Werk & Studie alle pijlers

hulp bij huishouden

07-01-2016 11:48 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi. werken er hier nog meer in de hulp bij het huishouden?

vraagje doen jullie plinten en zo ja ga je op je knieën heel het huis door?
Heb je geen plintenladdertje?
verba volant, scripta manent.
Koop een plumeau. Of beter; vraag of degenen waar je werkt een plumeau kopen. Je kunt plintjes ook stofzuigen, natuurlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn hulp heeft een plintentrap

Mag hopen dat ze ze wel af en toe meeneemt. Hoeft van mij echt niet iedere keer.
Die goede oude plintentrap...
Plinten stofzuig je toch gewoon? De meeste stofzuigers hebben ook een speciaal mini kopstuk (hoe noem je zo'n ding??) voor de plinten.
TO, wat voor plinten bedoel je eigenlijk? Want als het hoge plinten zijn bedoel je misschien dat je die dus van de zijkant zou moeten afnemen? Ik zou het ook gewoon met stofzuiger en dweil doen.
Ik neem aan dat ze de vloerplinten bedoelt: die kan je gewoon stofzuigen.
ik bedoel die op de vloer ja.

sommige willen ze na met een doekje gedaan hebben
Aangezien ze 'op je knieën zegt' zal het over vloerplinten gaan ja
Dan doe je dat toch? Wie betaalt, bepaald.
quote:teddybeer29 schreef op 07 januari 2016 @ 12:06:

ik bedoel die op de vloer ja.

sommige willen ze na met een doekje gedaan hebben

dan moet dat daar dus. bij mensen die dat niet van je vragen hoeft het niet

nog meer vragen?
En doooooor!
Ik zag laatst een advertentie van iemand die een poetshuis zocht, die omschreef zichzelf als 'de huishoudelijke hulp die ook aan de plintjes denkt!' Toen voelde ik me even een hele slechte huisvrouw...
gaat er dus om die in de thuiszorg werken.

daar zijn regels voor wat wel en niet gedaan word.

is niet het zelfde als een poetser
quote:teddybeer29 schreef op 07 januari 2016 @ 12:15:

gaat er dus om die in de thuiszorg werken.

daar zijn regels voor wat wel en niet gedaan word.

is niet het zelfde als een poetserdan moet je het boekje pakken waar die regels in staan en daaruit werken.
En doooooor!
Wat staat er dan in de regels over plinten?
daar vraag ik dus andere mensen hun mening over.

arbo technisch is het natuurlijk niet verantwoord.

bij ons is het bijvoorbeeld heel normaal dat de buitenkant van het huis niet gedaan word.
Nou begrijp ik het niet meer. Werk jij zelf als hulp in de thuiszorg? Dan kun je toch opzoeken wat de regels zijn en daarnaar handelen. Dat is dan toch geen kwestie van een mening van anderen? Als het volgens de regels niet mag doe je het niet, als het volgens de regels wel mag doe je het wel.
Maar wat moet je doen met die plinten dan dat het arbo-technisch onverantwoord is? (Ik ga ondertussen vertwijfeld in een hoekje zitten schamen, ik stofzuig namelijk af en toe de plintjes, en wanneer ik dweil (heel af en toe) dan gaat de dweil denk ik ook wel langs de plintjes... )
dit is een forum toch waarna ik mag vragen na andermans meningen of ervaringen.

er staat niet jij mag geen plinten op je knieën doen elke 2 weken. dat is te veel details

wel arbo technisch letten op wat wel en niet toegestaan is
Ik ging er vanuit dat alles tot in de puntjes beschreven was in de regels, niet dus. Mijn schoonmoeder kreeg namelijk om de haverklap te horen dat iets niet mocht volgens de regels. Kan je het anders niet overleggen met je leidinggevende bijvoorbeeld? Ik vind plintjes gaan poetsen op je knieën ook niet echt Arbotechnisch verantwoord geloof ik. Ik zou het nooit vragen aan mijn hulp.
quote:Florette schreef op 07 januari 2016 @ 12:12:

Ik zag laatst een advertentie van iemand die een poetshuis zocht, die omschreef zichzelf als 'de huishoudelijke hulp die ook aan de plintjes denkt!' Toen voelde ik me even een hele slechte huisvrouw...

haha idd. Plinten ga ik ff met de stofzuiger langs, klaar :P

Zowieso ligt er hier vast een berg stof achter de meubels, ga niet elke keer alles van de muur trekken. Heb wel wat beters te doen met 2 kleine kinderen in huis
Je hebt ook hoge vloerplinten.

En plinten poetsen hoeft toch niet? Je kan er met een dweil of zo'n swifferdweil overheen. Mocht de bewoner/ster het vroeger anders doen dan is dan waarschijnlijk hun probleem.
Ik heb meestal een nattelap bijhet dweilen, voor kleine hoekjes, randjes en richels waar de dweil faalt.de ene keer doe ik vanaf de deur rechtsom tot de tv in het midden en de andere keer linksom.

Met zuigen zet ik er een harenborsteltje op waarmee ik ook lampen, richels op meubels en de badkuip doe.

Ik ben lenig en vouw me dubbel. Op de knieen vind ik teveel gedoe.

Ik doe de ene week de plinten in de keuken, de andere week in de hal. Ik ga echt niet wekelijks alle plinten doen. Keer of vier per jaar komt een plint nat aan de beurt. Stofzuigen minimaal elke vier weken.

Hal, slaapkamer, keuken en woonkamer doe ik vaker, overloop, logeerkamers, pronkkamer mindervaak.

Toen ik er kwam werken was er al in geen jaren een plint nat afgedaan. Dus nu kunnen ze best drie maanden lijden. Vroeger toen ze er nog fit genoeg voor was deed ze ze wekelijks. Maar ja, toen hing ze oook nog zelf de was op en liep ze nog trap. Ik moet in drie uur zien dat ik de basis schoonmaak en daarnaast een groot deel van de was en de losse extras afwerk. Waar zij vroeger elke dag drie of vier uur had.

Wie betaalt bepaald.. Ja maar als het in de omschrijving staat van niet.. Dan hoef je het niet te doen, zeker niet wekelijks.
quote:teddybeer29 schreef op 07 januari 2016 @ 12:27:

dit is een forum toch waarna ik mag vragen na andermans meningen of ervaringen.

er staat niet jij mag geen plinten op je knieën doen elke 2 weken. dat is te veel details

wel arbo technisch letten op wat wel en niet toegestaan isNee je vraagt dat helemaal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven