leuke (korte )meidennaam

05-01-2016 16:40 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
We krijgen over 8 weken een dochter.

Super leuk, maar nu nog een naam.

We hebben al 3 zoontjes

Tim, Sam en Mike.

Ik denk zelf dat een korte naam het beste zou passen, maar sommige langere Namen vind ik ook erg mooi.

Namen in de trant van Noa, Lize en Jasmijn spreken me wel aan, maar misschien zijn er meer goede opties.?
Loïs, Isa, Jana, Nora, Zoë.
Jasmijn past er prima bij hoor!

Bij namen als Olivia en Annabella ofzo zou ik misschien denken dat het wat lang is maar 2 lettergrepen vind ik geen lange naam!

En bij een meisje vind ik wat langer juist leuk!
Heidi
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heather
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:blondje44 schreef op 05 januari 2016 @ 17:23:

Jasmijn was tot zover idd onze favoriet, maar nu twijfel ik omdat hij niet in t rijtje 'past'

Wat een onzin, als er een jasmijn in je buik zit, zit er een jasmijn in je buik. 😉😉

Wat een onzin dat het niet in het rijtje past, ik vind het prima passen.
Ik vind Jasmijn ook prima kunnen (en ik vind mezelf best pietluttig met namencombinaties).

Andere ideeën;

Ise

Nina

Veerle

Vieve

Merle

Lizz

Leah

Iris

Mirthe

Roos

Lynn

Elin

Eef

Kate
Elske
Jasmijn

Fenna

Lisa
Liv of Lois

Als ik ooit een meisje had gekregen, dan had ze zo geheten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wat maakt het uit dat de naam langer is? Je dochter is toch meer dan 1 van een rijtje? Ze verdient eennaam die haar ouders echt mooi voor haar vinden. Niet omdat het in een rijtje past.
quote:Eleonora-1 schreef op 05 januari 2016 @ 16:55:

[...]

Jaaaaaa!!Onzen heten Fien, hè? Beste naam ever.
Saar of tess
quote:appeltjesgroen schreef op 05 januari 2016 @ 17:43:

Jasmijn is een prachtige naam! Dat iedereen hier met kortere namen komt aanzetten is omdat dat min of meer je vraag was. Jasmijn valt echt niet uit de toon bij de namen van je zoons. En ze is gewoon (zoals allemaal natuurlijk) een individu; dat zij een eigen mooie naam krijgt is veel belangrijker dan het riedeltje. Kortom gewoon doen hoor!

+1

Jasmijn vind ik ook een korte naam.
Belangrijker, past het leuk bij de achternaam!
Appeltjesgroen, helemaal met je eens
Lea is ook leuk en past bij de rest
Eva of Roos vind ik leuk bij die namen passen. Maar jasmijn kan ook prima al is dat niet echt mijn smaak maar dat doet er niet toe

@eens met Nlies
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Jasmijn vind ik een vrij ouderwetse naam. Ik zou eerder iets moderners kiezen als Fenna of May.
Omdat het een meisje is, maakt het echt niks uit. 3 stoere jongensnamen en een prinsesjesnaam voor een meisje kan helemaal prima.

Smaken verschillen zo erg dus verder moet je het echt zelf uitmaken.

Wat wel een praktische tip is, om een in ieder geval een andere eerste voorletter te nemen. (wat met Jasmijn het geval zal zijn)

Want als ze later ouder zijn en er post op hun naam binnenkomt voorkomt dat een hoop gedoe.

Namen als Jacqueline of Annabella kunnen prima bij de jongens en Jasmijn dus ook.
De weg loopt niet waar je hem verwacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven