Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Bonuh, mooie avatar weer
Hatsjikideee...
Tzippa ik vind het nooitweerinjeeentjedrinken echt super!

Goed bezig

Dank pausini

SMS AVATAR AAN
Zo, ik kom even melden dat ik trots ben op mezelf.

Sinds de kerst heb ik bij vrienden 1 glas wijn gedronken en gisteren bij een lunch ook 1 glas. Een enkel glas is altijd goed en nooit teveel (tenzij voor de stoppers).

Maar gisteravond had ik ontzettend de verleiding om aan de wijn te gaan. Ik was gestressed en moe en had een avond voor mezelf en wilde op de bank ploffen met wijntjes voor de ontspanning, ontsnapping en om de boel wat op te fleuren. Lang over nagedacht bij het boodschappen doen en ook de nadelen overdacht (vandaag weer werken en vanavond oud en nieuw), het toen vervolgens nog even uitgesteld en cola genomen en er uiteindelijk helemaal vanaf gezien en vroeg naar bed gegaan.

En vanochtend ben ik heel blij dat ik zo sterk ben geweest, want ik heb bijna 12 uur aan een stuk geslapen en voel me nog steeds niet fit. Daar hadden minstend 4 glazen wijn echt niet positief aan bijgedragen.
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
Goed Mia! Ik heb alweer twee dagen niks gehad. Vanavond weer wel. Met vriendinnen om de tafel... Ga toch niet overdrijven zodat ik zeker probleemloos thuis geraak. Hoofdpijn, die kans zit er sowieso in, want heb nu al het gevoel dat mijn 'maandelijkse hoofdpijn' eraan komt.
Ik ben ook trots op jou mrs mia!

Wat lang slapen ja!!

En goed over je trek nagedacht en gehandeld.
Charlotte ook alzo goed bezig
Wat goed allemaal! Trots op jullie! Ik ook alleen met Kerst drie wijn op en verder niks. Voel me nog steeds niet lekker. En heel stom maar daar baal ik echt een beetje van. Wil nog 1x even uit de band springen maar dat zit er niet in. Nou ja, het is zoals het is.
Wat goed mrs.mia!!

Betty, vanavond je laatste wijntjes? Geniet er gewoon lekker van!!

Ik ga het ervan nemen vandaag, morgen duf waarschijnlijk maar dat kan me nu (nog) niet schelen. Het is de eerste oud en nieuw zonder mijn ex sinds 8 jaar en voor het eerst sinds vaak heb ik er ook echt zin in. Denk dat het een hele gezellige avond gaat worden. En ben blij dat mijn 60 urige werkweek erop zit!

Lieve dames, ben trots op jullie allemaal en hoop dat jullie allemaal een leuke, gezellige oud en nieuw zullen hebben!!
Ik ben toch wat van slag vandaag. Even t jaar bij langs denken. Veel mooie En goede dingen gebeurt. Had wel even zoiets van lam worden. Even emoties doven. Maar ik weet dat t nikshelpt. En ben maar boodschappen gaan doen in een ander dorp. Lekkere dingen gekocht.

Vind t forum zo fijn. Altijd even tussendoor checken hoe t gaat met iedereen. Ook bij andere topics kijken en ervan leren. Lachen om de uitspraken van mensen. Meehuilen met een zielig topic. Kunt alle kanten op met vivaforum.

Kan wel in t promotieteam van viva Haha.

Iedereen een fijne avond alvast gewenst! En wellicht tot later
Zou wel willen Bella maar ik heb echt nul zin in wijn als ik ziek ben. Dus ergens is het natuurlijk goed maar ik heb hier dus echt heerlijke wijn liggen en daar wilde ik nog 1x heel hard van genieten. Nou, man zal wel dubbel genieten, en de rest van het gezelschap ook

Wat leuk dat je er zo'n zin in hebt!
Betty bij jou ook nog steeds de restanten van de verkoudheid? Ik heb serieus een gekneusde rib van het hoesten.

Lieve allemaal, ik wens jullie een geweldig 2016 met geen of matig alcoholgebruik, veel liefde en gezondheid.
Nou ik geloof je meteen Nieuwsbrief, niet te doen! Ik wens jou ook een heel mooi 2016 en ik hoop dat je ons nog lang wil voorzien van jouw positiviteit en kracht!
foutje
Hatsjikideee...

Niet zo hè dames!

Een goed 2016 gewenst!
Hatsjikideee...
Gelukkig nieuwjaar!!
jij/jullie ook
Hatsjikideee...
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik proost op mijn laatste glas alcohol Ik wens jullie allemaal een heel mooi jaar toe. Of je nou wel of niet drinkt, matig of veel, hier staan we samen sterk!

Ondanks mijn keelontsteking toch vier wijn gedronken, en dit waren dan de allerlaatsten.

We hebben het er uitgebreid over gehad met onze vrienden en iedereen zei: dat zou ik niet volhouden.

Maar wij zijn positief gestemd, we gaan ervoor! Happy new year!
Gelukkig nieuwjaar

Dat iedereen zijn doelen in 2016 mag verwezenlijken!

Ik bedacht me net dat dit mijn eerste o&n is zonder alcohol sinds 18 jaar… En nu sta ik lekker fris en fruitig naast m'n bed. Heerlijk!

Betty: genoten van je laatste wijntjes? Enne, gaat je man ook meedoen, omdat je over we praat?

Heel veel succes en nogmaals; denk per dag, niet in nooit , dat helpt echt! Trots op je!

En ook op de rest, we durven iig naar onszelf te kijken en proberen te veranderen, dat is al heel wat waard.

Succes allemaal in 2016
Hallo allen,

Met een duf hoofd kijkend naar de lege flessen op het aanrecht besluit ik dit nieuwe jaar mee te doen! Ik ga in eerste instantie voor minderen. Geen alcohol doordeweeks en max. 2 glazen in het weekend.

Nu eerst maar eens onder het genot van een kopje thee dit topic doorspitten om te lezen hoe het jullie vergaat.
Goed plan Wampire!

Succes met t lezen. Leuke bezigheid op een nieuwjaarsdag. Lekker chille.
Tzippa ja mijn man doet ook mee, ben ik heel blij mee!

Wampire welkom!
Mijn vriend doet ook mee, maar we hebben een discussie over de 2 glazen in het weekend. Of dat dan voor heel het weekend geldt of per dag in het weekend. Waarbij zijn weekend al op vrijdag begint. Haha!

Ik blijf bij mijn eerste gedachte, 2 glazen voor heel het weekend. Anders zie ik mezelf al weer smokkelen of bv op zaterdag 4 glazen omdat ik vrijdag niets heb gehad..
Hoeveel drink je nu dan? Twee glazen per week is echt weinig, knap als het je lukt!
Ik heb vooral moeite met maat houden. Na drie glazen is de rem eraf en kunnen er zo drie flessen wijn leeg gaan, waarna we in de kroeg nog een paar biertjes drinken. Waarbij mijn vriend en ik meerdere malen tegen elkaar zeggen 'eentje nog'. Daar wil ik vanaf!

Doordeweeks kan ik wel goed maat houden, dan blijft het bij één biertje

2 glazen is wellicht wat ambitieus.. Ik begin altijd enthousiast, we zullen zien of ik het later in het jaar ga bijstellen..
Welkom Wampire, een prachtig doel, twee glazen in het weekend.

Betty wat superfijn dat je man mee doet!

Iedereen hier de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!!

Ik ben niks waard vandaag, geen hoofdpijn maar gewoon helemaal niks waard. Heb de glazen niet geteld maar er zijn drie flessen leeg, ik denk dat er twee flessen op mijn naam staan. Ik schaam me best een beetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven