zo onzeker over Facebook

03-01-2016 22:43 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit ergens mee, waarschijnlijk heel dom en kinderachtig hoor. Maar vroeg me af of er misschien mensen zijn die zich hierin herkennen. Ik heb af en toe dat mensen mij ontvrienden op Facebook en ik weet dan niet waarom. Ik word daar dan erg onzeker over en vraag me dan af wat ik fout heb gedaan.

Hebben jullie dit ook weleens?
quote:missmisery schreef op 03 januari 2016 @ 23:27:

Wauw, dat je dat bijhoudt. Wauw, wat een goede bijdrage, daar heb je wat aan.
quote:calvijn1 schreef op 04 januari 2016 @ 00:14:

Ik heb zojuist mijn schoonmoeder 'ontvriend'. Heerlijk, veel eerder moeten doen

Snap ik zo goed.

Het kan bevrijdend werken iemand van je lijst te halen.
Als het je zo onzeker maakt, stop je toch gewoon met facebook? Ik ben er een paar maanden geleden ook mee gestopt en mis er niets aan. Facebook moet entertainment zijn, is dat het niet geval dan weg ermee. Het kan zo simpel zijn
quote:Eleonora-1 schreef op 04 januari 2016 @ 10:29:

[...]

Snap ik zo goed.

Het kan bevrijdend werken iemand van je lijst te halen.

Inderdaad.

ze probeerde ruzie met me te zoeken via Facebook en daar begin ik niet aan
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik had ooit een vriendin, kon haar tot mijn beste vriendin rekenen zowat. Toen gebeurde er het één en ander en was de vriendschap veranderd in kennissen zijn.

Zij heeft me toen van fb gepleurd. Ik vind het jammer maar haar keuze. Dat een vriendschap uiteindelijk dood bloed en er wat dingen gebeuren, kan de beste gebeuren. Maar ik zou haar nooit van mijn fb gegooid hebben, zij mij om die reden dus wel.

Kan daar over gaan malen maar waarom zou ik. Had haar ook weer een nieuw verzoek kunnen sturen (ergens heb ik overigens het gevoel dat ze had gehoopt dat ik dat zou doen). Maar zo ben ik niet. Pleur je me er af dan blijft het ook zo.

Ik snap je onzekerheid wel maar echt het is het niet waard.
quote:calvijn1 schreef op 04 januari 2016 @ 10:47:

[...]

Inderdaad.

ze probeerde ruzie met me te zoeken via Facebook en daar begin ik niet aan

Serieus?

Waar bemoeit ze zich mee.

Alsof het allemaal niet al moeilijk genoeg is.

Wat een rare mensen heb je toch. Dit soort types misbruiken facebook en geven het een slechte naam.
Ik heb FB vorige week verwijderd en mis helemaal niks. Al die zogenaamde vrienden en tig mailtjes per dag krijgen als iemand aan zijn kont gekrabd heeft. Ik was er helemaal klaar mee en het is nu heerlijk rustig.

TO op FB heb je haast geen "echte" vrienden dus waarom je druk maken als je verwijderd wordt? Meid ga lekker met een echte vriendin op stap en maak er een leuke dag van.
Ik ben laatst ook ontvriend. Ironisch genoeg was dat iemand die een tijd geleden mensen belachelijk maakte omdat ze hem ontvriendden als hij ze de waarheid vertelde.

Ik wijs hem op een voor hem niet comfortable waarheid, en hup ontvriend :-D

Maar ik heb dit niet 'af en toe'. Dat klinkt namelijk als best vaak.
Toen ik nog Facebook had had ik eigenlijk nooit door of mensen mij ontvriendden. Ik keek nooit naar mijn vriendenaantal.
Ik heb trouwens weleens iemand ontvriend omdat ze zoveel taalfouten maakte. Dat vond ik beeldschermvervuiling Maar dat was niet iemand met wie ik in het dagelijks leven nog contact had hoor.
Ik heb laatst een aantal mensen verwijderd en kreeg van 1 persoon een prive-berichtje waarom.

Heb uitgelegd dat ik het niet prettig vond om op mijn tijdlijn constant geconfronteerd te worden met zoveel negativiteit en like en winacties.(mocht ze zelf kiezen wat van haar op toepassing was ) En ja ik had ze kunnen ontvolgen maar het waren ook geen mensen waar ik in het dagelijks leven nog mee omga en waar ik behoefte aan heb qua contact en ze hoeven ook niet te zien wat ik allemaal doe.

Voorbeeld : ik postte dat we naar Berlijn gingen en of iemand tips had en kreeg als reactie '' wat moet je nou bij die *** moffen.

Dat soort dingen . En ik was het ineens beu dus iedereen die zulke dingen post of commentaar op had of deelde (anti Rutte plaatjes etc) heb ik verwijderd.

Op een paar mensen na die ik dan nog wel eens tegenkom of enigszins contact mee wil houden maar die heb ik dus uitgezet en onder een lijstje kennissen gezet zodat ze niet alles meer zien wat ik deel.
quote:emmetje2 schreef op 04 januari 2016 @ 11:38:

. Al die zogenaamde vrienden en tig mailtjes per dag krijgen als iemand aan zijn kont gekrabd heeft. Ik was er helemaal klaar mee en het is nu heerlijk rustig.

Nou die mail-updates en meldingen op telefoon heb ik ook uitstaan hoor,dat is inderdaad irritant.
quote:SoMiDi schreef op 04 januari 2016 @ 10:46:

Als het je zo onzeker maakt, stop je toch gewoon met facebook? Ik ben er een paar maanden geleden ook mee gestopt en mis er niets aan. Facebook moet entertainment zijn, is dat het niet geval dan weg ermee. Het kan zo simpel zijn Dit. Ben er een maand geleden ook mee gestopt en mis het totaal niet. Trouwens precies op tijd voor de eindeloze stroom aan foto's van kerstbomen en gourmetstellen. :P Ik vond het ook simpelweg geen entertainment meer. Ik zag alleen maar reclame en gewijzigde profielfoto's van vreemden (vrienden van vrienden) en berichten van pagina's die me niet boeiden wat mijn vrienden dan geliked hadden. Ik had al heel wat pagina's ontvolgd, maar steeds weer nieuwe meuk van liken & winnen, tegeltjeswijsheden, plaatjes, gedichten... Totale desinteresse als ik door mijn nieuwsoverzicht scrollde, dus zonde van mijn tijd.
quote:dolfje schreef op 04 januari 2016 @ 15:32:

[...]

Nou die mail-updates en meldingen op telefoon heb ik ook uitstaan hoor,dat is inderdaad irritant.Het wordt door zulke postings weer duidelijk dat veel mensen niet weten hoe fb werkt en dat ze een heleboel dingen helemaal niet hóeven zien.
quote:Eleonora-1 schreef op 04 januari 2016 @ 16:37:

[...]

Het wordt door zulke postings weer duidelijk dat veel mensen niet weten hoe fb werkt en dat ze een heleboel dingen helemaal niet hóeven zien.Ja precies, ik heb van alle apps de pushberichten uit staan en ik kijk als ik het wil.
Mijn vader had ook Facebook. Belt 'ie me op, helemaal kwaad, dat ik had gezegd dat fb zo leuk was maar hij had een account aangemaakt en meteen iets van 100 vrienden er bij.

Dat wilde hij niet! Want hij kende die mensen niet!

Waren het voorstellen die Facebook altijd geeft bij het openen van een account. 'Mensen die je misschien kent'.

Maar mijn vader geloofde me niet en hief zijn account weer op.

Mijn tante van (serieus) 88 verdiepte zich er meer in en zit iedere dag te facebooken.

Kwestie van even zorgen dat de instellingen kloppen naar je zin.
quote:Eleonora-1 schreef op 04 januari 2016 @ 16:37:

[...]

Het wordt door zulke postings weer duidelijk dat veel mensen niet weten hoe fb werkt en dat ze een heleboel dingen helemaal niet hóeven zien.

Dat moet de verklaring zijn voor al die hysterische "ik stop met Facebook"-berichten, en varianten.

Ik gebruik Facebook voor een heel specifieke groep contacten, en ik zie nooit de vreselijke berichten die kennelijk anderen doodongelukkig maken.
Maar maar, ik krijg toch echt alleen maar niet te zien wat mijn vrienden leuk vinden, als ik al mijn vrienden ontvolg! Ja, dan kan ik dus net zo goed stoppen (wat ik dus ook gedaan heb).

Voor zover ik weet, is er geen optie waarmee je echt alleen alle posts van je vrienden zelf ziet en niet ook nog alle likes en gedeelde shit. Ik heb vaak op fora gevraagd of er een manier is om niet te zien wat je vrienden allemaal liken, maar dat is er blijkbaar niet.

Leuk dat mijn Facebookvriend Klaas zijn tante Truus haar profielfoto wijzigt, maar ik ken tante Truus niet, ik ken alleen Klaas. Ik wil dus alleen zien wat Klaas post en niet ook nog alle berichten van zijn tante Truus die hij geliked heeft. Tante truus ken ik namelijk niet, dus het boeit me ook niet wat die post (en of Klaas dat leuk vindt). Maar blijkbaar hebben maar weinig mensen hier ook last van.

Gedeelde tegeltjeswijsheden en gedichten enzo hoef ik al helemaal niet te zien, maar dat kun je blijkbaar ook niet uitzetten.
quote:Mieshka schreef op 04 januari 2016 @ 21:29:

Voor zover ik weet, is er geen optie waarmee je echt alleen alle posts van je vrienden zelf ziet en niet ook nog alle likes en gedeelde shit. Ik heb vaak op fora gevraagd of er een manier is om niet te zien wat je vrienden allemaal liken, maar dat is er blijkbaar niet.

.Op mijn telefoon zie ik dat allemaal niet en op mijn pc heb ik die rechtse balk uitgezet en dan zie ik dat ook niet.
Je kan Facebook beëindigen, je kan ook vriendschappen met idioten beëindigen
quote:JollyJ schreef op 04 januari 2016 @ 16:48:

[...]

Dat moet de verklaring zijn voor al die hysterische "ik stop met Facebook"-berichten, en varianten.

Ik gebruik Facebook voor een heel specifieke groep contacten, en ik zie nooit de vreselijke berichten die kennelijk anderen doodongelukkig maken.

Ik ook niet hoor.

En ik heb heel veel mensen op mijn lijst.

Sommigen zet ik bijvoorbeeld op 'kennissen' als er te veel tegelwijsheden en foto's van borden eten voorbij komen.

Ik gebruik het ook professioneel en het werkt fantastisch voor mij.
quote:dolfje schreef op 04 januari 2016 @ 22:21:

[...]

Op mijn telefoon zie ik dat allemaal niet en op mijn pc heb ik die rechtse balk uitgezet en dan zie ik dat ook niet.
Ik ruim ook weleens op..iedereen waar ik geen of nauwelijks contact mee heb gaat eraf..niks persoonlijls

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven