kwam er net achter dat hij ook lekt aan de achterkant. Nu ben ik zelf eigenlijk een enorme noob wat dit betreft (scooter is ook vrij nieuw), dus ik heb geen idee wat het is, waar het vandaan komt en hoe schadelijk het is. De instantie wat eruit komt is een beetje doorzichtig/bruin en het komt ergens aan de linkerachterzijde weg, bij een soort dopje geloof ik. Ik heb eventueel ook een foto, maar ik heb nog geen plakrecht.

Is hier toevallig iemand met verstand van scooters? Ik ga morgen ook sowieso de dealer bellen, maar ik weet nog of het lukt om langs te gaan i.v.m. Oudjaarsdag en waarschijnlijk een bezoekje ziekenhuis.
Een scooter heeft twee vloeistoffen: benzine (dun, doorzicht/geelachtig) en olie (dikker lichtbruin of donkerbruin). Als jij zegt "beetje doorzichtig/bruin", dan zal het olie zijn.

Laat de dealer maar bepalen wat kapot is (misschien alleen een slangetje kapot). Let op dat je motorblok niet zonder olie komt, want dan loopt je motor vast.
Zit je dopje nog op de oliereservoir? Of misschien zit daar een barst in?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
De lek zit niet bij het oliereservoir maar aan de andere kant van de scooter. Ik hoop dat hij niet te snel leegloopt als het idd de olie is, aangezien ik waarschijnlijk pas maandag heen kan, maar volgens mij valt dat wel mee.

Ik ben zelf aan het googlenen, en ik denk dat het uit het luchtfilter komt. Of in ieder geval uit het onderdeel boven de linkercarter.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Een bruine instantie? Ik pieker me suf
Als je hem wegzet, doe dan ff een stuk karton onder de lekplek. Anders trekt het allemaal de vloer in en dit spul is sowieso niet zo goed voor het milieu.
Het is net toch gelukt om hem tussendoor nog even weg te brengen. Het was inderdaad het luchtfilter dus deze wordt vervangen. Ook een aantal andere dingen gaan ze v

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven