Minderen/stoppen met alcohol deel 2
vrijdag 11 december 2015 om 23:20
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

zaterdag 2 januari 2016 om 07:07
En hoe worden we vandaag wakker? Ik lekker vroeg en lekker fit. Gisteren had ik toch wel erg veel zin om al aan mijn twee glazen te beginnen. Toch maar bij thee en water gehouden.
Wat drinken jullie eigenlijk op een alcohol-loos avondje? Ik zelf ben absoluut geen frisdrankdrinker, dan wordt het dus water/ koffie/ thee. Beetje suf voor tijdens het uitgaan
Wat drinken jullie eigenlijk op een alcohol-loos avondje? Ik zelf ben absoluut geen frisdrankdrinker, dan wordt het dus water/ koffie/ thee. Beetje suf voor tijdens het uitgaan

zaterdag 2 januari 2016 om 10:43

zaterdag 2 januari 2016 om 10:52
Het placebo-effect Het is inderdaad het in de stemming raken, hoe raar ik dat eigenlijk ook vind. Laat ik daar maar eens aan gaan werken: losser worden zonder alcohol.
Alcoholvrij bier vind ik wel te doen (ligt eraan welk merk), sparood met (appel)sap lijkt me ook wel wat, dank voor de tip. Beter dan een colabuikje.
Alcoholvrij bier vind ik wel te doen (ligt eraan welk merk), sparood met (appel)sap lijkt me ook wel wat, dank voor de tip. Beter dan een colabuikje.

zaterdag 2 januari 2016 om 11:02
quote:pomona-struik schreef op 02 januari 2016 @ 10:52:
Als ik alcohol nodig heb om lekker in de stemming te raken, schiet mij dan alsjeblieft dood. That is not my style.
Dat was de mijne wel. Schiet me ajb niet dood.
Ik ben geen groepsmens en ben er nu achter dat ik uitgaan, feestjes en andere verplichte samenkomsten gewoon helemaal niet leuk vindt. Dat was een reden om te drinken, werd het minder saai voor me.
Waarom is je familie de rouw? Sorry, heb niet alles gelezen laatste weken, sterkte iig.
Als ik alcohol nodig heb om lekker in de stemming te raken, schiet mij dan alsjeblieft dood. That is not my style.
Dat was de mijne wel. Schiet me ajb niet dood.
Ik ben geen groepsmens en ben er nu achter dat ik uitgaan, feestjes en andere verplichte samenkomsten gewoon helemaal niet leuk vindt. Dat was een reden om te drinken, werd het minder saai voor me.
Waarom is je familie de rouw? Sorry, heb niet alles gelezen laatste weken, sterkte iig.

zaterdag 2 januari 2016 om 11:12
Nee, ik wil niemand geweld aan doen! Ik ben nu eenmaal een einzelgänger en ik ben gesteld op mijn rust, leven en laten leven is mijn motto. Ik weet dat mijn stemming met drank op niet klopt met de werkelijkheid en alleen daarom al . ik niet drinken. Ook al bevindt ik mijzelf weer op dat glibberige pad. Ik heb het volgehouden maar vraag mij niet hoe. Het was moeilijk.

zaterdag 2 januari 2016 om 13:19

zaterdag 2 januari 2016 om 16:20
@Pomona heel veel sterkte. Je hebt wel erg veel op je bordje. Wb aangeschoten zijn, ja dat mis ik wel, soms even lekker lodderig tegen de wereld aankijken. Schijt hebben aan alles. Onbedaarlijk lachen, kortom de remmingen losgooien. Dat gaat mij echt beter af met alcohol hoor.
Zonder drank sta ik wel kieskeuriger in het leven, beter misschien. Kies bewuster voor uitgaan, feestjes, omgang met bepaalde mensen etc. Vind mijn leven wel saaier.
Zonder drank sta ik wel kieskeuriger in het leven, beter misschien. Kies bewuster voor uitgaan, feestjes, omgang met bepaalde mensen etc. Vind mijn leven wel saaier.

zondag 3 januari 2016 om 03:17
zondag 3 januari 2016 om 08:25
Pamona, denk aan alles wat je hebt doorstaan toen je helemaal stopte met drinken. Denk aan hoe ver je was toen je nog wel dronk. Je heup is daar heel waarschijnlijk een gevolg van. Je wil die weg echt niet terug bewandelen, want je kan niet 1 glaasje drinken, weet je nog?
Denk aan je mooie auto, die nieuwe velgen erop en dat je straks hopelijk er weer in kan rijden.
Jouw vriend zou nooit willen dat je nu weer zou drinken. Dat wil je zelf ook niet denk ik, maar je wil je pijn verzachten. Ga naar de huisarts, wellicht is er iets wat de zucht naar alcohol vermindert?
Heel erg veel sterkte, ik geloof in jou dat je dit vol gaat houden!
Hoe gaat het met de rest? Marjolein, Khemam, Konijn, lang niet gelezen. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat.
Denk aan je mooie auto, die nieuwe velgen erop en dat je straks hopelijk er weer in kan rijden.
Jouw vriend zou nooit willen dat je nu weer zou drinken. Dat wil je zelf ook niet denk ik, maar je wil je pijn verzachten. Ga naar de huisarts, wellicht is er iets wat de zucht naar alcohol vermindert?
Heel erg veel sterkte, ik geloof in jou dat je dit vol gaat houden!
Hoe gaat het met de rest? Marjolein, Khemam, Konijn, lang niet gelezen. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat.