Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi Meivo,

Heb ik me op laten testen! Heel belangrijk inderdaad! Regelt een heel groot deel van je hormoonhuishouding.

Dames? Donderdag is mijn nod.. Zou ik morgen al kunnen testen??

Wil zoooo graag, cant wait!!
was bij mij wel in orde, alles is gecheckt in het ivf centrum!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Flipje wat een gedoe zeg dat je omschrijft dat de vorige onderzoeken allemaal onduidelijk waren

Iets waar je echt niet op zit te wachten

Je wil gewoon duidelijkheid en de goede antwoorden op de zoveel aanwezige vragen en onduidelijkheden

En het belangrijkste gewoon serieus genomen worden

Maar gelukkig hebben ze nu goed nieuws verteld!!

Houd het blijde gevoel lekker lang vast

HEERDE JE

en dat spuiten zal vast ook snel wennen..

Oh wat fijn om de keuze te hebben om lekker thuis te kunnen werken

Heerlijk met een warme kruik

Hoe is het nu met je gadgetfreak??

Twee maanden niets proberen lijkt mij

vreemd maar je bezig houden met de grote dag is erg leuk

Succes met de voorbereidingen

Ja mijn schildklier heb ik laten testen

Hij heeft wat afwijkende waardes vergeleken met de gemiddelde waardes

Maar het is niet nodig om medicijnen te nemen

Wel had ik vorig jaar ernstig vitamine d tekort

Met wat shotjes en elke dag een vitamine d pil

Is dat weer op pijl

Ik had vorig jaar de hoop dat het nog verschil mocht maken

Maar inmiddels weet ik helaas beter...

Dat het niet aan de vitamine d ligt

Oh Minilove wat maak je het spannend

Met een vroege test moet het toch kunnen zeggen ze

Ik Duim nog steeds ....

Hier

De hele ochtend weer erg misselijk geweest

(Ook gisteravond tot het slapen gaan)

De rest van de dag nergens last van

Ja wat gammel en geen schik

Maar waarom ben ik al een week zo misselijk

Heel vervelend

Nou fijne avond allemaal
Oh wauw flipje wat een leuk nieuws!! Moet heel fijn zijn!!

En ook goed van de zaadjes! Jammer inderdaad dat je daarvoor zo'n stress moest hebben, eigenlijk voor niets.. Maar des te beter natuurlijk!

Praatje en gadget

Gadget, zal vast en zeker wat raar voelen dat jullie nu een pauze inlassen.. Focus maar op de trouw en geniet van de voorbereidingen!

Minilove met een vroege test kan je altijd testen

hier: gisteren bij de vroedvrouw geweest, ik ben vandaag 9 weken en het was 1 baby'tje :-) Ook het hartje gehoord, heel bijzonder!
Happiness is only real when shared
Dames! Nieuws van hier...

Zojuist twee testen gedaan. In het clearblue raampje verscheen zwanger maar op de early test van Kruidvat was een heel licht kruisje te zien, maar dan ook echt heeeel licht.

Durf echt nog niet blij te zijn! 😔

Iemand eerder ervaring gehad met een licht streepje?
oh wauw Minilove!! Leuk!

Een streep is een streep, hoe licht ook.. dus toch een voorzichtige proficiat gewenst!
Happiness is only real when shared
@minilove

Ik ben het eens met elliepie! Een streep is een streep.. Ik ga je toch al feliciteren
Als de clear blue test zwanger aangeeft dan mag je er toch vanuit gaan dat het zo is hoor. Gefeliciteerd!!!!
Apart is dat he? Je leeft zo toe naar zo'n moment maar durft het nu nog niet te geloven en te enthousiast te zijn.

Ik test morgenvroeg nog eenmaal. Als deze duidelijk is dan kan het pas gaan landen.

Thanks dames voor jullie voorzichtige felicitaties 😘
Minilove!!! Streep=streep!

Proficiat
The finest pleasure is kindness to others.
Whoop whoop, weer een zwangere erbij!!!

Dat maakt het lijstje zwangeren nu officieel langer dan het lijstje niet-zwangeren!

Gaat de goede kant op zo.. :-)

Gefeliciteerd!!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Gefeliciteerd minilove!! Streep is streep en als er staat zwanger bij cb dan kan je er zeker vanuit gaan dat het zo is!

@ellepie: wat fijn! Een hartje gehoord 💕

heel irritant, ik kan je geen privébericht terugsturen..
Everything happens for a reason
Jeah

Gefeliciteerd

Wat een goed nieuws

Een streep is een streep
Praatje, wat vervelend dat je je zo beroerd voelt. Beterschap!

Elliepie, wiehoe! Een hartje en nu alweer 9 weken, mooi nieuws!

Minilove gefeliciteerd hoor! Streep is streep. Moeilijk te bevatten he? Blijft nog een poosje zo 😊 haha.
He gadget, balen dat je ongesteld bent geworden zeg. Bah, had het graag anders gezien!!

Je hebt wel duidelijkheid nu: er gaat getrouwd worden! En over een paar maandjes gaan jullie met frisse moed verder. 😘
Whoehoee! Minilove! houden zo!

en idd, een streep is een streep, die zal normaal gezien alleen maar verdonkeren!

en dat duurt idd wel even tot je het goed beseft, zelfs nu (25.4w) vind ik het nog altijd surreeel om zwanger te zijn en dat frummelke te voelen en zien bewegen

@alle nog-niet-zwangeren: You can do it girls! binnenkort is het ook aan jullie, dat voel ik aan mn (vrucht)water
Dames, helaas hier niet zo'n blije stemming. Ik was er al aardig bang voor.

Gister en vanochtend een licht kruisje te zien en clearblue gaf zwanger aan. Vanmorgen weer getest weer ligt kruisje en nu net getest en clearblue geeft aan niet zwanger en test van Kruidvat ook geen twee streepjes. Ik zit echt met mijn handen in het haar en word stiekem helemaal gek hier 😔
minilove ! misschien heb je te veel gedronken (of gisteren net heel weinig) waardoor de concentratie anders is. wacht nog enkele dagen, normaal verdubbelt het hcg regelmatig, en kun je binnen enkele dagen een dikke streep zien. Het kan natuurlijk dat er iets misgegaan is, maar ik blijf duimen voor jou!
@minilove

Ik hoop dat misstiek gelijk heeft en ik duim voor je
Hopelijk wat misstiek zegt

Ik blijf ook duimen voor je!
Everything happens for a reason
Hallo allemaal,

Ik zou hier ook graag komen meeschrijven. Mijn vriend en ik (ik 29, hij 31) kwamen in augustus 2014 samen tot de conclusie/het gevoel dat een kindje welkom zou zijn bij ons en bijbehorende maatregelen getroffen ;) (lees: gestopt met anticonceptie/gebruik condoom, ik had mijn spiraaltje al een tijd daarvoor laten verwijderen). In het begin voelde dat ontzettend leuk en spannend om zo'n "stap" te kunnen zetten samen (alleen al het feit dat je samen het gevoel hebt zo "ver" te zijn), ook omdat ik zelf op dat moment al langere tijd een kinderwens had.

Helaas heeft het tot nu toe nog niet zo mogen zijn dat ik ook echt zwanger ben geworden, ook geen miskraam oid gehad, "gewoon" elke keer weer ongesteld... Ik heb een regelmatige cyclus en we hebben al meerdere keren ovulatietesten gebruikt, waarop ik dan ook het signaal kreeg dat er een eisprong zou zijn (ik vertrouw die dingen op de een of andere manier niet echt ) In augustus 2015 zijn we bij de gynaecoloog geweest en zijn er bloedonderzoeken, echo's en spermaonderzoek gedaan, hieruit kwamen geen bijzonderheden naar voren. De gynaecoloog gaf aan dat de kans groot was dat we "gewoon" zwanger zouden worden, en dat we eventueel een nieuwe afspraak zouden kunnen maken als dat na een half jaar nog niet zo zou zijn. Inmiddels zijn we weer bijna een half jaar verder en op 19 januari hebben we een vervolgafspraak in het ziekenhuis, waarschijnlijk zal er dan/daarna een HSG gedaan worden.

Dit hele traject houdt me wel bezig, hoewel ik er op sommige momenten ook wel weer relaxed in kan staan. Vooral de dagen rondom het ongesteld worden vind ik intensief maar soms betrap ik me erop dat het op andere dagen ook bijna elke dag even in mijn gedachten voorbij komt. Dat vind ik niet per sé lastig, maar het speelt toch een grote rol in mijn leven op dit moment. Soms ben ik zoekende naar een plek waarop ik vorm kan geven aan mijn wens en aan alle emoties, gedachten en worstelingen die hierbij komen kijken. En naar een stukje herkenning van mensen die in hetzelfde proces zetten (mijn vriendinnen worden allemaal binnen de kortste keren zwanger, binnen één van mijn vriendinnengroepen huppelen en kruipen er inmiddels al 14 kindjes rond! Supergezellig hoewel soms ook confronterend)

Al met al lijkt het me gewoon fijn om af en toe even met andere mensen te kunnen praten die hetzelfde meemaken, en onze belevenissen op dit gebied te delen. Vooral nu er weer een afspraak aankomt en ik ergens vermoed dat daar nog best wel eens een traject achteraan zal kunnen komen (ik twijfel inmiddels steeds meer aan het feit of alles echt wel oké is).

Dus, ik zou graag willen meepraten als daar nog ruimte voor is in deze groep...?
Beetje laat maar iedereen nog de allerbeste wensen! Dat iedereen in 2016 maar hele mooie baby's mag krijgen!

Ben even afwezig geweest met die drukte en een vakantie tussendoor.

Dat was dus ff spannend Elliepie met 2 vruchtzakjes! Maar dus toch 1 baby, is ook genoeg natuurlijk hihi. Super fijn dat alles goed is tot nu toe!

Ik dacht even dat ik weer iemand kon feliciteren maar lees nu dat dat dus nog niet helemaal zeker is.. Als je met ochtend urine ineens helemaal geen streepjes meer ziet en clearblue ineens niet zwanger aangeeft ben ik bang dat het niet goed is Minilove.. Al kan het ook gewoon nog zó pril zijn dat je echt heel geconcentreerde urine nodig hebt! Laten we daar maar van uit gaan ik hoop dus ook van harte voor je dat je idd gewoon teveel gedronken had zoals Misstiek zegt! Ik duim heel hard mee!

Jammer Gadget.. wie weet dat het zomaar ineens raak is als jullie straks getrouwd zijn gaat vast helemaal goedkomen! Nu langzaamaan lekker naar je bruiloft toe leven!

Ik heb vanmorgen mijn 20 weken echo gehad en alles was perfect gelukkig ons meisje is helemaal goedgekeurd dus super fijn! En ondertussen alweer bijna op de helft.. het gaat hard!
@minilove, hoera!! Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!! Streep lijkt mij ook gewoon streep :-)!!
Minilove: Jeetje, zo snel dan alsnog, dat zou fijn zijn!! En ik denk niet dat een test per ongeluk zwanger aangeeft hoor ;). Er zal toch echt hcg in je bloed moeten zitten. Dus ik zeg gewoon gefeliciteerd! Hoe moeilijk wachten ook is en hoe graag je jezelf ook wil beschermen: wacht inderdaad nog even, die testen zeggen echt alleen iets als er hcg in je bloed zit!

NewSkies: Welkom! Je verhaal lijkt erg op die van mij en zeker ook op andere verhalen. Spannend hoor, de HSG. Wat mij betreft kan je gewoon aanschuiven . Ook in mijn omgeving raken veel mensen zeer snel zwanger, waardoor ik ook steun heb gezocht (en gekregen!) via dit forum. Zo fijn.

Hier: Net gehoord dat een ex van mij ongepland vader wordt van... een tweeling. Terwijl hun relatie niet stabiel is en ze in een piepklein huisje wonen. Je kon/kan me opvegen. :( Ik heb het via via moeten horen, want hij heeft me niets gezegd. Omdat we nog redelijk goede vrienden zijn weet hij hoe moeilijk ik en mijn huidige vriend het hebben met zwanger worden. Ik was echt woest. Dat is toch raar? Hij was 1 van de mensen die ik in vertrouwen had genomen en wie ik had gevraagd om eerlijk tegen me te zijn als het bij hem zo ver was.

Verder heb ik dankzij jullie al veel vragen voor de gyn op kunnen schrijven! Over samenlevingstesten en schildklieren bijvoorbeeld. Dat ga ik zeker allemaal voorleggen. Jullie zijn fantastisch
@minilove, ooh nee, hoop niet dat mijn felicitaties te vroeg waren. Ik zat in de wachtkamer van de gyn en mijn tel gaf blijkbaar niet de laatste updates aan van het forum. Toen ik mijn reactie geplaatst had, zag ik pas de laatste reacties hieronder... en toen kon ik niet meer reageren. Ben nu thuis en wilde even zeggen dat ik natuurlijk ontzettend hoop dat je indd gewoon te veel gedronen hebt o.i.d. Ga nu de rest even rustig doorlezen:-)

Bij mij is er alleen bloed afgenomen. Als er resultaten uitkomen die als consequentie een behandeling hebben, belt de gyn mij op over een paar dagen. Mocht het nog niet zo duidelijk zijn, dan belt ze pas een paar dagen na de tweede test.

Mochten jullie trouwens heel veel spellingsfouten en hoofdletters in mijn berichten zien, waar ze niet horen, dan geef ik bij deze mijn telefoon de schuld (auto op Duits :-)). Nu op de computer :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven