Werk & Studie alle pijlers

Teamuitje

05-01-2016 09:35 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een teamuitje ben ik op zoek naar een leuke activiteit. Het is voor ongeveer twintig personen en de bedoeling is het wel met een etentje te combineren. Het zou leuk zijn als het ook nog wat educatiefs/interactiefs biedt in het kader van teambinding. Dus...wie heeft er leuke suggesties?
quote:zonn schreef op 05 januari 2016 @ 09:55:

[...]

Haha, daar is uiteraard over nagedacht , maar bedankt voor je zorg!Is daar alleen over nagedacht of is ook daadwerkelijk aan de collega's gevráágd of ze het leuk vinden van 's morgens vroeg tot 's avonds laat verplicht met elkaar op te moeten trekken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Paintballen
Escaperoom! Heel gaaf; spannend maar ook echt leuk omdat je t samen doet!
Elke keer als ik dit soort topics lees en de opmerkingen van bijvoorbeeld Pejeka ben ik echt extreem blij dat ik werk doe waarvan ik blij wordt, waar ik graag mezelf in wil ontwikkelen en daar graag wat tijd in investeer en dat ik dit bovendien mag doen in een omgeving waar ik gewaardeerd wordt en waar ik het leuk vind om tijd door te brengen met mijn collega's, zeker als de baas regelt dat we wat nieuws leren/tijd hebben om eens rustig over van alles en nog wat te kletsen.

Dus dankjewel voor het openen van het topic alvast.

Wil je overdag een werkinhoudelijk/verdiepende activiteit? Of gaat het echt over teambuilding?

Ik ben nu bezig om voor onze komende heidag te regelen dat we ons gaan verdiepen in One Minute Coaching van Victor Mion. We verwachten dat mijn collega's dit heel gaaf gaan vinden, maar dat zijn ook allemaal vakidioten die beter in hun werk willen worden en dit als een gave manier zullen zien om nieuwe vaardigheden op te doen.

Bij teambuilding zou ik inderdaad goed kijken naar de samenstelling van de groep. Wij hebben ooit een keer (bij een andere werkgever) vlotten gebouwd, dat vond een gedeelte heel gaaf en leuk en die lekker met de blote voeten in het water om het vlot het water in te krijgen er waren ook mensen die zich verschrikkelijk ongemakkelijk voelden dat ze niet gewoon in pak mochten zijn en die daardoor helemaal niet meededen met de activiteit.
Escaperoom ja! Hebben wij ook gedaan met teamuitje.

Moet je wel zoeken naar een locatie die meerdere kamers heeft, met 20 man heb je minimaal 3 kamers, maar liever 4 nodig.
Hoeveel mensen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 05 januari 2016 @ 10:09:

Elke keer als ik dit soort topics lees en de opmerkingen van bijvoorbeeld Pejeka ben ik echt extreem blij dat ik werk doe waarvan ik blij wordt, waar ik graag mezelf in wil ontwikkelen en daar graag wat tijd in investeer en dat ik dit bovendien mag doen in een omgeving waar ik gewaardeerd wordt en waar ik het leuk vind om tijd door te brengen met mijn collega's, zeker als de baas regelt dat we wat nieuws leren/tijd hebben om eens rustig over van alles en nog wat te kletsen.

Wil je overdag een werkinhoudelijk/verdiepende activiteit? Of gaat het echt over teambuilding?

Ik ben nu bezig om voor onze komende heidag te regelen dat we ons gaan verdiepen in One Minute Coaching van Victor Mion. We verwachten dat mijn collega's dit heel gaaf gaan vinden, maar dat zijn ook allemaal vakidioten die beter in hun werk willen worden en dit als een gave manier zullen zien om nieuwe vaardigheden op te doen.

Bij teambuilding zou ik inderdaad goed kijken naar de samenstelling van de groep. Wij hebben ooit een keer (bij een andere werkgever) vlotten gebouwd, dat vond een gedeelte heel gaaf en leuk en die lekker met de blote voeten in het water om het vlot het water in te krijgen er waren ook mensen die zich verschrikkelijk ongemakkelijk voelden dat ze niet gewoon in pak mochten zijn en die daardoor helemaal niemeededen met de activiteit.
Interessant topic! Wij moeten binnenkort ook iets gaan verzinnen, dus ik ga dit even volgen.

Wij hebben het bij het personeel gevraagd, maar daar kwamen hele uiteenlopende dingen uit:

- Workshop koken / sushi maken

- Spel in een stad spelen (zoals hierboven ook wordt genoemd)

- Bowlen + eten

- Weekendje weg incl. partners

- Lasergamen
quote:appeltjesgroen schreef op 05 januari 2016 @ 09:46:

[...]

Een vriendin van mij had ooit een dagje sauna als teamuitje. Dat lijkt me dus ook horror, net een stapje te intiem om met collega's te doen (maar ik ben dan ook een preutse muts hoor).Nee hoor, ik zou ook never nooit met collega's de sauna induiken.

Bij teambuilding zou ik inderdaad goed kijken naar de samenstelling van de groep. Wij hebben ooit een keer (bij een andere werkgever) vlotten gebouwd, dat vond een gedeelte heel gaaf en leuk en die lekker met de blote voeten in het water om het vlot het water in te krijgen er waren ook mensen die zich verschrikkelijk ongemakkelijk voelden dat ze niet gewoon in pak mochten zijn en die daardoor helemaal niet meededen met de activiteit.

Oh, ik heb enorm leuke collega's, en een teamuitje kan heel leuk en leerzaam zijn.

Ik heb in de loop der jaren echter wel geleerd dat "overdaad schaadt". Ofwel: je kan het feestje beter eindigen als iedereen nog in de stemming is, dan wanneer het ingekakt is en iedereen stiekem op zijn horloge zit te kijken hoelang het nog duurt. En dat kan gewoon gebeuren wanneer de dag té lang is.

Jouw laatste voorbeeld is in elk geval een duidelijk voorbeeld van een misser. Zodra mensen zich ongemakkelijk voelen en niet zichzelf kunnen zijn bij een activiteit, gewoon omdat die niet bij hen past, schiet je je doel voorbij. Bij een teamuitje moet ieder tot zijn/haar recht kunnen komen, op zijn/haar eigen specifieke manier.
Wij hebben laatst een escape room gedaan, was erg leuk. Daarna zijn we gaan eten met zn allen.
Wij waren trouwens ook een hele dag op pad.

Eerst een inhoudelijk deel over de toekomst van onze afdeling, 's middags een leuke activiteit en daarna uit eten.

Iedereen vond het super leuk.
quote:AnAppleADay schreef op 05 januari 2016 @ 10:22:

Wij waren trouwens ook een hele dag op pad.

Eerst een inhoudelijk deel over de toekomst van onze afdeling, 's middags een leuke activiteit en daarna uit eten.

Iedereen vond het super leuk.Dat kan ook leuk zijn, maar als er ná het etentje dan óók nog een avondprogramma is, kan het wat veel worden. Dat bedoelde ik.
quote:appeltjesgroen schreef op 05 januari 2016 @ 09:46:

[...]

Een vriendin van mij had ooit een dagje sauna als teamuitje. Dat lijkt me dus ook horror, net een stapje te intiem om met collega's te doen (maar ik ben dan ook een preutse muts hoor).

Omg lijkt me vreselijk! !!!

Of je collega's knuffelen hahaha lijkt me heeel bijzonder!!
In terherne kun je met een sloep het water op. Sloepengame. Erg leuk!
quote:pejeka schreef op 05 januari 2016 @ 10:27:

[...]

Dat kan ook leuk zijn, maar als er ná het etentje dan óók nog een avondprogramma is, kan het wat veel worden. Dat bedoelde ik.

Oh nee, toen wilde iedereen weer naar huis. Maar het was ook in een andere stad èn de volgende dag was weer een werkdag.

En als het etentje voorbij is, is het toch al na 9en. Dus iedereen was pas ruim na 10en thuis.
Sauna vind ik trouwens wel een rare activiteit.
Maar goed TO, wat is nou eigenlijk het doel van de dag? "Teambuilding" is natuurlijk een lekker vaag begrip. Als er iets educatiefs moet worden geregeld voor bijv. een dagdeel, wat zijn dan de punten waar je baas met name op wil focussen voor de afdeling?
Als het educatief moet zijn ivm WKR moet het werkgerelateerd zijn. Er zijn coaches die teambuildingactiviteiten doen, dan moet je zelf voor de locatie zorgen.
Escape room heb ik zelf nog nooit gedaan, maar daar hoor ik veel enthousiaste verhalen over.
quote:pejeka schreef op 05 januari 2016 @ 09:58:

[...]

Is daar alleen over nagedacht of is ook daadwerkelijk aan de collega's gevráágd of ze het leuk vinden van 's morgens vroeg tot 's avonds laat verplicht met elkaar op te moeten trekken?Waarom maak je je zo druk? Wat iemand hieronder al zegt gaat het gelukkig om een team die er ontzettend naar uitkijkt om samen wat te gaan doen en is het tijdsbestek helemaal geen discussie.
quote:pejeka schreef op 05 januari 2016 @ 10:42:

Maar goed TO, wat is nou eigenlijk het doel van de dag? "Teambuilding" is natuurlijk een lekker vaag begrip. Als er iets educatiefs moet worden geregeld voor bijv. een dagdeel, wat zijn dan de punten waar je baas met name op wil focussen voor de afdeling?Inderdaad dus deels teambuilding en een etentje, maar dat had ik al genoemd. En die baas ben ik.

Bij teambuilding zou ik inderdaad goed kijken naar de samenstelling van de groep. Wij hebben ooit een keer (bij een andere werkgever) vlotten gebouwd, dat vond een gedeelte heel gaaf en leuk en die lekker met de blote voeten in het water om het vlot het water in te krijgen er waren ook mensen die zich verschrikkelijk ongemakkelijk voelden dat ze niet gewoon in pak mochten zijn en die daardoor helemaal niet meededen met de activiteit.*barf*
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wij (docenten) hebben ooit een speurtocht door het centrum van A'dam gedaan.

Ook over de Wallen, mannelijke collega's keken hun ogen uit
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:zonn schreef op 05 januari 2016 @ 11:14:

[...]

Inderdaad dus deels teambuilding en een etentje, maar dat had ik al genoemd. En die baas ben ik. OK. En op welke aspecten wil je de nadruk leggen tijdens het educatieve deel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven