Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:impala schreef op 06 januari 2016 @ 08:20:

[...]

Dan vraag je toch: Mag ik even passeren. Wat is het probleem?

Dat ik dus zo graag zou willen dat mensen meteen al rechts gaan staan.

Ik hou erover op. Tijd om te gaan werken
Sorry, verkeerde gequote.
quote:paper-clip schreef op 05 januari 2016 @ 19:22:

Jemig, het lijkt wel of de AH hier geen spullen geleverd heeft gekregen, nog steeds lege schappen en zelfs geen bloemetje te koop.

Een paar pakker oase en een paar bakjes met hyacinten en dat is alles, jammer hoor.Ik merk het bij twee lokale supermarkten ook al zo'n leegverkoop. Twee weken geleden zaten de schappen prop - en propvol. Zou het nog met de feestdagen te maken hebben?
quote:SinDudas schreef op 06 januari 2016 @ 08:18:

[...]

Geweldig de beleefheid van de Engelsen. Ook als ze de bus instappen, keurig in de rij.Ik vind dat een verademing, als ik in Londen ben. Niet dat ellebogengeduw om als eerste in de bus te zitten. Diegene die als eerste staat te wachten, stapt ook als eerste in. En voor mensen die slecht ter been zijn of voor hoogzwangere vrouwen wordt nog vanzelfsprekend opgestaan en kijkt niet iedereen strak naar buiten alsof ze hen niet zien.
Bij de hamsteractie bij AH zijn de originele produkten waar de korting voor gold vaak op en dan zetten ze er een ander, duurder, merk voor in de plaats maar laten de kaartjes er onder hangen. zo kocht ik zaterdag 2 flessen wijn van de aktie (dacht ik), maar betaalde de gewone prijs. Ben ermee naar de klantenservice gegaan. Ik heb zoiets wel eerder gemerkt. Ik vind het een vorm van bedrog. Ze rekenen er op dat je niet op je kassabon kijkt.
quote:FleetFox schreef op 06 januari 2016 @ 09:30:

Ik merk het bij twee lokale supermarkten ook al zo'n leegverkoop. Twee weken geleden zaten de schappen prop - en propvol. Zou het nog met de feestdagen te maken hebben?Waarschijnlijk heeft het te maken met de jaarlijkse balans, waarbij alle artikelen geteld moeten worden. Dat gaat natuurlijk een stuk sneller als er niet zoveel in de schappen staat.
quote:prik schreef op 05 januari 2016 @ 08:55:

[...]

Waarom? De etiquette is dat je rechts staat en links loopt. Als je breeduit op de roltrap gaat staan hinder je dus de mensen die willen lopen.Dat is misschien op een station zo, maar in een warenhuis niet hoor!
quote:SinDudas schreef op 05 januari 2016 @ 08:41:

Mogen warenhuis ergernissen ook?

Ik snap oprecht niet waarom mensen blijven staan op een verder lege roltrap. Je kunt toch ook doorlopen? Dan heb ik het voor de duidelijkheid niet over oudere mensen of slecht ter been e.d.

Ga dan op z'n minst achter elkaar staan. Nou keken ze me raar aan omdat ik vroeg of ik er langs mocht.

Hoe durft ze, lopen op een roltrap Een roltrap in een warenhuis is niet bedoeld om door te lopen op de roltrap
quote:Mrs_Big schreef op 05 januari 2016 @ 11:15:

[...]

Ja: rechts staan links gaan. Kijk maar eens naar de stickers op de roltrappen op het station.Maar dat geldt niet voor een warenhuis
Zonder een heftige discussie te willen ontketenen: waarom zou dat niet gelden in een warenhuis? En hoeveel moeite is het werkelijk om zo te gaan staan dat anderen er langs kunnen?
quote:amarna schreef op 06 januari 2016 @ 09:37:

[...]

Ik vind dat een verademing, als ik in Londen ben. Niet dat ellebogengeduw om als eerste in de bus te zitten. Diegene die als eerste staat te wachten, stapt ook als eerste in. En voor mensen die slecht ter been zijn of voor hoogzwangere vrouwen wordt nog vanzelfsprekend opgestaan en kijkt niet iedereen strak naar buiten alsof ze hen niet zien.Ik weet niet waar jij woont in Nederland maar hier wachten de mensen gewoon achter elkaar
De allereerste roltrap in Nederland was die in de Bijenkorf en wel degelijk bedoeld om op te lopen.
Ik vind hier dingen van.
quote:Mrs_Big schreef op 06 januari 2016 @ 12:45:

Zonder een heftige discussie te willen ontketenen: waarom zou dat niet gelden in een warenhuis? En hoeveel moeite is het werkelijk om zo te gaan staan dat anderen er langs kunnen?

eens. Het is een kleine moeite om gewoon ruimte over te houden voor mensen die wel willen lopen.

Ik vid dat ook zo'n ergernis in mijn winkelcentrum. Daar zijn geen roltrappen maar een soort rolpaden naar de parkeerkelder. Je kan er met je winkelwagentje op en dan blijven de wielen in de groeven steken zodat je zware kar niet in een noodvaart naar beneden giert.

zoiets:

Je kunt dus niet gaan lopen met je kar, want die staat vast. Als je achter mensen met een kar staat zul je dus noodgedwongen ook moeten blijven staan.

Maar ik zet mijn kar altijd uiterst rechts op dat rolpad, dan blijft er genoeg ruimte over voor mensen om er langs te lopen, waarom denkt niemand daar aan?
quote:pipootje schreef op 06 januari 2016 @ 12:50:

[...]

Ik weet niet waar jij woont in Nederland maar hier wachten de mensen gewoon achter elkaar

Hier in Rotterdam echt niet hoor. Zéker niet als er bij het beginpunt 40 passagiers tegelijk in willen stappen.

Of de metro in willen zonder passagiers de kans te geven uit te stappen.
quote:amarna schreef op 06 januari 2016 @ 13:31:

[...]

Hier in Rotterdam echt niet hoor. Zéker niet als er bij het beginpunt 40 passagiers tegelijk in willen stappen.

Of de metro in willen zonder passagiers de kans te geven uit te stappen.Je bent me voor! Nu valt het met volwassenen soms nog wel mee, maar o wee als er veel schoolgaande jeugd is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

[...]

Of de metro in willen zonder passagiers de kans te geven uit te stappen.

Is in Amsterdam ook zo hoor. Ik reis nu niet meer met het OV gelukkig maar toen ik nog met het OV reisde wel.

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:pipootje schreef op 06 januari 2016 @ 12:43:

[...]

Maar dat geldt niet voor een warenhuisnee, daar hebben ze inderdaad hele andere roltrappen dan op stations ...
quote:Miffy schreef op 06 januari 2016 @ 14:13:

[...]

nee, daar hebben ze inderdaad hele andere roltrappen dan op stations ... Over het algemeen hebben mensen die aan het winkelen niet zoveel haast als mensen op het station. Maar ik vind het zo zonde van mijn tijd om stil te blijven staan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Grappig, de roltrap discussie loopt nog

@Pipootje: je zegt dat de roltrap in een warenhuis niet bedoeld is om op te lopen. Dat weet ik niet, maar volgens mij is het niet verboden.

Als ik ruimte voor me heb op de roltrap loop ik altijd. Omdat ik het gewoon idioot vind om te staan wachten tot het ding boven is. Als ik andere mensen, (goed ter been, geen tassen of kinderen bij zich), stil zie staan met verder niemand voor zich, begrijp ik dat gewoon niet. Het ziet er zo raar uit.

Heeft trouwens niks te maken met haast, ik heb bijna nooit haast in de winkel. Maar waarom meer tijd op de roltrap doorbrengen dan nodig is? Zo'n leuke attractie is het nou ook weer niet.

Dus ik zou het liefste roepen: loop toch gewoon door! Maar ik ben ook opgevoed dus dat doe ik niet.

Ik zal me ook niet langs iedereen gaan persen als de trap vol staat. Om 10 keer te gaan vragen of ik aub langs mag gaat me te ver.
quote:SinDudas schreef op 06 januari 2016 @ 15:09:

Grappig, de roltrap discussie loopt nog

@Pipootje: je zegt dat de roltrap in een warenhuis niet bedoeld is om op te lopen. Dat weet ik niet, maar volgens mij is het niet verboden.

Als ik ruimte voor me heb op de roltrap loop ik altijd. Omdat ik het gewoon idioot vind om te staan wachten tot het ding boven is. Als ik andere mensen, (goed ter been, geen tassen of kinderen bij zich), stil zie staan met verder niemand voor zich, begrijp ik dat gewoon niet. Het ziet er zo raar uit.

Heeft trouwens niks te maken met haast, ik heb bijna nooit haast in de winkel. Maar waarom meer tijd op de roltrap doorbrengen dan nodig is? Zo'n leuke attractie is het nou ook weer niet.

Dus ik zou het liefste roepen: loop toch gewoon door! Maar ik ben ook opgevoed dus dat doe ik niet.

Ik zal me ook niet langs iedereen gaan persen als de trap vol staat. Om 10 keer te gaan vragen of ik aub langs mag gaat me te ver.Dat vind jij dat het er raar uit ziet, maar dat wil niet zeggen dat het dan ook raar is
quote:Miffy schreef op 06 januari 2016 @ 14:13:

[...]

nee, daar hebben ze inderdaad hele andere roltrappen dan op stations ... Het is gewoon geen regel, kijk als je dat wil, doe je best, maar het is niet dat het daar zo hoort.

[...]

Of de metro in willen zonder passagiers de kans te geven uit te stappen.Dat dacht ik al, ben ook heel blij dat ik daar niet woon
quote:dianaf schreef op 06 januari 2016 @ 13:36:

[...]

Je bent me voor! Nu valt het met volwassenen soms nog wel mee, maar o wee als er veel schoolgaande jeugd is. Zelfs die wachten hier netjes in een rij, dat kunnen ze prima hoor.
quote:pipootje schreef op 06 januari 2016 @ 15:54:

[...]

Zelfs die wachten hier netjes in een rij, dat kunnen ze prima hoor.

Dat kunnen ze ergens anders ook wel hoor, maar vaak willen ze niet.

Ik was/ben ook niet altijd even netjes als het loeidruk is, want dan kan ik elke bus/metro voorbij laten gaan. Maar ik laat mensen altijd wel netjes uitstappen. Dat weer wel.
quote:pipootje schreef op 06 januari 2016 @ 15:51:

[...]

Het is gewoon geen regel, kijk als je dat wil, doe je best, maar het is niet dat het daar zo hoort.

Het is etiquette. Net als met je vork links en mes rechts eten.

Prima als je dat niet wil doen, maar je wordt dan dus wel vreemd aangekeken. En het staat bekend als asociaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven