Zwanger worden na miskramen...

29-04-2015 18:25 1468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik schrijf hier vaker en open soms een nieuw topic omdat oudere topics uitsterven.

Mijn situatie: Ik probeer zwanger te raken vanaf januari 2014. Daarvoor al een jaar gestopt met de pil.. In september 2014 deed ik na een menstruatie een test omdat ik pijnlijke borsten hield. Deze bleek positief te zijn.. Na een echo in het ziekenhuis bleek ik een hele vroege miskraam te hebben gehad.. Afgelopen februari had ik weer een positieve test.. Helaas, na een paar dagen een bloeding en twee weken later weer een bloeding. De laatste bloeding is de miskraam geweest.. Heb hiervoor nog verschillende echo's gemaakt en alles was verder goed! Nu weer twee maanden verder.. Ik zoek vooral hulp in de alternatieve wereld.. Acupunctuur en ben nu ook twee keer bij een osteopaat geweest! Ik wil vooral meer rust in mijn lijf en hoofd krijgen.. Ik ben soms bang dat het nooit gaat lukken en dat de volgende keer weer een miskraam is.. Ik ken in mijn omgeving maar weinig mensen die dit hebben gehad. Wel vriendinnen die in de medische molen terecht zijn gekomen, vanwege slecht zaad van hun man.. Beide zijn nu moeder :)! Ik heb eerder een gesprek gehad met een gynaecoloog en deze geeft aan dat ik gewoon zwanger kan raken en het dus gewoon zelf kan proberen (en dat wil ik ook het liefste natuurlijk...)! Het is dus vooral een kwestie van geduld! Voor wie is deze situatie herkenbaar en wie is alsnog succesvol zwanger geraakt??
Oo Laura, wat enorm schrikken! Lastig is dat ook altijd he, de ene keer bel je te snel, de andere keer wacht je te lang.. Lijkt wel of het nooit goed is.. Fijn dat alles goed is!!

Door, 8 weken!! Mooie mijlpaal weer! Wanneer heb je weer een echo? Het liefst zou je elke dag even willen spieken om te zien dat alles nog goed gaat he..

Hormonster, wat ontzettend kl*te.. Kan me zo goed voorstellen dat je enorm baalt.. Elke maand dat je langer moet wachten is er gewoon één te veel.. Gingen jullie nou in januari naar het ziekenhuis? Hoop dat je veel afleiding hebt met kerst en idd dan maar weer aan de wijn, hoewel je die met alle liefde zou laten staan.. Grr, zo oneerlijk!!

Saart, hoe is het met jou??
Bah Hormonster, wat een rotgevoel blijft het... Je denkt toch iedere maand 'zou het misschien toch deze keer' ... Hoe is het nu met je?

Wat schrikken Laura! Wat fijn dat je meteen bent gerustgesteld.

Hier gaat het best o, Ik probeer me te richten op leuke dingen om er zo niet de hele dag mee bezig te zijn.
Goed te horen Saart!

Heb een hele fijne kerst allemaal , en een 'vruchtbaar' 2016
Fijne kerst dames, geniet!
@ door gegeliciteeerd meid!! Super gaaf!!!

Een kerstknuffel voor jullie meiden!

Wij zijn Nederland even ontvlucht ma alle ellende en genieten twee weken van de zon!

Op de eerste vakantiedag mijn eisprong gehad en nu precies een week later een heel klein beetje bruinverlies en daarna was het direct voorbij...raar, denk maar nergens aan.

Ik reageer thuis op iedereen.

Fijne kerstdagen xx
Love the life you live
Nieuwe ronde nieuwe kansen 😖 ongesteld geworden en toch wel teleurgesteld..
Love the life you live
Klote meid!! Wat mij altijd hielp; even iets leuks voor mezelf kopen en een extra wijntje drinken.. Geef jezelf weer even de tijd! Voor je weet is de eisprong er weer! Sterkte!
Ik vond het toch ook iedere keer stiekem best een teleurstelling RWL-fan, ook al nam ik mezelf nog zo voor om er niet te veel mee bezig te zijn (en zag ik soms mijn menstruatie gewoon aankomen doordat we het rond de eisprong niet eens gedaan hadde ). Ik vond het maar een onzeker gedoe allemaal
quote:Rosalinde83 schreef op 23 december 2015 @ 09:12:

Oo Laura, wat enorm schrikken! Lastig is dat ook altijd he, de ene keer bel je te snel, de andere keer wacht je te lang.. Lijkt wel of het nooit goed is.. Fijn dat alles goed is!!

Door, 8 weken!! Mooie mijlpaal weer! Wanneer heb je weer een echo? Het liefst zou je elke dag even willen spieken om te zien dat alles nog goed gaat he..

Hormonster, wat ontzettend kl*te.. Kan me zo goed voorstellen dat je enorm baalt.. Elke maand dat je langer moet wachten is er gewoon één te veel.. Gingen jullie nou in januari naar het ziekenhuis? Hoop dat je veel afleiding hebt met kerst en idd dan maar weer aan de wijn, hoewel je die met alle liefde zou laten staan.. Grr, zo oneerlijk!!

Saart, hoe is het met jou??Rosalinde! Bedankt! Ik heb donderdag een echo.. Vind het weer enorm spannend! Hoop zo dat alles goed zit! Ik weet niet of ik nog meer teleurstellingen aankan.. Hoe gaat het met jou?
Succes morgen Door! Hoe laat moet je? En laat je weten hoe het gegaan is?
Oh wat een herkenning. Ik heb zelf vier miskramen achter de rug met 7,8,9 en 12 weken en ben nu 13 weken zwanger. Wat zou ik graag willen genieten, maar ik voel voornamelijk angst. Van de week de nekplooimeting gehad en ik had verwacht dat ik me daarna beter zou voelen, maar helaas ben ik telkens nog op zoek naar dat teken dat vast wel weer bevestigt dat het toch niet goed zit.
(...)
anoniem_203154 wijzigde dit bericht op 30-12-2015 19:58
Reden: te snel op enter, nieuw post getikt
% gewijzigd
Oeps, te snel op ENTER. Zoals je misschien hebt gelezen Lisa had ik dat ook. Zelfs met 20 weken lukte het nog niet om te genieten en daar voelde ik me dan weer schuldig over, want iedereen zegt dat je natuurlijk WEL MOET GENIETEN!1!! Om gek van te worden.

Inmiddels heb ik me erbij neergelegd dat ik dit proces niet leuk hoef te vinden en dat ik angstig mag zijn. En hoe gek het ook klinkt, het wordt echt beter (alleen bij mij pas na 24-25 weken). Maar het is gewoon allemaal niet zo feestelijk als bij andere stellen. Vandaag lakentjes gekocht en dan nog denk ik bij de rekening: hoop wel dat het nu voor heet echie is, en dat dit geen loze investering is. Maar dan voel ik hem weer schoppen en dan voel ik me een stuk zekerder.
quote:laurabb schreef op 30 december 2015 @ 19:26:

Succes morgen Door! Hoe laat moet je? En laat je weten hoe het gegaan is? Een goede echo!! Nu 9.3 weken!! Alles zag er perfect uit.. Ik durf een klein beetje blij te zijn😊
quote:Lisa077 schreef op 30 december 2015 @ 19:38:

Oh wat een herkenning. Ik heb zelf vier miskramen achter de rug met 7,8,9 en 12 weken en ben nu 13 weken zwanger. Wat zou ik graag willen genieten, maar ik voel voornamelijk angst. Van de week de nekplooimeting gehad en ik had verwacht dat ik me daarna beter zou voelen, maar helaas ben ik telkens nog op zoek naar dat teken dat vast wel weer bevestigt dat het toch niet goed zit.Wat een oneerlijke hel moest je doormaken en hoe hard heb jij het nu verdiend om een gezond kindje te krijgen! Schrijf gerust hier mee.. Ik heb er tot nu toe heel veel aan gehad! Je kunt nu eenmaal niet onbezorgd genieten en op een roze wolk drijven.. Dat is je afgenomen! Wel krijg je een nieuwe kans en hoop met een prachtige uitkomst! 😘
@Doortje: wat fijn! Nog een paar weken en dan zit het eerste trimester erop.

@Laura: ik had het inderdaad al gelezen. Waarschijnlijk is het voor ons helaas niet anders. Natuurlijk ben ik wel opgelucht dat het eerste trimester erop zit, want dat duurde zoooooo lang, maar ik ben bang dat zodra ik begin met genieten, ik meteen weer van mijn wolk afdonder. Het is een soort zelfbescherming. Wat fijn dat je nu al zo ver bent. Iedere stap vooruit is weer een stap de goede richting op.
Wat een goed nieuws Door, gefeliciteerd!! Alvast een heel mooi jaar gewenst voor iedereen :cheers:!!
Jaaa Door, gefeliciteerd

Elke goede echo is weer een stap verder!

Jij kan in ieder geval fijn het nieuwe jaar in..

Hier gaat t ook goed, nu bijna 13 weken (toevallig Lisa! En jeetje, 4 keer.. Vond twee keer al zo heftig) en vorige week echo gehad voor nekplooi, dat was allemaal goed dus ben nu aan t proberen iets meer te geloven dat er echt een kindje komt in juli maar ik herken zoo wat je zegt Laura over bijna geen spullen durven kopen omdat je bang bent dat t voor niks is!

Ach laten we hopen dat 2016 veel moois voor ons allemaal in petto heeft! Veel plezier vanavond!!

Saart en Hormonster, jullie gun ik ook heel erg die goede zwangerschap in t nieuwe jaar!!
Jeee Door wat ben ik blij voor je!

En ook fijn dat de combinatietest goed was Rosalinde!
quote:Rosalinde83 schreef op 31 december 2015 @ 16:30:

Jaaa Door, gefeliciteerd

Elke goede echo is weer een stap verder!

Jij kan in ieder geval fijn het nieuwe jaar in..

Hier gaat t ook goed, nu bijna 13 weken (toevallig Lisa! En jeetje, 4 keer.. Vond twee keer al zo heftig) en vorige week echo gehad voor nekplooi, dat was allemaal goed dus ben nu aan t proberen iets meer te geloven dat er echt een kindje komt in juli maar ik herken zoo wat je zegt Laura over bijna geen spullen durven kopen omdat je bang bent dat t voor niks is!

Ach laten we hopen dat 2016 veel moois voor ons allemaal in petto heeft! Veel plezier vanavond!!

Saart en Hormonster, jullie gun ik ook heel erg die goede zwangerschap in t nieuwe jaar!!Super Rosalinde! Oh wat lijkt me dat een lekker gevoel :)! Geniet ervan!
quote:Lisa077 schreef op 30 december 2015 @ 19:38:

Oh wat een herkenning. Ik heb zelf vier miskramen achter de rug met 7,8,9 en 12 weken en ben nu 13 weken zwanger. Wat zou ik graag willen genieten, maar ik voel voornamelijk angst. Van de week de nekplooimeting gehad en ik had verwacht dat ik me daarna beter zou voelen, maar helaas ben ik telkens nog op zoek naar dat teken dat vast wel weer bevestigt dat het toch niect goed zit.Was de nekplooimeting goed?? En was het de vorige keer bij 12 weken ook tot de nekplooimeting gekomen of daarvoor mis? Dat lijkt me zo vreselijk heftig :(! Mijn miskramen waren steeds heel vroeg (op de bbz na) en daardoor niet zo traumatisch.. Is het dan echt elke keer pech?! Hoop écht dat het nu goed gaat voor je!!
quote:Doortjee schreef op 31 december 2015 @ 10:48:

[...]

Een goede echo!! Nu 9.3 weken!! Alles zag er perfect uit.. Ik durf een klein beetje blij te zijn😊

Ik hoop dat je dat gevoel lekker vast blijft houden

En gefeliciteerd!
Lieve meiden even een hart onder de riem op de valreep in dit jaar. Na 7 miskramen was ik vandaag 2 jaar geleden alsnog zwanger van een plakkertje, ze gaat nu met grote zus un bad. ❤

Probeer vol te houden en uit te gaan van een positieve afloop. Ik haatte het als mensen het destijds zeiden, maar toch is het natuurlijk wel waar: je kunt iig zwanger worden... Ik wens jullie een vruchtbaar en liefdevol 2016!
Computer says nooooo
quote:summer73 schreef op 31 december 2015 @ 19:26:

Lieve meiden even een hart onder de riem op de valreep in dit jaar. Na 7 miskramen was ik vandaag 2 jaar geleden alsnog zwanger van een plakkertje, ze gaat nu met grote zus un bad. ❤

Probeer vol te houden en uit te gaan van een positieve afloop. Ik haatte het als mensen het destijds zeiden, maar toch is het natuurlijk wel waar: je kunt iig zwanger worden... Ik wens jullie een vruchtbaar en liefdevol 2016!Oh wat geweldig zeg!! Wat heftig, 7 miskramen.. Was het dan elke keer 'pech' of is er een oorzaak gevonden? Super dat je nu 2 dochtertjes hebt!!!
Allereerst gelukkig nieuwjaar Ladies!

Hoop dat het een mooie wisseling is geweest voor jullie allen :-)

Super fijn om te lezen dat de echo's allemaal goed en mooi zijn geweest. Dit jaar is het jaar van geluk en babies! ❤
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven