Beautytips 40+
dinsdag 12 februari 2013 om 21:17
Binnenkort hoop ik mijn 43e verjaardag te vieren en ik merk aan de buitenkant van mijn lijf dat deze leeftijd er genadeloos aan zit te komen. Het onderhoud krijgt een iets andere vorm dan een aantal jaren geleden. Het lijkt me dus leuk en nuttig om beautytips uit te wisselen voor vrouwen van boven de 40 Dan bedoel ik dus niet de algemene dingen zoals twee liter water drinken, sporten en genoeg groenten en fruit.
Omdat ik gemerkt heb dat mijn huid wat grauwer wordt meng ik door mijn dag en nachtcrème een paar druppeltjes gezichtsbruiner. Ik wordt dan niet al te bruin maar zie er wel gezond uit. Van een medewerker van Douglas kreeg ik de tip om geen terracotta poeder meer op mijn wangen te doen maar een lichtroze rouge, dat zorgt voor een veel frissere uitstraling. Verder gaf ze de tip om ook een beetje rouge op de kin aan te brengen en een roze lipgloss voor op de lippen. Het algehele plaatje zorgt ervoor dat ik er inderdaad veel frisser uitzie. Ik ben dus ook heel benieuwd wat jullie tips zijn.
Omdat ik gemerkt heb dat mijn huid wat grauwer wordt meng ik door mijn dag en nachtcrème een paar druppeltjes gezichtsbruiner. Ik wordt dan niet al te bruin maar zie er wel gezond uit. Van een medewerker van Douglas kreeg ik de tip om geen terracotta poeder meer op mijn wangen te doen maar een lichtroze rouge, dat zorgt voor een veel frissere uitstraling. Verder gaf ze de tip om ook een beetje rouge op de kin aan te brengen en een roze lipgloss voor op de lippen. Het algehele plaatje zorgt ervoor dat ik er inderdaad veel frisser uitzie. Ik ben dus ook heel benieuwd wat jullie tips zijn.
woensdag 13 februari 2013 om 19:39
Ik word 44 en laat mijn haar tegenwoordig in een wat zachtere kleur blond verven. In ieder geval niet te licht, want dat maakt flets. Ik gebruik geen oogschaduw meer. Veel te veel werk en ik vind dat alleen een gel liner en mascara een stuk beter staat. Ik houd sowieso niet van knalkleuren op mijn gezicht, dus als ik al eens lippenstift gebruik, is dat in een zachte kleur. Ik gebruik geen foundation, maar meng mijn dagcreme met een getinte creme van Clinique (het enige wat ik van dat merk dat ik op mijn gezicht smeer, beter dan menig BB-creme!)Elke zes maanden een shotje botox om mijn frons in toom te houden (en spanningshoofdpijn te verlichten). Te zwaar ben ik al jaren, heb een vol gezicht dus nog geen rimpels. Ik werk met jongere mensen en dat houdt ook wel jong denk ik.
maandag 19 mei 2014 om 15:49
Ik heb onlangs een potje serum van het Kruidvatmerk gekocht. Het zit in een rood flesje en heet Elixer.Wat een fijn spul, je hebt maar een paar druppeltjes nodig en het maakt je gezicht en hals zacht en gladder. Het is een nieuwe lijn van het Kruidvat en kost in vergelijking met andere merken erg weinig. Ook de ooggel is fijn.
vrijdag 1 januari 2016 om 23:24
Rippling, hebben ze nu jouw foto weggehaald als zijnde spam? Je bent een wandelend stuk reclame, ofzo.
Oud topic, maar lees ik nu echt dat iemand zoveel mogelijk op de rug slaapt om slaapkreukels te voorkomen. Jeetje, zo ver ga ik niet hoor. Ik ben 41 en begin nu wel wat te merken van ietsjes ouder worden in mijn uiterlijk. Maar vind het niet nodig om grote aanpassingen in mijn leven te maken om er beter uit te gaan zien, behalve veel slapen. Dat dan weer wel. Maar goed, als ik wallen heb, dan doe ik er een vette creme op en geen make-up. Dan maar een dagje verrot hoor.
Oud topic, maar lees ik nu echt dat iemand zoveel mogelijk op de rug slaapt om slaapkreukels te voorkomen. Jeetje, zo ver ga ik niet hoor. Ik ben 41 en begin nu wel wat te merken van ietsjes ouder worden in mijn uiterlijk. Maar vind het niet nodig om grote aanpassingen in mijn leven te maken om er beter uit te gaan zien, behalve veel slapen. Dat dan weer wel. Maar goed, als ik wallen heb, dan doe ik er een vette creme op en geen make-up. Dan maar een dagje verrot hoor.
zaterdag 2 januari 2016 om 09:10
Heb de uitdrukking "boven de 40 moet je kiezen tussen je kop of je kont" wel eens gehoord. D.w.z. als je superslank bent oog je schraler en heb je meer rimpels, als je iets gevulder bent is je huid gladder. Nu ik de 50 gepasseerd ben (en in de overgang zit) ben ik ineens 6 kg aangekomen en dat zit vooral rond buik en taille. Merk ook duidelijk dat de huid ineens een stuk slapper is (doe veel bodypump en ben best wel gespierd, maar de verpakking wordt slapper). Heel veel kleding past ook niet meer. Gelukkig kon ik veel van mijn broeken doorschuiven naar mijn tienerdochter. Een iets hoger model zit nu wel beter. Laatst stond in de Telegraaf een artikel over een vrouw die een blog schrijft over vrouwen boven de 50 (stylish above 50).
Er zijn wel veel tips te vinden, maar veel vind ik wel op echt oudere vrouwen gericht. Ben nog niet toe aan een stijlvolle terlenka pantalon met twinsetje
Er zijn wel veel tips te vinden, maar veel vind ik wel op echt oudere vrouwen gericht. Ben nog niet toe aan een stijlvolle terlenka pantalon met twinsetje
zaterdag 2 januari 2016 om 17:47
Leuk en interessant topic, ik ga t volgen.
Zelf ben ik 42 en ja....idd...s ochtends n beetje toonbaar voor de dag komen duurt nu langer, ik moet echt dan ff "mn gezicht opzetten". Wallen doen er ook langer over om gedurende de dag te verdwijnen...richting t avondeten zijn ze soms pas geslonken...zucht...
Ik lees hier iets over serum en ooggel van het Kruidvat, gebruik je dat serum gewoon overdag onder je make up? Ga je daar niet van glimmen/
En die ooggel, is ie tegen wallen of tegen rimpels? Alvast bedankt voor t antwoorden
Zelf ben ik 42 en ja....idd...s ochtends n beetje toonbaar voor de dag komen duurt nu langer, ik moet echt dan ff "mn gezicht opzetten". Wallen doen er ook langer over om gedurende de dag te verdwijnen...richting t avondeten zijn ze soms pas geslonken...zucht...
Ik lees hier iets over serum en ooggel van het Kruidvat, gebruik je dat serum gewoon overdag onder je make up? Ga je daar niet van glimmen/
En die ooggel, is ie tegen wallen of tegen rimpels? Alvast bedankt voor t antwoorden
zaterdag 2 januari 2016 om 19:53
zaterdag 2 januari 2016 om 20:54
Glimmen is boven de 40 beter dan mat.
Poeder gaat in je kreukels zitten en daar krijg je een zichtbaar uitgedroogd hoofd van.
Ik gebruik alleen nog maar foundation met shimmer of met lumiere of illuminator in de naam. Ook de strobe creme van mac meng ik vaak als vloeibare hilighter door mijn foundation.
De betere bb creme is ook een optie.
En verder: niet roken.
En veel geluk hebben,
Goede genen doen drie kwart voor je al dan niet snel verouderende hoofd. Doe je weinig aan.
Ik ben ook 40 plus. En ik heb wel eens botox gedaan. Kun je ook nog overwegen. En verder je huid vet houden. Maakt echt geen hol uit waarmee. Dure cremes zijn nonsens.
Poeder gaat in je kreukels zitten en daar krijg je een zichtbaar uitgedroogd hoofd van.
Ik gebruik alleen nog maar foundation met shimmer of met lumiere of illuminator in de naam. Ook de strobe creme van mac meng ik vaak als vloeibare hilighter door mijn foundation.
De betere bb creme is ook een optie.
En verder: niet roken.
En veel geluk hebben,
Goede genen doen drie kwart voor je al dan niet snel verouderende hoofd. Doe je weinig aan.
Ik ben ook 40 plus. En ik heb wel eens botox gedaan. Kun je ook nog overwegen. En verder je huid vet houden. Maakt echt geen hol uit waarmee. Dure cremes zijn nonsens.