zo onzeker over Facebook

03-01-2016 22:43 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit ergens mee, waarschijnlijk heel dom en kinderachtig hoor. Maar vroeg me af of er misschien mensen zijn die zich hierin herkennen. Ik heb af en toe dat mensen mij ontvrienden op Facebook en ik weet dan niet waarom. Ik word daar dan erg onzeker over en vraag me dan af wat ik fout heb gedaan.

Hebben jullie dit ook weleens?
En je bent 35?
Hoe weet je of iemand je ontvriend? Daar krijg je toch helemaal geen berichtje van?
Heb ik ook wel eens. Dat ik ontvriend word, bedoel ik. En dat vind ik dan prima. Als mijn beste vriend of vriendin me zou ontvrienden zou ik er wel van opkijken en er wellicht naar vragen, maar verder...neh. Je doet jezeld tekort als je er zo'n grote waarde aan hangt, het is maar facebook
Ja, natuurlijk. Ik schoon mijn facebook af en toe op en dan gooi ik iedereen eraf waar ik weinig of geen contact meer mee heb. Is niet persoonlijk hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Post je hele irritante dingen (zie voor voorbeelden het topic over Facebookergernissen) en word je daarom ontvriend? Want dan ligt het waarschijnlijk wel aan jezelf maar anders zou ik er niet teveel achter zoeken en er zéker niet verdrietig om zijn.
Tja, ik ben laatst ook ontvriend door de tante van mijn man. We hebben eigenlijk nooit contact dus op zich vind ik dat niet gek. Maar goed, als je er zo onzeker van wordt dat je niet meer goed kunt functioneren, dan is het tijd om hulp te gaan zoeken. Klinkt niet gezond.
quote:madamecannibale schreef op 03 januari 2016 @ 22:45:

Hoe weet je of iemand je ontvriend? Daar krijg je toch helemaal geen berichtje van?Klopt. Ik zag toevallig dat de tante van mijn man me ontvriend had, omdat ik bij een ander familielid keek en dan klik je even door naar wat andere mensen en dan valt het je op
Ik heb wel eens dat iemand me weer toevoegt die me al had toegevoegd. Geen idee hoe dat kan.
Ik heb pas zelfs een goede vriendin ontvriend. Ik werd helemaal gek van al haar deel-en-win-actie-deelnames. Zo 20 op een dag.

Ik heb het haar ook netjes verteld en gezegd dat ze zich weer mag melden als ze daar mee stopt!
Als die mensen je nu op straat of op feestjes straal voorbij lopen of gaan uitschelden zou ik er wat van denken maar kom op zeg het is maar Facebook.

Had je wel contact op Facebook? Of was het van beide kanten maar gewoon toegevoegd en verder geen interactie? Dan is het toch ook niet raar of wel?
quote:Stefke schreef op 03 januari 2016 @ 22:53:

Ik heb pas zelfs een goede vriendin ontvriend. Ik werd helemaal gek van al haar deel-en-win-actie-deelnames. Zo 20 op een dag.

Ik heb het haar ook netjes verteld en gezegd dat ze zich weer mag melden als ze daar mee stopt!Dan kan je er ook voor kiezen om haar niet meer te volgen.Wel bevriend maar zie je geen updates meer.
quote:minnimouse schreef op 03 januari 2016 @ 22:49:

[...]

Klopt. Ik zag toevallig dat de tante van mijn man me ontvriend had, omdat ik bij een ander familielid keek en dan klik je even door naar wat andere mensen en dan valt het je op

Dankjewel voor de uitleg. Ik dacht al ik mis iets.

Maar on topic, ik zou me hier niet druk om maken. Zelf schoon ik ook wel eens mijn lijst op en verwijder dan mensen die ik irritant vind of mensen waar ik weinig contact meer mee heb.

Kijk inderdaad eens op het facebook irritaties topic of je daar iets van herkent. En bedenk wel dat mensen irritant vinden op facebook iets heel anders is dan iemand in real life irritant vinden. Ik heb een nicht waarmee ik het heel goed kan vinden maar ze post alleen maar advertenties van marktplaats of "inspirerende" teksten. Dat ik haar op facebook ontvriend heb betekend niet dat ik haar in het echt niet mag.
Nee ik post nooit irritante dingen of plaatjes. Af en toe zet ik er iets op. Ik weet ook wel dat ik er geen waarde aan moet hechten hoor. Maar ongewild ga ik toch erover piekeren sorry
Ja hoor, gebeurt wel eens.

Nooit bij mensen waar ik echt mee bevriend ben overigens.

Gewoon, kennissen of mensen die ik alleen van internet ken.

Dan zie ik ineens iemand staan bij 'mensen die je misschien kent', terwijl zo iemand eerst op mijn lijst stond.

Maar dan niet. Ook goed.

Wat rot voor je dat je daar mee zit.

Misschien is Facebook dan niet zo'n goed idee voor je.
Reageer je wel op andere mensen dan?
He wat sneu voor je dat je er zo mee zit. Ik heb dat nooit door trouwens. Ja, soms als je iemand wilt taggen en dat lukt dan niet meer ofzo. Nouja, dan niet.

Lijkt me dat FB dan niet jouw ding is
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Dat heb ik ook wel eens, mensen waar ik toch nooit contact meer mee heb.. En andersom verwijder ik ook wel eens wat vrienden.

Misschien een idee om Facebook helemaal weg te doen?

Als je er onzeker van word..
quote:Verdrietig35 schreef op 03 januari 2016 @ 22:56:

Nee ik post nooit irritante dingen of plaatjes. Af en toe zet ik er iets op. Ik weet ook wel dat ik er geen waarde aan moet hechten hoor. Maar ongewild ga ik toch erover piekeren sorry

Tja, iedereen heeft zo zijn redenen om iemand van FB te verwijderen. Als je er echt heel erg mee zit, dan kun je het aan die persoon vragen. Maar ik zou dat persoonlijk wel gek vinden

Zo heb ik ook weleens iemand verwijderd. Was een oud-collega van jaren geleden waar ik sowieso heel weinig mee had. En daarna bleef ze maar proberen om me opnieuw toe te voegen, steeds als ik het verzoek afwees, dan kreeg ik weer een nieuw verzoek. Ik vind het dan vreemd dat de boodschap blijkbaar niet overkomt.
Ik heb geen facebook, maar op Twitter ontvolg ik vaak mensen. Bijvoorbeeld als ik het niet (meer) interessant vind wat ze posten. Niks bijzonders voor mij: net zoiets als op een borrel een tijdje met iemand babbelen, en dan weer met iemand anders een gesprek aangaan.

Het woord "vriend" op Facebook is natuurlijk ook erg overdreven: IRL heb je een paar vrienden, terwijl je op Facebook honderden "vrienden" hebt. En je overbuurvrouw of een collega is toch meestal geen vriend? Van je overbuurvrouw hoef je IRL toch ook niet dagelijks alle details te horen?
Wauw, dat je dat bijhoudt.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:SilverShadow schreef op 03 januari 2016 @ 22:45:

En je bent 35?Onzekerheid is van alle leeftijden.
ik vind je niet dom of kinderachtig, maar als je zo gevoelig bent, moet je fb lekker wegdoen.

ik ben er niet gevoelig voor, maar heb het wel weggedaan en kan het iedereen aanraden.
very metal
Ik schoon regelmatig mijn fb op. Mensen die geen toegevoegde waarde hebben, ik meer dan een jaar niet gesproken heb of gewoon ronduit irritant of belachelijke ideeen hebben die ze willen delen, hoppa delete.

Maar soms delete ik iemand en binnen het uur een opnieuw een vriendschapsverzoek. :-|ek.
Ik heb zojuist mijn schoonmoeder 'ontvriend'. Heerlijk, veel eerder moeten doen
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven