Gezondheid alle pijlers

Slapeloosheid

05-01-2016 12:03 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds de vakantie heb ik last van slapeloosheid. Hoewel ik in de vakantie niet veel later ging slapen dan normaal ( tussen 11-1 ipv 10 uur) sliep ik wel lang uit. Nu moet ik er om 6 uur uit en val ik pas om 2, 3 uur in slaap. Ik leef de afgelopen dagen op liters koffie maar wil gewoon slapen vannacht.

Iemand tips voor ik naar de slaappillen grijp? Het nadeel daarvan is namelijk dat ik heel lastig weer wakker word.
koop bach druppels. .....werken super.En drink niet zoveel koffie.
Melatonine en een boek doet met mij wonderen.
Geen koffie drinken en niet overdag slapen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En koffie max. 2 per dag en niet nat 12.00 uur.
Zal de koffie vaker laten staan. Melatonine, word ik dan ook niet lastig wakker? Ik heb nu oxazepam in huis.

Bach druppels, is dat een kruidenmiddel?
quote:LePeridot schreef op 05 januari 2016 @ 12:08:

Zal de koffie vaker laten staan. Melatonine, word ik dan ook niet lastig wakker? Ik heb nu oxazepam in huis.

Bach druppels, is dat een kruidenmiddel?Nee, Melatonine is een natuurlijke product die je kan helpen om in slaapt te vallen.
Geen wonder met liters koffie.
verba volant, scripta manent.
Stoppen met zoveel koffie.

Gewoon je normale tijd naar bed gaan en daar in blijven liggen, ook al val je niet in slaap.

Opstaan als je wekker gaat.

Je komt dan van zelf wel weer in je ritme.

Zou iig geen niet zomaar een oxazepam nemen.
Koffie 's morgens maakt idd dat ik niet meer wil blijven liggen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ben je niet onbewust ermee bezig dat je er vroeg uit moet?
Vakantie is 2 dagen voorbij. Ik vind het raar dat je meteen aan pillen e.d. denkt. Stop met de koffie, doe vanaf 20.00 uur je telefoon weg, ga lekker douchen en om 22.00 uur naar bed.
quote:groenebroek schreef op 05 januari 2016 @ 12:33:

Zou iig geen niet zomaar een oxazepam nemen.

Dit. Oxazepam is een 'verslavend' middel, je moet er steeds iets meer van nemen wil het weer werken. Is overigens ook bedoelt om kortdurend te gebruiken (volgens mij 2 weken max). Dan zou ik eerder voor melatonine gaan maar ook hier mee uitkijken dat je niet steeds meer gaat nemen. Het is namelijk zo dat je lichaam hierdoor niet meer zelf melatonine gaat aanmaken, wat dus tegennatuurlijk is.

Beste wat je kan doen is na half negen alle schermen uitzetten (tv, tablet, laptop, telefoon), in bed gaan lezen met zo min mogelijk lichtblootstelling. Probeer daarnaast juist gedurende de dag (met name de ochtend) zoveel mogelijk lichtblootstelling te hebben, bij voorkeur buiten.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Nouja, niet om TS aan de medicijnen te krijgen, maar mijn ervaring met een slaaptabletje is gewoon goed.

In het verleden heb ik vaker te kampen gehad met slapeloosheid (waren periodes, 1x op een jaar zoiets) en toen heb ik steeds 1 tabletje genomen. Ik sliep een nacht goed en ik zat direct weer in het goede slaapritme. Van 1 tabletje is nog nooit iemand slechter geworden... Vind het een beetje panisch gedoe eerlijk gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven