Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
@kwaaltjes, Hier toch echt al wel een paar dagen flink misselijk. Normaal ben ik nooit misselijk. Maandag moet ik weer werken na 2 weken vakantie... pfff... kan er nog geen zin in krijgen.

Mijn reukvermogen is ook flink versterkt. De rest van m'n zwangerschap mag man de kaas bij de kaaswinkel halen

Vannacht ook m'n schoonouders en schoonzus eb zwager ingelicht. Die waren ook erg blij voor ons.
Vervelend, zus. Ik kan me voorstellen dat je dan geen zin kan krijgen in werk. En wat leuk dat jullie het al aan mensen verteld hebben. Hoe was dat?
@zus: leuk dat je al wat mensen hebt ingelicht! Ik verheug me er ook enorm op! Als de echo maandag goed is, gaan vriend en ik wat kadootjes halen en het waarschijnlijk volgende week zaterdag aan mijn ouders vertellen en woensdag aan mijn schoonmoeder. Ik ben zo benieuwd naar hun reacties! Ik hoop dat je kwaaltjes snel afnemen, want het lijkt mij inderdaad vervelend als je zo naar je werk moet!

Over kwaaltjes gesproken: hier nog steeds nergens / of in ieder geval weinig last van! Ik moet soms echt tegen mezelf zeggen dat ik zwanger ben (zo raar om dat uit te spreken). Ik ben wel redelijk snel vermoeid, dus dat zou wel een van de kwaaltjes kunnen zijn en ik heb ook meer honger! Ik moet me echt bedwingen om niet te gaan snaaien / snoepen. Ik merk dat ik aan de hoeveelheid boterhammen die ik normaal eet niet meer genoeg heb. Dus ik ga proberen dat hongergevoel weg te nemen door meer fruit en bijv magere kwark te eten.

Ik wil namelijk wel op mijn gewicht letten, in die zin dat ik dit niet als excuus wil gebruiken om extra te kunnen eten. Ik heb nogal wat problemen met mijn gewicht.... Ben vanaf mijn 16de behoorlijk dik geweest tot ongeveer mijn 25ste. Daarna de knop om kunnen zetten en iets meer als 30 kilo kunnen afvallen tot een gezond gewicht voor mijn lengte (65 kilo). Altijd netjes op gewicht gebleven daarna, echter nadat ik met de pil stopte ben ik weer 5 kilo bijgekomen en ik snap echt niet hoe dat kan, want ik ben hetzelfde blijven eten / sporten. En dat zit / zat me al niet echt lekker.

En ik ben nu bezorgd dat ik teveel of te weinig ga aankomen voor deze zwangerschap. Ik wil het namelijk niet het als excuus gebruiken om extra te gaan eten, of andersom: te zeer op mijn gewicht te gaan letten en daarmee ons kindje te kort te doen.

Ik heb me wel voorgenomen dit te bespreken met de verloskundige, zodat zij dit ook weet. Ik voel me soms schuldig over mijn angst om aan te komen, want tsja, als je zwanger bent weet je dat dit gaat gebeuren. En ik ben ook echt heel blij om zwanger te zijn, dus heb wat extra gewicht er ook graag voor over! Als het er maar ook weer een keertje af gaat

Hebben jullie dit soort hersenspinsels soms ook? Of ben ik de enige??
Happy new year lieve dames!

Heb ik ook wolkje! Je bent echt niet de enige! Mocht je er over nadenken kan ik je 1 tip geven: borstvoeding geven. Dat heeft mij na de eerste heel goed geholpen om weer op gewicht te komen, zelfs minder dan voor de zwangerschap. Nou komt dat er wel weer bij als de baby op een gegeven moment minder gaat drinken ;) Goed om je bewust te zijn van je valkuilen, maar niet te veel zorgen maken hoor.
Geen symptomen!! Pfff... zal blij zijn als het hartje klopt hoor...
@Dootje, hoe lang heb je bij de eerste dan bv gegeven? Ik hoorde van vriendinnen dat het inderdaad wel goed helpt om af te vallen

Hier wordt het gerommel in de buik wat minder. Wel merk ik dat ik erg snel moe begin te worden. Afgelopen twee dagen s middags even op de bank geslapen. En na een nacht lekker doorgeslapen te hebben nu weer klaarwakker

Maandagavond komt trouwens de dame van moeders voor moeders. Ook wel benieuwd hoe dat gaat.
Ik geef nog steeds borstvoeding meme (ze is 15,5 maand). Had ik vantevoren ook niet bedacht hoor maar is zo gelopen. Kan er moeilijk afscheid van nemen ;) maar binnenkort zal het toch moeten.

Weeige gevoel wordt steeds erger :( (ook wel fijn natuurlijk = goed teken). En ook onrustig slapen. En veel last van mijn blaas en een opgezette buik.
Hey meiden, happy newyear!

Pff gisteren de hele dag op de bank gelegen, men was kapot! En dat zonder een druppie alcohol, haha! Wij gingen pas rond 5.00 uur naar bed, niet zo gek ook misschien..

Vanochtend voor het eerst echt heel misselijk geweest, blegh. Moest ook plassen voor MvM nou dat wordt nog wat! Het staat nog steeds op de gang omdat ik het niet aan durf. Manlief staat het nu over te gieten, held!!!

Wolkje, idd bespreken met de VK! Ik snap het hoor! Ik vind het zelf ook spannend om "dik" te worden. Mijn moeder was bij beide zwangerschappen 20 kg aangekomen... ik ben benieuwd of dat ook erfelijk is Maar alles voor de baby! En ik wil zeker borstvoeding gaan geven, maar niet alleen om die reden hoor haha. Het lijkt me zo bijzonder!

Zus ik heb precies hetzelfde! Ik zie er echt tegenop. Heb hartstikke leuk werk maar alleen het feit al dat ik dan weer op tijd mijn bed uit moet en ergens om een bepaalde tijd moet zijn. bleghh!

Psycho ik vind het ook rete-spannend allemaal. Wanneer heb jij de volgende echo?

Eenhoorn
Hormonen hormonen echt alles wat mijn moeder zegt kan ik niet hebben. Gister een hele preek aan moeten horen over hoe zij de zwangeren van tegenwoordig in feite maar klagers vind die zich om niks ziek melden. Helden verhalen over hoe zijzelf gewoon van 9 tot 21 werkte op koopzondag bij 33 graden zonder airco en dat maar 'even' deed. En net een heel verhaal dat ik de zwangerschap niet als excuus moet zien om 'me nu maar helemààl te laten gaan' want die kilo's krijg je er nooit meer af. Ik proberen uit te leggen dat ik juist gezonder ben gaan eten en voor gezonde tussendoortjes kiest krijg ik een 'ja maar dan muis je er alsnog vanalles extra bij aan' ehh dus ik moet maar de hele dag misselijk van de honger rond banjeren? Echt het is dat we vandaag mijn vader gaan uitstrooien maar eigenlijk wil ik gewoon weg. Klote commentaar zit ik nu ff niet op te wachten.
Wolkje ik herken dat zelf niet, maar heb het vorig jaar wel van dichtbij meegemaakt bij een vriendin. Die was door een ex vriend heel erg de grond in geboord met opmerkingen over haar lijf en die vond het heel moeilijk dat ze zwaarder werd zowel in het zicht als op de weegschaal. Maar het ging wel steeds een stukje beter en nu, 9'maanden na bevalling is ze al bijna weer op haar oude gewicht.

Psycho dat kan ik mij voorstellen, gelukkig zijn er veel vrouwen met weinig kwaaltjes. Het komt vast allemaal goed. Ik merk vandaag ook bijna niets aan mn lijf in tegenstelling tot afgelopen dagen.

Suze wat durf je niet dan? Ik plaste meestal in die emmer naast de wc (ipv op de wc) en dan gooide ik het over. Want het klinkt alsof je wel aan het verzamelen bent al. Of durf je het niet over te gieten.

Mij hebben ze nog niet gebeld. Vorige keer werd ik de dag na aanmelden al gebeld, das wel vreemd, maar miss komt het door de feestdagen.
Jeetje Chuck, wat vervelend dat je moeder niet zo steunend is. Kan je dat bespreekbaar maken? Dat je je best doet, maar haar negatieve insteek jou niet helpt? Dat ze het vast goed bedoeld, maar dat het je stemming beïnvloed terwijl je graag van je zwangerschap wil genieten? Succes meis en sterkte met het uitstrooien van je vader.

Misschien had ik het gemist, maar is hij recent overleden? Gecondoleerd.
In Augustus 2015. Maar goed ik ken haar langer dan vandaag. Dit aankaarten betekent ruzie want zij weet zich van de prins geen kwaad en ik voel me nu een dikke klagende vreetzak terwijl ik niet om haar mening heb gevraagd.
@domninoz ik lees je bericht nu pas en ondanks dat je het zelf al aanvoelde vind ik het ontzettend klote voor je meis
Wat betreft dik worden ik zorg gewoon dat ik gezond eet blijf bewegen en de kilo's neem ik voor lief al betekent het dat ik ws over de 100 ben straks. Ga thuis in ieder geval niet op de schaal staan. Zolang ik niet aan de zakken chips rollen koek en potten ijs ga doe ik het wat mij betreft prima. Dus ik denk dat we het gewoon verstandig moeten benaderen en niet te streng voor onszelf moeten zijn.
Chuck jij bent absoluut geen klager! Onthoud dat jouw moeder van een andere generatie is en mensen van die leeftijd geven wel vaker af op de wereld van tegenwoordig. En ik vind dat zwangere vrouwen tegenwoordig alleen maar meer doen hoor. Vroeger zaten ze vaak thuis, terwijl nu verwacht wordt dat we bijna hele zwangerschap doorwerken, boodschappen doen, koken, het huishouden, eventuele zorg voor andere kids/dieren en ook nog al onze sociale contacten onderhouden. Oftewel, wij zijn bikkels en zo te horen ven jij hartstikke goed bezig met je lijf en voeding. Als je er vragen over hebt kan je ze altijd kwijt aan je vk, die weten alles. En laat je niet gek maken he!

En doet zij dit misschien ook omdat zijn nu ook door een moeilijke periode gaat ivm het verlies van je vader? Ik weet niet of je ouders nog bij elkaar waren toen je vader overleed? Maar kan me voorstellen dat ze er misschien samen naar uit heeft gekeken om opa en oma te worden en dat het toch anders loopt dan gepland?

Of is ze altijd van de pittige opmerkingen? Anders wat minder met haar bespreken? Dan kan ze je ook niet zo erg kwetsen.
Oh klote hormonen deel 2 ik krijg net een of andere PB die van een voor mij onbekende forumster komt en overduidelijk gaat over een forumster waar ze allebei niet zo gek op zijn. Ik snap niet wat die in mijn inbox doet en nu ben ik dus bang dat het toch over mij gaat Dus laten we afspreken als iemand zich in dit topic om wat voor manier ergert aan een ander .... Spreek diegene gewoon aan de kans is klein dat dit daadwerkelijk over mij ging maar echt ik jank al om minder. 😁
Bloempje ze is inderdaad altijd scherp en haar visie is de waarheid dus helaas maar ik ga niet meer met haar erover praten tenzij ze zelf wat vraagt. Ik dacht dat we hierdoor dichter bij elkaar zouden komen maar het tegendeel lijkt waar. Jammer de bammer dan maar.
Oh Chuck wat balen. Het klinkt alsof een goed gesprek waarin beide gewoon naar elkaar luisteren en respect hebben voor elkaars standpunt er niet echt inzit. Kan me voorstellen dat dat best zwaar is. Mijn moeder en ik zijn altijd water en vuur geweest, maar laatste jaren kunnen we wel goed praten met elkaar, ondanks dat ee anders over bepaalde dingen denken. Dit lijkt mij erg lastig als iemand alleen haar waarheid als dé waarheid ziet en niet open kan staan voor andere opvattingen. Zeker als het gaat over dit soort essentiële levensgebeurtenissen die een ieder op zijn manier ervaart. En sterkte vandaag met het uitstrooien van de as van je vader.

Even over aankomen, ik ben net afgelopen half jaar 15 kilo afgevallen. Ik las dat je alleen aldoor de veranderingen door het zwanger zijn (kind zelf, vruchtwater, 1,5 liter extra bloed, placenta etc) al 10 tot 15 kilo aankomt. Dan heb je nog geen hap extra gegeten. Ik eet nu vrij gezond en val dan af. Ook nu nog. Ik krijg ongeveer 2000 kcal binnen en beweeg nog normaal. Ik eet alles van de schijf van 5 zeg maar. Maar wel een puntje om met de vk te bespreken.

@doortje, al 15 maanden bv, petje af! Werk je ook? En dan kolf je denk ik overdag?
Hoi, ik zou graag mee willen lezen,schrijven..

Sinds maandag ben ik er achtergekomen dat ik zwanger ben, had dit totaal niet zien aankomen aangezien me vriend nooit in mij is klaargekomen rond de vruchtbare tijd. Had alleen heel veel klachten, misselijk extreme pijn, krampen. Nou ben ik op oudejaarsdag naar de VK geweest, en hebben ze echo gemaakt. Ben nu ongeveer 6 weken en 3 dagen en ze zagen het hartje al. Maar toch maak ik me zorgen, heb zoveel pijn dat ik continu wil liggen... Lage rugpijn, darmen, baarmoeder, steken in vagina... Hoe is dit bij jullie?
Even een snelle reactie...

Veel sterkte vandaag chuck!

Reageer later vandaag meer uitgebreid.
De beste wensen allemaal!

Pfoe... Ik voel me de laatste dagen echt behoorlijk waardeloos... Maarrrrr nog iets meer dan een week en dan krijgen we de echo en intake. Het is wel heel moeilijk voor me geweest om niks te vertellen gisteren, maar we blijven bij het afwachten van iig de eerste echo.

Ik heb gewoonweg even geen energie om fanatiek mee te schrijven...
Welkom Marie-Louise en gefeliciteerd. Fijn dat de eerste echo goed was. Ik heb wat jij beschrijft ook dagelijks, hoort er in principe allemaal bij! Zolang de krampen niet super heftig worden en er oplopend bloedverlies bij komt kijken gaat het meestal goed!
@bloempje300

Ja, ik loop hem ook veel te veel te stressen. Is gekomen nadat ik het tegen mensen heb gezegd, en gelijk de reactie kreeg van... 6 weken?! Oh dus kan nog misgaan. Nou als je dat elke keer hoort dan denk je echt niet meer positief. Mijn zussen hebben alle twee nooit miskramen gehad, dus ik dacht eigenlijk ook dat als het hartje klopt, de kans nihil is. Maar als je dan leest op het internet hoor je zoveel miskramen dat je er bang van wordt. Ik durf ook niet helemaal te geniet, straks gaat het mis. Wat doe jij eigenlijk tegen de pijn?
Ik kan me voorstellen dat je best geschrokken bent dat je zwanger bent. Als ik het zo lees was het niet helemaal gepland of wel? Maar wat wel slecht is om heel erg te stressen. zorg dat je je goed inleest, dan herken je de signalen ook wat beter en dat geeft misschien wat rust. Ik heb het boek veilig zwanger van Beatrijs Smulders. Echt super veel info staat er in.

En inderdaad tot 12 weken is de kans op een miskraam aanzienlijk groter dan daarna.

Maar leef gezond, luister naar je lichaam en geniet een beetje tussendoor :D
Marie, klopt dat het fout kan gaan ook na kloppend hartje (had ik), maar de grootste kans is dat het gewoon goed gaat: 90 procent. Dus houd je daar aan vast. En al die stress is niet goed voor je baby.

En als alles dan goed gaat heb je je weken klote gevoeld voor niets. En tja,nals het wel mis gaat heb je er ook niets aan om je daar nu al druk om te maken. Tis niet dat je dan voorbereid bent en het minder hard aankomt, kan ik je vertellen uit ervaring.

Ik vind genieten ook moeilijk maar probeer van het positieve uit te gaan. En ik moet zelf zeggen, ik vind kwaaltjes juist fijn, want toen die bij mij grotendeels verdwenen was het foute boel. Had vanochtend wat minder pijnlijke borsten en heb toen hard lopen huilen onder de douche. Heb toen tot tien geteld, de angst die tien seconden toegelaten en toen weer weggedrukt en tegen mezelf gezegd dat er bergen met vrouwen zonder symptomen ook kids hebben gekregen. En nu voel ik me weer goed.

Ik neem zelf niets tegen de pijn, maar je kan gewone paracetamol nemen (volgens mij max 6 per dag). Let wel op dat je geen kruik gebruikt, dat kan je buik teveel opwarmen (net zoals dat je geen bad mag nemen van meer dan 40 graden).

Succes meis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven