b12 tekort
zaterdag 2 januari 2016 om 18:59
onlangs een topic geopend over aankomen nadat ik na een hele stresvolle periode heel veel ben afgevallen. Bij het bloedprikken onlags is eruit gekomen dat mijn b12 laag is (niet extreem laag maar ik slik ook mulitvitamines dus wss geen reeel beeld). verder getest en mijn intrinsik factor was negatief (wat dus eigenlijk positief is). Dokter wil dus geen injecties geven terwijl ik wel een waslijst aan b12 klachten heb. b12 pillen kopen bij de drogist was het advies. Nu heb ik dat natuurlijk gedaan maar vraag me af hoelang het duurt voordat je enig resultaat kunt merken en of het misschien toch zinvol is om " door te drammen" over injecties? verdere tips of adviezen zijn natuurlijk ook welkom
zaterdag 2 januari 2016 om 20:05
Je zou ook zuigtabletten vitamine B12 kunnen gebruiken. Die worden wel goed opgenomen, in tegenstelling tot gewone tabletten. Denk dat je daarvoor wel even naar een vitaminezaak oid heenmoet, bij de drogist waarschijnlijk niet. Injecties kunnen door de piekbelasting verstorend werken op de histaminehuishouding.
En als je een hoop stress hebt gehad kan je misschien nog wat andere extra's gebruiken. Vitamine B12 kan ook het best in combinatie met een vitamine b complex genomen worden omdat de vitamines samenwerken.
En als je een hoop stress hebt gehad kan je misschien nog wat andere extra's gebruiken. Vitamine B12 kan ook het best in combinatie met een vitamine b complex genomen worden omdat de vitamines samenwerken.
zondag 3 januari 2016 om 00:39
quote:Knipogie schreef op 02 januari 2016 @ 20:05:
Je zou ook zuigtabletten vitamine B12 kunnen gebruiken. Die worden wel goed opgenomen, in tegenstelling tot gewone tabletten. Denk dat je daarvoor wel even naar een vitaminezaak oid heenmoet, bij de drogist waarschijnlijk niet. Injecties kunnen door de piekbelasting verstorend werken op de histaminehuishouding.
Nooit supplementeren, dat geeft een vertekend beeld in je bloedwaarde.
Als je B12 tekort hebt moet je veelal altijd injecteren.
Supplementen neemt nauwelijks op, ook de zuigtabletten zijn niet voldoende.
Het wordt nauwelijks opgenomen in je cel/weefselwaarden, terwijl je bloedwaarde wel een goed beeld geeft.
Mooi verkooppraatje.
Verdiep je er maar eens in, genoeg over te vinden.
VitB12 gaat samen met foliumzuur, zorg ervoor dat je foliumzuur niet te hoog is,dan meteen hiermee stoppen.
B12 gaat ook samen met B6.
Injecties geven nooit een piekbelasting, hoe kom je daarbij?
Bij de opstart dosering 2x in de week injecteren kun je eerst een verergering van klachten krijgen.
Trouwens zuigtabletten bij een vitaminezaak?
Als je toch zuigtabletten wil supplemeren, bestel dan goede, ook hierover is voldoende documentatie te vinden.
Maar niet bij een drogist oid.
Nooit supplementeren, dat geeft een vertekend beeld in je bloedwaarde.
Als je B12 tekort hebt moet je veelal altijd injecteren.
Supplementen neemt nauwelijks op, ook de zuigtabletten zijn niet voldoende.
Het wordt nauwelijks opgenomen in je cel/weefselwaarden, terwijl je bloedwaarde wel een goed beeld geeft.
Mooi verkooppraatje.
Verdiep je er maar eens in, genoeg over te vinden.
VitB12 gaat samen met foliumzuur, zorg ervoor dat je foliumzuur niet te hoog is,dan meteen hiermee stoppen.
B12 gaat ook samen met B6.
Injecties geven nooit een piekbelasting, hoe kom je daarbij?
Bij de opstart dosering 2x in de week injecteren kun je eerst een verergering van klachten krijgen.
Trouwens zuigtabletten bij een vitaminezaak?
Als je toch zuigtabletten wil supplemeren, bestel dan goede, ook hierover is voldoende documentatie te vinden.
Maar niet bij een drogist oid.
zondag 3 januari 2016 om 00:42
zondag 3 januari 2016 om 08:04
@Jilzz. als het een verkooppraatje was had ik wel een merk genoemd. Heb het uit eigen ervaring, dat ik ernstig duizelig was en met die zuigtabletten dat ik met prima voel. Sowieso hou ik er niet van prikken en om het medisch te maken. En als je bloedwaarden daardoor veranderen en je geen injecties nodig hebt lijkt met dat geen probleem toch.
De volgende informatie heb ik niet uit eigen ervaring. http://www.kritischepatient.nl/vitamine-b12/
De volgende informatie heb ik niet uit eigen ervaring. http://www.kritischepatient.nl/vitamine-b12/
zondag 3 januari 2016 om 09:06
quote:Knipogie schreef op 03 januari 2016 @ 08:04:
@Jilzz. als het een verkooppraatje was had ik wel een merk genoemd. Heb het uit eigen ervaring, dat ik ernstig duizelig was en met die zuigtabletten dat ik met prima voel. Sowieso hou ik er niet van prikken en om het medisch te maken. En als je bloedwaarden daardoor veranderen en je geen injecties nodig hebt lijkt met dat geen probleem toch.
Dat is nu net het punt, niet alleen je bloedwaarde moet goed zijn..dat zegt niets in deze.
Je cel en weefselwaarde moet goed zijn, daar wordt de B12 op de juiste wijze opgenomen, dat zorgt ervoor dat jij je weer goed gaat voelen.
Ik snap dat prikken niet leuk is, maar dat zijn keuzes.
Wanneer je een B12 tekort hebt, moet je er achterkomen waar dat vandaan komt.
Als het chronisch, erfelijk, dmv aandoeningen oid is, zullen supplementen en zuigtabletten nooit helpen, en moet je altijd injecteren.
En idd wat TO zelf wil.
Dat is nu net het punt, niet alleen je bloedwaarde moet goed zijn..dat zegt niets in deze.
Je cel en weefselwaarde moet goed zijn, daar wordt de B12 op de juiste wijze opgenomen, dat zorgt ervoor dat jij je weer goed gaat voelen.
Ik snap dat prikken niet leuk is, maar dat zijn keuzes.
Wanneer je een B12 tekort hebt, moet je er achterkomen waar dat vandaan komt.
Als het chronisch, erfelijk, dmv aandoeningen oid is, zullen supplementen en zuigtabletten nooit helpen, en moet je altijd injecteren.
En idd wat TO zelf wil.
zondag 3 januari 2016 om 09:10
Stitch,
Ga eens stoppen met supplementen waar B12 inzit.
Dan opnieuw je bloed laten prikken op
Serum B12 (ook wel gewoon B12 of totaal B12)
Actief B12
MMA (Methylmalonzuur)
Homocysteïne
Dat geeft de juiste weergave.
Zoek een arts die er verstand van heeft.
Tekort maakt meer kapot dan je lief is.
PB anders even.
Ga eens stoppen met supplementen waar B12 inzit.
Dan opnieuw je bloed laten prikken op
Serum B12 (ook wel gewoon B12 of totaal B12)
Actief B12
MMA (Methylmalonzuur)
Homocysteïne
Dat geeft de juiste weergave.
Zoek een arts die er verstand van heeft.
Tekort maakt meer kapot dan je lief is.
PB anders even.