angst en straatvrees
woensdag 6 januari 2016 om 19:11
Ik heb straat vrees ik durf niet alleen naar buiten, :~)en als ik met iemand samen ben voel ik me ook nog niet echt op me gemak,ik vind het echt eng. .
Ik ben bang dat iemand mij wat aandoen zijn genoeg mensen die dit ook echt gedaan hebben. en ik ben bang dat mensen mij raar vinden. Daar heb je haar weer. ik heb ook twee hondjes die uitgelaten moeten worden wat hierdoor niet lukt. De tuin is niet echt mooi meer omdat deze als behoefte plaats gebruikt word echt een drama. Ik ben in therapie. Daar zeggen ze toch de confrontatie aangaan maar daar heb ik soms de kracht niet voor Tips en ervaringen zijn welkom.
Ik ben bang dat iemand mij wat aandoen zijn genoeg mensen die dit ook echt gedaan hebben. en ik ben bang dat mensen mij raar vinden. Daar heb je haar weer. ik heb ook twee hondjes die uitgelaten moeten worden wat hierdoor niet lukt. De tuin is niet echt mooi meer omdat deze als behoefte plaats gebruikt word echt een drama. Ik ben in therapie. Daar zeggen ze toch de confrontatie aangaan maar daar heb ik soms de kracht niet voor Tips en ervaringen zijn welkom.
woensdag 6 januari 2016 om 19:14
Helaas , ik ben bang dat er geen andere tip is dan gaan. De confrontatie aangaan dus. Heb je dat tv programma niet gezien over die mensen die over hun fobie heen moesten komen? Dat lukte niet door toe te geven aan de fobie, maar er, met hulp, tegen in te gaan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 6 januari 2016 om 19:15
Ik heb ook straatvrees gehad. Toch zou je echt de confrontatie aan moeten gaan. Je kan jezelf namelijk niet blijven opsluiten..
Als het echt niet gaat kan je altijd alleen in de deuropening blijven staan, als dit goed gaat een stukje de tuin in, dan een stukje de straat op etc etc. Afleiding kan ook helpen, muziekje in de oren?
Als het echt niet gaat kan je altijd alleen in de deuropening blijven staan, als dit goed gaat een stukje de tuin in, dan een stukje de straat op etc etc. Afleiding kan ook helpen, muziekje in de oren?
woensdag 6 januari 2016 om 19:26
Vraag hulp aan bijv. je ouders
http://www.adfstichting.n ... doen/oefeningenagorafobie(straatvrees).aspx
http://www.adfstichting.n ... doen/oefeningenagorafobie(straatvrees).aspx
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 6 januari 2016 om 19:36
Zoek professionele hulp
En voor herkenning lees het boek "Schijtluis" van Marjolijn van Kooten eens. Het boek gaat over haar straatvrees, angsten en paniekaanvallen en hoe het ontstaan is, hoe ze het ervaren heeft en hoe zij er bovenop gekomen is. Heel humoristisch geschreven.
En voor herkenning lees het boek "Schijtluis" van Marjolijn van Kooten eens. Het boek gaat over haar straatvrees, angsten en paniekaanvallen en hoe het ontstaan is, hoe ze het ervaren heeft en hoe zij er bovenop gekomen is. Heel humoristisch geschreven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 6 januari 2016 om 20:26
Rot! Laat je eventueel doorverwijzen;
http://www.ggzcentraal.nl ... na-de-wolf/marina-de-wolf
En laat de angst niet te lang regeren, hoe langer het kan sudderen, hoe moeilijker te behandelen.
Sterkte!
http://www.ggzcentraal.nl ... na-de-wolf/marina-de-wolf
En laat de angst niet te lang regeren, hoe langer het kan sudderen, hoe moeilijker te behandelen.
Sterkte!
vrijdag 8 januari 2016 om 09:09
quote:Ik ben bang dat iemand mij wat aandoen zijn genoeg mensen die dit ook echt gedaan hebben. en ik ben bang dat mensen mij raar vinden. Daar heb je haar weer.
Zeer herkenbaar voor mij. Alleen realiseerde ik me dit pas na jaren in huis te hebben gezeten.
Exposure-therapie helpt echt. Met tegelijkertijd cognitieve therapie is het te doen. Niet makkelijk, maar te doen.
Zeer herkenbaar voor mij. Alleen realiseerde ik me dit pas na jaren in huis te hebben gezeten.
Exposure-therapie helpt echt. Met tegelijkertijd cognitieve therapie is het te doen. Niet makkelijk, maar te doen.
zondag 10 januari 2016 om 14:23
zondag 10 januari 2016 om 16:34
Geen tips, maar ik zou zeker hulp gaan zoeken. Vriendin van mij heeft het zelfde probleem. Durft zelfs de deur niet meer open te doen als de bel gaat. Eenzaam bestaan, ze komt de deur niet meer uit. Haar hele leven speelt af in huis. Eerder kreeg ik haar nog weleens mee voor lunch of iets dergelijks maar dat wordt ook steeds lastiger.
zondag 10 januari 2016 om 16:40
Echt naar buiten gaan. Ik heb het ook gehad, en begon met bijvoorbeeld naar het einde van de straat lopen en terug. Als je er middenin zit lijkt het alsof dat echt een onmogelijke taak is maar de enige manier om eroverheen te komen is door er iets aan te doen. Je zult vanzelf merken dat het helemaal niet eng is. Stel een schema voor jezelf op en bouw het langzaam op. En idd, honden uitlaatservice voor de hondjes.
Je moet op een gegeven moment toch de knop omzetten; want je wilt niet de rest van je leven binnen doorbrengen neem ik aan?
Je moet op een gegeven moment toch de knop omzetten; want je wilt niet de rest van je leven binnen doorbrengen neem ik aan?