Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Welkom Wampire. Shit ben helemaal brak en dat zonder drank. Zo jammer.

Erg leuke avond, spontaan burenbezoek. Er is veel gedronken en ik heb het niet gemist. Het wordt ondertussen gewoon.
En hoe worden we vandaag wakker? Ik lekker vroeg en lekker fit. Gisteren had ik toch wel erg veel zin om al aan mijn twee glazen te beginnen. Toch maar bij thee en water gehouden.

Wat drinken jullie eigenlijk op een alcohol-loos avondje? Ik zelf ben absoluut geen frisdrankdrinker, dan wordt het dus water/ koffie/ thee. Beetje suf voor tijdens het uitgaan
Wampire, ik drink ook alleen water en thee, ga nooit uit dus dat scheelt Lust je spa rood dat kun je misschien afwisselen met gewoon water?

Ik ben het nieuwe jaar goed begonnen, heb alleen thee gedronken.
Lekkere thee, gingerale, tonic, appelsap met sparood. Dat zou ik met uitgaan drinken en thuis dus thee.

Ik heb gisteren de laatste fles leeggegoten en man en ik hebben beide zin in dit jaar. Zo benieuwd hoe het ons zal vergaan!
Happy 2016

Mogen al jullie dromen, wensen en diepste verlangens vervuld worden en moge jullie paden, niet die ene glibberige, verlicht zijn!
Leeggegoten in de gootsteen dus he!
Welkom Wampire!

Ik drink alleen water thee en koffie. Maar bij uitgaan kun je av bier of av cocktails drinken? Ziet er uit alsof je toch wat 'feestelijks' hebt en het placebo effect wil ook nog wel eens werken. Lekker aangeschoten raken zonder alcohol!
Waarom moet je lekker aangeschoten zijn?
Ik ben blij dat die shitfeestdagen voorbij zijn.

Mijn familie is nog in rouw dus zo feestelijk was het niet.
quote:pomona-struik schreef op 02 januari 2016 @ 09:40:

Waarom moet je lekker aangeschoten zijn?Moet niet. Maar ik wilde zeggen dat ik merkte dat ik afgelopen jaar met av bier ook in de stemming raakte en dat dat dus niet door alcohol komt. 'Lekker aangeschoten' noem ik dat; vrolijke stemming.
Als ik alcohol nodig heb om lekker in de stemming te raken, schiet mij dan alsjeblieft dood. That is not my style.
Het placebo-effect Het is inderdaad het in de stemming raken, hoe raar ik dat eigenlijk ook vind. Laat ik daar maar eens aan gaan werken: losser worden zonder alcohol.

Alcoholvrij bier vind ik wel te doen (ligt eraan welk merk), sparood met (appel)sap lijkt me ook wel wat, dank voor de tip. Beter dan een colabuikje.
quote:pomona-struik schreef op 02 januari 2016 @ 10:52:

Als ik alcohol nodig heb om lekker in de stemming te raken, schiet mij dan alsjeblieft dood. That is not my style.

Dat was de mijne wel. Schiet me ajb niet dood.

Ik ben geen groepsmens en ben er nu achter dat ik uitgaan, feestjes en andere verplichte samenkomsten gewoon helemaal niet leuk vindt. Dat was een reden om te drinken, werd het minder saai voor me.

Waarom is je familie de rouw? Sorry, heb niet alles gelezen laatste weken, sterkte iig.
Nee, ik wil niemand geweld aan doen! Ik ben nu eenmaal een einzelgänger en ik ben gesteld op mijn rust, leven en laten leven is mijn motto. Ik weet dat mijn stemming met drank op niet klopt met de werkelijkheid en alleen daarom al . ik niet drinken. Ook al bevindt ik mijzelf weer op dat glibberige pad. Ik heb het volgehouden maar vraag mij niet hoe. Het was moeilijk.
Afgelopen zomer heeft een goede vriend en neef zichzelf opgehangen. Wij samen hadden een grote tuin, die tuin is nu van mij en ik weet niet of ik alles wel alleen kan zonder zijn hulp. En ik mis hem zo.
Zo, je hebt zware dagen gehad dus. Knap dat je niet gedronken hebt.

Ik ben ook een belangrijk familielid kwijtgeraakt aan verhanging, al jaren geleden, maar ik ken het verdriet. sterkte

Is er iemand anders die je kan helpen met de tuin? Of wil je dat niet?
Wat klink je intens verdrietig Pamona, en begrijpelijk ook natuurlijk. Ik hoop dat je ook trots op jezelf bent dat je volhoudt om niet te drinken. Het brengt geen oplossing of geluk. Al kan ik me heel goed indenken dat je graag de pijn wil verdoven.
@Pomona heel veel sterkte. Je hebt wel erg veel op je bordje. Wb aangeschoten zijn, ja dat mis ik wel, soms even lekker lodderig tegen de wereld aankijken. Schijt hebben aan alles. Onbedaarlijk lachen, kortom de remmingen losgooien. Dat gaat mij echt beter af met alcohol hoor.

Zonder drank sta ik wel kieskeuriger in het leven, beter misschien. Kies bewuster voor uitgaan, feestjes, omgang met bepaalde mensen etc. Vind mijn leven wel saaier.
Pomona

Knap hoor hoe je het volhoud. X
Oei Pomona, heftig. Met zo'n tuin word je er natuurlijk ook continu mee geconfronteerd. Hopelijk vind je een oplossing voor het onderhouden van de tuin. Knap hoe je niet naar dat glas grijpt, ik weet niet of mij dat zou lukken.
Happy new year!

Pomona, dikke knuffel voor jou

2 flessen wijn was ook mijn score voor oud en nieuw. Ik heb maandag een afspraak met een lief coach. Voeding en sport. Ik ga ervoor!
Pomona

Wat kan het leven vlijmscherpe kantjes hebben hè...

Mijn broertje deed het ook, al koos hij een andere manier.

Ik voel met je mee. En het slijt heus, maar dat duurt lang. Neem je tijd....
Onze hele familie heeft het zwaar met dit. Ja, inderdaad voel ik al maanden dat ik me op het glibberige pad begeef. Ik slaap klote, en binnenkort wordt mijn heup gefixt. En ik ben heel bang voor de narcose. En mijn gedachten dwalen steeds maar af naar een lekker glaasje port. Met een kaasje erbij.
Ik begrijp dat een glaasje voor jou geen optie is? Wat doe je op het moment dat je gedachten afdwalen? Hoe houd je het vol?
Pamona, denk aan alles wat je hebt doorstaan toen je helemaal stopte met drinken. Denk aan hoe ver je was toen je nog wel dronk. Je heup is daar heel waarschijnlijk een gevolg van. Je wil die weg echt niet terug bewandelen, want je kan niet 1 glaasje drinken, weet je nog?

Denk aan je mooie auto, die nieuwe velgen erop en dat je straks hopelijk er weer in kan rijden.

Jouw vriend zou nooit willen dat je nu weer zou drinken. Dat wil je zelf ook niet denk ik, maar je wil je pijn verzachten. Ga naar de huisarts, wellicht is er iets wat de zucht naar alcohol vermindert?

Heel erg veel sterkte, ik geloof in jou dat je dit vol gaat houden!

Hoe gaat het met de rest? Marjolein, Khemam, Konijn, lang niet gelezen. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven